HTPC voor 2 tientjes?

Gestart door CineSmurf, januari 21, 2012, 17:55:56

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

Maar goed. In theorie uis het XBMC erop, aansluiten en kijken wat ie doet.

Martijn76

Citaat van: Dirc op januari 24, 2012, 10:13:45
Maar goed. In theorie uis het XBMC erop, aansluiten en kijken wat ie doet.

Yep, is zo... :) leuk om eens te proberen... je zal gewoon de USB-bootable (die ook op de Live-CD staat) variant moeten hebben dan denk ik...

Dirc

Dat lijkt me wel. USB hub heb je zeker nodig!
Maar goed als je t zo bekijkt kun je natuurlijk altijd een laptop met HDMI hebben, schijf erin, XBMC erop en dan heb je nooit een apparaat als een Dune nodig.

Martijn76

Citaat van: Dirc op januari 24, 2012, 10:17:47
Dat lijkt me wel. USB hub heb je zeker nodig!
Maar goed als je t zo bekijkt kun je natuurlijk altijd een laptop met HDMI hebben, schijf erin, XBMC erop en dan heb je nooit een apparaat als een Dune nodig.

Yep, hoeft ook niet zo veel te kosten... ben benieuwd of je gewoon met een powered usb hubje ook het plaatje kan voeden...

Alles netjes in een sigarenkistje en klaar ben je! :D

Maikelllll

Citaat van: Martijn76 op januari 24, 2012, 10:23:57
Yep, hoeft ook niet zo veel te kosten... ben benieuwd of je gewoon met een powered usb hubje ook het plaatje kan voeden...

Alles netjes in een sigarenkistje en klaar ben je! :D
Kan standaard niet, zijn volgens mij wel manieren om hem om te bouwen

CineSmurf

Productie start 20 februari las ik op de website.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

XanaduNL

Citaat van: CineSmurf op februari  7, 2012, 12:48:11
Productie start 20 februari las ik op de website.

Sterker nog, de eerste batch is KLAAR op 20 februari, en ze hopen deze dezelfde maand nog te verkopen. :)

CineSmurf

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben benieuwd of er - buiten de legostenen - nog behuizingen komen.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

XanaduNL

Citaat van: CineSmurf op februari  7, 2012, 18:38:37
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben benieuwd of er - buiten de legostenen - nog behuizingen komen.

Ik las in een reactie op tweakers.net dat er vanaf de 2e batch behuizingen bij zitten.
Echter, ik betwijfel dit erg. :P
Wel zijn er op het raspberry forum third parties mee bezig.

Dirc

Wie gaat de powerbuy op zich nemen  :pompom:

XanaduNL

Citaat van: Dirc op februari  8, 2012, 10:12:47
Wie gaat de powerbuy op zich nemen  :pompom:

Het gaat hier om een stichting die deze PC's met minimale marges verkoopt voor educatieve doeleinden.
Een powerbuy zal dus niet gaan lukken. ;)

Dirc

Maikelllll

Citaat van: XanaduNL op februari  8, 2012, 11:50:47
Het gaat hier om een stichting die deze PC's met minimale marges verkoopt voor educatieve doeleinden.
Een powerbuy zal dus niet gaan lukken. ;)
En ze worden alleen per stuk verkocht ;)

CineSmurf

Nog een paar dagen? De beloofde 20ste feb hebben ze niet gehaald...

CiteerWhen can I buy one?

We are hoping to have the Raspberry Pi available to order at the end of February 2012. The initial production run will be 10 000 uncased development-style boards with further productions runs starting once these have been sold.

CineSmurf

Woensdag 700 uur gaat de verkoop starten. Mijn zoon van 9 hoopt vurig er één te bemachtigen. Ben benieuwd of dat gaat lukken...

XanaduNL

Damn wat vroeg...net op de dag dat ik kan uitslapen vanwege een bruiloft.
Maarja, ik zal wel moeten dan. :)

@Smurf, is je zoon zo knutselaar dan? :) Jong geleerd is oud gedaan!

CineSmurf

nog niet. Dit lijkt me een mooi project voor hem om eens een beetje te gaan knutselen met computers. Mag ie beginnen een behuizing te bouwen.  :tongue2:
Hij vindt het in elk geval reuze spannend en heeft de wekker al gezet voor morgen... Nu maar eens kijken of we ertussenkomen.

ep woody

Ik ben benieuwd of ik er ook een kan bemachtigen. Lijkt me een erg leuk pc'tje om als universele afstandsbediening te gebruiken, naast XBMC.

Wordt vroeg opstaan woensdag. Wat ik uit de twitterberichten begreep, is de productie van de Raspberry Pi's niet stopgezet, dus zullen er op korte termijn meer te koop zijn.

CineSmurf

En dan met behuizing begrijp ik. Deze eerste serie zijn alleen de printplaatjes.

ep woody

CiteerThey'll be going to manufacture immediately. It's not really a second batch; it'll work like a permanent rolling production line.

Twitterbericht van 2 dagen terug.

Ik neem aan dat het nog altijd alleen de print is, en pas als ze richting de scholen gaan, dat ze dan pas met een case komen. Over een half jaar ofzo.

Wel humor als straks blijkt dat ze volgende week de 2e levering al krijgen.

XanaduNL

Hoe wil je van een Raspberry een afstandbediening maken? :o
Of wordt het meer een terminal?

ep woody

Tesamen met m'n iPhony. Een beetje in de richting van wat er met iRule gebeurt. Alleen dan open source. Door de goede webinterface van XBMC, en de mogelijk om er een IR transmitter aan te hangen kun je daar hele leuke dingen mee doen.

CineSmurf

Niet door te komen vanochtend... helaas.

Binnenkort weer nieuwe kansen. Lijkt me nog steeds een mooi projectje.

ep woody

Ik heb er een besteld, levering in week 11.

Begreep dat als je besteld via Farnell de levering nu al op halverwege april staat.

CineSmurf

Ik kan 'm nergens bestellen, alleen "mij als geinteresseerde opgeven".

Heb jij 'm vanochtend al besteld?