The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RalphH

De lampjes die ik nu heb zijn wel al led en inderdaad wat gelig. Nadeel van de wat "koudere" tinten, is dat ze wat blauwig worden wat de kamer helemaal een beetje een klinische sfeer geeft.
Kan ook net een specifiek pigment zijn wat er in de verf zit wat de boel wat verkleurt.
't Blijft wat schipperen  :smile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Ah weer een paar stappen verder. Ziet er steeds weer een stukje mooier uit :)
Dus ook al een beamer! Damn t schiet op allemaal. Ook al een scherm of dat nog niet? Binnenkort als het spul een beetje staat en hangt, maar weer eens bij jou langs. Eerst kom je het bij mij maar weer eens bewonderen :D

Vandaag bijna mijn rechter voorlicht eraf gereden. Ik kwam bij t stoplicht en er reed een persoon voor me en hield wel afstand, maar door de sneeuw greep de abs in en remde de auto niet echt en sturen wilde ook bijna niet. Voor mn gevoel scheelde het hooguit 1 centimeter! Ik hield al rekening met een schadeformulier invullen. Gelukkig ging het net goed. Nog even een mooie drift daarna in een scherpe bocht! Kortom ik was blij dat ik weer thuis was  :D Sneeuw is leuk maar niet als je in je auto rijdt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: RalphH on February  3, 2012, 13:20:15
De lampjes die ik nu heb zijn wel al led en inderdaad wat gelig. Nadeel van de wat "koudere" tinten, is dat ze wat blauwig worden wat de kamer helemaal een beetje een klinische sfeer geeft.
Kan ook net een specifiek pigment zijn wat er in de verf zit wat de boel wat verkleurt.
't Blijft wat schipperen  :smile:

Ik snap precies wat je bedoelt, daarom ben ik ook niet voor een koelere kleur gegaan. Aan het pigment in de verf had ik totaal niet gedacht, lijkt een logische verklaring. Welke kleur en merk heb jij gebruikt? Ik heb zelf best een tijdje moeten zoeken voordat ik voor mij de juiste kleur grijs had.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on February  3, 2012, 14:26:35
Ah weer een paar stappen verder. Ziet er steeds weer een stukje mooier uit :)
Dus ook al een beamer! Damn t schiet op allemaal. Ook al een scherm of dat nog niet? Binnenkort als het spul een beetje staat en hangt, maar weer eens bij jou langs. Eerst kom je het bij mij maar weer eens bewonderen :D

Vandaag bijna mijn rechter voorlicht eraf gereden. Ik kwam bij t stoplicht en er reed een persoon voor me en hield wel afstand, maar door de sneeuw greep de abs in en remde de auto niet echt en sturen wilde ook bijna niet. Voor mn gevoel scheelde het hooguit 1 centimeter! Ik hield al rekening met een schadeformulier invullen. Gelukkig ging het net goed. Nog even een mooie drift daarna in een scherpe bocht! Kortom ik was blij dat ik weer thuis was  :D Sneeuw is leuk maar niet als je in je auto rijdt.


Dankje! De beamer is inderdaad een mooie meevaller als je kijkt naar wat het apparaat nieuw kost en wat de huidige eigenaar ervoor vraagt en dan zit er nog een calibratie bij ook ;D Het scherm is een Kingpin VFS270 die ik een tijdje geleden voor een mooie prijs kon kopen.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat ik bij jou langs kom, misschien kunnen we het beste maar direct een datum prikken. Voorlopig kan ik alleen op dinsdag- en donderdagavond. Voor een afspraak in het weekend moet ik het echt ruim van te voren weten. Anders zie ik je bij de m&g pas.

Eerst bijna een ongeluk door een ander en daarna door jezelf? :P Altijd wat verraderlijk met dit weer. Vorig jaar ook zo'n actie gehad op de A7 door een pipo die tijdens het inhalen vol in de ankers ging ... om NIKS!! Als achterste was het dan nog mijn schuld geweest ook, het scheelde ook hier slechts enkele centimeters  ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on February  3, 2012, 16:38:36
Ik snap precies wat je bedoelt, daarom ben ik ook niet voor een koelere kleur gegaan. Aan het pigment in de verf had ik totaal niet gedacht, lijkt een logische verklaring. Welke kleur en merk heb jij gebruikt? Ik heb zelf best een tijdje moeten zoeken voordat ik voor mij de juiste kleur grijs had.

Het is een kleur van Histor "mus" (S7005-Y50R), maar er opgezet door de stucker met een fijne structuur. Geloof dat het spul ook van Sigma was.
Ook voor ons was het een zoektocht  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: high-q on February  3, 2012, 16:52:16

Dankje! De beamer is inderdaad een mooie meevaller als je kijkt naar wat het apparaat nieuw kost en wat de huidige eigenaar ervoor vraagt en dan zit er nog een calibratie bij ook ;D Het scherm is een Kingpin VFS270 die ik een tijdje geleden voor een mooie prijs kon kopen.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat ik bij jou langs kom, misschien kunnen we het beste maar direct een datum prikken. Voorlopig kan ik alleen op dinsdag- en donderdagavond. Voor een afspraak in het weekend moet ik het echt ruim van te voren weten. Anders zie ik je bij de m&g pas.

Eerst bijna een ongeluk door een ander en daarna door jezelf? :P Altijd wat verraderlijk met dit weer. Vorig jaar ook zo'n actie gehad op de A7 door een pipo die tijdens het inhalen vol in de ankers ging ... om NIKS!! Als achterste was het dan nog mijn schuld geweest ook, het scheelde ook hier slechts enkele centimeters  ::)

's Avonds door de week wordt vaak heel kort dan aangezien ik vrijdags weer werk. Wat is ruim van te voren in het weekend? Spijkie zou ook nog laten weten wanneer hij en z'n pa met de Chord eindversterker op bezoek zouden komen :) Ik denk dat je daar zeker wel bij wilt zijn. Daarna nog een M&G met Pim en z'n eigen Van der Leur versterkers! Dat wordt ook een top M&G :) Ben erg benieuwd naar al dat moois.

Ik kan zat. 11 februari iig niet, maar de rest van de dagen wel in principe. Ik denk dat het handigst is dat jij de datum prikt. Dan hoor ik het wel van je.

Dat ongeluk kwam door mezelf icm het weer. Ik dacht dat de afstand met een snelheid van nog geen 30 km/u wel ruim genoeg was. Toen remden ze opeens ruim voor het stoplicht en toen remde ik ook, waardoor de abs ingreep en ik dus praktisch niet afremde. Dus ik zag die auto dichterbij komen en dacht dan maar eromheen maar het sturen wilde ook niet echt meer. Ik was in gedachte al het schadeformulier aan het invullen en zat al klaar voor de impact. Wonder boven wonder hoorde ik geen boem. Ik vierde in gedachte al een persoonlijk feestje. Toen ging ik driftend de bocht door haha. Gelukkig heb ik op vakantie met een quad veel gedrift dus de moves zaten er nog goed in :) Ook die actie feilloos overleefd! Moraal van het verhaal: "Volgend jaar winterbanden!"
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


LittleNinja

Ik kan niet wachten tot het eindresultaat! Ik vind de stijl helemaal geweldig. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: RalphH on February  3, 2012, 17:35:55
Het is een kleur van Histor "mus" (S7005-Y50R), maar er opgezet door de stucker met een fijne structuur. Geloof dat het spul ook van Sigma was.
Ook voor ons was het een zoektocht  ;D

So many different shades of grey ;D
Ik had op je foto's gezien dat je wanden meer bruin dan grijs lijken, vind het best mooi in je ruimte passen icm je vloer.
Was de verf tijdens het aanbrengen wel grijs? Bij ons leek het veel te licht, maar naar mate de verf droogde werd die steeds donkerder.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: morca on February  3, 2012, 19:45:40
Wat een mooie ruimte  :thumbs-up:

Dankjewel, we komen steeds verder  :bigsmile:

Quote from: LittleNinja on February  4, 2012, 09:31:41
Ik kan niet wachten tot het eindresultaat! Ik vind de stijl helemaal geweldig. 8)

Dankjewel, het einde is bijna in zicht. Spannend! 
Stijl is altijd een beetje persoonlijk, heel fijn om te lezen dat een ander het ook kan waarderen  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on February  4, 2012, 10:39:13
Was de verf tijdens het aanbrengen wel grijs? Bij ons leek het veel te licht, maar naar mate de verf droogde werd die steeds donkerder.

Met daglicht is het wel de juiste kleur, enkel het iets gelige licht van de lampjes (zeker niet heel warm wit), maakt het al vlug bruinig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Gefeliciteerd met je beamer. Als je een mooie aanbieding ziet is het moeilijk om er niet op in te gaan. Ik spreek uit ervaring ;) Zo ben ik aan een groot deel van mijn spullen gekomen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on February  6, 2012, 20:03:54
Gefeliciteerd met je beamer. Als je een mooie aanbieding ziet is het moeilijk om er niet op in te gaan. Ik spreek uit ervaring ;) Zo ben ik aan een groot deel van mijn spullen gekomen...

Dankjewel, alleen moet ik nu ook een ceilingmount en hdmi kabel kopen  :sigh:
Zo is het inderdaad begonnen en gaat het voorlopig ook nog wel door  :angel:

Momenteel zijn de vloerleggers in de ruimte bezig, dus vandaag komt er weer een foto-update  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

hoekie


Martijnst1990

Quote from: high-q on February  7, 2012, 12:18:24
Dankjewel, alleen moet ik nu ook een ceilingmount en hdmi kabel kopen  :sigh:
Zo is het inderdaad begonnen en gaat het voorlopig ook nog wel door  :angel:

Momenteel zijn de vloerleggers in de ruimte bezig, dus vandaag komt er weer een foto-update  :smile:
Het gaat allemaal lekker rap door zo, ben zoals gewoonlijk weer erg benieuwd naar de foto's 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: high-q on February  7, 2012, 12:18:24
Dankjewel, alleen moet ik nu ook een ceilingmount en hdmi kabel kopen  :sigh:

Die audioquest pearl hdmi kabel die ik heb gekocht is wel aan te bevelen, niet overdreven aan de prijs en op maat te bestellen tot 12 meter.

High Speed met Ethernet: ondersteunt Full HD 1080p, 3D, 4K, Ethernet en Audio Return Channel
Geleider van LGC-koper: voorkomt interferentie
Geleiders gecontroleerd voor optimale audiokwaliteit
Bekroond als HDMI-kabel van het jaar 2011 door What-Hifi.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Er zit weer lekker voortgang in! Eerst een beamer en nu ook bijna de vloerbedekking. Gaaf!!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: hoekie on February  7, 2012, 12:22:06
:headbanging: :clapping: :worship:

Wat een mooit ruimte geworden!

Haha dankje!! Binnenkort bij jou in de buurt te bewonderen  ;D
... maar eerst m&g bij Larzie  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Martijn90 on February  7, 2012, 12:24:08
Het gaat allemaal lekker rap door zo, ben zoals gewoonlijk weer erg benieuwd naar de foto's 8)

Inderdaad erg fijn. Het gaat met pieken en dalen, maar het einde komt steeds meer in zicht  :happy:
Vanavond zal ik de foto's plaatsen  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on February  7, 2012, 12:24:40
Die audioquest pearl hdmi kabel die ik heb gekocht is wel aan te bevelen, niet overdreven aan de prijs en op maat te bestellen tot 12 meter.

Dat ziet er goed uit, waar heb jij de kabel besteld?
Moet ook nog even de exacte lengte opmeten. Hopelijk red ik het met 12m.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: skyfox on February  7, 2012, 12:35:02
Er zit weer lekker voortgang in! Eerst een beamer en nu ook bijna de vloerbedekking. Gaaf!!  :pompom:

Heerlijk is dat. Zo zit je een hele tijd te wachten en zo gaat alles ineens achter elkaar.
De beamer was echt een aangename verassing  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Quote from: high-q on February  7, 2012, 14:57:35
De beamer was echt een aangename verassing  ;D

Ben benieuwd hoe je het beeld van de TW-5500 ISF  gecalibreerd vindt, of had je dit al eens gezien?

Groet Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

larzie

Quote from: high-q on February  7, 2012, 14:55:30
Dat ziet er goed uit, waar heb jij de kabel besteld?
Moet ook nog even de exacte lengte opmeten. Hopelijk red ik het met 12m.

Hifi Corner in Grunning. Is ook een forumsponsor hier geloof ik.
Je kan daar natuurlijk ook even langslopen als je op kantoor zit ;) niet heel ver weg
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LordoftheLints

Wow! Wat een gave ruimte heb je zeg!! En wat zou ik graag die D900's met je ruilen!!  >:D
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

larzie

Quote from: LordoftheLints on February  7, 2012, 18:10:28
Wow! Wat een gave ruimte heb je zeg!! En wat zou ik graag die D900's met je ruilen!!  >:D

Dan heb je pech, want die heeft hij al een tijdje niet meer  :D Hij heeft TD12's als fronts en een set sixes als rears  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT