The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Prachtig om te zien welke vorderingen jij de afgelopen weken/ maanden hebt gemaakt.
Het ziet er nu al mooi uit, maar als het af is weet ik zeker dat je een prachtige ruimte hebt
waar je heerlijk films kunt kijken en relaxt naar muziek kunt luisteren.

HTip

Wat licht toch niet kan doen hé? Ziet er ineens heel anders uit. Mooi!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Heel mooi. Die spots geven echt sfeer af. Nu de laatste loodjes  :clapping:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Beginning of times:

"In the beginning God created the heavens and the earth. Now the earth was formless and empty, darkness was over the surface of the deep, and the Spirit of God was hovering over the waters. And God said, 'Let there be light,' and there was light."



2011/2012:

"In the beginning High-q created the room dedicated for home cinema. Now the room was formless and empty, darkness was over the surface of the deep, and the Spirit of High-q was hovering over the rooms ground. And High-q said, 'Let there be light,' and there was light."







Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Ziet er heel goed uit, keep up the good work!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Citaat van: R op januari  8, 2012, 19:28:05
Nice!!

Thanks! :D


Citaat van: diceman op januari  8, 2012, 20:25:25
Ziet er uit als een donker rovershof..................................... ;D precies goed dus.
Even alle geheid op een stokje ziet er goed uit, krijgen de ombouwen ook nog een kleurtje of blijven deze zo.

Dankje! De ombouwen worden net als de plinten, deurlijsten en vensterbanken wit geschilderd ergens volgende week.


Citaat van: Alex Groningen op januari  8, 2012, 22:33:53
Prachtig om te zien welke vorderingen jij de afgelopen weken/ maanden hebt gemaakt.
Het ziet er nu al mooi uit, maar als het af is weet ik zeker dat je een prachtige ruimte hebt
waar je heerlijk films kunt kijken en relaxt naar muziek kunt luisteren.

Soms een piek, soms een dal, maar over het algemeen over de ruimte tot nu toe heel tevreden.
Kan niet wachten tot alles er in staat, maar dat duurt nog wel even :)


Citaat van: HTip op januari  9, 2012, 06:35:48
Wat licht toch niet kan doen hé? Ziet er ineens heel anders uit. Mooi!

Dankjewel! De impact van het licht was veel groter dan verwacht, in positieve zin. Het wordt gelijk een stuk bewoonbaarder :)


Citaat van: Eddye op januari  9, 2012, 07:09:07
Heel mooi. Die spots geven echt sfeer af. Nu de laatste loodjes  :clapping:

Dankje! Ze geven inderdaad meer sfeer dan ik had gehoopt, dus ik ben er ONTZETTEND blij mee  ;D


Citaat van: larzie op januari  9, 2012, 08:05:28
Beginning of times:

"In the beginning God created the heavens and the earth. Now the earth was formless and empty, darkness was over the surface of the deep, and the Spirit of God was hovering over the waters. And God said, 'Let there be light,' and there was light."

....

"In the beginning High-q created the room dedicated for home cinema. Now the room was formless and empty, darkness was over the surface of the deep, and the Spirit of High-q was hovering over the rooms ground. And High-q said, 'Let there be light,' and there was light."

Kom je ook bij mijn sekte?  :devil:  :D


Citaat van: skyfox op januari  9, 2012, 09:07:39
Ziet er heel goed uit, keep up the good work!!

Thanks! Ik blijf mijn best doen! loop af en toe nog steeds tegen kleine dingetjes aan, maar komt goed!  :thumbs-up:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Annuk

Citaat van: high-q op januari  9, 2012, 14:17:30

Kom je ook bij mijn sekte?  :devil:  :D


Als die sekte inhoud dat we dan regelmatig verplicht naar een filmkijk dienst toemoeten bij jou dan kom ik (ook) wel bij je sekte :P

en nu ff ontopic:
Het ziet er nu steeds mooier uit High-Q, die verlichting doet inderdaad echt wonderen op de foto's te zien..
maar wordt trouwens het overige houtwerk (plinten, deurlijsten en vensterbanken) mat wit of glanzend wit of zijdeglans (als je dat al eerder had gezegt ergens is me dat waarschijnlijk ontschoten;) )
Al met al ziet het er in iedergeval al uber mooi uit:)  :headbanging: :clapping:
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

high-q

Citaat van: Annuk op januari 10, 2012, 20:43:51
Als die sekte inhoud dat we dan regelmatig verplicht naar een filmkijk dienst toemoeten bij jou dan kom ik (ook) wel bij je sekte :P

en nu ff ontopic:
Het ziet er nu steeds mooier uit High-Q, die verlichting doet inderdaad echt wonderen op de foto's te zien..
maar wordt trouwens het overige houtwerk (plinten, deurlijsten en vensterbanken) mat wit of glanzend wit of zijdeglans (als je dat al eerder had gezegt ergens is me dat waarschijnlijk ontschoten;) )
Al met al ziet het er in iedergeval al uber mooi uit:)  :headbanging: :clapping:

Dankjewel!! :blush:

Tegen de tijd dat de boel voor mijn gevoel af is sta ik open voor M&G's, frequentie zal afhangen van hoe het bevalt en uiteraard de interesse :)
Het overige houtwerk wordt geschilderd in zijdeglans wit. De wanden en het plafond zijn wel mat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Citaat van: high-q op januari 11, 2012, 15:15:08
Dankjewel!! :blush:

Tegen de tijd dat de boel voor mijn gevoel af is sta ik open voor M&G's, frequentie zal afhangen van hoe het bevalt en uiteraard de interesse :)
Het overige houtwerk wordt geschilderd in zijdeglans wit. De wanden en het plafond zijn wel mat.

Ben je niet bang dat het witte houtwerk teveel gaat afsteken tegen de zwarte achtergrond?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: Eddye op januari 11, 2012, 15:16:33
Ben je niet bang dat het witte houtwerk teveel gaat afsteken tegen de zwarte achtergrond?

Nee niet echt. Beide "kleuren" komen uit hetzelfde kleurenschema. In de schetsen (p.2 van dit topic?) zag het er wel ok uit, geeft een mooi contrast ... vind ik zelf  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

VlisChris

Mijn mening?
Het gaat enorm storen, en je hebt over 3 maanden een pot verf gekocht om alles wat wit is of zwart, of in ieder geval donker te schilderen.
Vooral je plint gaat gigantisch opvallen, en storen als ik het zo een klein beetje inschat.

Verlichting doet de ruimte overigens veel goeds. Erg netjes om te zien 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hm, communiceren + bewust niet roken (tijdelijk de komende maanden als het meezit) is geen winnende combinatie ;)
Wordt er wat hard van in bewoordingen geloof ik. Mijn vriendin keek me gister ook al nijdig aan :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

larzie

Citaat van: Christiaan S op januari 12, 2012, 07:43:52
Hm, communiceren + bewust niet roken (tijdelijk de komende maanden als het meezit) is geen winnende combinatie ;)
Wordt er wat hard van in bewoordingen geloof ik. Mijn vriendin keek me gister ook al nijdig aan :P

Denk dat ze van niet communiceren en bewust wel roken nog nijdiger wordt! :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Citaat van: Christiaan S op januari 11, 2012, 23:38:39
Mijn mening?
Het gaat enorm storen, en je hebt over 3 maanden een pot verf gekocht om alles wat wit is of zwart, of in ieder geval donker te schilderen.
Vooral je plint gaat gigantisch opvallen, en storen als ik het zo een klein beetje inschat.

Verlichting doet de ruimte overigens veel goeds. Erg netjes om te zien 8)


Citaat van: Christiaan S op januari 12, 2012, 07:43:52
Hm, communiceren + bewust niet roken (tijdelijk de komende maanden als het meezit) is geen winnende combinatie ;)
Wordt er wat hard van in bewoordingen geloof ik. Mijn vriendin keek me gister ook al nijdig aan :P


Thanks!

Je mag je mening altijd geven hoor, daarvoor zitten we hier op het forum. Maar had je dat niet even 29 pagina's geleden kunnen doen toen de kleuren werden bepaald? :p

Ik heb bepaalde keuzes gemaakt omdat een totaal donkere batcave een no-go was en de ruimte ook enigszins leefbaar moest blijven.

Op de foto van de projectiewand zie je alleen de plint. Het av-meubel staat voor het grootste gedeelte, aan de zijkanten komen speakers te staan en achter de speakers valt het gordijn over de plint. Vanaf de plek waar je zit is waarschijnlijk de achterdeur het enige storende witte oppervlak.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Hey T. Spijkie hier op het forum woont ook in Leeuwarden. Op het forum heeft hij spullen van zn pa te koop staan waaronder een chord eind en een meridian pre, z'n pa wil binnenkort een Linn Majik DSi geloof ik. Voor zover ik van Spijkie begreep stonden hij en z'n pa wel open voor een M&G binnenkort bij hun thuis. Dacht dat jij ook wel geinteresseerd bent hoe dat allemaal klinkt. Misschien een idee (indien akkoord) om binnenkort samen een keer bij hun langs te gaan :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

CitaatJe mag je mening altijd geven hoor, daarvoor zitten we hier op het forum.

Gelukkig maar ;)

CitaatMaar had je dat niet even 29 pagina's geleden kunnen doen toen de kleuren werden bepaald?

Nee :P
Nee, ff serieus. Zie eigenlijk nu pas bewust je kleurenschema voorbij komen. Misschien dat het in de praktijk meevalt, maar ik vermoed dat die batcave een go-area is wanneer jullie een paar filmpjes hebben gekeken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Citaat van: larzie op januari 12, 2012, 13:30:42
Hey T. Spijkie hier op het forum woont ook in Leeuwarden. Op het forum heeft hij spullen van zn pa te koop staan waaronder een chord eind en een meridian pre, z'n pa wil binnenkort een Linn Majik DSi geloof ik. Voor zover ik van Spijkie begreep stonden hij en z'n pa wel open voor een M&G binnenkort bij hun thuis. Dacht dat jij ook wel geinteresseerd bent hoe dat allemaal klinkt. Misschien een idee (indien akkoord) om binnenkort samen een keer bij hun langs te gaan :)

Thanks! Ik had gezien dat je in zijn Chord-topic al wat neer had gezet, heb ik op gereageerd.
Wat een machtig mooie amp is dat btw  :inlove:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Christiaan S op januari 12, 2012, 16:43:46
ik vermoed dat die batcave een go-area is wanneer jullie een paar filmpjes hebben gekeken :)

LOL, ongetwijfeld dat die gedachte dan door mijn hoofd zal schieten ;D
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het met de beamer nog wel even duren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Kleine update,

Vandaag heb ik mijn ondervloer en tapijt besteld. In eerste instantie heb ik het laten leggen op 7 februari gepland.
Afhankelijk van de schilder die volgende week de boel af gaat ronden, zou dit in eerste instantie makkelijk moeten lukken.

Sample:

Washington Grafiet
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Ziet er lekker zacht uit, dat tapijt! Zal ook best goed zijn voor de akoestiek  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 19:03:19
Ziet er lekker zacht uit, dat tapijt! Zal ook best goed zijn voor de akoestiek  :clapping:

Klopt, is ook lekker zacht! Jij bent ook voor tapijt gegaan toch?

Qua akoestiek zou het een dempende werking moeten hebben, hoop alleen dat het niet te veel dempt.
We zullen het in een latere fase wel eens gaan meten  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Het tapijt is lichter dan de wanden? En er komt een witte plint? Ik hoop dat dat een beetje mooi staat dan. :eh:
Lijkt wel een beetje paarsachtig op de foto.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Citaat van: high-q op januari 19, 2012, 13:07:36
Klopt, is ook lekker zacht! Jij bent ook voor tapijt gegaan toch?

Qua akoestiek zou het een dempende werking moeten hebben, hoop alleen dat het niet te veel dempt.
We zullen het in een latere fase wel eens gaan meten  ;D


Haha, ik moet nog voor tapijt gaan, maar dat ik tapijt kies is wat mij betreft al een zekerheid. Maar eerst gordijnen shoppen. Ben voor gevoerde velouren exemplaren zo al 400e kwijt... Werken is fases is leuk, maar soms ook frustrerend. Ach, het houd m'n vrouw ook tevreden, is ook belangrijk.

Het zal denk ik niet teveel dempen. Je hebt tenslotte nog genoeg harde oppervlakken in je kamer (muren+plafond). Ik denk dat je zeer tevreden zult zijn met het akoestische resultaat. Wellicht als je klaar ben nog met wat auralex paneeltjes in de weer gaan oid.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maurits

Citaat van: high-q op januari 19, 2012, 13:07:36
Klopt, is ook lekker zacht! Jij bent ook voor tapijt gegaan toch?

Qua akoestiek zou het een dempende werking moeten hebben, hoop alleen dat het niet te veel dempt.
We zullen het in een latere fase wel eens gaan meten  ;D


Ik vermoedt dat het niet teveel zal dempen. De rest van de ruimte is hard genoeg. :-)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380