JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Passion4Sound

Citaat van: HansGT3 op maart 30, 2012, 04:48:11
Jammer  Viktor dit soort grote bedrijven geven hun geheim niet zo maar prijs wat Barry zegt.
JL Audio as a company does not release any of that information. :sly:
De oplossing die hun meestal aan dragen is stuur het maar op dan regelen we het voor je !!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Wat duurt wachten toch lang , als het goed is wordt F 113 as woensdag verwacht bij de importeur volgens Alex. 8)
Moet nog ff geduldt hebben.

Als ik wat hoor, ben je de eerste Hans, wachten doet altijd pijn  :blush:

groeten,

Alex

Vik

Citaat van: HansGT3 op maart 30, 2012, 04:48:11
Jammer  Viktor dit soort grote bedrijven geven hun geheim niet zo maar prijs wat Barry zegt.
JL Audio as a company does not release any of that information. :sly:
De oplossing die hun meestal aan dragen is stuur het maar op dan regelen we het voor je !!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Wat duurt wachten toch lang , als het goed is wordt F 113 as woensdag verwacht bij de importeur volgens Alex. 8)
Moet nog ff geduldt hebben.

Het is het wachten waard.  :) Welke kleur heb je besteld? 

Ik vind Satin Black persoonlijk de mooiste kleur voor deze sub. Ik heb beiden kleuren gehad hier thuis.

Iedereen die hier bij mij over de vloer komt is helemaal weg van de Fathom.. en hij klinkt ook nog eens super.. ook wel belangrijk.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: Hipster op maart 30, 2012, 09:25:11
Gezien de aard van het defect lijkt piekspanning idd de boosdoener.
Tegelijkertijd draaide en draait alle elektrische apparatuur hier vrolijk verder.
Het net kan het dan niet geweest zijn.
Intern?

En Barry, als altijd, goed met woorden.
Ik wacht nog steeds op antwoord .......sinds dec 2011. ::)

We zullen het zien. Ik ben al blij dat we onderdelen kunnen bestellen via de Benelux.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HansGT3

Citaat van: vik op maart 31, 2012, 09:13:11
Het is het wachten waard.  :) Welke kleur heb je besteld? 

Ik vind Satin Black persoonlijk de mooiste kleur voor deze sub. Ik heb beiden kleuren gehad hier thuis.

Iedereen die hier bij mij over de vloer komt is helemaal weg van de Fathom.. en hij klinkt ook nog eens super.. ook wel belangrijk.  ;D

Vik heb een higloss besteld de MEGA center is ook in pianolak vandaar.

Vik

Citaat van: HansGT3 op maart 31, 2012, 10:11:08

Vik heb een higloss besteld de MEGA center is ook in pianolak vandaar.

Klopt ja. Was ik ff vergeten.  :)

Vik

Het risico begint een beetje zijn vruchten af te werpen.. en dan bedoel ik het negatief.

Ik kreeg gisteren een telefoontje van die vriend van mij dat zijn monteur had gebeld, en dat die helemaal is vast gelopen en niets meer kan zonder enige vorm van een service manual of tekening van het elektronische circuit. Maar die is echt nergens te vinden op internet.

Dus alle tips zijn welkom.

Ondanks dat dit een risico was is het natuurlijk wel balen.

Hij gaat morgen bellen met Audiosign.

To be continued....

Staaled

Citaat van: vik op april  1, 2012, 11:28:35
Het risico begint een beetje zijn vruchten af te werpen.. en dan bedoel ik het negatief.

Ik kreeg gisteren een telefoontje van die vriend van mij dat zijn monteur had gebeld, en dat die helemaal is vast gelopen en niets meer kan zonder enige vorm van een service manual of tekening van het elektronische circuit. Maar die is echt nergens te vinden op internet.

Dus alle tips zijn welkom.

Ondanks dat dit een risico was is het natuurlijk wel balen.

Hij gaat morgen bellen met Audiosign.

To be continued....
Idd balen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Vik ,goeie externe amp erop en ze spelen als 2 JL,s hoor.
Er kan een linkwitz op deze amp zitten,maar met een goeie stabiele amp krijg je ook wel weer die aanstuuring,en het hoeft geen kapitaal te kosten.
Mocht het hierop uitkomen,laat die kennis/monteur dan de weerstand vd woofers even meten,3,6 is 4 ohm,of bijna 8 is euh tja hoe kan het anders ,8 ohm.

Dan kan ik mocht het nodig zijn wel een goeie amp tippen met dsp.

Passion4Sound

Citaat van: morca op april  1, 2012, 12:17:50
Er kan een linkwitz op deze amp zitten,maar met een goeie stabiele amp krijg je ook wel weer die aanstuuring,en het hoeft geen kapitaal te kosten.
Mocht het hierop uitkomen,laat die kennis/monteur dan de weerstand vd woofers even meten,3,6 is 4 ohm,of bijna 8 is euh tja hoe kan het anders ,8 ohm.

Schrik niet van deze meting, het is een grote woover in een veel te kleine kast,  nu werkt dat perfect bij JL Audio maar schrik niet van de impedantie kan zomaar wegzakken naar 1.8ohm of zelfs lager. Knappe versterker die dit goed kan aansturen.

Sterkte ermee... Als ik iets kan betekenen hoor ik het wel

Groeten,

Alex

morca

Citaat van: Passion4Sound op april  1, 2012, 12:56:33
Schrik niet van deze meting, het is een grote woover in een veel te kleine kast,  nu werkt dat perfect bij JL Audio maar schrik niet van de impedantie kan zomaar wegzakken naar 1.8ohm of zelfs lager. Knappe versterker die dit goed kan aansturen.

Groeten,

Alex
Daarom vroeg ik ook naar de nom imp,De losse W7 heeft 2 spoelen kom je op 2 of op 8 ohm uit.
Ligt even hoe je ze schakeld.
Die 12,s zijn ook best aan te sturen met bv een 2 kw rms systeem van hypex.
En ik bouw voormezelf ook vaak op die manier zoals JL zelf doet,goeie amp en goeie afstelling met dsp zal ze gewoon goed aansturen.
Dit is ook voor al het echt niet lukt,en wil ook graag de gemeten impedantie weten voor goed advies.
Maar als dit 4 of 8 ohm is zijn ze prima met diverse amp,s aan te sturen,bij een 2 ohm woofer zal idd de imp soms erg laag worden.
Maar daar kunnen een boel huidige amp,s ook wel weer mee overweg.

Vik

Citaat van: morca op april  1, 2012, 12:17:50

Thanks Morca.

We wachten eerst even alles af.  ;)

Vik

Citaat van: Passion4Sound op april  1, 2012, 12:56:33
Schrik niet van deze meting, het is een grote woover in een veel te kleine kast,  nu werkt dat perfect bij JL Audio maar schrik niet van de impedantie kan zomaar wegzakken naar 1.8ohm of zelfs lager. Knappe versterker die dit goed kan aansturen.

Groeten,

Alex

Bedankt.

PVL

Ik heb de F113 inmiddels uitgepakt en op de plaats staan. Maar nog niet aangesloten.
Donderdag avond komt Richi bij mij langs om alles in te regelen. Dan zal ik de sub dus voor het eerst horen (of is "voelen"wellicht een betere uitdrukking ;) )
Eén ding heb ik reeds kunnen vaststellen: Mrs. PVL was not amused... ;)
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

morca

Citaat van: PVL op april  3, 2012, 17:38:32
Ik heb de F113 inmiddels uitgepakt en op de plaats staan. Maar nog niet aangesloten.
Donderdag avond komt Richi bij mij langs om alles in te regelen. Dan zal ik de sub dus voor het eerst horen (of is "voelen"wellicht een betere uitdrukking ;) )
Eén ding heb ik reeds kunnen vaststellen: Mrs. PVL was not amused... ;)

Als ie aan staat moet je haar er op laten zitten,kijken of ze dat leuk vind  :D

PVL

Probleem....

Op het moment dat ik sub aanzet, bromt deze (zwaar).
Ik had in eerste instantie geen geaard stopcontact dus dacht/hoopte dat het probleem hem daarin zat.
Vandaag met een verlengsnoer wel een geaard stopcontact gebruikt, maar helaas, brom blijft...

Iemand een idee wellicht?
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Vik

Citaat van: PVL op april  7, 2012, 17:27:03
Probleem....

Op het moment dat ik sub aanzet, bromt deze (zwaar).
Ik had in eerste instantie geen geaard stopcontact dus dacht/hoopte dat het probleem hem daarin zat.
Vandaag met een verlengsnoer wel een geaard stopcontact gebruikt, maar helaas, brom blijft...

Iemand een idee wellicht?

Hoe heb je hem aangesloten? RCA of XLR? En waarop is hij precies aangesloten? Een pre-pro? Versterker? edit: Marantz AV zo te lezen.

Als je hem op RCA hebt zit er een schakelaar achterop de Fathom. Ground lift of switch (ben even niet thuis en kan het niet checken)

Zet voordat je deze knop omzet alles even uit voor de zekerheid.

PVL

Citaat van: vik op april  7, 2012, 17:48:25
Hoe heb je hem aangesloten? RCA of XLR? En waarop is hij precies aangesloten? Een pre-pro? Versterker? edit: Marantz AV zo te lezen.

Als je hem op RCA hebt zit er een schakelaar achterop de Fathom. Ground lift of switch (ben even niet thuis en kan het niet checken)

Zet voordat je deze knop omzet alles even uit voor de zekerheid.

Hi Vik,

RCA. Ben nu even niet thuis, maar zal het morgen even checken en laat je/jullie mijn bevindingen weten.
Thanks voor het meedenken!

vrgr Pieter

Vik

Citaat van: PVL op april  7, 2012, 17:59:03

Hi Vik,

RCA. Ben nu even niet thuis, maar zal het morgen even checken en laat je/jullie mijn bevindingen weten.

vrgr Pieter

Ik had precies hetzelfde euvel samen met de AV 7005. Daarna was brom weg.

Is hij al ingeregeld met de ARO ?

Passion4Sound

Het klopt helemaal wat Vik zegt, achter de Fathom zit een Grounded /Isolated input Mode schakelaar. Deze heeft inderdaad alleen effect op de ongebalanceerde ingang. Als de sub geleverd wordt staat hij in de geïsoleerde stand. Hoor je een laag ferquente brom terwijl je al je apparatuur hebt aangesloten en aangezet terwijl je niets afspeelt. Zet deze schakelaar achter op de Fathom dan in de bovenste stand. (Grounded) luister dan of je verschil hoort. Anders, ik weet niet wat je allemaal heb aangesloten op je systeem, maar het is een feit dat een van je aangesloten units de boosdoener is. Als je alles hebt geprobeerd en je bent nog steeds niet van je brom af, dan is er een speciaal soort elektronisch filter te koop die korte metten maakt met deze laag frequente brom.

sterkte ermee...

gr. Alex

Vik

Citaat van: PVL op april  7, 2012, 17:59:03

Hi Vik,

vrgr Pieter

Is het nog gelukt?

PVL

Citaat van: vik op april 11, 2012, 09:54:53
Is het nog gelukt?

Vik, goede morgen en dank voor je interesse... Zoals de Duitsers zeggen "JEIN"

Ja, de brom is weg, dankzij jouw suggestie.  :worship:
Neen, de sub speelt nog niet naar wens, (te zacht (!) ) :crazy:
maar dat is vast en zeker een instelling in de AV 8003. Volgende week heb ik meer tijd om me hierin te verdiepen.
Keep you posted.

vrgr Pieter

Vik

Citaat van: PVL op april 11, 2012, 10:09:39
Vik, goede morgen en dank voor je interesse... Zoals de Duitsers zeggen "JEIN"

Ja, de brom is weg, dankzij jouw suggestie.  :worship:
Neen, de sub speelt nog niet naar wens, (te zacht (!) ) :crazy:
maar dat is vast en zeker een instelling in de AV 8003. Volgende week heb ik meer tijd om me hierin te verdiepen.
Keep you posted.

vrgr Pieter

Goed om te horen.  :)

Draai je met Audyssey? Wel eerst de ARO in laten regelen voordat je de Audyssey set up gaat gebruiken.

PVL

Citaat van: vik op april 11, 2012, 12:00:54
Goed om te horen.  :)

Draai je met Audyssey? Wel eerst de ARO in laten regelen voordat je de Audyssey set up gaat gebruiken.

Mede forummer Richi is zo vriendelijk om mij daarin bij te staan volgende week.
Zijn mening : manueel afstemmen ligt prettiger in het gehoor in vergelijking met het afstemmen met Audessey...
Aangezien hij er veel meer kaas van gegeten heeft dan ik, volg ik maar gedwee... (Maar weet dat het goed gaat komen ;) )

Vik

Citaat van: PVL op april 11, 2012, 12:13:13
Mede forummer Richi is zo vriendelijk om mij daarin bij te staan volgende week.
Zijn mening : manueel afstemmen ligt prettiger in het gehoor in vergelijking met het afstemmen met Audessey...
Aangezien hij er veel meer kaas van gegeten heeft dan ik, volg ik maar gedwee... (Maar weet dat het goed gaat komen ;) )

Manueel afstemmen heb ik hier ook gedaan met de AV 7005 maar wel na het inregelen met A.R.O. Dit advies kan ik je meegeven, die doet erg veel.

Timvg