HTPC voor 2 tientjes?

Gestart door CineSmurf, januari 21, 2012, 17:55:56

Vorige topic - Volgende topic

ep woody

Ik heb hem inderdaad gistermorgen om kwart over 8 besteld. Had een uur eerder al een bestelling gedaan bij Farnell, maar dat bleek de chipset te zijn en niet het evaluatiebord zelf.

De verwachte levering zou plaats vinden in week 11. Afwachten dus. Las al wel op twitter dat mensen die aan het eind van de middag besteld hadden, hem pas eind april krijgen.

CineSmurf

Wel gek. Ik krijg hier alleen de pagina om je in te schrijven in de maillijst. Ik heb nooit de mogelijkheid gezien om er een te kopen.

Maar, we wachten gewoon af....  :clapping:
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ep woody

Op de site van RS Componenents moet/moest je je inschrijven. Je kwam dan op een wachtlijst, van waaruit, op volgorde van binnenkomst, mails werden uitgestuurd, met daarin een bestelformulier.

Bij Farnell kon je gewoon bestellen, tot een aantal dagen terug. Nu moet je je ook op een pre-order lijst inschrijven. Als je dat nog niet gedaan hebt, zou ik dat alsnog doen, hoewel je waarschijnlijk niet eerder dan begin mei een Raspberry Pi zal ontvangen.

Voor mijn Raspberry Pi heb ik al wel het nodige klaar liggen aan scriptjes.
- De webinterface met bediening voor XBMC, en zoveel mogelijk overige apparaten.
- Een scriptje om de aspectratio van het scherm aan te passen. Zodat als de 21:9 masking is geplaatst hij alleen dat deel van het scherm gebruikt.
- Een script om de DCX 2496 te bedienen. Uitgangen muten/volume wijzigen ed.

CineSmurf

Ah. Ga ik doen. Wordt weer ouderwets hobby'en dit...  :pompom:
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BernHardN

Nu is dit eigenlijk niet nieuw want dit ding was er ook al een poosje, nu is het niet een 1 op 1 vergelijking maar het is wel klein en doet vrijwel hetzelfde.

http://www.fxitech.com/products/

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

CineSmurf

klopt... voor 200 dollar.

BernHardN

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

CineSmurf

Maar wel beschikbaar... Ik ben benieuwd wanneer die framboosjes gewoon verkrijgbaar zijn.  :-X

BernHardN

En ook helemaal gebruiksklaar..

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ep woody

Als het goed is wordt binnen nu en een paar dagen de eerste levering met Raspberry Pi's verstuurd. Dan kan het spelen beginnen.

Voor degene die interesse heeft in alternatief, er is ook een bedrijf bezig met het maken van een vergelijkbaar bordje maar dan met een Allwinner A10. Deze is 3x sneller, heeft meer geheugen, etc. Echter nog zwaar in ontwikkeling. Voor meer info : http://rhombus-tech.net/allwinner_a10/

skank1

hoe zit het hiermee? raspberry maar vond die cubox toch ook iets interessants...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ep woody

De eerste 2000 stuks zijn in UK. Nu wachten tot de CE/FCC testen klaar zijn, en dan zouden de eerste verstuurd moeten worden. Levering van de volgende Pi's zou een heel stuk sneller moeten gaan.

CineSmurf

Ik heb nr. 1300 nogwat.  :pompom: :pompom:

ep woody

Hoe weet je dat?  ???

Ernstig... Er is iemand die er een ontvangen heeft. Als Road-test...

CineSmurf

Aan het ordernummer.
Ik ben benieuwd hoe lang 't nog gaat duren.

XanaduNL

CineSmurf zat bij de eerste 2000 gelukkigen. :)

Ik heb vanochtend een mail gehad van Farnell, dat ik een pre-order mag plaatsen. (dit is dus interesse omzetten in een order)
Heb ik maar gedaan, maar er staat nog geen datum ofzo bij.

CineSmurf

Nee bij mij ook nog geen datum...

We gaan het meemaken.  O0  :ph34r:

ep woody

Vreemd, aan mijn Ordernummer kon ik weinig opmaken. Wel heb ik een mail gekregen dat ik een van de gelukkigen ben die als een van de eerste de Raspberry Pi krijgt. Afwachten dus.

Qua levertijd verwacht ik dat er in de loop van volgende week meer duidelijkheid komt, zeker als de CE testen succesvol zijn, as. maandag.

CineSmurf

Bij Farnell is het. Order nummer is RP00013xx: klinkt mij als nummer 13xx raspberry pi.

Heb jij 'm bij die andere leverancier besteld?

ep woody

Heb hem via de zakelijke site van Farnell besteld. Jij kreeg een mail dat je kon pre-orderen zeker? Dan ben jij waarschijnlijk de 1300e die gepre-ordered heeft. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan.

Nog even geduld iig.

CineSmurf

Ik kreeg de indruk dat dit een echte order is. Heb 'm in elk geval betaald...

ep woody

Mijn Raspberry Pi is net binnengekomen. Nu nog even een nieuwe versie van de debian software op een SD kaart zetten en dan kan ik aan het spelen :)

CineSmurf

Cool! Ik ben benieuwd. Post je ervaringen!

BernHardN

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ep woody

Wat een leuk (en frustrerend) stukje hardware is dit :) Ruim een week bezig geweest om XBMC draaiend te krijgen, maar het werkt nu.

Aangezien ik een van de eerste ben die dit ding in de handen heeft, zijn er nog maar weinig distributies voor te vinden. Om XBMC draaiend te krijgen, moest is het vanaf de broncode compileren. Gelukkig zijn er al wel mensen die het al eerder hebben gedaan, dus het was, toen ik de juiste info gevonden had, goed te doen. Blijft toch leuk om lekker te klooien met software, en daar is dit stukje hardware zeer voor geschikt. Volgende stap is het aansluiten van een andere geluidskaart en m'n IR-sender. Dan kan ik ook mijn eigen scripts gaan toepassen. Dan wordt het helemaal leuk. 16:9 / 2.35:1 aspectratio aanpassen, licht sturing, en universele afstandsbediening.