JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

PVL

Citaat van: vik op maart  3, 2012, 18:19:59
:popcorn:   :D

Hij is binnen... Maaarrrr : op het moment dat deze werd geleverd door de koerier, zat ik in het buitenland en was alleen mijn vrouw thuis. Koerier kon de doos
niet alleen uit de auto tillen. Nou wordt de levering maandag gedaan...(ik zorg dat ik dan thuis ben). De doos woog volgens de papieren 68 kg!

Dus nog ff geduld.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Ejorne

Citaat van: PVL op maart  3, 2012, 21:20:34
Hij is binnen... Maaarrrr : op het moment dat deze werd geleverd door de koerier, zat ik in het buitenland en was alleen mijn vrouw thuis. Koerier kon de doos
niet alleen uit de auto tillen. Nou wordt de levering maandag gedaan...(ik zorg dat ik dan thuis ben). De doos woog volgens de papieren 68 kg!

Dus nog ff geduld.

ik zie wel vaker dar die jongens van de pakketdienst veel te zware pakketjes verslepen. Maar dat ze met 70kg op pad gestuurd worden is wel heel bizar. Dat zou toch op een laadfklep en palletwagen moeten?

PVL

Citaat van: Ejorne op maart  4, 2012, 08:06:23
ik zie wel vaker dar die jongens van de pakketdienst veel te zware pakketjes verslepen. Maar dat ze met 70kg op pad gestuurd worden is wel heel bizar. Dat zou toch op een laadfklep en palletwagen moeten?

Eens. Het erin ztten is waarschijnlijk met een heftruck gedaan, maar dan moet het ook nog gelost worden.
Ik weet zeker dat het mij de nodige moeite zal kosten in m'n eentje  de speaker uit de doos te krijgen omdat ik de doos heel wil houden.

Prettige zondag - Pieter

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Staaled

Citaat van: PVL op maart  4, 2012, 08:33:18
Eens. Het erin ztten is waarschijnlijk met een heftruck gedaan, maar dan moet het ook nog gelost worden.
Ik weet zeker dat het mij de nodige moeite zal kosten in m'n eentje  de speaker uit de doos te krijgen omdat ik de doos heel wil houden.

Prettige zondag - Pieter

Uitpakken is relatief eenvoudig en goed beschreven op het A4tje dat je aantreft zodra de doos open is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Prettige zondag - Pieter

Geen probleem Pieter.

Alleen zorgen dat je de doos vlakbij de plek zet waar de F113 komt te staan.

Zoals Hipster al schreef, goed de instrukties lezen van het uitpakken.

Het vervoer vanaf de vrachtwagen deden we met zijn 2en door de doos op een hondje te zetten.  ;D dan heb ik het over het hondje met 4 wieltjes. De doos staat iets scheef maar gaat prima.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: morca op maart  4, 2012, 12:30:11
68 kg een F113  :blink: wauwie

nou succes vd week,als hij staat word je er wel blij van  :popcorn:

Netto is hij 59 kilo.. maar dan is het nog een blok beton  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: vik op maart  4, 2012, 12:34:56
Netto is hij 59 kilo.. maar dat is het nog een blok beton  :)
Dat weegt mijn DIY bandpass ook ong........die W7 unit weegt ook alleen al in de 20 kg,goeie amp en kist ben je gauw aan die 60 kg

Idd karrteje met wieletje,s is geen overbodige luxe  :D

Staaled

Netto is hij 59 kilo.. maar dat is het nog een blok beton  :)

De kast zit helemaal vol.
Driver en plate amp (met een echt massieve PLAAT)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Passion4Sound

Ik ben misschien niet helemaal objectief maar de JL Audio Fathom F113 is echt een geweldige subwoofer. De persoon die net de F113 gekocht heeft zal hier heel veel plezier aan beleven. Ik heb nog nooit een sub gehoord van deze klasse als de Fathom. Echt heel strak, snel, droog en een enorme luchtverplaatsing. Ben je geen HT persoon dan zal deze sub zich perfect samen laten voegen met elke twee kanaals top set. Groeten Alex

morca

Citaat van: Passion4Sound op maart 15, 2012, 00:24:11
Ik ben misschien niet helemaal objectief maar de JL Audio Fathom F113 is echt een geweldige subwoofer. De persoon die net de F113 gekocht heeft zal hier heel veel plezier aan beleven. Ik heb nog nooit een sub gehoord van deze klasse als de Fathom. Echt heel strak, snel, droog en een enorme luchtverplaatsing. Ben je geen HT persoon dan zal deze sub zich perfect samen laten voegen met elke twee kanaals top set. Groeten Alex
Waarom ben je niet objectief dan? Ik ben wel overtuigt van je uiting hoor   :music:

HansGT3

Raphie

Netto is hij 59 kilo.. maar dan is het nog een blok beton  :)
gisteren SVS van 58KG in m'n eentje uitgepakt en 2 etages naar boven getild  ;D
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op maart 15, 2012, 09:16:46
gisteren SVS van 58KG in m'n eentje uitgepakt en 2 etages naar boven getild  ;D
Raphie ontopic he,had je een JL moeten kopen ,hihihih
bevalt hij goed? zal vast wel ,goeie woofers

HansGT3

Citaat van: morca op maart 15, 2012, 09:10:54
waneer kan ik bij jouw(hans en bij alex  :coffee: komen doen  ik wil wel eens  :music: naar bijde set,s

Pm me maar een keer  8)

morca

Citaat van: HansGT3 op maart 15, 2012, 13:15:54
Pm me maar een keer  8)
Ik vermoed dan na dat je nieuwe woofer er is,of laat je niks bouwen,ik hoorde ergens iets waarbij ik aan jouw moest denken  :D

Passion4Sound

Ik hoor het graag, anders als ik weer een demo F113 heb binnenkort, gaan we bij Hans luisteren, als hij dat goed vind natuurlijk

gr

Alex

morca

Citaat van: Passion4Sound op maart 15, 2012, 19:43:44
Ik hoor het graag, anders als ik weer een demo F113 heb binnenkort, gaan we bij Hans luisteren, als hij dat goed vind natuurlijk

gr

Alex
Mooie site,jij zit niet tever weg voor mij,dat onthoud ik even  :coffee:  :thumbs-up: toppie

Vik

Prettige zondag - Pieter

Ben je nou nog met die doos bezig? Wel erg lang hoor sinds 4 Maart... we zitten alweer op de 15e   :P

morca

Citaat van: vik op maart 15, 2012, 20:19:22
Ben je nou nog met die doos bezig? Wel erg lang hoor sinds 4 Maart... we zitten alweer op de 15e   :P
Denk dat de woofer al lang aan staat,hij hoord je niet......................doof  :D

Passion4Sound

ik hoop niet dat hij hem verkeerd uitgepakt heeft, dan vergroot je de kans dat je de speaker beschadigd :hehe:

Vik

We hebben de JL Audio's van Hipster afgelopen zondag opgehaald.

De persoon die ze gaat repareren heeft al een paar zekeringen gevonden die los gesoldeerd moeten worden, en dus stuk zijn. Hij gaat er volgende week mee verder.

Verder zet hij er dikke vraagtekens bij over wat er nou precies is gebeurd met deze subs.

Staaled

Citaat van: vik op maart 16, 2012, 07:33:45
We hebben de JL Audio's van Hipster afgelopen zondag opgehaald.

De persoon die ze gaat repareren heeft al een paar zekeringen gevonden die los gesoldeerd moeten worden, en dus stuk zijn. Hij gaat er volgende week mee verder.

Verder zet hij er dikke vraagtekens bij over wat er nou precies is gebeurd met deze subs.

Vik, zitten de zekeringen op het amp board ?

Vik

Citaat van: Hipster op maart 16, 2012, 13:43:03
Vik, zitten de zekeringen op het amp board ?

Geen idee. Ik heb geen contact met die man. Joris belde bij om dit te vertellen dat hij die had gevonden en dat er zekeringen stuk waren. (die zitten dus vast zoals ik schreef)

De zekeringen die je zelf kan vervangen hebben Joris en ik thuis al gecheckt, alles was heel maar dat zal jij ook vast en zeker al hebben gecheckt, het waren er 2.