Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

paaj

Aparte standaard. Opzich wel mooi maar ziet er wel erg onrustig uit.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Bas Akkerman

Citaat van: paaj op mei 27, 2012, 13:36:27
Aparte standaard. Opzich wel mooi maar ziet er wel erg onrustig uit.
Ja, misschien ook wel. Linda vond de stands doe er gisteren onder stonden mooier. Ik weet even de naam niet meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op mei 26, 2012, 23:38:14
Dat kan in de toekomst zo maar een optie zijn. Maar voor nu zou de Cantata een veel te groot deel van mijn budget opslokken. Hij is met andere woorden gewoon te duur. ;)

Kennen jullie dat gevoel? Als je als kind je verjaardag binnenkort had of het was bijna Sinterklaas, had je zo'n verwachtingsvol gevoel. Als zo'n dag dan eenmaal voorbij was, bleef een melancholisch gevoel over. Dat heb ik nu ook, nu mijn zoektocht haast ten einde is. Maar wees niet bevreesd, voor dat melancholische gevoel kwam altijd het heerlijke spelen met het speelgoed terug. Mét de herinnering van het verlangen naar dat speelgoed, maakte dat een fantastische beleving. Zomaar een bespiegeling die ik met jullie wilde delen. :smile:

Ik dacht al zoiets.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Xander32

Smaken verschillen - ik vind deze erg fragiel ogen t.o.v. de Harbeth`s, het toont niet als een geheel, geen synergie ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Zullen 8mm staal draden zijn oid...stevig genoeg...maar inderdaad een "lompe" poot oogt sterker.

Deze zijn overigens simpel zelf te maken als je een lasapparaat tot je beschikking hebt.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 27, 2012, 14:49:35
Audio Magic Genta 3 poot.
Deze toch? Dat vind ik dan persoonlijk weer niet zo bijzonder.

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2012, 16:26:45
Smaken verschillen - ik vind deze erg fragiel ogen t.o.v. de Harbeth`s, het toont niet als een geheel, geen synergie ;).
Juist dat contrast vind ik wel wat hebben. De acrylplaat erop vind ik alleen minder mooi ogen.

Maar ik zag dat er al een topic over luidsprekerstands was. Daar ga ik ook even rondneuzen. Edit: dat topic is niet meer. Althans, een pagina met weinig foto's.

Citaat van: chansig op mei 27, 2012, 16:35:18
Zullen 8mm staal draden zijn oid...stevig genoeg...maar inderdaad een "lompe" poot oogt sterker.

Deze zijn overigens simpel zelf te maken als je een lasapparaat tot je beschikking hebt.

Gr Hans
Het is met mijn twee linkerhanden niet zo´n goed idee om een lasapparaat te gebruiken. Voor je het weet, heb ik van mijn rolstoel een luidsprekerstand gemaakt.  ;D

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Vergeet ook niet dat veel monitoren beter presteren op zware stands. Goed mogelijk dat Harbeth daar ook bij hoort.

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op mei 27, 2012, 19:07:16
Vergeet ook niet dat veel monitoren beter presteren op zware stands. Goed mogelijk dat Harbeth daar ook bij hoort.
Thnx, ik zal er over nadenken. Ik heb juist begrepen dat een lichte, open stand door Alan Shaw wordt geadviseerd. Hij adviseerde ook om niet te biwiren en dat gaf juist wel een goed effect. Bij mij thuis zou ik dan wel het verschil willen horen tussen een open, lichte stand en een zwaardere stand.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2012, 20:07:39
Onderstaande stands vind ik persoonlijk mooi staan onder de Monitor 30;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114163.msg2141650#msg2141650

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114163.msg2141673#msg2141673

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114163.msg2140972#msg2140972

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114163.msg2138414#msg2138414
(... maar dan wel in `t zwart!)
Absoluut niet onaardig bedoeld, maar wat kan een mens toch van smaak verschillen, heerlijk! Haha, en juist de laatste vind ik het mooist in zilvergrijs, heel rustig. Ik ga Custom Design eens verder uit pluizen.

garmtz

Heej, die laatste vind ik ook wel mooi... ;)  Overigens had ik een beetje de hoop dat het zilver meer een naturel metaalkleur zou zijn in plaats van echt 'zilver' (mercury). Volgens mij bestaat die 'kleur' namelijk wel.

S@m

Garmt, gezien je rijke ervaring met (o.a.) Harbeth kan jij vast aangeven of een Harbeth het beste presteert op een lichte of zware stand...

garmtz

Vul een stand volledig met zand of maak hem op een andere manier zwaar en je haalt de levendigheid uit het geluid en het midlaag wordt traag en gaat kleuren. De beste stand voor een Harbeth is een LICHTE stand, minimaal afgevuld. Met minimaal bedoel ik wel enigszins gevuld, dus niet leeg.

Wij raden de 'fish tank' stands aan van Custom Design (die grijze stands waar ik op reageerde dus), die letterlijk op de millimeter nauwkeurig in hoogte kunnen worden besteld of Skylan stands.

Skylan:

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 27, 2012, 21:54:43
Heej, die laatste vind ik ook wel mooi... ;)  Overigens had ik een beetje de hoop dat het zilver meer een naturel metaalkleur zou zijn in plaats van echt 'zilver' (mercury). Volgens mij bestaat die 'kleur' namelijk wel.
Volgens mij is brushed chrome wel mooi! Maar eens zien bij een eventuele proefplaatsing hoe hoog ze moeten worden.

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 17:26:23
Deze toch? Dat vind ik dan persoonlijk weer niet zo bijzonder.

In het echt mooier maar smaken verschillen uiteraard.
Wel een zeer goede stand, ook vanwege de vele opties qua afmetingen van boven en onderplaat in massief plaatstaal volgens mij, loodzwaar uitgevoerd.
Middenstuk is alu die je eventueel kunt vullen.

En een drieppoot staat nu eenmaal stabieler dan een vierkant.

Maar kan ik nu concluderen dat je een monitor met sub (zo goed als) heb gekocht  :D

paaj

Citaat van: Kingpin op mei 27, 2012, 22:56:19

Tenzij je het vierkant kunt afstellen, want bij gelijke breedte en lengte een groter oppervlak ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 27, 2012, 22:56:19
In het echt mooier maar smaken verschillen uiteraard.
Wel een zeer goede stand, ook vanwege de vele opties qua afmetingen van boven en onderplaat in massief plaatstaal volgens mij, loodzwaar uitgevoerd.
Middenstuk is alu die je eventueel kunt vullen.

Maar kan ik nu concluderen dat je een monitor met sub (zo goed als) heb gekocht  :D
Haha, nee nog niet hoor. Ik ga echt nog naar de Magnepan luisteren, waarschijnlijk deze week nog. Het is gewoon een te goede luidspreker om zo maar aan voorbij te gaan.

Ik betrap me er wel op dat ik de set bij BB&G steeds meer ga missen. En eerlijk gezegd vermoed ik dat die set het misschien bij mij thuis nog wel beter gaat doen, omdat er net wat minder demping is. In eerste instantie zal dat to much zijn, maar het zou zo maar kunnen dat na wat akoestische aanpassingen de set hier helemaal uit de verf komt. Vraag me niet waarom, het is een gevoel.

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 23:13:51
Haha, nee nog niet hoor. Ik ga echt nog naar de Magnepan luisteren, waarschijnlijk deze week nog. Het is gewoon een te goede luidspreker om zo maar aan voorbij te gaan.

Ik betrap me er wel op dat ik de set bij BB&G steeds meer ga missen. En eerlijk gezegd vermoed ik dat die set het misschien bij mij thuis nog wel beter gaat doen, omdat er net wat minder demping is. In eerste instantie zal dat to much zijn, maar het zou zo maar kunnen dat na wat akoestische aanpassingen de set hier helemaal uit de verf komt. Vraag me niet waarom, het is een gevoel.
Altijd op je gevoel afgaan of beide thuis beluisteren, suc6.

Xander32

Citaat van: garmtz op mei 27, 2012, 22:20:18
Vul een stand volledig met zand of maak hem op een andere manier zwaar en je haalt de levendigheid uit het geluid en het midlaag wordt traag en gaat kleuren. De beste stand voor een Harbeth is een LICHTE stand, minimaal afgevuld. Met minimaal bedoel ik wel enigszins gevuld, dus niet leeg.

Wij raden de 'fish tank' stands aan van Custom Design (die grijze stands waar ik op reageerde dus), die letterlijk op de millimeter nauwkeurig in hoogte kunnen worden besteld of Skylan stands.

Skylan:
Die Skylan stand oogt goed i.c.m. de Harbeth 8).

De "Garmt - Fish tank" stands ogen ook fraai.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 27, 2012, 23:28:06
Altijd op je gevoel afgaan of beide thuis beluisteren, suc6.
Dat zal dan het eerste zijn, ze allebei thuis beluisteren is helaas geen optie.

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2012, 09:14:34

Bij de Skylan zei Linda: "Oh, die zijn ook mooi."

Garmt in een fishtank... waarom heb ik nou zo'n beeldende fantasie?  :hehe:

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2012, 09:28:01...
Garmt in een fishtank... waarom heb ik nou zo'n beeldende fantasie?  :hehe:
Dat is juist jouw kracht - deze maakt dat jij jouw ervaren van muziek zo beeldend in woorden kan vatten ;).

Perfectionist

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2012, 09:14:34

Niet vervelend bedoelt en je koopt een luidspreker vooral hoe die klinkt, maar ze zouden eens flink wat moeten investeren in de design afdeling bij Harbeth..  :D

ik begreep dat SF of AP al klankmatig is afgevallen, jammer voor het oog....
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling