Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

#625
Dat begrijp ik vandaar ook de  :angel:

Ik ga hier zeker nog een aparte afspraak voor maken, wil e.e.a. rustig beluisteren/horen in vergelijk met m'n huidige setup.

SuperNait, HiCap, DVD5

Mijn luisterpositie is wellicht een beetje vergelijkbaar met de jouwe thuis Garmt (als ik het goed gelezen en begrepen heb), luisterpositie naar de weergevers om en nabij de 3 meter, daarachter 3 meter 'lucht', afstand tussen de weergevers 2,20 meter. Afstand van de weergever tot de zijwand (beton - spachtelputz)en achterwand (gipsplaat - spachtelputz) 40 cm schuin ingedraaid - ik heb niet veel meer ruimte -.

De weergevers die ik nu heb zijn de Monitor Audio RS8.
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 22:00:25
Dat begrijp ik vandaar ook de  :angel:

Ik ga hier zeker nog een aparte afspraak voor maken, wil e.e.a. rustig beluisteren/horen in vergelijk met m'n huidige setup.

SuperNait, HiCap, DVD5

Mijn luisterpositie is een beetje vergelijkbaar met de jouwe thuis (als ik het goed gelezen heb), luisterpositie naar de weergevers om en nabij de 3 meter, afstand tussen de weergever 2,20 meter. Afstand van de weergever tot de zijwand (beton - spachtelputz)en achterwand (gipsplaat - spachtelputz) 40 cm schuin ingedraaid - ik heb niet veel meer ruimte -.

De weergevers die ik nu heb zijn de Monitor Audio RS8.

Ik vermoed dat er dan een wereld voor je open zal gaan. En dat zeg ik, terwijl ik je even terug de raad wilde geven eerst goed te gaan luisteren. Maar dat ga je dus doen...  :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#627
Quote from: Bas Akkerman on March  6, 2012, 22:07:15
Ik vermoed dat er dan een wereld voor je open zal gaan. En dat zeg ik, terwijl ik je even terug de raad wilde geven eerst goed te gaan luisteren. Maar dat ga je dus doen...  :thumbs-up:

Dat hoop ik ook (ach gut en de RS8 staat nu op de achtergrond nog zijn stinkkende best te doen, ze moesten eens weten :butbut:)! En ik ga zeker niet over 1 nacht ijs.......

Het echte luisteren zal ergens in medio april pas kunnen plaats vinden, ben tussen half maart en half april even uit de running, maar pak nog mooi volgende week vrijdag een voorzichtige eerste kennismaking met een Harbeth mee.

Hoe verloopt jouw zoektocht, al keuzes gemaakt?
mainly British stuff

garmtz

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 22:00:25
Dat begrijp ik vandaar ook de  :angel:

Ik ga hier zeker nog een aparte afspraak voor maken, wil e.e.a. rustig beluisteren/horen in vergelijk met m'n huidige setup.

SuperNait, HiCap, DVD5

Zeer mooi uitgangspunt qua versterking/bron i.i.g... :)

QuoteMijn luisterpositie is wellicht een beetje vergelijkbaar met de jouwe thuis Garmt (als ik het goed gelezen en begrepen heb), luisterpositie naar de weergevers om en nabij de 3 meter, daarachter 3 meter 'lucht', afstand tussen de weergevers 2,20 meter. Afstand van de weergever tot de zijwand (beton - spachtelputz)en achterwand (gipsplaat - spachtelputz) 40 cm schuin ingedraaid - ik heb niet veel meer ruimte -.

Ik heb iets meer ruimte aan weerszijden van de speakers (zo'n 50 cm) en erachter is een erker, dus een stuk meer diepte achter de speakers ook. Je zitpositie is wel gunstig. Al met al denk ik dat een C7 of M30 uitstekend moet gaan.

QuoteDe weergevers die ik nu heb zijn de Monitor Audio RS8.

Dan gaat er, zoals Bas zegt, een heel universum voor je open ja... :D

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on March  6, 2012, 22:07:15
Ik vermoed dat er dan een wereld voor je open zal gaan. En dat zeg ik, terwijl ik je even terug de raad wilde geven eerst goed te gaan luisteren. Maar dat ga je dus doen...  :thumbs-up:

Quote from: garmtz on March  6, 2012, 22:13:43
Zeer mooi uitgangspunt qua versterking/bron i.i.g... :)

Dan gaat er, zoals Bas zegt, een heel universum voor je open ja... :D

Een licht gevoel van ongeduld valt over me heen (eigenlijk al een paar dagen). Maarrr geduld is een schone zaak! Op naar de 16e.............
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 22:13:26
Dat hoop ik ook (ach gut en RS8 staat nu op de achtergrond nog zijn stikkende best te doen, ze moesten eens weten :butbut:)! En ik ga zeker niet over 1 nacht ijs.......

Het echte luisteren zal ergens in medio april pas kunnen plaats vinden, ben tussen half maart en half april even uit de running, maar pak nog mooi volgende week vrijdag een voorzichtige eerste kennismaking met een Harbeth mee.

Hoe verloopt jouw zoektocht, al keuzes gemaakt?
Wel al een paar voorlopige conclusies ja. Eerst nog wat combinaties horen die ik nog niet heb gehad. Dan mixen en matchen. In ieder geval is er al een stuk meer richting.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on March  6, 2012, 22:38:20
Wel al een paar voorlopige conclusies ja. Eerst nog wat combinaties horen die ik nog niet heb gehad. Dan mixen en matchen. In ieder geval is er al een stuk meer richting.

Wel iets in de Harbeth richting?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on March  6, 2012, 22:41:55
Wel iets in de Harbeth richting?
Ook. Maar dit is meer iets voor in mijn eigen topic denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on March  7, 2012, 11:27:23
Ook. Maar dit is meer iets voor in mijn eigen topic denk ik.

Ga ik die volgen.......
mainly British stuff

garmtz

Harbeth SHL5 op Custom Design 'Fishtank' stands. Prachtig om te zien en super qua klank!


Cyreg

Hou ik wel van (algemeen qua klank) > open rigid stands  :thumbs-up:

Met of zonder Custom Design's "Inert Filler"?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Quote from: Cyreg on March  7, 2012, 18:24:32
Hou ik wel van (algemeen qua klank) > open rigid stands  :thumbs-up:

Met of zonder Custom Design's "Inert Filler"?

(nog) zonder.

Dirk

Quote from: garmtz on March  7, 2012, 17:21:14
Harbeth SHL5 op Custom Design 'Fishtank' stands. Prachtig om te zien en super qua klank!
absoluut, waanzinnig mooi in die afwerking en op zo'n fijn ogende stands.
ik denk dat ik nog maar ff niet bij jullie kom luisteren...zou wel eens (te) snel om kunnen zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

qinq

Zou zelf toch wel wat gewicht in de stand willen. Daar onderin zou je best een op maat geslepen plaat kwijt kunnen. Van zwart graniet bjjvoorbeeld.

garmtz

Wij hebben gemerkt dat massa in de stand compleet averechts werkt bij Harbeth. De stand vullen om hem akoestisch doder te maken, heeft een positief effect, loodzwaar maken haalt het leven uit de muziek.

ChrisV

Kan mij herinneren dat Harbeth voor demonstraties met Skylan stands deze stands volledig vult met kattenkorrels (de fijnkorrelige kleivariant).

Dr.Bedlo

Hoe krijgen ze dat voorelkaar dan met een open constructie?
Quad vintage.

ChrisV

De Skylans bestaan uit twee platen met daartussen plastic holle kokers. De kattenkorrels stort je via een kleine opening aan de bovenzijde er in.

Vullen gaat prima. Er weer uit krijgen zal meer rotzooi geven ;)

Bas Akkerman

Quote from: ChrisV on March  8, 2012, 08:29:24
De Skylans bestaan uit twee platen met daartussen plastic holle kokers. De kattenkorrels stort je via een kleine opening aan de bovenzijde er in.

Vullen gaat prima. Er weer uit krijgen zal meer rotzooi geven ;)
Ach, dat gaat in één ruk door met het schoonmaken van de kattenbak. ;) Het verplaatsen van de gevulde stands is een ander verhaal denk ik...  :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Het 'geheim' van het kattegrit is een hoge demping bij relatief laag gewicht. Dat is ideaal.

Dr.Bedlo

Zijn er ook stands bekend en in Nederland te verkrijgen welke precies passend zijn voor de p3 esr van Harbeth?
Quad vintage.

Alco

#646
QuoteZijn er ook stands bekend en in Nederland te verkrijgen welke precies passend zijn voor de p3 esr van Harbeth?
Voor zover ik weet alleen de inmiddels krankjorum dure MusicTools 'Tool One'. (wel in Grunn'n verkrijgbaar, bij Sound-Gallery)

Erg mooie, met loodkorrels gevulde stands:


Zo zag dat er uit, toen ik ze nog onder m'n Rogers Studio 3's had, in m'n vorige woning.

(de Rogers hadden dezelfde afmetingen als de Harbeth P3's en LS3/5a)

Toen ik ze kocht waren ze ook al behoorlijk prijzig (€ 700,- p.p.), maar nog niet zoals nu....(hoe je vast, zit je goed ?....€ 1100,- p.p.)  :o :wacko:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Hmm. Zien er wel toppie uit maar 1100 pleuros. Nee dat moet maar niet. Een beetje overkill.
Quad vintage.

bmateijsen


Alco

#649
De Custom Design SQ404 lijkt inderdaad aardig op de MusicTools...

Alleen zitten de kolommen wat minder uit de hoek zo te zien... jammer, en de bodemplaat is van glas/acryl.

De prijs zal ongetwijfeld wel een stuk lager zijn. :)  
(er zit notabene een Custom Design dealer hier in Assen kwam ik onlangs achter)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)