Retro gaming

Gestart door Joris1971, augustus 4, 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Erik

lcd ziet er gewoon niet uit, wel eens met mame geprobeerd en het is grappig maar op eea manier is het zo scherp dat het niet lijkt te kloppen en dan was voor mij de lol eraf.
Zou idd mame op zo'n monitor willen hebben maar waar laat je dat alles en hoe kom je er betaalbaar aan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: Erik op september 22, 2011, 00:42:44
lcd ziet er gewoon niet uit, wel eens met mame geprobeerd en het is grappig maar op eea manier is het zo scherp dat het niet lijkt te kloppen en dan was voor mij de lol eraf.
Zou idd mame op zo'n monitor willen hebben maar waar laat je dat alles en hoe kom je er betaalbaar aan.
Dan zou ik liever weer een originele kast willen hebben maar inderdaad geen plaats. Ben al blij met mijn flipperkast, op de een of andere manier kun je dat niet goed simuleren  :D

maxtrash

heb mame geinstalleerd op de htpc bij de beamer. Mijn favorieten zijn elevator action en outrun. Elevator action is heel prima speelbaar op 2,30m breed! Echt een leuk spel, de kinderen vonden het ook erg grappig. En dat voor een spel van bijna 30 jaar oud!
Outrun is ook goed speelbaar maar ziet er erg blocky uit. In feite zijn de spellen die het vroeger van hun looks moesten hebben (weet nog wel dat outrun destijds een revolutie was) nu niet in het voordeel

Erik

Gisteren bij die gokhal op Scheveningen binnen geweest, met oude en nieuwe spellen. Nascar Racing en Rambo bv, tjonge wat ziet er toch lekker uit daar kan geen xbox360 of pc al dan niet met Mame tegen op.
Je wordt helemaal in het scherm gezogen als je achter het stuur zit met zo'n groot scherm idem met een mitrailleur in je handen bij Rambo met echte terugslag.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dronebone

Citaat van: maxtrash op september 25, 2011, 11:53:53
Outrun is ook goed speelbaar maar ziet er erg blocky uit. In feite zijn de spellen die het vroeger van hun looks moesten hebben (weet nog wel dat outrun destijds een revolutie was) nu niet in het voordeel

outrun op 65" panasonic is echt blokkig, cruisin usa en world valt dan weer zeer goed mee, is ook veel hogere resolutie
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Joris1971

foto's van mijn arcade simulator kast

TornadoGo

Citaat van: Jimmy Conway op augustus  4, 2011, 22:28:18
Dit is toch wel mijn favoriete flipperkast, daar zijn heel wat guldentjes in verdwenen... : 8)

Wat grappig. Op mijn werk staat zo'n Indiana Jones kast in de ruimte van de personeelsvereniging. Staat er nog eentje naast die ook vrij zeldzaam is, zal van de week ff kijken welke dat is.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Jeroen de Waal

Ziet er helemaal super uit Joris, machtig mooi ding!

Jeroen.

Erik

Ok nou snap ik waarom je moeilijk een crt kan inbouwen.
Wel een leuk ding omte zien, ik neem aan dat hij nog steeds bevalt?
Heb je nog nadelen ontdekt nu je hem wat langer hebt?
- Winston Churchill

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joris1971

Citaat van: Erik op december  4, 2011, 11:59:32
Ok nou snap ik waarom je moeilijk een crt kan inbouwen.
Wel een leuk ding omte zien, ik neem aan dat hij nog steeds bevalt?
Heb je nog nadelen ontdekt nu je hem wat langer hebt?

Haha ja een foto maakt vaak een hoop duidelijker.

Hij bevalt nog steeds ja, ik speel er ook niet dagelijks op hoor.
Nadelen, hmmm tja alleen dat de graphics te scherp zijn op de tft monitor, maar dat wist je al.

mic1980

Citaat van: Kjelt op september 22, 2011, 08:45:37
Dan zou ik liever weer een originele kast willen hebben maar inderdaad geen plaats. Ben al blij met mijn flipperkast, op de een of andere manier kun je dat niet goed simuleren  :D

U zei?  :coffee:

Joris1971

Een orgineel cabinet weten te bemachtigen met alle mame spellen erbij, het mooiste eraan is een 25 inch kantelbaar scherm dat een echt arcade monitor is dus 15hz.
Incl orgineel make board spell: Marvel VS Capcom.

Dus geen blokkerige graphics meer.  :clapping:

roland p

Mooi hoor! Lijkt mij dé manier om die arcade spellen te spelen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Joris1971

Citaat van: roland p op december 14, 2011, 11:13:01
Mooi hoor! Lijkt mij dé manier om die arcade spellen te spelen.

heb jij evt. interesse in mijn andere emulator kast?

Erik

Gaaf zeg! Ik word voor het eerst jaloers ;D
- Winston Churchill

roland p

Citaat van: Joris1971 op december 14, 2011, 11:21:17
heb jij evt. interesse in mijn andere emulator kast?
Ik heb er helaas niet de ruimte voor...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

djaxx

Lijkt me wel leuk zo eens al die arcade games herspelen, WONDERBOY!
Maar het lijkt me een heel geklooi om met die mame overweg te kunnen?

Joris1971

Citaat van: djaxx op december 14, 2011, 12:13:32
Lijkt me wel leuk zo eens al die arcade games herspelen, WONDERBOY!
Maar het lijkt me een heel geklooi om met die mame overweg te kunnen?

nee hoor dat valt wel mee.

Tube-freak

vroeger op de lagere school had ,e vader een commodore 64 gekocht als eerste computer.

Leuke spelletjes hadden ze toen.

Defender of the crown
Paper boy
Olympic summer games
Snoopy
Donkey kong
vast nog wel meer die ik al weer vergeten ben. 

Soms leende ik boeken in de bieb over programeren en kon je je eigen spellen maken of gewoon codes overtypen uit een boek.

Later kregen we een PC met dos en 4 kleuren zonder geluid.  Dat was echt een teleurstelling wat spellen betreft(maar goed me vader had het blijkbaar nodig, terwijl ik hem nog zo gemeekt had voor een atari te kopen ipv een pc).

Later kocht ik mijn eigen computer toen ik 17 ofzo was.  Met 486 Processor en 8 MB geheugen.
veel leuke spellen ook in die tijd.  Wolfenstein, pinball, Syndicate, red alert, warcraft volgens mij ook. Ik had ook mortal combat.  paste precies op een 3.5 inch floppy.
had ook veel van die demos erop die kwamen van die hackers groepen af.  Geen idee waar het vandaan kwam, ik kopieerde het gewoon van vrienden enzo op diskette.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

djaxx

Citaat van: Joris1971 op december 14, 2011, 12:36:36
nee hoor dat valt wel mee.

Ik heb op de site van mame de nieuwste versie gehaald. Ik extract maar zie nergens een instal button of zo staan? Gewoon een mapstructuur waar ik niets kan dubbelklikken.

Joris1971

Citaat van: Tube-freak op december 14, 2011, 13:02:28

Soms leende ik boeken in de bieb over programeren en kon je je eigen spellen maken of gewoon codes overtypen uit een boek.

haha dat deed ik vroeger ook met een vriendje, ik oplezen hij typen, zaten we middagen lang te typen.. op het einde RUN.. en dan bleek dat er fouten in stonden..

Joris1971

Kjelt

Citaat van: mic1980 op december  6, 2011, 15:09:09
U zei?  :coffee:
waaah  :o ik voel weer een project aankomen  :D erg gaaf.

djaxx

Citaat van: Joris1971 op december 14, 2011, 15:46:02
1 van mij staat te koop:     
http://link.marktplaats.nl/512244832

Klote da is ook genoeg voor wa spellekes van 20 jaar geleden  te spelen eh?