The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Dat is inderdaad goed nieuws voor Pim, goed om te lezen dat zijn apparatuur het met andere speakers in andere ruimtes blijkbaar ook erg goed doet :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Ben de afgelopen paar dagen al flink aan het stoeien met XBMC op de Macbook met MacOs 10.6. Op één of andere manier loop ik binnen xbmc tegen een Samba issue aan. Via finder kan ik bijvoorbeeld prima verbinding maken met mijn mediaserver en de geselecteerde content afspelen. Binnen xbmc kom ik niet verder dan het zien van mijn mediaserver. Zodra ik in xbmc een share aan probeer te maken via SMB, krijg ik de melding: Invalid Argument.

Bij het handmatig toevoegen van een netwerkshare (toevoegen van servernaam, gebruiker en ww) krijg ik dezelfde melding.

Las iets over de volgende notering bij het aanmaken van de share:

SMB://gebruiker:wachtwoord@ipadres/servernaam/gedeelde map

Help anyone?  :-\
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

BernHardN

Misschien nog een poortnr. dus,  SMB://gebruiker:wachtwoord@ipadres:1024/servernaam/gedeelde map  maar ben niet zeker

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

high-q

Citaat van: BernHardN op mei  2, 2012, 13:29:11
Misschien nog een poortnr. dus,  SMB://gebruiker:wachtwoord@ipadres:1024/servernaam/gedeelde map  maar ben niet zeker

Thanks, maar kwam er daar ook niet mee uit.
Heb uiteindelijk maar een auto mount scriptje geschreven en de netwerkschijven als Volumes toegevoegd in XBMC, werkt ook  :happy:

The CinemaLounge

high-q

Zojuist een apple wireless keyboard en magic mouse opgehaald voor als m'n macbook in de voorkamer aan de tv hangt.
Normaal 69eu per stuk, nu beiden in 1 koop voor slechts 55eu en nog geen twee maand oud!
Betere deal dan de vorige apple aanwinst.

Ikke blij  :D

The CinemaLounge

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ziet er naar uit dat de tv de komende tijd niet verhuisd gaat worden naar de HT-ruimte. Ik heb hem daarom voorlopig maar in de voorkamer aan de wand gehangen met behulp van onderstaande beugel:

Wanneer de huidige tv naar achteren kan, geen idee wanneer dat is, kan ik dezelfde beugel gebruiken voor mijn oude tv die dan in de voorkamer komt te hangen. Mogelijk heb ik over een week of twee een andere leuke update die in de planning stond. FF kijken hoe dat gaat lopen, ben erg benieuwd

The CinemaLounge

skyfox

Prima beugel, heb em zelf ook  :D

Hoe staat het met genieten van de je ruimte?  :popcorn:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Haha, goed is ie he?? :D

Toevallig afgelopen weekend de verjaardag van mijn vriendin gevierd met alle familie en vrienden. Hadden we het feest expres niet thuis gehouden, maar op een leuke locatie bij ons in de buurt, waren er toch een flink aantal mensen die nieuwsgierig waren naar de "verbouwing". Heb toen sessies in groepjes van vier a vijf man gedaan. Ongelooflijk leuk om te zien en te horen hoe mensen erop reageren! Op die manier geniet ik er dan ook weer van  :happy:

Verder heb ik de afgelopen paar dagen meer in de zon gezeten dan binnen, maar dat gaat in de loop van de week denk ik weer veranderen. Zometeen denk ik weer ff een film aan slingeren :)

The CinemaLounge

high-q

Oh trouwens,

Een van de mensen die ik een rondleiding in en om ons huis heb gegeven constateerde in de middag dat er een scheur in een van mijn ramen zat, waarvan ik 100% zeker weet dat die er in de ochtend nog niet zat.

Weet iemand of een ruit kan scheuren door warmteverschil als je de binnenkant van het raam bedekt met isolatiemateriaal?? Mijn vriendin blijft volhouden dan het door de subwoofer komt, maar daar kan ik me weinig bij voorstellen ... of zou ze daar gelijk in kunnen hebben????  :confused:

The CinemaLounge

morca

Nee ik geloof niet dat je raam daar van barst,dan had dat enkele glas hier allang eens van ellende moeten knappen.

Ik denk dat ze je sub zat is,maar nu verdenk ze je sub................ ik wens je succes het haar uit het hoofd te praten  ;)

Visite kan ook een ongelukje veroorzaken..........daar denk ik aan

VlisChris

CiteerWeet iemand of een ruit kan scheuren door warmteverschil als je de binnenkant van het raam bedekt met isolatiemateriaal??

Dat is zeer zeker mogelijk. Mijn ouders hebben het ook gehad. Op de kleedkamer moest op een gegeven moment het kleintje van mijn nichtje ofzo gaan slapen. Daar was wel een rolgordijn om inkijk tegen te gaan, maar niets om te verduisteren. Afgeplakt met vuilniszakken. Ging die avond/nacht goed. De ochtend erop (gelukkig kleine weg), kwam zon er vol op te staan, en op een gegeven moment een mooie "pats" en de ruit naar de gallemiese.

De ruitenboer heeft mijn ouders toen maar op het hart gedrukt dat nooit meer te doen al zou het wel goed voor zijn zaken zijn als ze het wel bleven doen. Je ruit barst dan omdat de hitte aan 1 kant totaal niet weg kan. Je creëert op die manier thermische problemen ofzo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Former member 78

Heeft een collega van mij vorige week ook gehad.
Ruit afgeplakt, zonnetje er op en gebarsten.

high-q

Thanks voor de reacties mannen,

Leek me al sterk dat het aan de sub zou liggen  :smile:.

Met de temperaturen van vorige week is het dus niet vreemd dat zoiets gebeurt als de ramen aan 1 kant geisoleerd zijn. Binnenkort maar even contact opnemen met de glas-boer dan.

The CinemaLounge

VlisChris

Kijk maar wat er gebeurd als je een sterretje in je voorruit hebt zitten en je daar vol de airco op laat blazen. Die barst ook (en ook dat weet ik uit eigen ervaring :-\)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LordoftheLints

Citaat van: high-q op mei 29, 2012, 20:52:58
Oh trouwens,

Een van de mensen die ik een rondleiding in en om ons huis heb gegeven constateerde in de middag dat er een scheur in een van mijn ramen zat, waarvan ik 100% zeker weet dat die er in de ochtend nog niet zat.

Weet iemand of een ruit kan scheuren door warmteverschil als je de binnenkant van het raam bedekt met isolatiemateriaal?? Mijn vriendin blijft volhouden dan het door de subwoofer komt, maar daar kan ik me weinig bij voorstellen ... of zou ze daar gelijk in kunnen hebben? ??? :confused:

Ik heb het een keer gehad met waxinelichtjes in mijn keukenraam. Maar toen was het wel kerst en dus -5!  ;)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

larzie

Misschien zat het glas te strak in het kozijn en is door de temperatuurschommelingen het kozijn uitgezet en de ruit gescheurd oid?
Maar het blijft vreemd. Zou niet moeten mogen...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op mei 31, 2012, 11:17:11
Misschien zat het glas te strak in het kozijn en is door de temperatuurschommelingen het kozijn uitgezet en de ruit gescheurd oid?
Maar het blijft vreemd. Zou niet moeten mogen...

Ach, je ziet het alleen van de buitenkant. Aan de binnenkant zitten de shutters ervoor. Gezien het weer momenteel ook niet echt heel slecht is heeft het vervangen van het glas niet echt een hoge prioriteit

The CinemaLounge

high-q

Vandaag ook bericht gehad dat mijn volgende upgrade onderweg is vanuit Duitsland. Als het goed is ontvang ik deze week ergens een leuk pakketje  :pompom:

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op juni  5, 2012, 18:02:51
Vandaag ook bericht gehad dat mijn volgende upgrade onderweg is vanuit Duitsland. Als het goed is ontvang ik deze week ergens een leuk pakketje  :pompom:
Spannend  :pompom: Heb ik iets gemist of is er nog niet bekend wat het is?:D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op juni  5, 2012, 18:07:00
Spannend  :pompom: Heb ik iets gemist of is er nog niet bekend wat het is?:D

Als het goed is heb je niks gemist, de upgrade staat al vanaf het begin gepland en ik heb ergens in dit topic wel eens gezegd dat het rond deze periode zou komen  ;) :laugh:

The CinemaLounge

Annuk

Ik denk ook dat High-Q ons gaat verrassen xD

want zo 1,2,3 is mn geheugen te slecht :ph34r: en ben te lui om terug te lezen :angel: :P
maar ben iig wel benieuwd ;)
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

larzie

Citaat van: Annuk op juni  6, 2012, 00:12:23
Ik denk ook dat High-Q ons gaat verrassen xD

want zo 1,2,3 is mn geheugen te slecht :ph34r: en ben te lui om terug te lezen :angel: :P
maar ben iig wel benieuwd ;)

Het begint met anamorphische en het eindigt op lens  :D Voor de rest verklap ik niks!  :pompom:

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op juni  6, 2012, 00:27:46
Het begint met anamorphische en het eindigt op lens  :D Voor de rest verklap ik niks!  :pompom:

Dat was ook mijn eerste gedachte ;) Gave aanwinst in ieder geval :thumbs-up:

Wat schade aan vaste constructies betreft, dat kan een sub nooit veroorzaken. Zeker niet als die ook nog ontkoppeld is. Er bestaat nog een topic over van forumlid Marsh. Ik geloof dat je 160 dB :o geluidsdruk moet opbouwen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive