The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: Martijn90 on October  7, 2011, 19:38:06
Green Lantern heb ik gister zitten kijken, inderdaad ook weer erg tof!  :music: X-men First Class is ook erg mooi qua geluid (hele X-men serie eigenlijk). Als je van dat soort films houd is The Incredible Hulk met Edward Norton ook echt wat voor je  8)

Geweldig lijstje wat je opnoemt, ik heb ze ook allemaal en ik raak er ook niet snel zat van  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#477
Kleine update ...


Om even op de vraag van Larzie terug te komen wat betreft de voortgang van het HT project: Afgelopen week is wel het één en ander gebeurd. Zo zijn voor een groot gedeelte de plinten, de houten sierlijsten rondom de raam- en deurkozijnen en de houten vensterbanken geplaatst. Helaas heb ik hier nog geen duidelijke foto's van.

Daarnaast heb ik inmiddels alle gaatjes geplamuurd die door het spijkerpistool zijn ontstaan bij het plaatsen van het houtwerk. Daarbij heb ik gelijk alle gaatjes in de balken van het plafond en de overgeslagen gaatjes in de gipsvezelwanden meegenomen.

Verder is de tussendeur in de scheidingswand tussen de HT-Lounge en het washok geplaatst. Qua werkzaamheden met deuren, moet de keukendeur met de buitendeur verwisseld worden en komt tussen de keuken en de HT-Lounge hetzelfde type deur als wat nu in de scheidingswand zit.

Vandaag zijn ook de shutters definitief ingemeten en worden die over een week of acht geleverd. Tevens heb ik een akkoord gegeven op de definitieve tekening van het audiomeubel die ongeveer dezelfde levertijd heeft als de shutters. Hopelijk heb ik ze voor de jaarwisseling binnen.

In het kader daar van, heeft het voorlopig nog geen zin om de beamer en cinemascope lens te bestellen. Zou het zonde vinden om daar nu geld aan uit te geven als ik de ruimte nog niet compleet kan verduisteren. Vandaar dat ik ook nog een beetje met de gedachte speel om eerst een audio-upgrade te doen.

Uiteraard zit ik stiekem te hopen dat de Lyngdorf/Lexicon van FrankPaul icm zijn Wilson Benesch speakers hem gaat bevallen, zodat ik zijn Arcam over kan nemen  ;)

Ik ben er dus zeg maar wel elke dag een beetje mee bezig  :happy:



Edit:

Foto's zijn onduidelijk, maar ik post ze toch maar even om de voortgang bij te blijven houden.



Plinten en sierlijst om de deur geplaatst, open ruimte voor de radiatorkast



Plinten en sierlijst om het raam geplaatst



Vensterbanken geplaatst
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frankpaul1

Quote from: larzie on October  7, 2011, 13:00:46
Ik had idd de Lyndorfs mee kunnen nemen. High-q had je nog gesmst FP maar geen reactie dus helaas. Had je heel wat verzendkosten kunnen besparen. Ben nu weer op de terugweg met een Tannoy TD center in de kofferbak :) Joris had een erg mooie ht kamer op zn zolder gemaakt :) helaas voor hem moet hij het wegdoen. Maar wel weer gelukkig voor mij :)

Had Tristan nog wel even terug gesmst, ik vond het not done om jou voor mijn karretje te spannen. Als ik je nou al een keer ontmoet had dan was het anders. Veel plezier met de center.

high-q

Quote from: frankpaul1 on October  7, 2011, 21:13:03
Had Tristan nog wel even terug gesmst, ik vond het not done om jou voor mijn karretje te spannen. Als ik je nou al een keer ontmoet had dan was het anders. Veel plezier met de center.

Sorry, dan had ik je laatste sms verkeerd opgevat, dacht dat ik vandaag nog wat zou horen. Excuus :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frankpaul1

Quote from: high-q on October  7, 2011, 21:16:22
Sorry, dan had ik je laatste sms verkeerd opgevat, dacht dat ik vandaag nog wat zou horen. Excuus :)

Ah, geen probleem. Heb nog niks van Joris gehoord, dus moet het zelf nog even afwachten.

larzie

Quote from: frankpaul1 on October  7, 2011, 21:13:03
Had Tristan nog wel even terug gesmst, ik vond het not done om jou voor mijn karretje te spannen. Als ik je nou al een keer ontmoet had dan was het anders. Veel plezier met de center.

No problem. Achteraf misschien beter ook. Kan van alles gebeuren en wiens schuld is het dan. Dat kunnen jullie inderdaad beter samen regelen. Maar had het geen enkele moeite gevonden hoor ;) Mocht je nog die kant zelf opgaan mag je wel die natuurstenen plaat voor me meenemen ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October  7, 2011, 22:53:22
Mocht je nog die kant zelf opgaan mag je wel die natuurstenen plaat voor me meenemen ;)

Was het maar één tegel? Ik dacht altijd op de foto's te zien dat het meer waren. Of mocht je alleen de bovenste?

Quote from: frankpaul1 on October  7, 2011, 21:25:17
Ah, geen probleem. Heb nog niks van Joris gehoord, dus moet het zelf nog even afwachten.

Dat komt vast goed, kreeg net nog een pm van Joris met spullen die hij evt. nog had staan. De Lyngdorfs stonden daar niet tussen. Volgens mij zijn ze nog voor jou gereserveerd  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik had voor je aan Joris gevraagd wat hij precies nog te koop had staan. Vandaar die pm ;) Zat er nog wat tussen voor je of voor iemand die je kent? Ik weet t... Die D500's voor mn bubble, maar voorlopig is t geld weer even op ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: Martijn90 on October  7, 2011, 18:33:39
Ik dacht gelezen te hebben dat jij Transformers 3 ook al gezien had? Redelijk aan het begin van de film geven de ouders van Sam hem een lift
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
en dan komt er zo'n heerlijk diepe dreun, was jij daar ook al zo van onder de indruk? :P

Het verhaal van de films is inderdaad niet bijster goed, maar het zijn gewoon puur spektakel films. En die moeten er ook zijn vind ik ;D Net zoals de Marvel films, vind ik over het algemeen ook niet heel bijzonder qua geluid, maar des te beter qua beeld en geluid.

Ik denk dat je Verhaal bedoelt voor de komma in je laatste zin, ipv geluid  ;D
Bedoel je dat **WOOSH** geluid op het kantoor van JM?  ;D

Wat ook grappig is, de stem van de leger omroeper die mededelingen via de intercom/microfoon doet. Zijn stem hangt zeg maar ergens boven achter je. Komt een paar keer voor in de film. Ook het wapen van Sentinel is impressive tijdens bepaalde scenes  :omg:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on October  7, 2011, 23:45:40
Ik denk dat je Verhaal bedoelt voor de komma in je laatste zin, ipv geluid  ;D
Bedoel je dat **WOOSH** geluid op het kantoor van JM?  ;D

Wat ook grappig is, de stem van de leger omroeper die mededelingen via de intercom/microfoon doet. Zijn stem hangt zeg maar ergens boven achter je. Komt een paar keer voor in de film. Ook het wapen van Sentinel is impressive tijdens bepaalde scenes  :omg:
Oh inderdaad, ga ik gelijk even aanpassen ;D

Nee bedoel het stukje dat ze naar de auto achter op de trailer van de camper lopen en op dat moment zie je een shot gefilmd over de stad en hoor je de stem van Optimus, precies op het moment dat dat shot begint zeg maar hoor je zo'n diepe dreun ;D Het is maar een stukje van een fractie van een seconde, maar toch maakte dat bijna de meeste indruk op m van de hele film :P Maar verder zit natuurlijk de hele film vol met geweldige stukjes.

En inderdaad, dat wapen van Sentinel is erg gaaf! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: Martijn90 on October  8, 2011, 00:01:48
Nee bedoel het stukje dat ze naar de auto achter op de trailer van de camper lopen en op dat moment zie je een shot gefilmd over de stad en hoor je de stem van Optimus, precies op het moment dat dat shot begint zeg maar hoor je zo'n diepe dreun ;D

Het is maar een stukje van een fractie van een seconde, maar toch maakte dat bijna de meeste indruk op m van de hele film :P Maar verder zit natuurlijk de hele film vol met geweldige stukjes.

En inderdaad, dat wapen van Sentinel is erg gaaf! :D

Gevonden, ik was al te ver  :bigsmile:

Film zit zeker vol met leuke stukjes, er gebeurt echt een heleboel om je heen qua geluidseffecten. Als je op de details gaat letten, krijg je een behoorlijke waslijst   ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on October  7, 2011, 23:34:02
Ik had voor je aan Joris gevraagd wat hij precies nog te koop had staan. Vandaar die pm ;) Zat er nog wat tussen voor je of voor iemand die je kent? Ik weet t... Die D500's voor mn bubble, maar voorlopig is t geld weer even op ;)

Ah, vandaar. Vond het al zo uit de lucht komen vallen ;D

Die D500's zijn inderdaad erg mooi. Zouden ook mooie rears voor mij zijn in die kleur. Maar ik heb voorlopig mijn zinnen ergens anders op gezet  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

I know... the Arcam AVR600  :music:
Ben benieuwd of het gaat lukken! Hoop het, ben erg benieuwd naar de verbetering met die versterker :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#489
Quote from: larzie on October  9, 2011, 11:03:04
I know... the Arcam AVR600  :music:
Ben benieuwd of het gaat lukken! Hoop het, ben erg benieuwd naar de verbetering met die versterker :)

Ben ook nog wel stiekem naar die andere optie aan het kijken, maar dat betekent wel dat ik dik over m'n budget heen ga en het ook een beetje op de gok zou gebeuren :angel:

Hangt ook een beetje af van de levertijden van de shutters, av meubel en radiatorkasten. Als die pas na januari geleverd kunnen worden, geeft het me nog wat extra speling en zou het misschien nog uit kunnen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Quote from: high-q on October  9, 2011, 11:28:48
Ben ook nog wel stiekem naar die andere optie aan het kijken, maar dat betekent wel dat ik dik over m'n budget heen ga en het ook een beetje op de gok zou gebeuren :angel:

Hangt ook een beetje af van de levertijden van de shutters, av meubel en radiatorkasten. Als die pas na januari geleverd kunnen worden, geeft het me nog wat extra speling en zou het misschien nog uit kunnen.
En die andere optie betreft  ¿¿¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: Xander32 on October  9, 2011, 15:14:25
En die andere optie betreft  ¿¿¿


Sander.

De AV888 die hier in de marktsectie staat, daar zou dan nog een meerkanaals eindversterker bij moeten komen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Quote from: high-q on October  9, 2011, 15:17:50
De AV888 die hier in de marktsectie staat, daar zou dan nog een meerkanaals eindversterker bij moeten komen.
Mooi voornemen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: Xander32 on October  9, 2011, 15:22:30
Mooi voornemen!


Sander.

Inderdaad voornemen ;)
Het zijn wat gedachten die ik hier zo neer zet. Is al eerder voorbij gekomen, dus pin me er nog maar niet op vast  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Gisteren tijdens de M&G is de openingsscene van Transformers 2 langsgekomen. Inderdaad helemaal demowaardig. Dus heel waarschijnlijk wordt ie aan de collectie toegevoegd ;)

Toch de AV888? Het bloed kruipt waar het niet gaan kan hé? Dat verrekte virus ook :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Het zijn altijd mooie voornemens, maar als het zover is is het voornemen vaak alweer gewijzigd  :laugh:
Het is ook vaak zo dat je meteen van alles wil kopen/ wijzigen ipv stapje voor stapje. Dat merk ik ook... zal dat virus zijn waar HTip op doelt.
Heb afgelopen weekend mn Tannoy TD center aangesloten en automatisch ingesteld nu met de audyssey microfoon en dat klinkt al een heel stuk beter! Had het eerst handmatig ingesteld en toen was de surround wat matig nog ook mede door het ontbreken toen nog van de center. Nu klinkt het al super. Dingen gebeuren echt om me heen  :D
In een volgend stadium maar een mooie BK sub ofzo toevoegen wat High-q me aanraad en een grote plasma tv van 50" die ik ga ophangen en dan zijn we helemaal de man! :D

PS: Zal een dezer dagen wel een topic openen met foto van mn set. Ook al staat het nog niet zoals het uiteindelijk moet komen te staan :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on October 10, 2011, 10:09:00
PS: Zal een dezer dagen wel een topic openen met foto van mn set. Ook al staat het nog niet zoals het uiteindelijk moet komen te staan :)

\O/  en feli met de center

high-q

Quote from: HTip on October 10, 2011, 09:32:12
Gisteren tijdens de M&G is de openingsscene van Transformers 2 langsgekomen. Inderdaad helemaal demowaardig. Dus heel waarschijnlijk wordt ie aan de collectie toegevoegd ;)

Toch de AV888? Het bloed kruipt waar het niet gaan kan hé? Dat verrekte virus ook :D


Kijk eens aan, mooi dat ie bevallen is! Ik heb vorige week tijdens het verhogen van mijn rears een aantal scenes van de blu-ray versie van TF3 gepakt om te testen, deze is qua geluid nog beter dan deel 2 ;D

Soms ben ik door mijn enthousiasme wat te vroeg met uitspraken doen. Ik denk dat het verstandig is als ik niks meer over upgrades zeg  :-X


Quote from: larzie on October 10, 2011, 10:09:00
Het zijn altijd mooie voornemens, maar als het zover is is het voornemen vaak alweer gewijzigd  :laugh:
Het is ook vaak zo dat je meteen van alles wil kopen/ wijzigen ipv stapje voor stapje. Dat merk ik ook... zal dat virus zijn waar HTip op doelt.
Heb afgelopen weekend mn Tannoy TD center aangesloten en automatisch ingesteld nu met de audyssey microfoon en dat klinkt al een heel stuk beter! Had het eerst handmatig ingesteld en toen was de surround wat matig nog ook mede door het ontbreken toen nog van de center. Nu klinkt het al super. Dingen gebeuren echt om me heen  :D
In een volgend stadium maar een mooie BK sub ofzo toevoegen wat High-q me aanraad en een grote plasma tv van 50" die ik ga ophangen en dan zijn we helemaal de man! :D

PS: Zal een dezer dagen wel een topic openen met foto van mn set. Ook al staat het nog niet zoals het uiteindelijk moet komen te staan :)


Dat is waar, bij mij verandert er heel snel heel veel (in m'n hoofd) , vandaar de opmerking hierboven. Dat virus is inderdaad soms vervelend, vooral als je hoort of ziet hoeveel beter het nog kan. Aan de andere kant vind ik het gewoon leuk dat er iedere keer nog wel iets te upgraden valt :P

Mooi dat je het surround nu ook op je eigen set ervaart, dan ga je toch tijdens films heel anders naar het geluid luisteren. Binnenkort de instellingen maar een fine-tunen  ;)

Volgende upgrade een subwoofer zou inderdaad logisch zijn. Ik heb voor de SVS idd veel naar BK gekeken, vanwege de Bang-for-the-buck verhouding.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ja die films van TF is af en toe idd wel schrikken met het geluid dan denk ik oeiii zou de buurvrouw ook mee genieten :P

Denk idd dat het verstandig is om niet te veel over upgrades te zeggen. Alhoewel het wel weer veel en leuke reacties teweeg brengt.
Daarnaast vermoed ik dat je altijd wel je set kunt verbeteren. Het is meer de vraag wanneer je tevreden bent met je set en dat de wijzigingen die je maakt nog weinig verschil maken. Dit in combinatie met je bang-for-the-buck-verhaal. Is het zoveel geld soms nog waard om bepaalde upgrades uit te voeren. Als je daar de balans in kan vinden dan zit je goed.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October 10, 2011, 10:40:07
Denk idd dat het verstandig is om niet te veel over upgrades te zeggen. Alhoewel het wel weer veel en leuke reacties teweeg brengt.

Daarnaast vermoed ik dat je altijd wel je set kunt verbeteren. Het is meer de vraag wanneer je tevreden bent met je set en dat de wijzigingen die je maakt nog weinig verschil maken. Dit in combinatie met je bang-for-the-buck-verhaal. Is het zoveel geld soms nog waard om bepaalde upgrades uit te voeren. Als je daar de balans in kan vinden dan zit je goed.

Ik weet wat m'n opties zijn, daar zal ik het voor nu bij laten  ;)

Tot voor kort was ik tevreden met de opstelling. Dat de Marantz niet het maximale uit de TD's haalde was vanaf het begin al wel duidelijk. Na de demo met de AVR600 kreeg ik een indruk van hoeveel beter het nog kon op dat gebied. Dat verschil was niet bepaald klein te noemen. Een zijdelings uitstapje heeft op die manier geleid tot iets om op de korte of lange termijn naar toe te werken.

Ik meen ooit eens een stukje hier op het forum gelezen te hebben over de waarde van bepaalde upgrades. Dat het verschil van een component van 500 euro tov een component van 5000eu veel groter is dan het verschil van een component van 5000eu tov een component van 10.000eu. Naarmate de prijzen hoger worden, worden de verschillen kleiner. Ik denk dat ik me daar wel redelijk in kan vinden.

Een tijdje geleden heb ik bijvoorbeeld een kennis op bezoek gehad die benieuwd was naar de TD's. Hij had voor de test een buizenversterker van 10k en een cd-speler van 5k meegenomen. Het geheel zette een mooi plaatje neer. Hoewel het geen goede vergelijking is met mijn receiver, dacht ik bij mezelf dat ik dat geld zelf heel anders uit had gegeven ;)



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge