Stereoset Kingpin "Zolder"

Gestart door Kingpin, december 8, 2011, 14:31:00

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Ah dit was 'm, lekkere "flow"

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Vanavond heerlijk van muziek genoten met de nieuwe opstelling.
De speakers met de waterpas afgeregeld en de sub voorzien van solid core Audio Physic speakercables.
Ik had deze nog nooit gebruikt omdat ik in high-level dezelfde kabels heb gebruikt als van mijn speakers voor de sub.
Wat een verschil, sub klinkt nu rete strak.

Binnenkort maar eens opruimen en een filmpje maken ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

De fraaie set aan het finetunen :thumbs-up:.

De ls. waterpas zetten maakt daar zeer zeker een onderdeel van uit; dat geeft vaak net weer een wat scherper geluidsbeeld.

Citaat van: Kingpin op september  5, 2014, 23:09:44
Vanavond heerlijk van muziek genoten met de nieuwe opstelling.
De speakers met de waterpas afgeregeld en de sub voorzien van solid core Audio Physic speakercables.
Ik had deze nog nooit gebruikt omdat ik in high-level dezelfde kabels heb gebruikt als van mijn speakers voor de sub.
Wat een verschil, sub klinkt nu rete strak.

Binnenkort maar eens opruimen en een filmpje maken ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Citaat van: Xander32 op september  6, 2014, 08:42:16

De ls. waterpas zetten maakt daar zeer zeker een onderdeel van uit; dat geeft vaak net weer een wat scherper geluidsbeeld.

Behalve als je tijdens het luisteren je hoofd scheef houdt :-P sommige mensen hebben deze afwijking...

Zal trouwens een mooie set zijn!
Wees lief voor jezelf

Kingpin

Citaat van: Xander32 op september  6, 2014, 08:42:16

Aangezien ik vrij dicht op de speakers zit (near field) heb ik de speakers ligt achterover geheld.
Moet nog een bijpassende stoel vinden die qua hoogte matched met mijn speakers (oor op tweeter hoogte).
Maar volgende week eerst maar eens goed opruimen en dan heb ik eerst wat belangrijkst te doen.
Daarna maar eens de stoel halen.
Wordt nog zeer druk na volgende week (vanwege de komst van ons tweede kind).

Citaat van: Sailor Jan op september  6, 2014, 09:10:49
Behalve als je tijdens het luisteren je hoofd scheef houdt :-P sommige mensen hebben deze afwijking...
Meestal schrik ik dan wel weer wakker als ik weer indommel zoals gisteravond laat ;D

Citeer
Zal trouwens een mooie set zijn!
Basic, maar met aardig wat tweaks op een zeer hoog niveau gebracht, en ik vindt het leuk om te doen.

Xander32

:D

Citaat van: Sailor Jan op september  6, 2014, 09:10:49
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Mooie ontwikkelingen als ik het zo lees Eric  ;)
Altijd interessant om te lezen dit soort dingen.

Maar zoals je terecht al aangeeft zijn er nu grotere prioriteiten  :)
Vanaf deze kant alvast een mooie en probleemloze bevalling toegewenst voor jullie  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op september  6, 2014, 11:34:41
...
Vanaf deze kant alvast een mooie en probleemloze bevalling toegewenst voor jullie  :thumbs-up:

^^

Deleted Member 2

Kingpin

Apart hè, veel met muziek bezig maar nog geen muziek voor de kleine uitgezocht.
Misschien wel een goed idee want de kleine van 2,5 heeft de voorkeur voor Nederlandstalig ::)

Ik heb alwel vast de kaart gedesigned.

Kingpin

Nou, de "kleine" is inmiddels 1 week oud, en ze heet "Laura" :)
Alles is goed verlopen met kind en moeders.

In de tussentijd een fauteuil gevonden, vandaag even kijken.
Gisteravond de speakers uitgestald volgens het AP principe om een vergelijk te maken met de nieuwe principe van Suesskind.
Op één of andere manier vond ik het principe van Suesskind erg "confronterend" overkomen.
Het geluid is erg "overweldigend", mij iets te direct.
Nu staan ze 2,4m uit elkaar en zit ik op een afstand van 2 meter.
Het geheel is iets minder direct, waardoor iets minder detail maar een bredere soundstage.
Even aankijken maar weer.

bmateijsen

lynch1979

Citaat van: Kingpin op september 25, 2014, 09:12:29

Gefeliciteerd en een mooie naam.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Gisteravond de speakers uitgestald volgens het AP principe om een vergelijk te maken met de nieuwe principe van Suesskind.

Principe van Suesskind, graag een uitleg?
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Eric, van harte gefeliciteerd met de aanwinst Laura.  :thumbs-up:

Gr
Henk

frank2

Gefeliciteerd met de geboorte van Laura.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jumping Jack

Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Kingpin

YamahaRXV

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ook bedankt Jan.

Vandaag de relaxfauteuil geïnstalleerd.
Deze past perfect qua oorhoogte tov mijn speakers.
Nu al heerlijk aan het genieten, al met al valt me alles nog mee qua geluid hier op zolder.
En dat te bedenken dat de set op dit moment meters is afgemonteerd met goedkoop luidsprekersnoer en diverse verdeeldozen voor de stroom !

Dit gaat wel goedkomen als ik nu al in de spreekwoordelijke bubble zit.
Geluid is met de plaatsing zoals ik deze nu heb beter/relaxter dan voorheen.
Zo nu lekker genieten van The Rippingtons.

twani

Mooie naam, gefeliciteerd!

Met je toekomstige gebrek aan nachtrust :tounge2:

Xander32

Gefeliciteerd met Laura :pompom:"

Je steekt veel tijd in de plaatsing lees ik. Ook ik was voornemens om dat te doen, maar ben eigenlijk al behoorlijk tevreden zoals de boel nu staat. Veel tijd heb ik er iig. nog niet ingestoken. It's a shame :lookaround:.

In de tussentijd een fauteuil gevonden, vandaag even kijken.
Op één of andere manier vond ik het principe van Suesskind erg "confronterend" overkomen.
Het geluid is erg "overweldigend", mij iets te direct.
Nu staan ze 2,4m uit elkaar en zit ik op een afstand van 2 meter.
Het geheel is iets minder direct, waardoor iets minder detail maar een bredere soundstage.
Even aankijken maar weer.