JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Timvg

richtprijs $599.. ouch

Hoe leuk ze er ook uitzien, dat is wat teveel van het goeie

PVL

Jeetje.... I'm shocked... In positieve zin dan.

WAT een sub... :pompom: :pompom: :pompom:
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

morca

Oei Oei Tim denk ik net klaar te zijn met bouwen,kom je met W6 aan die afgeleid zijn van de 7 serie ...........
Jongens 2 keer W3 te koop  :D    kidding  ;)

Vik

Update over de 2 defecte F112 Fathoms:

Het is echt ongeloofelijk hoe JL Audio met zijn klanten omgaat.

Barry (USA) heeft niks meer laten horen na zijn laatste bericht op 29-03-2012.

De importeur Audio Sign Belgie van onder andere JL Audio (contact persoon Luuk) is ook erg laks.

Mijn vriend Joris heeft inmiddels al 8 x contact gehad met Luuk, en steeds is er beloofd dat er onderdelen onderweg zijn en dat er contact wordt opgenomen met Joris, en dat hij op de hoogte wordt gehouden. Iedere keer weer moest het contact komen van Joris zijn kant.

Afgelopen vrijdag zou hij weer gebeld worden en op de hoogte gehouden worden over de verzending. Weer niks.

En dit nota bene dat Audio Sign de 2 onderdelen op voorraad heeft liggen !!!! Ongeloofelijk.

Joris moet dus per se op de onderdelen wachten die verstuurd gaan worden.

Dan verder wil Barry ondersteuning gaan bieden, ik vraag me af in welke vorm??? en in welk jaar??

De subs zijn jaren geleden aangeschaft en in die tijd was er helemaal geen importeur in de Benelux, dus die werden door forum lid Hipster bij Barry gekocht in Amerika.

Ik kan dit gedrag (laks) goed begrijpen als je nu op dit moment een JL Fathom uit het buitenland zou kopen, en dan aanklopt bij de importeur en dat ze er dan niet echt haast bij maken.. maar niet in dit geval.

Zijn geduld raakt op en gaat morgen met Amerika bellen. (JL Audio)

Joris werkt bij een van de grootste platen labels (broer van de eigenaar) in de dance industrie wereldwijd (Blackhole recordings) Ex-label van DJ Tiesto, en dit verhaal gaat als een lopend vuurtje.

Slechte reclame voor JL Audio dus.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Beetje Jammer,op een bericht van Luuk heb ik ook zitten wachten............................... lang wachten.................half antwoord.

JL maakt zulke goeie spullen,iemand met meer passie toewijding zou zoiets moeten doen.
Ik heb Luuk wel eens gezien op een show geloof ik,beetje jammer dat ze zoveel laten liggen.

Als er nou iets meer gepromoot word met de F en G serie,word er geld verdiend.
Dan kan je op die ene  die eens stuk gaat ook zelf snel service verlenen.

Ik vraag me echt af wat nou de reden is dat die sub,s niet gemaakt kunnen worden,en in hoever JL Amerika weet hoe slecht de service hier is.
Iemand op de hoogte hoe de service daar is ? ?

Als het daar veel beter is zou het idd wel eens onder de aandacht komen bij JL Mirimar hoe hun product hier op de markt gezet word door de EU imp.

Vik

Citaat van: morca op april 22, 2012, 11:14:51
Beetje Jammer,op een bericht van Luuk heb ik ook zitten wachten............................... lang wachten.................half antwoord.

JL maakt zulke goeie spullen,iemand met meer passie toewijding zou zoiets moeten doen.
Ik heb Luuk wel eens gezien op een show geloof ik,beetje jammer dat ze zoveel laten liggen.

Als er nou iets meer gepromoot word met de F en G serie,word er geld verdiend.
Dan kan je op die ene  die eens stuk gaat ook zelf snel service verlenen.

Ik vraag me echt af wat nou de reden is dat die sub,s niet gemaakt kunnen worden,en in hoever JL Amerika weet hoe slecht de service hier is.

Als het daar veel beter is zou het idd wel eens onder de aandacht komen bij JL Mirimar hoe hun product hier op de markt gezet word door de EU imp.

Dat is dus de reden dat hij morgen zelf direct met Amerika gaat bellen, dus niet met Barry.

Het is te triest voor woorden dat er sinds 11-2011 bekend is dat er 2 defecte subs zijn (Hipster)  voor duizenden euro's in waarde , en dat die nog steeds niet spelen. (Audio sign op de hoogte sinds Maart dit jaar)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Ik ben/was ook al een mailadres aan het zoeken om eens te gaan vragen of ze weten hoe de Europese markt vertegewoordigt word.

Ik heb toen 6 of 8 weken zitten wachten waar ik me units kan kopen om de hoek,komt ie met de winkel het verste weg aan terwijl ik ze bijna om de hoek kon kopen.
Voorniks teveel betaald en tever gereden,ik had ze om de hoek kunnen halen voor 50 minder en 50 benzine in de tank.

Als ik dan hier lees,heb ik ook weer zin om eens flink mee te gaan klagen in Mirimar........

Wat eens slechte voorlichting/service.....je weet toch zelf wel waar je product verkocht word ?

g6reke

Schoon subke die nieuuwe W6v3 8)

Maar voorlopig nog heel tevreden met men 'old skool' 15W6 ;D

Vik

Citaat van: morca op april 22, 2012, 11:55:26
Ik ben/was ook al een mailadres aan het zoeken om eens te gaan vragen of ze weten hoe de Europese markt vertegewoordigt word.

Ik heb toen 6 of 8 weken zitten wachten waar ik me units kan kopen om de hoek,komt ie met de winkel het verste weg aan terwijl ik ze bijna om de hoek kon kopen.
Voorniks teveel betaald en tever gereden,ik had ze om de hoek kunnen halen voor 50 minder en 50 benzine in de tank.

Als ik dan hier lees,heb ik ook weer zin om eens flink mee te gaan klagen in Mirimar........

Wat eens slechte voorlichting/service.....je weet toch zelf wel waar je product verkocht word ?

Ongeloofelijk!

Staaled

Het spijt me te vernemen dat JL niet leert van de fouten.
Is zonder meer schadelijk voor ze.

Reden voor mij om geen JL meer te behouden of kiezen. En daar was een hoop voor nodig. :-\ 

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: g6reke op april 22, 2012, 12:28:30
Schoon subke die nieuuwe W6v3 8)

Maar voorlopig nog heel tevreden met men 'old skool' 15W6 ;D
Ja dat geloof ik graag,je mag ook best tevreden zijn,buiten de woofer om houd ik de service binnenland,s. Hypex.
Dat vind ik ergens wel weer een voordeel van het zelfbouwen,ik heb ook zelf te kiezen wat er in komt en hoe makkelijk je daar service /reparatie op krijgt.
Maar gelukkig is dat nog niet nodig geweest.

Passion4Sound

He Marco,

Waar zit jij dan op te wachten?

gr

Alex

morca

Citaat van: Passion4Sound op april 24, 2012, 21:08:24
He Marco,

Waar zit jij dan op te wachten?

gr

Alex
Op dit moment niks,vorig jaar wilde ik de dealer weten die dicht bij zat,na 2 mail en maanden later kreeg ik antwoord alleen in Rotterdam.
Had ik nou even langs een oude vriend gereden die ik een poos niet gezien had,had ik ze daar kunnen ophalen ,en goedkoper.
Dit betrof een losse unit trouwens voor DIY.Unit,s later  :D

Ik doel dus dat ze naar 1 dealer verwijzen,die nu trouwens wel scherpe prijzen heeft tov vorig jaar,terwijl ik ze bij de automotive om de hoek had kunen kopen via de normale weg.
Zou toch haast zeggen dat ze me dan daarheen sturen ,daar vroeg ik om......

Maar dat is niet belangrijk meer,ze zijn nu goedkoper bij de officiele dealer en beter te verkrijgen.
Dat probleem is niet echt van toepassing meer,

Ik heb verder nooit geen problemen gehad in denk 20 jaar met JL werken in verschillende toepassingen,
dus over de kwaliteit hoor je mij nooit zeuren,de service ook (nog )niet want er is er nog nooit 1 van mij kapot gegaan.
Goeie woofjes  :D

Gaan de zaken goed ? Er zijn al wel een paar F,s gegaan geloof ik  :thumbs-up:

Passion4Sound

Inderdaad,  de vraag naar JL Audio de laatste tijd toe. Ik mag niet klagen. Ik vind zelf dit een geweldig produkt. Dit staat los van het feit dat ik officieel dealer ben. Ik ben alweer enige jaren eigenaar van een set F113's. En nog steeds ben ik erg onder de indruk. Dit heeft me er toe aangezet om hier iets meer mee te doen.

Gr

Alex

Vik

Citaat van: Passion4Sound op april 25, 2012, 00:35:38
Inderdaad,  de vraag naar JL Audio de laatste tijd toe. Ik mag niet klagen. Ik vind zelf dit een geweldig produkt. Dit staat los van het feit dat ik officieel dealer ben. Ik ben alweer enige jaren eigenaar van een set F113's. En nog steeds ben ik erg onder de indruk. Dit heeft me er toe aangezet om hier iets meer mee te doen.

Gr

Alex

Er is absoluut niks slechts te melden over de kwaliteit van JL Audio. Mijn F113 gaat de deur niet meer uit.  ;)

Het is alleen jammer dat er een paar kneuzen tussen zitten die het bedrijf op de een of andere manier niet serieus nemen.

Vik

Citaat van: Hipster op april 22, 2012, 15:05:41
Het spijt me te vernemen dat JL niet leert van de fouten.
Is zonder meer schadelijk voor ze.

Reden voor mij om geen JL meer te behouden of kiezen. En daar was een hoop voor nodig. :-\ 

Joris belt Luuk nou iedere dag. (stalk modus) en hij neemt iedere keer braaf op. Hij staat er ook op dat ze hem tegemoed komen in de kosten door deze slechte service. Dat kon hij gelukkig wel begrijpen dus waarschijnlijk valt er wat te regelen.

Staaled

Citaat van: vik op april 25, 2012, 08:55:30
Joris belt Luuk nou iedere dag. (stalk modus) en hij neemt iedere keer braaf op. Hij staat er ook op dat ze hem tegemoed komen in de kosten door deze slechte service. Dat kon hij gelukkig wel begrijpen dus waarschijnlijk valt er wat te regelen.

Da's mooi en hopelijk komt er nu wat vaart in. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Citaat van: Hipster op april 25, 2012, 09:27:48
Da's mooi en hopelijk komt er nu wat vaart in. :thumbs-up:

Het idee dat je 2 x een F112 hebt staan en nog steeds aan het luisteren bent naar een Elac sub (subje) wordt het wel tijd.  :)

Staaled

Citaat van: vik op april 25, 2012, 09:29:47
Het idee dat je 2 x een F112 hebt staan en nog steeds aan het luisteren bent naar een Elac sub (subje) wordt het wel tijd.  :)
Mijn Caps staan ook nog steeds werkeloos  ;D........al komt daar nu snel verandering in.
Vandaag ontvang ik als het goed is de Anti-Mode 2.0 dual core.

morca

Citaat van: Passion4Sound op april 25, 2012, 00:35:38

Gr

Alex
Goeie zet,wel jammer dat Luuk mijn mails toen niet beantwoorde met een dergelijk plan.

Comminicatie zal hij echt 10 keer beter moeten doen ,aangezien ik al 2 jaar terug zoiets geopperd heb bij heb voor op het forum hier.
Koop nooit niks meer in Belgie als ik het zo hoor......... beetje jammer.

Maar daar kan jij niks aan doen,maar luuk heeft het wel gehad bij mij  :dry:
gelukkig zijn me JL,s binnen,als het de volgende keer weer zo gaat koop ik wat anders......
Hij heeft zichzelf echt helemaal voor schut gezet vind ik ,als ik alle ontbeantwoorde service en zaken willen doen lees.

Ik bouw ze wel lekker zelf  :D

HansGT3

Heb van Alex een SMS gekregen tijdens mijn bezoek aan het buitenland, dat hij een pakketje voor mij had staan. ::)
Zou het na lang wachten de f 113 dan eindelijk geleverd worden hem morgen maar is bellen .
Hoop dat ik hem nog van het weekend in huis heb . :music: Dan is kijken waartoe hij in staat is.

morca

Citaat van: HansGT3 op mei  3, 2012, 22:28:03
Heb van Alex een SMS gekregen tijdens mijn bezoek aan het buitenland, dat hij een pakketje voor mij had staan. ::)
Zou het na lang wachten de f 113 dan eindelijk geleverd worden hem morgen maar is bellen .
Hoop dat ik hem nog van het weekend in huis heb . :music: Dan is kijken waartoe hij in staat is.
Top  :thumbs-up: fijn weekend alvast dan  ;)    :music:

Vik

Citaat van: HansGT3 op mei  3, 2012, 22:28:03

Super!!  ;)

Vik

Citaat van: vik op april 25, 2012, 08:55:30

We zijn weer wat verder. Vandaag worden de onderdelen vanuit Amerika verzonden.

Het worden 2 complete backplates (onderdelen worden niet los geleverd) en het bedrag wat ik gehoord heb over wat het gaat kosten is echt een lachertje. Zo laag dat ik het eerst nog maar moet zien en er vraag tekens bij heb.

Ik hoop voor Joris dat het natuurlijk wel zo positief zal uit gaan pakken.  :)