Stereoset Kingpin "Zolder"

Gestart door Kingpin, december 8, 2011, 14:31:00

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: Onder013 op juli 31, 2012, 20:59:44
Leuk om je enthousiaste relaas te lezen. En eigenlijk is het verbazingwekkend dat de touch daar een bijdrage aan levert. Ik ben me aan het orienteren om iets beters dan de touch aan te schaffen, maar om iets te vinden dat werkelijk beter is.....
M'n Touch is niet origineel meer, de LiPo voeding is echt een dag/nacht verschil, vanmiddag weer ondervonden toen m'n LiPo leeg was, overgegaan naar de bijgeleverde adapter en ineens was er weer een hard 'randje'.
De Touch met goede voeding en externe dac klinkt heel erg goed. Als je deze setup gaat vergelijken met bv een Linn of T+A streamers dan is het niet meer zozeer welke beter is maar is dan meer smaak gebonden, en dan ben je wat vrijer met een Touch omdat je dan naargelang jouw smaak een externe dac kunt matchen met je geheel, je kan daar zover ingaan dat je ook de dac batterij gaat voeden bv, dan heb je helemaal het summum.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op juli 31, 2012, 22:35:05
M'n Touch is niet origineel meer, de LiPo voeding is echt een dag/nacht verschil, vanmiddag weer ondervonden toen m'n LiPo leeg was, overgegaan naar de bijgeleverde adapter en ineens was er weer een hard 'randje'.
De Touch met goede voeding en externe dac klinkt heel erg goed. Als je deze setup gaat vergelijken met bv een Linn of T+A streamers dan is het niet meer zozeer welke beter is maar is dan meer smaak gebonden, en dan ben je wat vrijer met een Touch omdat je dan naargelang jouw smaak een externe dac kunt matchen met je geheel, je kan daar zover ingaan dat je ook de dac batterij gaat voeden bv, dan heb je helemaal het summum.

Inderdaad een kwestie van smaak. Inmiddels heb ik heel wat streamers met een ingebouwde dac aan de tand gevoeld, maarop één na vallen ze me tegen (of voldoen ze niet aan mijn smaak). De bouw van je lippo voeding heb ik belangstellend gevolgd. Maakt het echt zo'n verschil met bijvoorbeeld de BOTW voeding?
En voedt jij ook de dac via de lippo/accu/batterij?

Kingpin

Citaat van: Onder013 op juli 31, 2012, 23:54:46
...De bouw van je lippo voeding heb ik belangstellend gevolgd. Maakt het echt zo'n verschil met bijvoorbeeld de BOTW voeding?
Weet ik niet, denk het wel, mijn 'afwijk'waardes zijn beduidend lager qua ripple (en dat is wat je wilt) daarnaast heeft een batterijvoeding geen last van vervuiling op het lichtnet en produceert al een zuivere dc spanning die je alleen maar hoeft te stabiliseren op de juiste spanning.

Citeer
En voedt jij ook de dac via de lippo/accu/batterij?
Wel aan gedacht, misschien ga ik dat nog doen, alleen ik zag dat de Metrum met 9V AC gevoed wordt en niet met DC, moet ik me nog in verdiepen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PHiX

Na het zien van je signature moest ik ook maar eens een kijkje bij jouw set nemen. Heel andere stijl dan ik heb, maar zeker chique.

Ik ben benieuwd hoe dit klinkt, ik had nog nooit van de AP Brilon gehoord. Zat vast een enorm geluid uit komen, zeker aangevuld met die sub.  :clapping:

Ik heb in de oriëntatiefase ook naar een sub gekeken, maar ik ben een beetje bang wat dit met de buren doet. Verder mis ik het ook niet echt met mijn Tempo's. Mijn versterker heeft ook geen mogelijkheid tot het apart uitsturen van het LFE-kanaal, dus die toegevoegde waarde bij films zou het ook niet hebben.

Ook zo'n buizenversterker zal vast compleet anders klinken dan mijn zo digitaal mogelijke NAD. Ziet er in elk geval exotisch uit!
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

Citaat van: PHiX op augustus 10, 2012, 01:45:47
Na het zien van je signature moest ik ook maar eens een kijkje bij jouw set nemen. Heel andere stijl dan ik heb, maar zeker chique.

Ik ben benieuwd hoe dit klinkt, ik had nog nooit van de AP Brilon gehoord. Zat vast een enorm geluid uit komen, zeker aangevuld met die sub.  :clapping:
Denk ook niet dat je zo snel een Brilon zult horen omdat a) er weinig van zijn en b) je ze 2ehands al bijna niet te koop ziet staan.
De sub maakt best een indruk qua grootte maar is heel muzikaal en nauwelijks aanwezig (Roomgain staat bij mij op iets meer attack ivm muziekkeuze).
Je mag ze gerust eens beluisteren.

Citeer
Ik heb in de oriëntatiefase ook naar een sub gekeken, maar ik ben een beetje bang wat dit met de buren doet. Verder mis ik het ook niet echt met mijn Tempo's. Mijn versterker heeft ook geen mogelijkheid tot het apart uitsturen van het LFE-kanaal, dus die toegevoegde waarde bij films zou het ook niet hebben.
Sub zou je zoals in mijn geval high-level kunnen aansluiten. Maar de Tempo's gaan vanzichzelf al laag, ik denk dat in jouw ruimte je de bass meer onder controle hebt dan toen ik destijds de Tempo's in mijn ruimte had staan.

Citeer
Ook zo'n buizenversterker zal vast compleet anders klinken dan mijn zo digitaal mogelijke NAD. Ziet er in elk geval exotisch uit!
Dat denk ik ook wel, en qua klankkleur makkelijker te tweaken ben ik achter.
Maar je NAD is ook niet de minste zeg!

Kingpin

Zoo, moeders en dochter zijn een weekendje uit logeren dus heb het rijk alleen.
Vandaag heerlijk genoten op "live" level mag ik wel zeggen want de pizzakoerier met helm op kon buiten nog duidelijk horen wat er gespeeld werd (stond al op de ramen te bonken want de bel hoorde ik niet  :-[, gelukkig zijn beide buren op vakantie).

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, van Hard naar Rustig .... Metal  :headbanging: van Metallica (alleen luisteren als je geen zwak hart hebt).

En voor diegene die nog even moeten bijkomen  :D een heerlijk stukje Jazz met een "B3" en "Sax:

Gatver wat klinkt die B3 echt (yep i should know  ;)), als je dat dan weer hoort begint het toch wel te kriebelen hoor.
Voor de fans van Hammond en vette blues, bekijk/luister eens naar "Lucky Peterson - Ain't No Stopping Us Now" DVD, prettig gestoorde gast achter z'n Hammond maar wat spelen die gast, showman ten top, speelt goed met publiek en ook nog eens 'aardig' gitaar, echte aanrader.

PHiX

Klinkt zelfs bruut op mijn ipad, die 2e video... Welke muziek is dat?
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

Citaat van: PHiX op augustus 26, 2012, 20:55:36
Thx,
2e muziekstuk is van "Houston Person - Shenandoah" van de cd "The Opening Round".
Mooie Blues/Jazz/Soul cd met veel hammond, sax, en gitaar werk/solos, helaas de bass is wel (zoals vaak met deze cd's) aan de 'aanwezige' kant, desondanks een mooie cd.

Kingpin

Gisteren een uitgebreide shootout gehouden met Bjorn (katwax) en Jan (jvanhambelgium) tussen mijn bron (Logitech Touch met LiPo voeding en Metrum dac) en Bjorn z'n Linn Renew KDS.
Een verassend eindresultaat want beide bronnen gaven letterlijk geen verschil. We stonden ook werkelijk raar te kijken want ook ik had wel degelijk 'verschillen' verwacht en dan met name in het DAC gedeelte.

Shootout is hier te vinden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133

Kingpin

Vandaag toch maar besloten om het laatste zeldzame setje Sylvania 5814A NOS "Black Plates" te bestellen bij dezelfde leverancier waar ik de mijne al had besteld de vorige keer. Ik wist dat hij nog 1 gematched paartje had liggen.
Deze bevallen zo goed en de markt wordt wel heel erg dun wbt deze nos, dus maar besteld als backup.

twani

Streamz

Ik neem aan dat je ze wel gaat proberen toch?

Kingpin

Citaat van: twani op februari 27, 2013, 08:05:23
Goed bezig "Keepéé" :clapping: ;D
Ja deze buis in combinatie met de nieuwe TungSol maakt een zo groot verschil in m'n set alsof je een compleet andere versterker hebt, dit is niet subtiel meer, en eigenlijk de 'sound' waar ik heel lang naar op zoek was.

Citaat van: Streamz op februari 27, 2013, 08:05:41
Ik neem aan dat je ze wel gaat proberen toch?
Zekers, even testen of alles werkt.

Kingpin

De nieuwe buisjes ook even getest en doen het goed.
Sinds ik over ben naar buis en hier en daar wat heb getweakt heb ik totaal geen upgrade wensen meer, totale rust heerst er hier, ongekend heerlijk.
De Sylvania NOS buisjes zijn tot nu toe het beste wat ik heb gehoord. Mooi te zien op 2:10 in onderstaand video de Sylvania NOS Black Plates:

Extension in het hoog is fenomenaal, vloeiend en toch loep zuiver zonder enig spoor van hardheid, heel natuurlijk.
Vanaf 1:30 mooi te horen met de trompet.

Voor als mensen zich gaan afvragen, de video's zijn in 2 keer opgenomen, 1x het audiospoor vanaf de luisterplek en 1x de video.

Kingpin

Na een jaar nog steeds tevreden met de setup zoals die nu is, heb eigenlijk helemaal geen wensen meer :-X

Helmuth

Mooi hoor doet het erg goed!
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Kingpin

Kingpin

Dit weekend de Metrum Acoustics QUAD DAC voorzien van een nieuwe voeding.
Het betreft een zelfbouw projectje en doet het erg goed moet ik zeggen.

Alco

Blijft een prachtige, mooi sobere set, Kingpin! :) (sober, in de zin van weinig, maar mooie componenten)

Just the way I like it.  :worship:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

lynch1979

Heel erg mooie set, ik begrijp dat je tevreden bent met de voeding  ;)

Kingpin

Voor m'n gemoedsrust heb ik de hele set naar Zolder gedaan.
De meesten zullen wel weten dat m'n HT in de verkoop is gegaan, en daarvoor is er een nieuwe set voor in de plaats gekomen.

Vandaar dat ik binnenkort hier mijn "Zolder"set zal tonen, ik hoop dat het daar net zo goed klinkt als in de woonkamer (al heb ik m'n twijfels) ... wordt vervolgt!

Kingpin

Nou de opbouw van de zolderset heeft erg lang op zich laten wachten, maar uiteindelijk staat "de basis" nu te spelen.
Het is nog wat chaos omdat de zolder ook gebruikt wordt als werkkamer (groot bureau) en er moet nog wat opgeruimd worden.

Ik ben me eerst eens gaan verdiepen in de opstelling die Joachim Gerhard heeft uitgerekend/gemeten met betrekking tot het elimineren van reflecties en het menselijke brein.
Pfff dat was pittig, maar komt erop neer dat volgens hem een ideale opstelling de persoon 1 - 3 feet (max 90cm) tegen de wand moet zitten (ja echt) en een speakeropstelling hanteert van 6 feet (1,83m) luisterafstand (oor tot speaker) en 8 feet (2,44m) afstand tussen de speakers.
Hierdoor bereikt het brein de geluidsgolven rechtstreeks uit de speakers eerder dan de reflecties, welke het brein niet meer kan waarnemen.
Deze opstelling krijg ik wel kwijt in mijn zolder, ik zit dan tegen het bureau op een afstand van net geen 90 cm van de muur (maar wel diverse dempende materialen ertussen).

Alles aangesloten en nog geen tweaks gedaan als correcte hoogte instelling, kabels etc moet ik zeggen dat het me 100% meevalt.
M'n HT set, waarbij de speakers aan de kortste kant stonden opgesteld klonk beduidend slechter dan de opstelling die ik nu heb.
Het is wel even wennen want het geeft wel een zeer directe benadering van muziek, vooral Marcus Miller slappend op z'n bassgitar is haast alsof hij naast me zit te jammen op een dikke Mesaboogie.
Denk dat het toch best wel goed gaat uitpakken straks.

Gast001

Citaat van: PHiX op augustus 26, 2012, 20:55:36
Dat vond ik ook al op mijn beeldschermspeakers :headbanging:

Gelijk maar aangeschaft dan ;D

Kingpin

Citaat van: okeoke op september  4, 2014, 18:33:37
Dat vond ik ook al op mijn beeldschermspeakers :headbanging:

Gelijk maar aangeschaft dan ;D
Ja idd lekkere muziek.
Straks ga ik "Justice System" ophalen bij m'n broer.
Oooooit in een grijs verleden gehaald, dat klinkt ook erg lekker.