Retro gaming

Gestart door Joris1971, augustus 4, 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: mic1980 op december 20, 2011, 11:20:16
Ja dus..

(Gratis kick voor Joris aangezien je hier de kast in werking ziet).

dat is dus mijn kast idd

stefanschreurs

Over retro gesproken: Duke Nukem 3d, Quake, Half Life en natuurlijk: Carmageddon!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Joris1971

Citaat van: stefanschreurs op december 20, 2011, 13:03:13
Over retro gesproken: Duke Nukem 3d, Quake, Half Life en natuurlijk: Carmageddon!

miz niet echt retro, zijn spellen uit de jaren 90..

dronebone

Citaat van: Joris1971 op december 20, 2011, 14:34:35

miz niet echt retro, zijn spellen uit de jaren 90..

waarom zou dat niet retro zijn
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Joris1971

Citaat van: dronebone op december 21, 2011, 01:27:21
waarom zou dat niet retro zijn

tja dan kun je spellen uit het jaren 2000 ook wel retro gaan noemen...

retro is miz jaren 70-80

Erik

Dat wel, maar spellen als quake, doom en halflife hebben wel een ontzettende kentering ontketend in pc land. Vind ze zelf ook wel bij retro horen. Zijn nu nog klassiekers.
Hmm is een klassieker automatisch retro  ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen de Waal

Het ligt er aan hoe je de term retro interpreteert.

Retro kan bijvoorbeeld verwijzen naar vroeger, maar de term kan evenals gezien worden als klassiek/tijdloos.

Interpreteer je de term retro als zijnde vroeger dan zou ik eerder alleen de echte arcadetitels daartoe rekenen. Zie je de term als klassiek/tijdloos dan passen zeker titels als Quake En Duke3D daar ook in ;-)
Bij zo'n Hyperspin i.c.m. met de term retro zou ik eerder denken aan de echte arcadetitels i.p.v. klassiekers als Quake enz.

Jeroen.

Multimediaknaller

Over retro gesproken...

Shatter op de PS3 te verkrijgen in de PSN

'O de zoveelste breakout'   :yawnee: maar daar kom je nog wel op terug!

mic1980

Nog een tip. "Gals Panic".
Volgens mij niet zo'n heel bekend spel. Maar speelde hem vroeger veel in de arcade.
Nu weer helemaal los op de iCade.

roland p

Citaat van: mic1980 op december 23, 2011, 04:38:03
Nog een tip. "Gals Panic".
Volgens mij niet zo'n heel bekend spel.
Ik denk dat deze beter bekend is als 'qix':
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Pjotr

Ik heb deze veel gespeeld. Ik kan 'm nu nog spelen op m'n Xbox 1  8)

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Erik

Over retro gaming gesproken.

Met de feestdagen zijn er diverse games in de aanbieding op Steam Amazon etc. Zo kwam ik descent 1 en 2 tegen samen voor maar 3 euro. Die vond ik vroeger zo geweldig, spelend op mijn trustmaster (met hoedje op joystick) en 4 vuurknoppen. Toen nog heel bijzonder.
Het beeld was wat pixelig (had vroeger een voodoo1 kaart van 3DFX) en die was wat mooier qua beeld. Ik zocht op 3DFX emulatie dee was er maar niet makkelijk aan de praat te krijgen en toen vond ik dxx-rebirth. Een aangepaste versie van de engine die onder win7/xp draait en zelfs osx/unix.
Nu speel ik Descent2 op 1920x1200 met AA  :D dat brengt oude tijden terug. Weer eens wat anders dan battlefield 3  :D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: Pjotr op december 23, 2011, 07:43:47
Ik heb deze veel gespeeld. Ik kan 'm nu nog spelen op m'n Xbox 1  8)
Rolling thunder ja, wel een afgeleide van elevator action die ik toch weer wat lastiger vind omdat je afhankelijk bent van de liften om naar boven te komen en daar net weer tuig op het laatste moment kan instappen. Maar goed ik heb veel van mijn guldentjes destijds in de elevator action arcade gestopt  :D

Multimediaknaller

Citaat van: Kjelt op december 28, 2011, 11:33:24
Rolling thunder ja, wel een afgeleide van elevator action die ik toch weer wat lastiger vind omdat je afhankelijk bent van de liften om naar boven te komen en daar net weer tuig op het laatste moment kan instappen. Maar goed ik heb veel van mijn guldentjes destijds in de elevator action arcade gestopt  :D

Leuk zeg!

Ziet er ook erg verslavend uit!

Denon Focal

:withstupid:
Erg leuk om de lampen op de hoofden van de boeven te laten vallen. Heeft me menige florijn gekost
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Joris1971

zo moeilijk ziet dat elevator action er niet uit...

maxtrash

Citaat van: Joris1971 op december 29, 2011, 07:00:58
zo moeilijk ziet dat elevator action er niet uit...
dat valt nog vies tegen want de boeven schieten op de meest onverwachte momenten. Het wordt ook snel moeilijker bij de volgende levels, o.a. omdat ze veel vaker uit het deurtje komen, niet meer naast de lift blijven wachten tot je op ze springt, veel vaker bukken en soms zelfs plat op de grond gaan liggen!

Multimediaknaller

Weet niet of hij al voorbij is gekomen maar op de PS3/XBOX360 heb je Pac-Man DX championship  :pompom:

Ook uit te proberen vanuit de PSN store  :happy:

Wel effe je zeurround setje aan zetten!

Maak me gek  :crazy:

djaxx

Ja heb die 100% complete! vond die echt super goed.

Multimediaknaller

Citaat van: djaxx op december 29, 2011, 20:33:13
Ja heb die 100% complete! vond die echt super goed.

Wat zullen we zeggen...

Back To The Future :smile:

Het happen hoor je door je suround back  :pompom:

Joris1971

Mijn Game Room

Jeroen de Waal

Wow relaxed Joris!!!!
Mis alleen nog een echte flipperkast.

Voorheen jullie slaapkamer denk ik of niet?

Jeroen.

Joris1971

Citaat van: Jeroen de Waal op december 31, 2011, 10:02:45
Wow relaxed Joris!!!!
Mis alleen nog een echte flipperkast.

Voorheen jullie slaapkamer denk ik of niet?

Jeroen.

Een flipperkast staat hoog op mijn lijstje, zoals bijv. Een roadshow, theatre of magic, adams family, etc Kasten als Medieval Madness zijn erg mooi maar gewoon veel te duur (6.000 euro)

Kjelt

Citaat van: Joris1971 op december 31, 2011, 10:32:10
Een flipperkast staat hoog op mijn lijstje, zoals bijv. Een roadshow, theatre of magic, adams family, etc Kasten als Medieval Madness zijn erg mooi maar gewoon veel te duur (6.000 euro)
Of je moet hem zelf repareren en servicen anders kost een flipperkast best wel wat in onderhoud. Een schema en elektrotechniek kennis is ook altijd handig. Ik heb een 3 deks Elektra flipper uit 1981. Zit er alleen zwaar aan te denken deze weg te doen en een 46" virtual flipper te gaan bouwen, zal nog wel even duren want eerst het huis verbouwen  :D

S@m

Heel apart Joris, zo'n game kamer. Je hebt echter nogal eens op het forum laten weten dat je graag rust in je kop wilt...is zo'n kamer dan wel bevorderlijk..?