Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik denk heel eerlijk gezegd dat het onmogelijk is om voor de prijs waar wij de DD-18 voor aanbieden iets zelf te bouwen dat beter is, laat staan of je het wel zelf WILT bouwen.

Kingpin

Citaat van: garmtz op mei 26, 2012, 11:01:01
Ik denk heel eerlijk gezegd dat het onmogelijk is om voor de prijs waar wij de DD-18 voor aanbieden iets zelf te bouwen dat beter is, laat staan of je het wel zelf WILT bouwen.
Voor 5k kun je een hele hoop doen, zeker iemand die heel erg handig is in houtbewerking en elektronica, dus 'onmogelijk' ... Denk het persoonlijk niet, alleen op hoge volumes zal de servo drive van de DD wel 'unbeatable' zijn wbt de lage vervormingswaarden, die maak je niet zo 1 2 3 na.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bmateijsen

Citaat van: Kingpin op mei 26, 2012, 11:04:43
Voor 5k kun je een hele hoop doen, zeker iemand die heel erg handig is in houtbewerking en elektronica, dus 'onmogelijk' ... Denk het persoonlijk niet.

Deze DD18 is een occasion... ;)

garmtz

Het is een occasion, Hij kost echt een fractie van die prijs.

Ben benieuwd of je met zelfbouw voor 5k ook een DSP erbij hebt met parametrische eq en servofeedback, presets en a.b...:).  Oja, en een prachtige hoogglans lak.

Kingpin

Citaat van: garmtz op mei 26, 2012, 11:13:48

Ben benieuwd of je met zelfbouw voor 5k ook een DSP erbij hebt met parametrische eq en servofeedback, presets en a.b...:).  Oja, en een prachtige hoogglans lak.
Je was me net voor toen ik m'n bericht aan het editen was.
Dsp zou je desnoods als je niet handig bent een xtz kunnen nemen, die is bijzonder goed.
Servofeedback is alleen goed als je op hoge volumes draaid.
En hoogglans is geen probleem hoor, dat zijn er meer die je dat zo maken (zelf nog een 'zwevende' kast in hoogglans zwart laten ontwerpen, en die glimt idd net als de dd+ :D

Maar idd als het een 2ehands betreft voor een fractie van de prijs dan wist ik het wel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Willy de Woofer

[/quote
Hoe groot is een fractie van € 4000,00?
De speakerland aktieve Sub 9 kost nieuw +/- € 500,00 en bevat een beroemde 12" Peerless woofer. Als aanvulling op een stereoset voldoet hij prima. Bouwen stelt weinig voor.
Samen met de akoestiek zijn de l.s. het meeste geluidsbepalend. Ik zou daar zoveel mogelijk geld, als verantwoord is, in stoppen. Dit om een zo goed mogelijk eindresultaat te behalen.
99% van de muziek speelt zich af tussen 40 en 20.000Hz. Een goede kleine vloerstaander moet die prima weer kunnen geven.
"Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen"  :) Goed weekend allemaal.

Bas Akkerman

Zo weer terug in de trein naar huis. Een kort bezoek dus, maar de set was ook natuurlijk al af. In die zin had Linda geen vergelijk, maar ook zij hoorde dat er een mooie set stond te spelen. Die na wat toe-in toch weer een betere klankbalans gaf. Leuk om te horen wat 10 centimeter verschil met de weergave doet.
Linda kon ook haarfijn uitleggen wat ze hoorde en wat er bijvoorbeeld goed of slecht was aan de opname. Van de week gaat ze voor de gein naar een grote electronicawinkel om daar te horen wat het verschil met hier was.

Over de subwoofer. We hoorden allebei het gemis zonder de invloed van de subwoofer (vooral in stemmen en volheid) en dus gaat de Velodyne bij de set. De prijs in combinatie met het subtiele, maar tegelijkertijd groot effect is wat dat betreft een no-brainer. Daarbij tel ik ook de fijne, eerlijke en bovenal oprechte manier op waarop Bjorn en Garmt met mij als klant zijn omgegaan.

Wat ik eigenlijk nog het leukste vond is dat Bjorn en Garmt nu eindelijk Linda hebben ontmoet en andersom. Garmt is overigens 8 dagen ouder dan Linda, geinig!

Ik ga nog naar Alkmaar om de Magnepan te matchen. Maar om heel eerlijk te zijn, verwacht ik niet dat die set de set van BB&G gaat evenaren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Mooi bas, nu ervaar jezelf ook wat een goede sub doet, ook bij vloerstaanders.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 26, 2012, 15:05:48
Zeker! Ik had het al eens vaker gehoord, dus wist wat ik kon verwachten. Maar om het in je "eigen set" (om zo maar eens te zeggen) te horen is toch ook wel erg gaaf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Kingpin op mei 26, 2012, 15:05:48

De Harbeth Monitor 30 is geen vloerstaander... :)

Harbeth M30

paaj

maar wel heel groot oh nee, dat is een andere
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Tsja, dat heb ik dan weer niet. Ze zijn niet heel erg mooi of zo, maar ik vind ze ook niet lelijk. En ach, ze klinken zo goed, dan maakt het me nóg minder uit.

morca

Mooi Bas dat je eruit bent,en 2e hands kan idd een mooi deal geven,
discussie wat beter is heb ik met de dealer toen ik net lid was al gehad,laten we het daar op houden.
Want een aanbod ook te komen showen in ...... werd toen snel ingetrokken  ;)

Maar of ik voor die 2ehands prijs iets kan doen,denk het wel mannen ik krabbelde niet terug toen,en ik had de helft in me hoofd toen.
En ik heb geen comerciele belangen het was meer een tip.Ik ga zelf niet meer bouwen hoor  ;)
Ik heb de DD gehoord,nog geen DD eigenaar mijn subje,s ,dus beweren dat ik iets niet kan ............Is iets beweren wat je niet weet.
Laten we er geen discussie van maken in Bas zijn Topic,maar als 1 vd heren het toch nog eens wil laten testen door een panel leden  :P

Nou  :-X ontopic naar Bas zijn verdere ontwikkelingen,heb je nou gekocht dan of alleen geluisterd.
Want dat is me even niet helemaal duidelijk.

Willy de Woofer

Nou  :-X ontopic naar Bas zijn verdere ontwikkelingen,heb je nou gekocht dan of alleen geluisterd.
[/quote]
Bas schrijft dat hij nog verder gaat luisteren  ;) Ik mis ook wel eens iets  :)

Bas Akkerman

Van mening verschillen, mag altijd Morca. Hoe afgezaagd dat ook klinkt, dat vind ik echt een groot goed in Nederland en dus ook op dit forum. Zo lang het maar binnen de perken (van de wensen van de TS) blijft, moet er ook wel gediscussieerd worden. Op dit moment ben ik echter zo ver dat ik niet nog verder in de keuze duik van zelfbouw vs. fabricage. In de toekomst vind ik echter nog steeds leuk om naar zelfbouwprojecten te luisteren, zoals ik dat ook een mooie ervaring vond bij keyser. Wat dat betreft heb ik grote bewondering voor de zelfbouwers die met kunde en enthousiasme een eigen product maken. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Nee, ik heb nog niets definitiefs besloten en dus ook nog niets gekocht. Maar het is duidelijk dat ik nu voor het merendeel naar de Resolution Audio set neig. Zo vanzelfsprekend als die set muziek weergeeft, echt geweldig. Een erg mooie combinatie van verfijning, flow en zeggingskracht.

Citaat van: Willy de Woofer op mei 26, 2012, 19:13:13

Bas schrijft dat hij nog verder gaat luisteren  ;) Ik mis ook wel eens iets  :)
In dit inmiddels op pensioengerechtigde leeftijd (nog wel) aangekomen topic, kan ik me voorstellen dat je soms wel eens wat mist. ;) Ik vind het zelf ook wel eens lastig om op alle antwoorden of opmerkingen te reageren, je ziet zo iets over het hoofd.

Willy de Woofer

Je hebt gewikt, gewogen, geluisterd en naar anderen geluisterd.
Niemand heeft gelijk, je kunt alleen maar je eigen gelijk hebben.
Nu nog de genoemde set thuis beluisteren.
Groeten,
Dr. Phil(ly) de Woofer.
p.s. deze week gratis consult  :)

evilniek

Waarom niet gewoon gelijk een Cantata Music Center dan? Met zicht op streamen enzo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

echter nog steeds leuk om naar zelfbouwprojecten te luisteren, zoals ik dat ook een mooie ervaring vond bij keyser. Wat dat betreft heb ik grote bewondering voor de zelfbouwers die met kunde en enthousiasme een eigen product maken. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

[/quote]
Dat zal zeker mooi klinken ja.

Bij mij blijft het bij sub,s ,speakers ontwerpen kan ik niet,maar op het ZBA is een clubje zeer kundige mensen.
Ik ga zeker geen subdiscussie opstarten,helemaal niet meer in iemand anders zijn topic.
Maar geef net als jij zelf al aan geeft,netjes mijn mening een keer ,en daar blijft het ook bij.

Als de DD 2ehands gaat er niet zoveel buget op als ik dacht,dan zal het best een mooie optie voor je zijn.
Ik vond je buget al vreemd met die 7000 euro,maar nu snap ik het  ;)

Kingpin

Citaat van: garmtz op mei 26, 2012, 15:52:12
De Harbeth Monitor 30 is geen vloerstaander... :)

Harbeth M30
Weet ik, was ook algemeen bedoeld dat een goede sub ook een meerwaarde heeft bij vloerstaanders  ;)

garmtz

Citaat van: Kingpin op mei 26, 2012, 22:34:28
Weet ik, was ook algemeen bedoeld dat een goede sub ook een meerwaarde heeft bij vloerstaanders  ;)

Oh, o.k... Ja, klopt! :)   

Bas Akkerman

Citaat van: evilniek op mei 26, 2012, 20:05:22
Waarom niet gewoon gelijk een Cantata Music Center dan? Met zicht op streamen enzo.
Dat kan in de toekomst zo maar een optie zijn. Maar voor nu zou de Cantata een veel te groot deel van mijn budget opslokken. Hij is met andere woorden gewoon te duur. ;)

Kennen jullie dat gevoel? Als je als kind je verjaardag binnenkort had of het was bijna Sinterklaas, had je zo'n verwachtingsvol gevoel. Als zo'n dag dan eenmaal voorbij was, bleef een melancholisch gevoel over. Dat heb ik nu ook, nu mijn zoektocht haast ten einde is. Maar wees niet bevreesd, voor dat melancholische gevoel kwam altijd het heerlijke spelen met het speelgoed terug. Mét de herinnering van het verlangen naar dat speelgoed, maakte dat een fantastische beleving. Zomaar een bespiegeling die ik met jullie wilde delen. :smile:

Bas Akkerman

Ik ben het al helemaal aan het inrichten. ;D
Wat als ik de Resolution Audio Opus XS bij de set houd en Sonata Server aanschaf? Dan zou ik via mijn laptop toch kunnen streamen. Dit als tijdelijke oplossing totdat ik een streamer en NAS heb.

eric_audio

Citaat van: Bas Akkerman op mei 26, 2012, 23:38:14
Dat kan in de toekomst zo maar een optie zijn. Maar voor nu zou de Cantata een veel te groot deel van mijn budget opslokken. Hij is met andere woorden gewoon te duur. ;)

Kennen jullie dat gevoel? Als je als kind je verjaardag binnenkort had of het was bijna Sinterklaas, had je zo'n verwachtingsvol gevoel. Als zo'n dag dan eenmaal voorbij was, bleef een melancholisch gevoel over. Dat heb ik nu ook, nu mijn zoektocht haast ten einde is. Maar wees niet bevreesd, voor dat melancholische gevoel kwam altijd het heerlijke spelen met het speelgoed terug. Mét de herinnering van het verlangen naar dat speelgoed, maakte dat een fantastische beleving. Zomaar een bespiegeling die ik met jullie wilde delen. :smile:

Dat gevoel herken ik helemaal, heb ik ook altijd gehad. Maar die kater duurt gelukkig maar kort, en het grote genieten heel lang 😃
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Dat heb ik ook, dat lange genieten met de meeste van mijn aankopen.

Weer iets anders. Luidsprekerstands van Wayne Taylor. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind ze wel mooi eigenlijk.