Retro gaming

Gestart door Joris1971, augustus 4, 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

mic1980

.

Joris1971

Jong geleerd  ;D

Jeroen de Waal

Ultieme foto Joris....leuk joch heb je!

Jeroen.

Joris1971

Citaat van: Jeroen de Waal op juni  3, 2012, 09:52:54
Ultieme foto Joris....leuk joch heb je!

Jeroen.

Dank je Jeroen!

Snutchz

Hey zo zat ik er ook ooit bij  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Jong geleerd oud gedaan, leuke foto btw, pas alleen op dat die niet van de kruk afdondert hij is best wel hoog.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

morca

Vd week de zolder opgeruimt,me ouwe donkey kong 2 multiscreen aan me neefje,s gegeven,vonden ze niks.
Ik daarintegen had de slag zo weer te pakken,was leuk zo,n oud ding in een doos te vinden.
Heb hem weer meegenomen,kijken of ik me meer als 30 jaar ouwe record kan breken  :D  :clapping:

Snutchz

Joris, heeft jouw mannetje ooit voor de Intertoys moeten poseren? ..hij kwam me al zo bekend voor  ;D

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joris1971

Citaat van: Snutchz op juni  4, 2012, 11:08:50
Joris, heeft jouw mannetje ooit voor de Intertoys moeten poseren? ..hij kwam me al zo bekend voor  ;D

nee helaas.. al lijkt ie er wel op.

weust

Mijn favoriet: Montezuma's Revenge voor de Atari 8bit. 800XL.
De floppydisk versie zonder intro en dergelijke.

Heb hier een cartridge voor de 2600, maar die is helaas alleen NTSC.
Die zou wel de intro en dingen moeten hebben.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

roland p

Ik heb ook een atari 8-bit gehad. Ik had vroeger een ingetypete versie van Montezuma's Revenge waarin je zelf levels kon maken. Volgens mij heb ik daar uren aan besteed, en mocht m'n vader ze allemaal spelen :D.

Ken je ballblazer nog? Ik probeer een atari 2600 versie te maken:
(Beeldverhouding klopt niet helemaal)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

weust

Ja, die heb ik nog wel liggen. Met originele doos.
Heb ooit eens een 65XE voor Sinterklaas gekregen, toen die dingen voor bijna niks weg gingen bij de Intertoys of Bart Smit.
Kreeg je dan een hele stapel games bij. Allemaal cartridges.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Erik

Vraag me af hoeveel tv die nog aankunnen alles is tegenwooridg digitaal qua ingang.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

weust

En hoe komt dat digitale signaal binnen? Via de antenne kabel :-)
Gaat dus prima.

Mijn Atari ST aansluiten kan in de komende jaren lastiger worden, omdat die via SCART aangesloten word.

roland p

Citaat van: weust op januari 18, 2013, 10:08:02
Ja, die heb ik nog wel liggen. Met originele doos.
Heb ooit eens een 65XE voor Sinterklaas gekregen, toen die dingen voor bijna niks weg gingen bij de Intertoys of Bart Smit.
Kreeg je dan een hele stapel games bij. Allemaal cartridges.
Ja, volgens mij was dat met een 800XE, de europese versie van de 64xe. M'n pa had er 2 gekocht vanwege de verschillende spellen.

Volgens mij ken ik degene die achter deze deals zat, hij had een computerwinkel hier in Alkmaar (genaamd 'De computer weet er meer van'...), later stond ie met atari-st magazines op beurzen. Op een gegeven moment waren de atari lynx ook heel goedkoop, deze waren allemaal refurbished door een kennis van mij uit Akersloot. De goeie ouwe tijd...

Citaat van: Erik op januari 18, 2013, 10:51:27
Vraag me af hoeveel tv die nog aankunnen alles is tegenwooridg digitaal qua ingang.

Mijn tv heeft die analoge ingangen nog steeds. Maar je kunt ook een xrgb gebruiken, dat is een scaler die 'scanlines' genereerd :D Zie hier voor wat screenshots: http://retrogaming.hazard-city.de/framemeister.html

simsalabim

Hey roland, wat grappig dat jij dreamcast in je sig hebt staan;)
ik heb hem pas verkocht maar ik heb daar het meest op gegamed.
rez, ikaruga, shemue 1&2, skies of arcadia, mars matrix, under defeat..
leuke games!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raymond187

Citaat van: Joris1971 op augustus  4, 2011, 20:51:01
Hier zitten vast een aantal leden die net als ik in de jaren 70-80 het begin van the gaming industry hebben meegemaakt.
Regelmatig ging ik met een paar gulden naar de plaatselijke speelhal, om daar wonderboy, space harrier en afterburner te spelen.. Qua graphics is het niks vergeleken met de games van tegenwoordig, maar de arcade joystick en de simpele gameplay maakt alles goed.

Het lijkt me leuk om hier een vast topic over te maken, hier kun je alles kwijt over arcade spellen uit de speelhal, mame emulators, flipperkasten ... oftewel retro gaming.

Zelf heb ik onlangs een icade gekocht, wat mij de spellen uit die tijd geeft... Donkey kong, ikari warriors, Ghost 'n Goblins, 1943' etc komen weer tot leven.

Niet na hoeven te denken welke button je moet indrukken, geen tutorials spelen, geen boekje hoeven door te lezen, et, nee gewoon spelen!
Geweldig!

Leuke Game History video:  http://video.google.com/videoplay?docid=3637639460474263178
Leuk topic Joris.

Zoooooooooooooooo herkenbaar :D

Space harrier is de eerste game in de acrade hall waar ik hooked aan was  :wub: 2 weken zakgeld opsparen en dan de stad in. ja liep ik als 9 jarige in Amsterdam centrum rembrantsplein Spielothiek hahaha. Regelmatig weg gestuurd, want je moet 16 zijn  :-X

Ghost n Goblins veullll op de C64 en Amiga 500 gespeelt.  Wonderboy ook een geweldige game  :wub:

Double dragon ook zo verslavend spel geweest. heeft me een hoop guldens gekost :D

Me eerste game console was ook de atari 2600 ofzo??

Dreamcast heeft zoveel leuke games. Shemue een meestel spel zo GAAF. Wacht nog op deel 3 die hopelijk op de PS3 komt. Virtual tennis en Taxi  :thumbs-up:

op de C64 had je rags to riches kent iemand dat spel? Ben je een zwerver die geld zoekt en naar de kapper moet naar school en werken enzo  :worship:

weust

Citaat van: roland p op januari 18, 2013, 11:11:48
Ja, volgens mij was dat met een 800XE, de europese versie van de 64xe. M'n pa had er 2 gekocht vanwege de verschillende spellen.

Volgens mij ken ik degene die achter deze deals zat, hij had een computerwinkel hier in Alkmaar (genaamd 'De computer weet er meer van'...), later stond ie met atari-st magazines op beurzen. Op een gegeven moment waren de atari lynx ook heel goedkoop, deze waren allemaal refurbished door een kennis van mij uit Akersloot. De goeie ouwe tijd...

Mijn tv heeft die analoge ingangen nog steeds. Maar je kunt ook een xrgb gebruiken, dat is een scaler die 'scanlines' genereerd :D Zie hier voor wat screenshots: http://retrogaming.hazard-city.de/framemeister.html

De 64XE is juist wat ik toen gekregen heb. Was een 800XE in een ST achtige kast.
Hele set was toen 50 Gulden denk ik.

Melbury

Ik heb ooit een tijdje een Commodore 64 gehad, maar als MSX liefhebber weer weggedaan.
Bij aanschaf van de C64 kreeg ik een doos met 80 stuks 5 1/4 floppy's. (games)
Wil iemand deze nog hebben tegen alleen de verzendkosten?

roland p

Citaat van: simsatit op januari 18, 2013, 11:48:35
Hey roland, wat grappig dat jij dreamcast in je sig hebt staan;)
ik heb hem pas verkocht maar ik heb daar het meest op gegamed.
rez, ikaruga, shemue 1&2, skies of arcadia, mars matrix, under defeat..
leuke games!
Ik heb vooral veel Shenmue deel 2 gespeeld, wát een fantastisch spel is dat. Ik heb nu eindelijk deel 1 die moet ik ook nog eens helemaal uitspelen. Die schijnt wat meer 'real-time' te zijn, dus trager? Headhunter is ook erg leuk, een beetje gta-achtig. Ik heb 'm nog steeds aangesloten via vga, dat ding was zijn tijd ver vooruit :)

Ik hoop dat shenmue 1 & 2 nog een keer als remake komen (2 is al een keer ge-upgrade als je de xbox versie op de xbox 360 speelt) met daarbij nog deel 3 natuurlijk...

De dreamcast en de gamecube zijn mijn favoriete consoles op dit moment.

simsalabim

Wat grappig, ik had m uiteraard ook via vga, wat een graphics voor die tijd! nog steeds zat spellen op die gewoon steengoed blijven.. rez is bv toch wel meesterlijk in vga, shenmue 2 is een van de beste games ooit..
ik heb veel op de saturn gespeeld laatste tijd (panzer dragoon saga voornamelijk) maar die staat nu ook op marktplaats, heb nu alleen nog de gamecube, wil twilight princess nog uitspelen.

Raymond187

Panzer draggon zeker een top spal. ERG leuk ook met die verschillende draken die je kan krijgen _O_

simsalabim

Citaat van: Raymond187 op januari 18, 2013, 16:13:38
Panzer draggon zeker een top spal. ERG leuk ook met die verschillende draken die je kan krijgen _O_
[/
Citaat van: Raymond187 op januari 18, 2013, 16:13:38

Panzer dragoon saga is zeker een van mijn lievelingsspellen, de sfeer is zo goed.

Ik heb zelf toen ik 11 was nemesis op de msx veel gespeeld.
Op mijn 12de de import van nemesis 2 gekocht voor 120 gulden.... dat was serieus geld, had m wel als een van de eerste haha..
Sd snatcher en snatcher op de msx zijn ook gaaf, met emulator goed te doen, zeker als je met sd snatcher de battles versneld naar 400% haha (gaat een beetje langzaam anders) de muziek in deze games (ssc chip) was ook heel gaaf voor die tijd!

roland p

Citaat van: simsatit op januari 19, 2013, 12:00:41Ik heb zelf toen ik 11 was nemesis op de msx veel gespeeld.
Op mijn 12de de import van nemesis 2 gekocht voor 120 gulden.... dat was serieus geld, had m wel als een van de eerste haha..
Sd snatcher en snatcher op de msx zijn ook gaaf, met emulator goed te doen, zeker als je met sd snatcher de battles versneld naar 400% haha (gaat een beetje langzaam anders) de muziek in deze games (ssc chip) was ook heel gaaf voor die tijd!
Die scc was inderdaad een uniek ding. Je had toen ook de fm-pac en de music-module (ik had ze allebei), maar achteraf gezien was de muziek van de scc het gaafst, en had echt karakter. Als je nu luistert, klinkt het soms een beetje maf, maar de composities waren echt fantastisch (deze bewerking van metal gear 2 vind ik wel leuk), als ik er nu weer eens naar luister naar scc muziekjes in youtube filmpjes hoor ik telkens weer nieuwe dingen.

cardas49

Leuk topic zeg  :). Ik moet even goed graven waar het voor mij allemaal ook alweer begon. Dat was op een 286 Vendex Headstart (II), met een CGA scherm. Mijn herinneringen aan good old games zijn dus vooral roze :D. De uurtjes die ik toen gaf aan space invaders, prince of persia en test drive waren niet mis. Ik pak af en toe nog dosbox erbij om het weer eens te spelen. blijft leuk. En oh, the joy, toen de 286 door mijn vader vervangen werd door een Pentium I 100MHz, en ik eindelijkVGA graphics had om Prince of persia 2 en andere nieuwere games te spelen. Ik geloof dat hij na een week zijn bedenkingen kreeg over de aankoop toen ik zowat broccoli aan het schieten was op de pc stoel...  :D
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS