Stereoset Kingpin "Zolder"

Gestart door Kingpin, december 8, 2011, 14:31:00

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

De nachtrust valt nog mee, als man kan ik op dit moment niet echt veel doen omdat ze borstvoeding geeft en geen fles.

Wbt plaatsing ben ik idd zeer kritisch, daar valt ook best veel uit te halen.

De 'grote' meid is Tessa  :)
Gaat erg hard allemaal.
Dit is trouwens de voorkant kaart die ik heb ontworpen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Markus2

Gefeliciteerd met uitbreiding van de familie-bloedband! ;)

Groet, Mark
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica - Celestion

remco320

Gefeliciteerd! Een huis vol vrouwen:)

Kingpin

Bedankt heren !
En idd, ik ben in de minderheid ... en al verbannen naar zolder ;)

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kingpin

Nou, de eerste beelden.
Alles is nog in opbouw (let niet op de rotzooi), ben eerst bezig geweest met de juiste plaatsing van de speakers tov de luisterplek.
Dat vergde toch wat meer aanpak dan ik dacht, aangezien de zolder niet erg groot is en het feit dat mijn werkbureau er nog moest staan.
De speakers zijn nog afgemonteerd met een noname speakerkabel en de stroom kan ook wel wat aandacht gebruiken.
Mijn insteek is echter dat het al goed moet klinken voordat je daar pas aandacht aan moet schenken, en goed klinken doet het nu al, boven verwachting moet ik zeggen.

Linker speaker op schuinste zijde van de zolder.

De sub .. tja, blijft grooot, haha maar klinkt ongelooflijk strak.

Afgemonteerd met AP 1mm solid core speakerkabel.

chansig

Mooi....je topic op AF over waarom een buizenversterker etc...is inmiddels al drie pagina's lang. Zitten best wel zinnige reacties tussen...wat dan ook weer bijzonder is voor een topic op AF. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kingpin

Idd, zaten zeker zinnige antwoorden tussen, en het dwaalde na 3 pagina's nog niet eens af ...

twani

"Doet" de UniQute eigenlijk Spotify "KááPéé"?

Kingpin

Citaat van: twani op oktober 17, 2014, 20:54:05
"Doet" de UniQute eigenlijk Spotify "KááPéé"?
Volgens mij doet Spotify alleen op de mu-so meen ik.

felix01

gefeliciteerd met uw dochter!! :pompom:
en succes met de uitbouw van uw set!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Gemineye

Kingpin,

Allereerst nog van harte met je dochter! Ik zie dat je nu je set op zolder hebt staan. Ik had laatst een filmpje van jouw speakers gezien in de kamer beneden neem ik aan.  Merk je nu een achteruitgang op zolder?

Ik zit heel latent te overwegen om ook een zolder kamer in te richten maar vooral het kleinere volume van de ruimte en de schuine wanden houden mij tegen. Heb jij er last van? Bewust gekozen om speakers tegen de rechte muur te zetten? Je zit nu relatief dicht op de speakers denk Ik, vind je dat vervelend? Ik zit op dit moment wel 4,5 meter van de speakers af.

Sorry voor de vele vragen, reactie mag evt ook via pm om je topic niet te vervuilen ;-)
:)

Kingpin

Citaat van: felix01 op oktober 17, 2014, 21:44:01
gefeliciteerd met uw dochter!! :pompom:
en succes met e uitbouw van uw set!!
Bedankt!

Kingpin

Citaat van: Gemineye op oktober 17, 2014, 21:49:10
Kingpin,

Allereerst nog van harte met je dochter! Ik zie dat je nu je set op zolder hebt staan. Ik had laatst een filmpje van jouw speakers gezien in de kamer beneden neem ik aan.  Merk je nu een achteruitgang op zolder?
achteruitgang wil ik het niet noemen, wel 'anders'. Het klinkt absoluut niet slecht (ondanks de bekabeling die nog niet in orde is).
Wat vooral 'anders' is komt doordat ik nu veel dichter op de speakers zit en daardoor het geluid vrij direct is.
Het geluid is nu wel heel erg 'puur' en heb op dit moment nog geen spijt dat ik op zolder zit met de set.

Waar ik vooral aan moet wennen is het blikveld, klinkt gek maar met de ogen dicht ervaar ik het heel anders dan met de ogen open.
Met de ogen dicht is het alsof ik voor een concert sta, met een soundstage die totaal niet overeenkomt met wanneer ik de ogen open heb.
Moet wel zeggen dat ik weken bezig ben geweest om de juiste balans/plaatsing te vinden.
De ruimte is van zichzelf al behoorlijk dempend, maar niet te, en de schuine wanden hebben mede door de opstelling nagenoeg geen beperking op de geluidsbelevenis.
Ik speel in de breedte waardoor de zijkanten wat meer 'speling' hebben tot de wand dan wanneer ik in de lengte richting speel.
Voorheen met m'n HT heb ik daar veel voor moeten inboeten qua geluid.

Citeer
Ik zit heel latent te overwegen om ook een zolder kamer in te richten maar vooral het kleinere volume van de ruimte en de schuine wanden houden mij tegen. Heb jij er last van? Bewust gekozen om speakers tegen de rechte muur te zetten? Je zit nu relatief dicht op de speakers denk Ik, vind je dat vervelend? Ik zit op dit moment wel 4,5 meter van de speakers af.
4,5m is best ver moet ik zeggen, zeker als je reflecties wil elimineren.
Misschien pakt het goed uit en moet je er net als ik ook aan wennen.
Tot nu toe bevalt het me prima, zelfs de sub integreert voortreffelijk en heeft geen negatieve invloed op het totaalbeeld in deze kleine ruimte.

Kingpin

Blijkt er bij m'n nieuwe werkgever een muzikant op de IT afdeling te zitten die richting de pensioengerechtigde leeftijd loopt, die aan mij vroeg of ik nog belang had bij wat 'oude' buisjes.
Komt ie met een stel Telefunken ECC83S (12AX7) Long Smooth Plates op de proppen uit de jaren 60 die nu heerlijk staan te spelen in m'n versterker.
Ik heb ze allemaal nagemeten en zijn allemaal nagenoeg nieuw :)

De Tung-Sol's zijn nu vervangen door de Telefunken waarvan de laatste bekend staan als één van de best audiofiele 12AX7's.
Ik was dan ook zeer benieuwd hoe dit nu bij mij uitpakt ... nou in één woord geweldig!
Letterlijk kippevel op m'n armen bij sommige nummers. Alles klinkt ... tja 'anders', moeilijk te omschrijven, het klinkt vloeiender, meer detail maar totaal geen hardheid (wat ik al niet had), lijkt iets 'warmer' te klinken.
Maar de bass :wub: wat een controle zeg, ongekend strak, en gaat ook in de regionen lager heb ik het idee.
Ook lijkt er meer 'druk' aanwezig te zijn, moeilijk uit te leggen, waarschijnlijk meer dynamiek.
Me very happy :)

chansig

Heb je hem verteld dat ze best wel wat waard zijn ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op februari  1, 2015, 16:22:49
Heb je hem verteld dat ze best wel wat waard zijn ?

Gr Hans
Daar kwam ik pas achter toen ik ze ging opzoeken op het net.
Dat maak ik zeker wel goed.

Xander32

Gaaf hoor. Een onverwachte (als zijnde ongepland) upgrade dus.

Citaat van: Kingpin op februari  1, 2015, 16:15:40
Blijkt er bij m'n nieuwe werkgever een muzikant op de IT afdeling te zitten die richting de pensioengerechtigde leeftijd loopt, die aan mij vroeg of ik nog belang had bij wat 'oude' buisjes.
Komt ie met een stel Telefunken ECC83S (12AX7) Long Smooth Plates op de proppen uit de jaren 60 die nu heerlijk staan te spelen in m'n versterker.
Ik heb ze allemaal nagemeten en zijn allemaal nagenoeg nieuw :)

De Tung-Sol's zijn nu vervangen door de Telefunken waarvan de laatste bekend staan als één van de best audiofiele 12AX7's.
Ik was dan ook zeer benieuwd hoe dit nu bij mij uitpakt ... nou in één woord geweldig!
Letterlijk kippevel op m'n armen bij sommige nummers. Alles klinkt ... tja 'anders', moeilijk te omschrijven, het klinkt vloeiender, meer detail maar totaal geen hardheid (wat ik al niet had), lijkt iets 'warmer' te klinken.
Maar de bass :wub: wat een controle zeg, ongekend strak, en gaat ook in de regionen lager heb ik het idee.
Ook lijkt er meer 'druk' aanwezig te zijn, moeilijk uit te leggen, waarschijnlijk meer dynamiek.
Me very happy :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Dan hoop ik dat het geen duur cadeautje wordt.. :D

Vraag me altijd of je "het" eraf hoort...

Gr Hans

Kingpin

Citaat van: chansig op februari  1, 2015, 16:39:12
Dan hoop ik dat het geen duur cadeautje wordt.. :D

Vraag me altijd of je "het" eraf hoort...

Gr Hans
Qua prijs niet. De nieuwe TungSols presteren erg goed, voor een fractie van de prijs.
Maar zoals altijd in audioland, wil je iets beter dan moet je meestal diep in de buidel.
Maar blijft leuk, dat je met buizen een andere sound kunt creëeren.

Kingpin

Vandaag een room correction set besteld, bestaande uit een miniDSP DDRC-22D volledig digitale verwerking en Dirac Live software!

Het klinkt al goed bij me maar omdat de ruimte erg beperkt is wil ik kijken of er nog wat te verbeteren valt (ongetwijfeld).
De Dirac software is erg gebruiksvriendelijk en komt in meerdere testen er erg goed uit. De miniDSP heeft zich al bewezen en het concept spreekt me wel aan.

jvanhambelgium

Top!
Benieuwd of die Dirac Live nog een hoorbare surplus kan geven aan je ruimte.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kingpin

Citaat van: jvanhambelgium op april 12, 2015, 18:08:05
Top!
Benieuwd of die Dirac Live nog een hoorbare surplus kan geven aan je ruimte.
Bedankt Jan, daar ben ik ook benieuwd naar.