The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

high-q

Quote from: Jumping Jack on November 12, 2012, 11:52:01
Ik snap dat je als dealer de merken die je voert, probeert te promoten maar om daarom alles wat niet uit jouw winkel vandaan komt te gaan afdoen als prul  :-X.

Ik snap dat ook niet zo goed. Als jij enthousiast ben over je set, dan kan zo'n persoon toch ook wel een beetje blij voor je zijn? En ook al is die dat niet omdat je spullen niet bij hem vandaan komen, dan kan hij ook nog wel vriendelijk blijven en proberen je als klant te houden.

Quote from: CoSo on November 12, 2012, 17:09:38
Wat een verkoper zeg  :-X

Quote from: RalphH on November 12, 2012, 18:36:03
Tja, we hadden het er al over gehad vrijdag. Trieste za(a)k ;D.
Deze keer heeft ie zichzelf er mee, maar denk dat je niet wilt weten hoeveel mensen zich wel in laten pakken door dergelijke praatjes :(.

Inderdaad. Ik had gezegd dat ik het eigenlijk niet wilde posten, maar heb het toch maar gedaan omdat het me dwars zat.
Waarschijnlijk zijn dat mensen die meer te besteden hebben dan ik en ook geen jaar nodig hebben om een knoop door te hakken  :P

Ik ben ook ontzettend blij dat we de dag daarop een super leuke dag hebben gehad. Zal zo die grafieken eens posten ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on November 12, 2012, 19:26:03
Zal zo die grafieken eens posten ;D

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Weet je al of je toch nog een poging met de sub rechts langs de linker front gaat doen? ;D

EDIT
Je kunt binnen REW de grafieken als jpg opslaan trouwens
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on November 12, 2012, 19:27:55
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Weet je al of je toch nog een poging met de sub rechts langs de linker front gaat doen? ;D

EDIT
Je kunt binnen REW de grafieken als jpg opslaan trouwens

Ik ben er nog niet helemaal over uit. De sub kan helaas niet mooi rechts naast de linker speaker geplaatst worden, de audiokast staat daarvoor te veel in de weg. Misschien moet ik die kast maar verkopen  :-X

De veranderingen die we afgelopen vrijdag door hebben gevoerd hebben wel tot een goed resultaat geleid vind ik zelf. Dit weekend heb ik volgens mij drie a vier films gekeken en ben alweer gewend aan het geluid zoals het nu is.

Bedankt voor de tip, ik ga ff kijken  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on November 12, 2012, 19:34:05
Misschien moet ik die kast maar verkopen  :-X

Stukkie eraf ;).
Nee, eerst ff proberen of het resultaat daar nog meer naar je zin is. Dan ben je wel met een "redelijk" simpele aanpassing dat gat helemaal kwijt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Net met grote verbazing je verhaal gelezen  :crazy:  :o

Ik kan het alleen maar eens zijn met jouw eigen reactie en gedachten hierover, evenals met alle reacties van de andere forum genoten!

Ik begrijp werkelijk waar niet waar de arrogantie van zo een vent (een verkoper is hij duidelijk niet) vandaan komt, ongelooflijk! Ook het stukje over je svs en anthem, zo van ken ik niet, zal wel niks zijn...

Het lijkt mij niet meer dan logisch dan als je zulke dure spullen verkoopt, je ook de concurrenten kent van de merken die je voert. Heb zelf 2 jaar commerciele verkoop les gehad, en hierbij leerden we dat het absoluut belangrijk was om je concurrenten te kennen, en jezelf op de hoogte te houden wat er reilt en zeilt in je eigen branche. Kortom, toon ook oprechte interesse in producten en merken die je niet kent.

Zo een verkoper verdient het niet om gear van dit kaliber te mogen verkopen, je zou toch op zijn minst mogen verwachten dat zo een figuur iets van feeling heeft voor zijn beroep, en dus ook interesse toont voor zaken die hij niet kent?!

Als ik zoiets lees zou ik bij wijze van spreken meteen solliciteren ergens, want het is wel duidelijk dat er rotte appels tussen zitten hoor bij verschillende zaken. Zelf ook eens zo een ervaring gehad bij een dealer. Ging over veel minder geld, 700 euro. Verkoper zei gewoon arrogant, als ik geen 700 euro bij heb om te besteden waarom dan kijken naar iets van 700 euro? Zo van, wat kom je hier doen? Ook zo een figuur die al 30 jaar in zijn zaakje staat, heeft onlangs aan een vriend van me een totaal verkeerde subwoofer verkocht, beetje hetzelfde verhaal als hierboven vertelt wordt. Koop is dus mooi nooit geen apparatuur meer.

Sommigen gooien echt hun eigen ruiten in, en dan klagen dat het zo slecht gaat  :crazy:


Overigens complimenten voor je ruimte, ik heb t al eens eerder gezegd maar lijkt me echt goed toeven daar! Maak je maar niet te druk over het voorval, gewoon lekker naar een zaak gaan waar ze wel verstand van zaken hebben en ook zeker niet de klant voor dom aanzien. Wellicht is Anthem wel een leuke keus voor je, maar dat weten ze vast bij BB&G wel te vertellen :D

Succes nog verder!


high-q

Quote from: MVG on November 12, 2012, 20:14:10
Het lijkt mij niet meer dan logisch dan als je zulke dure spullen verkoopt, je ook de concurrenten kent van de merken die je voert. Heb zelf 2 jaar commerciele verkoop les gehad, en hierbij leerden we dat het absoluut belangrijk was om je concurrenten te kennen, en jezelf op de hoogte te houden wat er reilt en zeilt in je eigen branche. Kortom, toon ook oprechte interesse in producten en merken die je niet kent.

Helemaal mee eens en daaraan wil ik nog toevoegen dat ik vind dat een verkoper van een geïnteresseerde in kaart moet kunnen brengen wat deze precies wil, zodat hij daarna iets aan kan bieden wat aansluit op de wensen van zijn klant. Maar zo werkt dat helaas vaak niet. 

Quote from: MVG on November 12, 2012, 20:14:10
Overigens complimenten voor je ruimte, ik heb t al eens eerder gezegd maar lijkt me echt goed toeven daar! Maak je maar niet te druk over het voorval.

Bedankt voor je compliment, ik vind het zelf een hele fijne ruimte om in te hobbyen. Moet alleen oppassen dat ik mezelf daar niet te vaak opsluit, helemaal rond deze tijd van het jaar ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MVG

Quote from: high-q on November 12, 2012, 21:55:52
Helemaal mee eens en daaraan wil ik nog toevoegen dat ik vind dat een verkoper van een geïnteresseerde in kaart moet kunnen brengen wat deze precies wil, zodat hij daarna iets aan kan bieden wat aansluit op de wensen van zijn klant. Maar zo werkt dat helaas vaak niet. 

Bedankt voor je compliment, ik vind het zelf een hele fijne ruimte om in te hobbyen. Moet alleen oppassen dat ik mezelf daar niet te vaak opsluit, helemaal rond deze tijd van het jaar ;D

Nee dat ik heb ik ook wel eens gemerkt ja dat dat inderdaad niet altijd zo werkt, shame on them!

Haha ik kan het me helemaal voorstellen, we zijn hier zelf bezig met de planning van een HT ruimte. Weliswaar een hele kleine, maar de vriendin wordt nu ook helemaal enthousiast, al zei ze van de week: 'straks ben ik je kwijt en zit je alleen maar boven'' :D

Veel plezier nog!

high-q

Quote from: RalphH on November 10, 2012, 13:23:01
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127936.0

Alhier mijn verslagje van de 9e.

Naar aanleiding van bovenstaand M&G verslag de gemeten resultaten. Ralph heeft me uitgelegd hoe ik de grafieken zou moeten lezen, de problemen moet analyseren en eventueel tot een oplossing kan komen. Ik ga er geen heel analyse rapport bij zetten, want dat kan ik nog niet.

@ Ralph: Heeft even geduurd omdat ik alle metingen nog op de HTPC had staan. Volgens mij ben ik trouwens een paar metingen kwijt, geen idee hoe dat kan. Ik kon net dat knopje om op te slaan als JPG ook niet vinden, dus het duurde ff ;D

De probleemgebieden zullen voor zichzelf spreken. Zoals de sub in eerste instantie stond had ik een beste dip tussen de 30hz en de 40hz.


Grafiek van de fronts


Waterfall van de fronts


Sub zoals die op de oorspronkelijke plek stond met ADSY


De waterfall variant


Naar onze mening geen slechte plek voor de sub, maar erg onpraktisch


De waterfall


Subwoofer links voor in de ruimte


Waterfall links voor in de ruimte
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: MVG on November 12, 2012, 22:00:01
Haha ik kan het me helemaal voorstellen, we zijn hier zelf bezig met de planning van een HT ruimte. Weliswaar een hele kleine, maar de vriendin wordt nu ook helemaal enthousiast, al zei ze van de week: 'straks ben ik je kwijt en zit je alleen maar boven'' :D

Veel plezier nog!

De planningsfase is ontzettend leuk. Volgens mij op dit forum en genoeg andere fora genoeg inspiratie op te doen! Een leuke site vind ik bijvoorbeeld Minhembio.com. Ik kan je als tip geven om na te denken over hoe de opstelling komt te staan en de leidingen die daar evt. voor getrokken moeten worden. Aansluitingen heb je niet snel te veel, wel te weinig ;)

De truc is samen te kijken naar films of series die jullie beiden leuk vinden, werkt hier in ieder geval prima. En als de vrouw druk is, kan je altijd (stiekem) je eigen ruimte in sneaken :D 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Minhembio.. hahaha Mijn Thuis Bios, daar was ik niet op gekomen.

Kun je nog ergens op engels ofzo klikken? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MVG

Quote from: high-q on November 12, 2012, 22:32:04
De planningsfase is ontzettend leuk. Volgens mij op dit forum en genoeg andere fora genoeg inspiratie op te doen! Een leuke site vind ik bijvoorbeeld Minhembio.com. Ik kan je als tip geven om na te denken over hoe de opstelling komt te staan en de leidingen die daar evt. voor getrokken moeten worden. Aansluitingen heb je niet snel te veel, wel te weinig ;)

De truc is samen te kijken naar films of series die jullie beiden leuk vinden, werkt hier in ieder geval prima. En als de vrouw druk is, kan je altijd (stiekem) je eigen ruimte in sneaken :D

Thanks! De planning is zeker leuk, die is, althans in mijn hoofd dan, al wel wat langer aan de gang ;) Hij had er al moeten zijn, maar er kwamen toch meer zaken kijken bij samen wonen en een huis inrichten dan ik had gedacht :D Dus dan maar een jaartje later. Maar goed, de vriendin is nu ook actief ermee. En we hebben al heel veel inspiratie.

Dat van die leidingen in een goede tip! Er komt op den duur een verlaagd plafond is, even kijken nog op wat voor manier, hangt af van de eventuele benodigde akoestiek aanpassing.

Maar goed, het wordt maar een slaapkamer cinema'tje hoor. (we hebben een slaapkamer over zeg maar) Het wordt lang niet zo een groot project als dat van jou en de vele andere mooie ruimtes hier ;-)

Thanks voor de tip, als de tijd daar is. Ik hoop binnen nu en enkele maanden, dan start ik een eigen topic.

Grtz

denoontje

Ik zie en lees dat er hard is gewerkt vrijdag.
Mooi dat je veel tips hebt...minder van die verkoper.


high-q

Quote from: Etiennevh on November 12, 2012, 22:39:13
Minhembio.. hahaha Mijn Thuis Bios, daar was ik niet op gekomen.

Kun je nog ergens op engels ofzo klikken? :P

Ik ken de site nu een paar jaar en heb dat knopje helaas nooit kunnen vinden. Eigenlijk kijk ik ook alleen maar naar de plaatjes :laugh:
Erg opvallend dat de leden op die site allemaal bezig zijn met: Interieur, HT en fotografie. Staan erg mooie plaatjes tussen.
Quote from: MVG on November 12, 2012, 23:10:00
Thanks! De planning is zeker leuk, die is, althans in mijn hoofd dan, al wel wat langer aan de gang ;) Hij had er al moeten zijn, maar er kwamen toch meer zaken kijken bij samen wonen en een huis inrichten dan ik had gedacht :D Dus dan maar een jaartje later. Maar goed, de vriendin is nu ook actief ermee. En we hebben al heel veel inspiratie.

Dat van die leidingen in een goede tip! Er komt op den duur een verlaagd plafond is, even kijken nog op wat voor manier, hangt af van de eventuele benodigde akoestiek aanpassing.

Maar goed, het wordt maar een slaapkamer cinema'tje hoor. (we hebben een slaapkamer over zeg maar) Het wordt lang niet zo een groot project als dat van jou en de vele andere mooie ruimtes hier ;-)

Thanks voor de tip, als de tijd daar is. Ik hoop binnen nu en enkele maanden, dan start ik een eigen topic.

Dat je een kleinere kamer ter beschikking hebt voor je project maakt je belevenis er uiteindelijk niet minder om. Ik heb een aantal slaapkamer ht's mogen bewonderen die totaal niet minder klinken dan een grote ruimte, ik denk zelfs dat het andersom het geval is. Bij ons thuis ging het er ook voornamelijk om dat de ruimte bewoonbaar gemaakt zou worden, zodat we de ruimte beter zouden benutten. Naar mijn mening is dat wel aardig gelukt ;D

Akoestiek heb ik besloten om later aan te pakken aangezien dat in de ruimte ook een kostbare ingreep zou zijn. Als je je plafond gaat verlagen, denk er dan ook alvast goed over na welke leidingen er boven langs moeten gaan lopen en welke materialen je hiervoor gebruikt. Ik heb onlangs wat problemen gehad met mijn HDMI kabel die boven het plafond door een buis loopt en het vervangen van de kabel ging iets minder soepel dan verwacht.

Ben benieuwd naar je topic!

Quote from: denoontje on November 12, 2012, 23:23:54
Ik zie en lees dat er hard is gewerkt vrijdag.
Mooi dat je veel tips hebt...minder van die verkoper.

Vrijdag was inderdaad een erg leuke dag. Mooi voordeel dat we met drie man sterk waren en op die manier gemakkelijk konden schuiven (lees tillen) met de sub. Met name de tip van Ralph over de nagalm in het hoog en het afstellen van de sub met de ingebouwde EQ wil ik op korte termijn wat gaan doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MVG

Quote from: high-q on November 13, 2012, 09:04:07
Ik ken de site nu een paar jaar en heb dat knopje helaas nooit kunnen vinden. Eigenlijk kijk ik ook alleen maar naar de plaatjes :laugh:
Erg opvallend dat de leden op die site allemaal bezig zijn met: Interieur, HT en fotografie. Staan erg mooie plaatjes tussen.
Dat je een kleinere kamer ter beschikking hebt voor je project maakt je belevenis er uiteindelijk niet minder om. Ik heb een aantal slaapkamer ht's mogen bewonderen die totaal niet minder klinken dan een grote ruimte, ik denk zelfs dat het andersom het geval is. Bij ons thuis ging het er ook voornamelijk om dat de ruimte bewoonbaar gemaakt zou worden, zodat we de ruimte beter zouden benutten. Naar mijn mening is dat wel aardig gelukt ;D

Akoestiek heb ik besloten om later aan te pakken aangezien dat in de ruimte ook een kostbare ingreep zou zijn. Als je je plafond gaat verlagen, denk er dan ook alvast goed over na welke leidingen er boven langs moeten gaan lopen en welke materialen je hiervoor gebruikt. Ik heb onlangs wat problemen gehad met mijn HDMI kabel die boven het plafond door een buis loopt en het vervangen van de kabel ging iets minder soepel dan verwacht.

Ben benieuwd naar je topic!



Thanks! Heb nog even op die site zitten neuzen, en wat je zegt! Er staan echt hele mooie projecten tussen! Alsook erg mooie interieurs, daar hebben die zweden (zweedse site denk ik?) en andere Scandinavische mensen echt kaas van gegeten! Dus een erg goede tip ;)

Ik hoop dat topic binnenkort echt te kunnen starten :D En dat plafond is een goede, vwb leidingen inderdaad. Al heb ik het geluk dat de stopcontacten al op de precies goede plekken zitten :)


Etiennevh

Quote from: high-q on November 13, 2012, 09:04:07
Ik ken de site nu een paar jaar en heb dat knopje helaas nooit kunnen vinden. Eigenlijk kijk ik ook alleen maar naar de plaatjes :laugh:
Erg opvallend dat de leden op die site allemaal bezig zijn met: Interieur, HT en fotografie. Staan erg mooie plaatjes tussen.
Dat viel mij ook al op inderdaad, zat ook even plaatjes te neuzen. Moet wel zeggen dat ze ook stuk voor stuk erg mooi interieur en HT hebben. Al valt de gebruikte apparatuur me nog een beetje tegen, ik zie zelfs her en der nog videorecorders :D :withstupid:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MVG

Dat het aardig is gelukt straalt wel van je foto's af! :D

Over die akoestiek, in een grotere ruimte kan dat een stuk kostbaarder zijn dan anders. En als ik het zo lees klinkt het al goed toch? Je balken plafond zal ook vast een positieve invloed hebben lijkt me..

Ik ga me beperken, denk ik, tot een verlaagd plafond (indien nodig) en wat auralex producten. Vorig jaar tijdens het klussen aan ons huisje nog overwogen om een kamer in kamer constructie te maken, echter zijn raam en deur zodaning gepositioneerd dat ik dan de deur om moet gaan zetten, het raam deels af moet sluiten enz. Daarnaast zou de ruimte dan een stuk kleiner worden, en het belangrijkste het zou volgens een bevriend aannemer ook gewoon heel wat geld kosten. Aangezien we in een starterswoning wonen, welke verkocht is onder zogenaamde mge bepalingen, is het me dat niet waard. In die zin dat ik al dat geinversteerde geld nooit terug ga zien. Dan maar leven met wat geluidslek, ach we zijn toch (nog) maar met z'n 2 :D


high-q

Quote from: MVG on November 13, 2012, 09:36:09
Thanks! Heb nog even op die site zitten neuzen, en wat je zegt! Er staan echt hele mooie projecten tussen! Alsook erg mooie interieurs, daar hebben die zweden (zweedse site denk ik?) en andere Scandinavische mensen echt kaas van gegeten! Dus een erg goede tip ;)

Ik hoop dat topic binnenkort echt te kunnen starten :D En dat plafond is een goede, vwb leidingen inderdaad. Al heb ik het geluk dat de stopcontacten al op de precies goede plekken zitten :)

Volgens mij is het Zweeds inderdaad.

Scheelt weer met je stopcontacten. Ik heb zo'n beetje elk stopcontact in mijn ruimte moeten verplaatsen om het wat praktischer te maken. Afgelopen vrijdag tijdens de M&G hebben we daar veel profijt van gehad toen we met de subwoofer aan het sjouwen waren. Denk overigens ook aan de voorbereidingen voor de luidsprekers, mocht je in de toekomst bijvoorbeeld meer speakers willen plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld buizen getrokken voor de rear-speakers, maar de kabels liggen (nog steeds) los op de grond.

Quote from: MVG on November 13, 2012, 10:17:53
Dat het aardig is gelukt straalt wel van je foto's af! :D

Over die akoestiek, in een grotere ruimte kan dat een stuk kostbaarder zijn dan anders. En als ik het zo lees klinkt het al goed toch? Je balken plafond zal ook vast een positieve invloed hebben lijkt me..

Ik ga me beperken, denk ik, tot een verlaagd plafond (indien nodig) en wat auralex producten. Vorig jaar tijdens het klussen aan ons huisje nog overwogen om een kamer in kamer constructie te maken, echter zijn raam en deur zodaning gepositioneerd dat ik dan de deur om moet gaan zetten, het raam deels af moet sluiten enz. Daarnaast zou de ruimte dan een stuk kleiner worden, en het belangrijkste het zou volgens een bevriend aannemer ook gewoon heel wat geld kosten. Aangezien we in een starterswoning wonen, welke verkocht is onder zogenaamde mge bepalingen, is het me dat niet waard. In die zin dat ik al dat geinversteerde geld nooit terug ga zien. Dan maar leven met wat geluidslek, ach we zijn toch (nog) maar met z'n 2 :D

Nogmaals bedankt  :blush:

Over de akoestiek durf ik echt niks te zeggen, daar heb ik echt te weinig kennis voor. De maatregelen die ik tijdens de bouw heb getroffen hebben meer te maken met overlast naar buiten toe dan met de akoestiek binnen in de ruimte. Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar heb geen idee wat. Dan zou er echt eens een meting voor de totale akoestiek plaats moeten vinden. Op basis van de M&G vorige week weet ik nu dat ik wat nagalm heb in het hoog en dat het in het laag op gehoor heel erg mee valt.

Heb ook echt geen idee wat voor effect het balken plafond heeft, die hebben we laten zitten omdat we dat mooi vinden. Qua akoestiek was het wel een hele verbetering ten opzichte van de woonkamer, dus in dat opzicht ben ik heel erg tevreden. Auralex heb ik inderdaad zelf ook al eens naar gekeken en op advies van RalphH ga ik ook nog eens kijken naar de GIK producten.

Kamer in kamer heb ik destijds ook naar gekeken maar dat kreeg ik niet door de schoonheidscommissie, daarnaast waren de kosten ook aanzienlijk hoger. Belangrijkste doel voor ons was het bewoonbaar maken vd ruimte, niet een perfecte HT. Ik snap je beredenering over de investering, daar hebben we het thuis ook over gehad. Na de verbouwing heb ik ook geen her-taxering laten doen, voorlopig gaan we toch niet verhuizen. Wij zijn ook nog maar met z'n tweeën, maar we zijn in ieder geval op een gezinsuitbreiding voorbereid.

Je uitgangspunt is inderdaad bijna wel altijd je basis, mijn ruimte is bijvoorbeeld ontzettend asymmetrisch. Had ik tijdens de verbouwing kunnen veranderen, maar heb ik ook niet gedaan omdat het anders te veel ruimte zou kosten.

Ik zou zeggen: Als je het budget ervoor hebt en je er happy van wordt, waarom niet? Ik kan in ieder geval zeggen dat wij ontzettend blij zijn dat we het gedaan hebben ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MVG

Quote from: high-q on November 13, 2012, 10:45:57
Volgens mij is het Zweeds inderdaad.

Scheelt weer met je stopcontacten. Ik heb zo'n beetje elk stopcontact in mijn ruimte moeten verplaatsen om het wat praktischer te maken. Afgelopen vrijdag tijdens de M&G hebben we daar veel profijt van gehad toen we met de subwoofer aan het sjouwen waren. Denk overigens ook aan de voorbereidingen voor de luidsprekers, mocht je in de toekomst bijvoorbeeld meer speakers willen plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld buizen getrokken voor de rear-speakers, maar de kabels liggen (nog steeds) los op de grond.

Nogmaals bedankt  :blush:


Over de akoestiek durf ik echt niks te zeggen, daar heb ik echt te weinig kennis voor. De maatregelen die ik tijdens de bouw heb getroffen hebben meer te maken met overlast naar buiten toe dan met de akoestiek binnen in de ruimte. Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar heb geen idee wat. Dan zou er echt eens een meting voor de totale akoestiek plaats moeten vinden. Op basis van de M&G vorige week weet ik nu dat ik wat nagalm heb in het hoog en dat het in het laag op gehoor heel erg mee valt.

Heb ook echt geen idee wat voor effect het balken plafond heeft, die hebben we laten zitten omdat we dat mooi vinden. Qua akoestiek was het wel een hele verbetering ten opzichte van de woonkamer, dus in dat opzicht ben ik heel erg tevreden. Auralex heb ik inderdaad zelf ook al eens naar gekeken en op advies van RalphH ga ik ook nog eens kijken naar de GIK producten.

Kamer in kamer heb ik destijds ook naar gekeken maar dat kreeg ik niet door de schoonheidscommissie, daarnaast waren de kosten ook aanzienlijk hoger. Belangrijkste doel voor ons was het bewoonbaar maken vd ruimte, niet een perfecte HT. Ik snap je beredenering over de investering, daar hebben we het thuis ook over gehad. Na de verbouwing heb ik ook geen her-taxering laten doen, voorlopig gaan we toch niet verhuizen. Wij zijn ook nog maar met z'n tweeën, maar we zijn in ieder geval op een gezinsuitbreiding voorbereid.

Je uitgangspunt is inderdaad bijna wel altijd je basis, mijn ruimte is bijvoorbeeld ontzettend asymmetrisch. Had ik tijdens de verbouwing kunnen veranderen, maar heb ik ook niet gedaan omdat het anders te veel ruimte zou kosten.

Ik zou zeggen: Als je het budget ervoor hebt en je er happy van wordt, waarom niet? Ik kan in ieder geval zeggen dat wij ontzettend blij zijn dat we het gedaan hebben ;D

Thanks voor de tips! Happy worden wordt ik er wel van denk ik, budget wordt nog opgebouwd :D

Akoestiek heb ik ook nog maar weinig kaas van gegeten hoor, een tijdje heel actief mee bezig geweest maar vind de materie toch vrij lastig moet ik zeggen. Wat ik wel weet is dat we in een nieuwbouwhuis zitten van hoofdzakelijk beton, als ik de betreffende ruimte klap, vingers knip of zelfs maar een dvd hoesje dichtklap dan hoor je t geluid gewoon langs de muren kaatsen, dus dat er iets moet gebeuren staat vast..

De GIK producten die je noemde heb ik ook al wat over gelezen, toevallig zo een paneel nagebouwd en dit werkt behoorlijk moet ik zeggen!

Ik ervaar deze reflecties van geluid ook in de slaapkamer, waar toch al een flink dik gordijn hangt, vloerbedekking etc, maar de wanden redelijk kaal. Het lijkt direct van de wanden te komen, al is dat misschien illusie en kan ik met een plafond redelijk ver komen, althans dat hoop ik. Ik hoop dat wellicht tegen die tijd een forumlid bereid is om eens te komen kijken/luisteren/meten. Want die grafieken daar kan ik (nog) niets van maken :(  Maar goed zover zijn we nog niet. Ik ga morgen eens langs de verfboer voor wat kleuren vragen. Boven heb ik wat wanden in ral 7011 ijzergrijs, en wilde dit doorzetten in de HT. Volgens Bjorn van BB&G een prima basis kleur, maar mag wellicht meer donker. Misschien de projectiewand en plafond in zwart.

Nu heb ik via google de reflectiewaarden opgezocht van de ral kleuren, tot mijn verbazing hebben bepaalde grijs,groen en bruintinten een lagere waarde dan zwart. Maar hoe ik die waarden moet zien weet ik niet, heb jij hier misschien een idee over?
Ik zou denken, hoe lager die waarde hoe minder licht er weerkaatst wordt.

Welke kleur heb jij gebruikt? Vind grijs sowieso mooi, de zijwanden ga ik in 7011 houden, zoals ook in de slaapkamer en kleedkamer nu het geval is, de trappen zijn ook in deze kleur geschilderd dus om nu een geheel andere kleur in de ht te gaan gebruiken vind ik opzich wel oké, anderzijds is het om eenheid in het huis te houden wel mooi om dezelfde kleur te gebruiken. Ik dacht eerst aan geheel andere kleuren, om er echt een aparte ruimte van te maken. Haha twijfel zie je wel..

Tuurlijk, veel mensen zouden zeggen, ach pak gewoon een donkere kleur zit je altijd goed. Maar ik wil gewoon zeker weten dat ik er goed aan doe met bepaalde kleuren. Wellicht dat de verfspecialist me morgen nog wat kan vertellen.






high-q

Quote from: MVG on November 13, 2012, 12:13:01
Thanks voor de tips! Happy worden wordt ik er wel van denk ik, budget wordt nog opgebouwd :D

De happiness-factor vind ik in het leven persoonlijk erg belangrijk ;)

Quote from: MVG on November 13, 2012, 12:13:01
Akoestiek heb ik ook nog maar weinig kaas van gegeten hoor, een tijdje heel actief mee bezig geweest maar vind de materie toch vrij lastig moet ik zeggen. Wat ik wel weet is dat we in een nieuwbouwhuis zitten van hoofdzakelijk beton, als ik de betreffende ruimte klap, vingers knip of zelfs maar een dvd hoesje dichtklap dan hoor je t geluid gewoon langs de muren kaatsen, dus dat er iets moet gebeuren staat vast..

De GIK producten die je noemde heb ik ook al wat over gelezen, toevallig zo een paneel nagebouwd en dit werkt behoorlijk moet ik zeggen!

Ik ervaar deze reflecties van geluid ook in de slaapkamer, waar toch al een flink dik gordijn hangt, vloerbedekking etc, maar de wanden redelijk kaal. Het lijkt direct van de wanden te komen, al is dat misschien illusie en kan ik met een plafond redelijk ver komen, althans dat hoop ik. Ik hoop dat wellicht tegen die tijd een forumlid bereid is om eens te komen kijken/luisteren/meten. Want die grafieken daar kan ik (nog) niets van maken :(  Maar goed zover zijn we nog niet.

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik zou me graag meer willen verdiepen in het akoestiek verhaal, alleen vind ik de materie super droog. Op het forum zijn geloof ik ooit eens wat artikelen en pdf-jes gepost, ik weet alleen niet meer waar. Ook op de website van Thingman (Soundscapes.nu) staat ontzettend veel interessante materie. Verder zou ik je aanraden om HTip eens van dit soort vragen te stellen. Hij is vanaf het begin van de bouw van zijn Chamber of Dreams erg veel bezig geweest met de akoestiek. Hij kan je in ieder geval tot in detail vertellen wat zijn problemen waren en hij deze o.a samen met Thingman heeft opgelost.

Quote from: MVG on November 13, 2012, 12:13:01
Ik ga morgen eens langs de verfboer voor wat kleuren vragen. Boven heb ik wat wanden in ral 7011 ijzergrijs, en wilde dit doorzetten in de HT. Volgens Bjorn van BB&G een prima basis kleur, maar mag wellicht meer donker. Misschien de projectiewand en plafond in zwart. Nu heb ik via google de reflectiewaarden opgezocht van de ral kleuren, tot mijn verbazing hebben bepaalde grijs,groen en bruintinten een lagere waarde dan zwart. Maar hoe ik die waarden moet zien weet ik niet, heb jij hier misschien een idee over? Ik zou denken, hoe lager die waarde hoe minder licht er weerkaatst wordt.

Welke kleur heb jij gebruikt? Vind grijs sowieso mooi, de zijwanden ga ik in 7011 houden, zoals ook in de slaapkamer en kleedkamer nu het geval is, de trappen zijn ook in deze kleur geschilderd dus om nu een geheel andere kleur in de ht te gaan gebruiken vind ik opzich wel oké, anderzijds is het om eenheid in het huis te houden wel mooi om dezelfde kleur te gebruiken. Ik dacht eerst aan geheel andere kleuren, om er echt een aparte ruimte van te maken. Haha twijfel zie je wel..

Tuurlijk, veel mensen zouden zeggen, ach pak gewoon een donkere kleur zit je altijd goed. Maar ik wil gewoon zeker weten dat ik er goed aan doe met bepaalde kleuren. Wellicht dat de verfspecialist me morgen nog wat kan vertellen.

Moeilijk om antwoord op je vragen te geven, aangezien mijn aanpak iets anders was dan die van jou. Eigenlijk heb ik helemaal geen rekening gehouden met reflectiewaarden. Mijn uitgangspunten waren de kleuren die we al in huis gebruikten. Het was voornamelijk een eis om niet ineens in een geheel andere kleur ruimte te staan als je van de ene ruimte naar de andere ruimte gaat. De gebruikte stijl tijdens het afwerken en de gebruikte kleuren moesten wel aansluiten bij de rest van het huis.

Zo hebben we bijvoorbeeld bepaald dat we in de HT-ruimte dezelfde kleur wit wilde gebruiken als in de rest van het huis. Op basis van die kleur wit hebben we besloten om verder te gaan met een kleur grijs die bij deze kleur wit past, een mooi ht-effect geeft, aansluit bij de tinten in de rest van het huis en donker genoeg is om voor heel donkergrijs verder te gaan maar net geen zwart was. Moeilijk uit te leggen dat laatste stukje. Uiteindelijk is het de kleur S8000 geworden. Deze kleur konden we heel mooi breken met de witte accenten van al het houtwerk, de lichter grijze vloerbedekking en de zwarte velours gordijnen.

De kleur S8000 is trouwens zo donker dat het haast zwart lijkt, totdat je het zwarte velours er naast legt. Dan is het toch echt overduidelijk grijs. Als je met staaltjes werkt zou je er prima uit moeten komen!

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on November 13, 2012, 12:50:21
Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik zou me graag meer willen verdiepen in het akoestiek verhaal, alleen vind ik de materie super droog. Op het forum zijn geloof ik ooit eens wat artikelen en pdf-jes gepost, ik weet alleen niet meer waar.

Zoals Ralph ook aangaf in het topic van Morca staat ook veel info over hoe en wat met REW: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: larzie on November 13, 2012, 21:41:13
Zoals Ralph ook aangaf in het topic van Morca staat ook veel info over hoe en wat met REW: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0

Quote from: RalphH on November 13, 2012, 22:02:04
Yep, verplicht leesvoer en echt niet saai! ;D

Haha, dat is een topic waar ik me de komende tijd wel mee kan vermaken, maar dat is niet wat ik bedoelde. Er is een tijd geleden een vrij uitgebreide pfd gepost over akoestiek. Als ik me niet vergis door Eric Desart. Ik heb net een poging gedaan om door zijn posts heen te gaan, maar dat zijn er best veel en er zitten een heleboel pdf-jes, links naar andere sites toe en allerlei grafieken in. Volgens mij heb ik dat bestandje destijds ook gedownload om nog eens op mijn gemak door te lezen, zal ook eens kijken of ik hem zelf ergens heb staan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MVG

Ik weet het topic waar dat bestandje in staat: staat in akoestiek en dhz ontwerp board, topic heet zelf baffles maken :D

Eric Desaert heeft veel nuttige posts, heb ik al veel aan gehad om een en ander te kunnen ontcijferen, alleen moet je de posts van hem zelf ook nog weten te ontcijferen soms  ;)

Martijnst1990

Man man, wat een verhaal met die verkoper zeg. Ook ik heb het met verbazing gelezen en sommige stukjes zelfs opnieuw gelezen :o Al zou de Arcam mij perfect bevallen en zou er niks mis mee zijn, uit principe zou ik hem daar al niet eens kopen.

Verder erg leuk om te horen/lezen dat de M&G geslaagd was en dat er metingen gemaakt zijn :) Heb overigens ook de verslagen gelezen, erg leuk geschreven weer 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Jammer dat je ervaringen met die verkoper zo slecht zijn. Gelukkig weet je dat het ook goed kan. Zaak gewoon links laten liggen en verder genieten van je prachtige ruimte. Ik heb met plezier de verslagen gelezen en je moet maar zo denken dat het altijd beter kan. De vraag is alleen hoeveel je moet investeren om die verbetering te realiseren.

Akoestiek is naar mijn mening de beste investering die je kunt doen. Het is niet eenvoudig om goed te krijgen, maar eenmaal goed zul je dan zien dat je gewoon een goede set hebt en dat je SR8002 waarschijnlijk meer in zijn mars heeft. Door nagalm en andere akoestische problemen gaat veel van de informatie van de versterker naar de speakers verloren in de ruimte. Misschien dan nog een stereoversterker erbij voor de extra power voor de fronts en klaar. Dan heeft de receiver ook weer meer vermogen over voor de overige kanalen.

Zo, en nu genieten jij! :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive