Retro gaming

Gestart door Joris1971, augustus 4, 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: djaxx op december 14, 2011, 18:41:59
Klote da is ook genoeg voor wa spellekes van 20 jaar geleden  te spelen eh?

Dat Belgen anders praten ok, maar waarom dan ook in zo een onnozel taaltje typen??

Het zijn wel meer dan 8.000 spellen..

djaxx

Dat is nu éénmaal gewoon onze taal. Dat doet wel niets af aan het feit dat het 8000 spelletjes zijn die je overal gratis kan downloaden. Dat je voor datzelfde geld dan ook nog eens alle nextgen consoles in huis kan halen met een berg games. Voor mij zou de keuze in elk geval snel gemaakt zijn, wat niet wegneemt dat ik het een mooie kast vind, alleen is ze veel te duur gebouwd dan waarschijnlijk. Heb je het begrepen of schakel ik google translate in?  :satisfied:

Joris1971

Citaat van: djaxx op december 15, 2011, 09:03:36
Dat is nu éénmaal gewoon onze taal. Dat doet wel niets af aan het feit dat het 8000 spelletjes zijn die je overal gratis kan downloaden. Dat je voor datzelfde geld dan ook nog eens alle nextgen consoles in huis kan halen met een berg games. Voor mij zou de keuze in elk geval snel gemaakt zijn, wat niet wegneemt dat ik het een mooie kast vind, alleen is ze veel te duur gebouwd dan waarschijnlijk. Heb je het begrepen of schakel ik google translate in?  :satisfied:

Belgisch is geen taal  :nowink:

djaxx

mic1980

Mooie kast. Vooral de software dan.
Schijnt nogal een hèls karwei te zijn om hyperspin fatsoenlijk in te stellen.

Ik hou de zelfbouw topics op o.a. tweakers nauwlettend in de gaten en zou er ook graag zelf aan beginnen. Maar ben totaal niet handig  :hehe:
Daarom heb ik maar zo'n iCade besteld. Ook leuk. (voor nu dan).

P.s. ik had ook al een Capcom Wii arcade stick besteld om "ooit" een eigen iPad cabinet te bouwen zoals deze:

Erik

Misschien is die van Joris nog te koop.
Die heeft hem vast niet meer nodig.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Multimediaknaller

Hey leuk zeg  :smile:

Tsja, ben van 70 en mijn eerste was Pong voor op de TV. Het spel stelde geen hol voor, maar was superverslavend. De kleine handheld spelletjes van Nintende, waar ook Mario bekend mee is geworden. De Atari Xl serie, en de spelcomputers van Atari niet te vergeten natuurlijk.

Heb op de PS3 Pac-Man championship staan en Namco museum zoals Dig-Dug

Heerlijk  :popcorn:

Joris1971

Citaat van: Erik op december 16, 2011, 13:21:34
Misschien is die van Joris nog te koop.
Die heeft hem vast niet meer nodig.

Die staat nog te koop, heb 100 euro vd prijs gedaan

Joris1971

Citaat van: Bierbraker op december 16, 2011, 14:21:09
Hey leuk zeg  :smile:

Heb op de PS3 Pac-Man championship staan en Namco museum zoals Dig-Dug

Heerlijk  :popcorn:

Er zijn veel meer van dat soort spellen voor de ps3 te koop in de sp store

Zoals bionic commando
Commando
Bomberman ultra
Prince of percia
Outrun
Etc

mic1980

Vergeet Final Fight en de MK, SF serie niet ;)

Morgen komt als het goed is de iCade binnen. Ben echt benieuwd.
Verheug me zoooooo op een potje Bubble Bobble. De laatste keer haalde ik level 39 zonder 1 keer af te gaan. (nog een level verder en ik had de 3e secret room  :mad:)

Multimediaknaller

Citaat van: Joris1971 op december 16, 2011, 18:45:52
Er zijn veel meer van dat soort spellen voor de ps3 te koop in de sp store

Zoals bionic commando
Commando
Bomberman ultra
Prince of percia
Outrun
Etc

Hey thanks  :inlove:

Iemand een biertje trouwens?

roland p

Citaat van: Bierbraker op december 16, 2011, 14:21:09De Atari Xl serie, en de spelcomputers van Atari niet te vergeten natuurlijk.
De atari 600xl was m'n eerste computer! Urenlang Pac-man gespeeld en Donkey-Kong. Nu vind ik het nog wel eens leuk om in 6502 assembly progammaatjes te maken voor de atari 2600.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Joris1971

Citaat van: mic1980 op december 16, 2011, 18:54:55
Vergeet Final Fight en de MK, SF serie niet ;)

Morgen komt als het goed is de iCade binnen. Ben echt benieuwd.
Verheug me zoooooo op een potje Bubble Bobble. De laatste keer haalde ik level 39 zonder 1 keer af te gaan. (nog een level verder en ik had de 3e secret room  :mad:)

je moet je icade wel jailbreaken om er mame spellen op te kunnen spelen maar dat is erg eenvoudig... of heb je dat al gedaan?

Multimediaknaller

Citaat van: roland p op december 16, 2011, 19:15:43
De atari 600xl was m'n eerste computer! Urenlang Pac-man gespeeld en Donkey-Kong. Nu vind ik het nog wel eens leuk om in 6502 assembly progammaatjes te maken voor de atari 2600.

Alleen dat geluidje al  :bigsmile:

Kjelt

Hij gebruikt niet eens de hamertjes  :(

Multimediaknaller

Citaat van: Kjelt op december 16, 2011, 23:10:44
Hij gebruikt niet eens de hamertjes  :(

Jij hebt de stick, dus die keuze is dan aan jezelf...

mic1980

Citaat van: Joris1971 op december 16, 2011, 19:26:31
je moet je icade wel jailbreaken om er mame spellen op te kunnen spelen maar dat is erg eenvoudig... of heb je dat al gedaan?

Uiteraard  :pompom:
De rom collectie is ook al lekker aan het uitbreiden. Alleen jammer dat sommige roms niet werken (Windjammers, Chase H.Q. b.v.).
Voorlopig kan ik aan de slag met mijn favorieten Bubble Bobble, Ghost Pilots, Sunset Riders, Street Fighter en Wonderboy in Monsterland.

mic1980

Joris1971

een vd leukste spellen Bubble Bobble

Erik

Citaat van: Joris1971 op december 16, 2011, 17:53:53
Die staat nog te koop, heb 100 euro vd prijs gedaan
ik bedoelde de icade ;) maar hij heeft er ondertussen al een gekocht zie ik.
Ziet er wel leuk uit trouwens, zou ook wel een icade willen maar 100 euro is me net even teveel voor een beetje spielerij  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Multimediaknaller

Multimediaknaller

Over rerto gesproken  :lookaround:

Een strak youtubefilmpje  :pompom:

mic1980

Ook mooi.

Marktplaats advertentie

Volgens mij dezelfde bouwer als die van Joris.

roland p

Citaat van: mic1980 op december 19, 2011, 20:32:02
Ook mooi.

Marktplaats advertentie

Volgens mij dezelfde bouwer als die van Joris.
Bij die staat ook "Voor urenlang, of zeg maar gerust wekenlang spelplezier (ik heb me laten vertellen dat zelfs dit een understatement is)." :D Die kast is dus precies even leuk als de kast van Joris.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

mic1980

Ja dus..

(Gratis kick voor Joris aangezien je hier de kast in werking ziet).