Retro gaming

Gestart door Joris1971, augustus 4, 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: Kjelt op december 31, 2011, 10:35:14
Of je moet hem zelf repareren en servicen anders kost een flipperkast best wel wat in onderhoud. Een schema en elektrotechniek kennis is ook altijd handig. Ik heb een 3 deks Elektra flipper uit 1981. Zit er alleen zwaar aan te denken deze weg te doen en een 46" virtual flipper te gaan bouwen, zal nog wel even duren want eerst het huis verbouwen  :D

De neef van mijn vriendin handelt en doet in flipperkasten etc, altijd handig zo iemand, in het verleden heb ik 3 flipperkasten gehad, the getaway, no fear en zelfs een Indiana Jones.. Spijt dat ik die heb weggedaan.

djaxx

Citaat van: S@m op december 31, 2011, 10:36:21
Heel apart Joris, zo'n game kamer. Je hebt echter nogal eens op het forum laten weten dat je graag rust in je kop wilt...is zo'n kamer dan wel bevorderlijk..?

De aard van het beestje zeker? Het ziet er zeker gaaf uit al snap ik niet dat je daar zoveel geld kan aan geven. Als je de games van nu bekijkt en weet dat je al deze dingen via gratis emulators kan spelen.
Nuja, ieder zen ding.

Joris1971

Citaat van: djaxx op december 31, 2011, 14:40:35
De aard van het beestje zeker? Het ziet er zeker gaaf uit al snap ik niet dat je daar zoveel geld kan aan geven. Als je de games van nu bekijkt en weet dat je al deze dingen via gratis emulators kan spelen.
Nuja, ieder zen ding.

Dat is het hem juist, die games van nu boeien mij totaal niet, 20 knoppen en een handleiding die erbij zit no thanks, geef mij maar gewoon de oude spellen.
Je kunt ze idd oo o je pc spelen maar het is juist leuk om ze met een arcade joystick en buttons te spelen ipv toetsen op je toetsenbord

Erik

Die op 2 poten in de hoek is dat je nieuwste aanwinst?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

Citaat van: Erik op december 31, 2011, 20:13:22
Die op 2 poten in de hoek is dat je nieuwste aanwinst?

Idd

Erik

Oh ik had hem heel anders verwacht. Meer een arcadekast zeg maar past niet zo dat moderne daar wil je toch een oude houten cabinet bij. Had die er nog een toevallig?
Hoe bevalt die tot nu toe, nog nadelen of andere gekke dingen? Is het scherm een beetje makkelijk draaibaar in de praktijk of laat je hem toch in de praktijk in 1 stand stand staan?

Over 3 maanden verwacht ik mijn huis ook klaar te hebben en dan wil ik ook wel eens kijken of er ruimte en geld is voor een mame kast (met crt scherm).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

Citaat van: Erik op december 31, 2011, 21:16:26
Oh ik had hem heel anders verwacht. Meer een arcadekast zeg maar past niet zo dat moderne daar wil je toch een oude houten cabinet bij. Had die er nog een toevallig?
Hoe bevalt die tot nu toe, nog nadelen of andere gekke dingen? Is het scherm een beetje makkelijk draaibaar in de praktijk of laat je hem toch in de praktijk in 1 stand stand staan?

Over 3 maanden verwacht ik mijn huis ook klaar te hebben en dan wil ik ook wel eens kijken of er ruimte en geld is voor een mame kast (met crt scherm).

die andere, die rechts naast de photoplay staat is een houten kast.
Het scherm staat op beide kasten gewoon horizontaal, in die houten kast is het scherm kantelbaar.... het is te doen maar niet echt super gemakkelijk, je moet dan eerst 2 sschroeven losdraaien, glasplaat eraf, scherm naar voren trekken, kantelen en dan eigenlijk 15 min laten 'rusten' in de nieuwe stand.. miz een gedoe.

mic1980

Joris, wat draait er op dat Naomi cabinet?
Een Naomi met Virtual Tennis 2 is een natte droom van me.

SO MUCH WANT in die foto

Joris1971

Citaat van: mic1980 op januari  2, 2012, 20:23:03
Joris, wat draait er op dat Naomi cabinet?
Een Naomi met Virtual Tennis 2 is een natte droom van me.

SO MUCH WANT in die foto

er draait volledige mame + Super Nintendo op dat kabinet.

bart_nl

ik speel af en toe ook nog via Mame op de PC en de Konami classics op de PS3 en heb daarvoor een Hori joystick. Jeugdsentiment van 30 jaar geleden toen we na schooltijd vaak Galaga, King Tut, Lady Bug en zo speelden. Ik snap helemaal dat je één zo'n kast hebt maar vier ?  :clapping:

Joris1971

Citaat van: bart_nl op januari  3, 2012, 10:32:57
ik speel af en toe ook nog via Mame op de PC en de Konami classics op de PS3 en heb daarvoor een Hori joystick. Jeugdsentiment van 30 jaar geleden toen we na schooltijd vaak Galaga, King Tut, Lady Bug en zo speelden. Ik snap helemaal dat je één zo'n kast hebt maar vier ?  :clapping:

Die ene gaat weg (die smalle), de andere is een photoplay... dus blijven er 2 over

bart_nl

Citaat van: Joris1971 op januari  3, 2012, 11:13:29
Die ene gaat weg (die smalle), de andere is een photoplay... dus blijven er 2 over
was is een photoplay? Ik heb het even gegoogled en zie dat het een touchscreen is maar het lijkt toch ook een soort emulator?

Joris1971

Citaat van: bart_nl op januari  3, 2012, 12:04:12
was is een photoplay? Ik heb het even gegoogled en zie dat het een touchscreen is maar het lijkt toch ook een soort emulator?

ken je dat niet?? staan in cafe's en snackbar..

zijn touchscreen spellen.

Melbury

Citeerken je dat niet?? staan in cafe's en snackbar..

Bart_nl is dus zeer waarschijnlijk een geheelonthouder met een hekel aan junkfood.  ;)

Op den duur weet je alles van iedereen op dit forum.  :)

bart_nl

Citaat van: Melbury op januari  3, 2012, 14:39:16Bart_nl is dus zeer waarschijnlijk een geheelonthouder met een hekel aan junkfood.
waarschijnlijk wel want ik kan me niet herinneren zo'n ding ooit gezien te hebben  :popcorn:

mic1980

Gotta love the iPad  :headbanging:

Erik

Wat heb jij nou gedaan ;D een nintendo controller op je ipad? Hoe werkt dat?
- Winston Churchill

Erik

Trouwnes even een vraagje voor de die hard techneuten hier. Zoals bekend ziet mame er vaak niet it op een lcd scherm, veel te scherp je ziet alle onevenheden en schalingsfouten. Nu las ik dat een oude tv wel prima kon mits je scart gebruikte via de RGB signalen.
Ok maar er stond nergens hoe je uit je vga poort rgb kon halen ik neem aan dat je niet de rgb uit je vga van de computer direct op je scart ingang van je tv kan aansluiten? Iets zegt me dat de tv dat niet leuk vind ;D

Iemand een idee hoe dat zit?

- Winston Churchill

mic1980

Citaat van: Erik op januari 15, 2012, 14:47:12
Wat heb jij nou gedaan ;D een nintendo controller op je ipad? Hoe werkt dat?

Dit een speciale editie Super NES controller voor Wii die alleen in de Nintendo star catalogus te koop is.
Deze heb ik ingeplugd in een Wiimote en via bluetooth gekoppeld aan SNES9x (emulator voor de iPad). Werkt Perfect!!!

Je moet dan uiteraard wel je iPad jailbreaken.

Kjelt

Citaat van: Erik op januari 15, 2012, 14:51:11
Trouwnes even een vraagje voor de die hard techneuten hier. Zoals bekend ziet mame er vaak niet it op een lcd scherm, veel te scherp je ziet alle onevenheden en schalingsfouten. Nu las ik dat een oude tv wel prima kon mits je scart gebruikte via de RGB signalen.
Ok maar er stond nergens hoe je uit je vga poort rgb kon halen ik neem aan dat je niet de rgb uit je vga van de computer direct op je scart ingang van je tv kan aansluiten? Iets zegt me dat de tv dat niet leuk vind ;D

Iemand een idee hoe dat zit?
De RGB signalen van scart zijn dacht ik (lang geleden) 1Vtt dus dat werkt gewoon maar het probleem zit hem in de sync.
Een tv wil de lijnfrequentie hebben (16,25kHz ofzo) en veel computerkaarten kunnen dat niet aan. Grote frustratie van mij 25 jaar geleden toen ik een Atari ST computer op de tv wilde aansluiten  :D
Dat werkte niet, moest een speciale tv zijn met multi sync, destijds alleen de duurste Sony tv's.
Dus een RGB monitor is een veel betere keuze dan een tv omdat deze veel meer frequenties aan kan en daar dus voor gemaakt is. Maar dit is zo lang geleden precies weet ik het allemaal niet meer  :D

roland p

De sync van rgb-scart is ook composiet, dus 1 draadje met daarover de horizontale en de verticale syncronisatie. Bij vga heb je aparte H sync en V sync. Deze zul je dus moeten combineren wil je dit aan een tv aan kunnen bieden. En dan moet je inderdaad nog je vga kaart zover laten krijgen dat hij 15KHz lijnfrequentie geeft...

Misschien staat hier wat bruikbare info: http://www.alvarezeninternet.com/mamescart/

Ik heb nog ergens een nec multisync monitor, die kon wel 15KHz (tv) én 31KHz (vga) aan.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Snutchz

Ah de SNES.. dat waren nog eens tijden  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Kjelt

Citaat van: roland p op januari 15, 2012, 18:08:36
De sync van rgb-scart is ook composiet, dus 1 draadje met daarover de horizontale en de verticale syncronisatie. Bij vga heb je aparte H sync en V sync. Deze zul je dus moeten combineren wil je dit aan een tv aan kunnen bieden.
Ja dat ook nog inderdaad, ellende allemaal  :D

maxtrash

Citaat van: mic1980 op januari 15, 2012, 14:42:00
Gotta love the iPad  :headbanging:

je hebt me geinspireerd om eens te kijken wat allemaal mogelijk is! Heb nu Imame4all geinsatalleerd en dat werkt dus ook echt uitstekend met de Wii-mote.
Heel fraai om zo elevator action te spelen!

Erik

Mame er weer eens opgegooid, roms gedownload. Maar wat wel irritant is ik heb 10000 roms gedload en 80% staat op working (werkend) volgens MameUi32. Als je vervolgens gata spelen geeft dik 90% van de "werkende" roms een foutmelding a la aa1.rom, aabb.32.rom etc not found.

Zou te maken kunnen hebben dat de meeste roms .0143u1, .0143u2, .0143u5 waren terwijl MameUi32 op .0144 gebaseerd is. Dat is jammer had vroeger een goed werkende verzameling helaas is de HD ooit overleden.

- Winston Churchill