FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuPo

Je kunt er ook een echte mancave van maken en je tv bij een van de ramen zetten. Dus de hele set over de lengte zetten ipv over de breedte. Dan moet je dat raam wel altijd verduisteren. ::)
Komt het geluid ten goede denk ik, zeker met 4 vloerstaanders. :)

denoontje

Citaat van: LuPo op februari  2, 2013, 09:11:37
Je kunt er ook een echte mancave van maken en je tv bij een van de ramen zetten. Dus de hele set over de lengte zetten ipv over de breedte. Dan moet je dat raam wel altijd verduisteren. ::)
Komt het geluid ten goede denk ik, zeker met 4 vloerstaanders. :)

Eens en die dd18 moet tenslotte ook een plek krijgen....


Feli

rovinggecko

Verbaast me dat de DD18 op marktplaats nog niet gereserveerd is....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Citaat van: denoontje op februari  2, 2013, 21:16:32
Eens en die dd18 moet tenslotte ook een plek krijgen....


Feli
SPL-1200 Ultra ;)

Maar ben het er inderdaad wel mee eens, dan heeft je set zeker mooi de ruimte :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 12:45:57
SPL-1200 Ultra ;)

Maar ben het er inderdaad wel mee eens, dan heeft je set zeker mooi de ruimte :D

Waarom staat jouw set niet over de lengte meneer Martijn? :D

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 12:51:44
Waarom staat jouw set niet over de lengte meneer Martijn? :D
Heb ik wel over gedacht, maar dan staat mijn bed in de weg :D Heb even getwijfeld om mijn bed naar mijn oude slaapkamer te verhuizen, dan de set in de lengte te plaatsen en een beamer op te hangen, maar dat was toch niet erg praktisch :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:03:15
Heb ik wel over gedacht, maar dan staat mijn bed in de weg :D Heb even getwijfeld om mijn bed naar mijn oude slaapkamer te verhuizen, dan de set in de lengte te plaatsen en een beamer op te hangen, maar dat was toch niet erg praktisch :D

Heb even een reactie gegeven in je eigen topic. Anders kapen we het topic van FeaR. :P

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op februari  3, 2013, 12:41:04
Verbaast me dat de DD18 op marktplaats nog niet gereserveerd is....

Geen geld voor een DD18 inderdaad, een DD18+ kost je tweedehands zeker 2 - 3 keer zo veel. Helaas geen geld voor op dit moment.
Ben net terug van wat informatief wezen kijken naar meubels. Sommige dingen vallen me zeer mee, eetkamerstoelen voor 100 - 200 euro is best te doen. Eetkamertafels heb je van 500 tot 2500 euro waarbij is bij sommige het verschil niet eens zie. De bank die ik mooi vond schrok ik wel van, hoe ik hem zou willen hebben komt op 3500 euro en dan moeten de kussens er nog bij  :crazy:

Krijg morgen als het goed is ook een prijsopgave voor Van den Hul D-352 dan wel Van den Hul The Magnum Hybrid. Volgens meneer Van den Hul zelf moest ik één van die twee hebben als ik mijn speakers wilde behouden zoals ze waren, dus helder hoog en warm midden en laag. Nu ben ik niet echt van de dure kabels, maar er mag wel wat leuks tussen zitten. Vraag me alleen af of ik 50 euro de meter voor The Magnum leuk ga vinden. Eens zien wat de offerte gaat doen. Scheelt wel dat ik de zoon van Dhr. Van den Hul ken natuurlijk  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 13:25:31
Heb even een reactie gegeven in je eigen topic. Anders kapen we het topic van FeaR. :P

Hoe meer zielen hoe meer vreugd  ;D
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Aanvullend, een audiuomeubel wordt lastig om kant en klaar te kopen. Verkopers staan je toch raar aan te kijken als je om een meubel van 60 centimter diepte vraagt en dat er meerdere apparaten van over de dertig kilo inkomen. Wordt dus een leuke tekening maken en vragen of mijn oom wat kan maken van een stevige houtsoort.

Wil iets hebben van zo'n 1,80 meter breed zodat ik drie vakken kan maken van zo'n 53 centimeter (vijf centimeter vrij aan beide kanten van een standaard 43 cm-apparaat). Hoogte wordt sowieso twee vakken op elkaar van 25 centimeter hoogte zodat de Emotiva's mooi passen en ooit een mooie processor. In principe zes flinke vakken dus wat naar mijn inziens geen probleem moet zijn om zelf te maken dan wel te laten maken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op februari  1, 2013, 23:49:10
Tof, een stadsgenoot. Waar ergens in Zaltbommel woon je? Mag ook via PM als je het wat privé wilt houden  ;)

Woon om de hoek van waar voorheen de Aldi zat, bij het Cambium College.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Zojuist officieel het huis wezen bezichtigen en het formulier van acceptatie ingeleverd. Nu wachten op het officiële antwoord terug van de Woningbouw, maar er kan nu toch wel gezegd worden dat ik een huis heb!

Ook nog eve met de zoon van Dhr. Van den Hul gesproken over welke speakerkabel ze me mogen gaan leveren. Volgens Dhr. Van den Hul zelf was de The Magnum Hybrid dan wel de D-352 de beste keuze om mijn Focals in hun waarde te laten. Ik vind The Magnum echt een schitterende kabel, maar het heeft toch wat nadelen. Zo is de kabel meer dan 8mm² waardoor er geen passende banaanpluggen zijn. Dat wordt altijd solderen. En ook is het een stuk lastiger wegwerken dan de 5mm² van de D-352. Dus toch maar voor de D-352 gekozen in combinatie met Van den Hul-banaanpluggen. Prijsverschil van bijna 20 euro de meter (32,50 voor de D-352 en 49,75 voor de The Magnum doet natuurlijk ook wat). Nu alleen nog meten of ik aan een spindel van 30 of 50 meter moet.

Citaat van: MegaJ op februari  3, 2013, 21:42:44
Woon om de hoek van waar voorheen de Aldi zat, bij het Cambium College.

Ah, die wijk is meer zeer bekend. Heb daar vroeger op school gezeten  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

frank2

Citaat van: FeaR1986 op februari  3, 2013, 17:21:22
Aanvullend, een audiuomeubel wordt lastig om kant en klaar te kopen. Verkopers staan je toch raar aan te kijken als je om een meubel van 60 centimter diepte vraagt en dat er meerdere apparaten van over de dertig kilo inkomen. Wordt dus een leuke tekening maken en vragen of mijn oom wat kan maken van een stevige houtsoort.

Wil iets hebben van zo'n 1,80 meter breed zodat ik drie vakken kan maken van zo'n 53 centimeter (vijf centimeter vrij aan beide kanten van een standaard 43 cm-apparaat). Hoogte wordt sowieso twee vakken op elkaar van 25 centimeter hoogte zodat de Emotiva's mooi passen en ooit een mooie processor. In principe zes flinke vakken dus wat naar mijn inziens geen probleem moet zijn om zelf te maken dan wel te laten maken.

zoiets als mijn meubel..??.. zie foto's op pag 1 van mijn topic
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Citaat van: FeaR1986 op februari 12, 2013, 15:46:35
Zojuist officieel het huis wezen bezichtigen en het formulier van acceptatie ingeleverd. Nu wachten op het officiële antwoord terug van de Woningbouw, maar er kan nu toch wel gezegd worden dat ik een huis heb!









:thumbs-up: succes

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

FeaR1986

Citaat van: morca op februari 12, 2013, 17:23:00
:thumbs-up: succes

Thnx, zal ik nodig hebben  ;D

Citaat van: frank2 op februari 12, 2013, 16:11:36
zoiets als mijn meubel..??.. zie foto's op pag 1 van mijn topic

Zoiets inderdaad, alleen dan twee op elkaar. Dus twee rijen van drie vakken. En dan wil ik de linker- en rechter twee met een deurtje.
Links en rechts wil ik namelijk bovenop een game-console en onder een Emotiva. Apparaten die met trigger aan gaan en geen direct contact nodig hebben voor bediening. De openingen in het midden zijn dan voor de pre/pro en de bron. Apparaten die ik toch wel in het zicht wil hebben. Nu dus de AVR-2809 en DVD-2500BT, maar ooit een AV8801 en iets van een Oppo BDP-103/105.a

Citaat van: erik s. op februari 12, 2013, 19:14:58
8mm2 past in vele bananen.

Voorbeelden? De Weber & Maurer BS-209S die ik nu van je heb kunnen maximaal 5mm² aan volgens mij. Ik heb als bananaplugs de Van den Hul genomen. Puur omdat ik alles direct kan regelen via de eigenaar. Al blijft het natuurlijk wel dat 5mm² makkelijker weg te werken is dan 8mm², zeker omdat ik met drie kabels over een deur heen moet. En bijna 20 euro per meter doet ook veel, zeker als je 30 meter nodig hebt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op februari 12, 2013, 15:46:35
Zojuist officieel het huis wezen bezichtigen en het formulier van acceptatie ingeleverd. Nu wachten op het officiële antwoord terug van de Woningbouw, maar er kan nu toch wel gezegd worden dat ik een huis heb!

...

Ah, die wijk is meer zeer bekend. Heb daar vroeger op school gezeten  :smile:

Mooi man, altijd goed om lekker op jezelf te gaan wonen. Vooral in Bommel haha. En wie uit deze omgeving heeft niet bij mij om de hoek op school gezeten, ik zelf ook nog  ;D

Nog aan carnaval gedaan? Ik heb er net vier daagjes op zitten incl. meelopen in de optocht. Wat een uitputtingsslag  :hehe:

Wordt trouwens een diepte investering al die bekabeling. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor je.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Syphon

Van dit week is het hele topic doorlezen, staat genoeg handige info in voor mij  ;D

FeaR1986

Citaat van: MegaJ op februari 13, 2013, 10:03:02
Mooi man, altijd goed om lekker op jezelf te gaan wonen. Vooral in Bommel haha. En wie uit deze omgeving heeft niet bij mij om de hoek op school gezeten, ik zelf ook nog  ;D

Nog aan carnaval gedaan? Ik heb er net vier daagjes op zitten incl. meelopen in de optocht. Wat een uitputtingsslag  :hehe:

Wordt trouwens een diepte investering al die bekabeling. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor je.

Genoeg mensen hebben ook nog op de andere locatie van het Cambium gezeten, daar ergens in de buurt woon ik nu. Al was je volgens mij wel beter af als je bij de Courtine zat... Maar met een maandje of wat gelukkig verhuizen richting het centrum. Nu flink aan het klussen, want het zijn en blijven oude huisjes waar nog wel wat aan gedaan moet worden.

Carnaval zal je mij niet snel zien, niet mijn feest. Al ligt dat meer aan mij, want als ik de beelden op de lokale zender zo zag was de halve stad uitgelopen om naar de optocht te kijken. En 's avonds bij de Poorterij was het ook flink druk! Vier dagen aan de alcohol, daar mag je wel even flink van bijkomen inderdaad!

Scheelt dat ik Dhr. Van den Hul indirect ken via zijn zoon, maar een spindel D-352 met banaanpluggen blijft wel een fiks bedrag. Maar gewoon in één keer goed doen. Voor HDMI-kabels en dergelijke moet ik ook maar eens kijken wat er mogelijk is, de kabels van Audioquest staan me wel aan. Hopelijk blijven er nog wat centjes over, want ik zit wel heel erg te azen op zo'n Panasonic 65" VT50. Maar dat zien we over een paar maanden pas, moet heel het huis nog inrichten en schilderen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Morgen gaan de schetsen/tekeningen gemaakt worden voor mijn TV-meubel. Wordt gemaakt uit eiken zodat het netjes bij de eettafel en salontafel past. Zit alleen nog even te twijfelen over de hoogte van de schappen en/of de indeling:

Voor het meubel wil ik twee rijen van drie vakken, dat staat vast.

Dat het meubel 60 diep wordt staat vast, anders kan ik mijn Emotiva XPA's niet kwijt. En ook de breedte staat vast op 50 centimeter zodat ik aan beide zeiden 3,5 centimeter vrij heb op standaard 43cm-apparatuur. Tot daar geen problemen.

Qua hoogte van de vakken zat ik eerst te denken aan 25 centimeter voor zowel de bovenste als de onderste rij. Onderste zal zeker 25 worden in verband met - een te komen -pre/pro en de eindversterkers. Die kunnen nu eenmaal warm worden, dus wat extra ruimte kan geen kwaad. Maar hoe meer ik er over nadenk lijkt 25 centimeter voor de bovenste vakken me overdreven. Enige wat daar in komt zijn bronnen als consoles en een Blu-rayspeler. Mijn Denon DVD-2500BT Blu-rayspeler is met 13,5 centimeter hoogte best fors, maar om 11,5 centimeter over te houden is ook zo wat. Zeker omdat de Blu-ray ooit vervangen gaat worden door bijvoorbeeld een Oppo en die zijn al weer iets lager.

Idee wordt dan als het ware als onderstaande, apparatuur in het meubel en de Focal CC800W (center speaker) op de kast:


Maar... toen begon ik over wat anders te denken. Met bovenstaande vind ik het best oké qua indeling. Alleen het meubel wordt dus al snel zo'n 55 - 60 centimeter hoog, daar nog de CC800W op van zo'n 20 centimeter en de onderkant van de TV komt op zo'n 80 centimeter te hangen. Is dat niet wat hoog?

Vandaar dat ik een optie 2 heb bedacht met de CC800W in het meubel:


Al met al bespaar ik dan de hoogte van de center (20 centimeter) waardoor de TV meer richting 60 centimeter gaat met de onderkant, dat lijkt me al een stuk beter. Of zit ik er helemaal naast?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Ik heb het zoals foto 2. Zal thuis even kijken op hoeveel cm de onderkant van de tv hangt.

Spollie

#821
Mijn TV hangt zelfs op 90 centimeter en dat is voor mij prima, maar dat verschilt per persoon. Ik heb in ieder geval nog nooit bezoek horen klagen hierover. De center staat daardoor ook op een ideale hoogte. Als je deze in het meubel legt denk ik dat je veel van de toegevoegde waarde van de center-speaker teniet doet. Ik zie dat jouw center (net als de mijne) gepoort is, dan lijkt me het niet echt ideaal om hem in een meubel weg te stoppen.

Wellicht helpt het om een cutout van karton op te hangen, zoals je hier wel vaker ziet ;D

Denon Focal

Heeft je center geen baspoort aan de achterkant? Zo ja dan is inbouwen wellicht niet zo'n goede optie.
Een center op 80 cm is misschien voor het beeld hoog maar qua geluid is het wel het beste om de tweeter van de center even hoog te hebben als die van je fronts.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

BJF

#823
Niet je hele topic doorgespit, maar is de center boven de TV geen optie? Kun je met de hoogte van de vakken in de kast weer alle kanten op.

Er is elders op dit forum ook een topic met specifiek dit onderwerp. Daarin wordt als vuistregel gegeven dat je ogen, gerekend vanaf je kijkplek, op ongeveer 1/3 van de hoogte (van de bovenkant) van het scherm gericht moeten zijn.
NAD M10 V2
Elac FS247

FeaR1986

Citaat van: LuPo op maart  3, 2013, 00:59:05
Ik heb het zoals foto 2. Zal thuis even kijken op hoeveel cm de onderkant van de tv hangt.

Bedankt, ik hoor het graag van je.

Citaat van: Denon Focal op maart  3, 2013, 01:07:27
Heeft je center geen baspoort aan de achterkant? Zo ja dan is inbouwen wellicht niet zo'n goede optie.
Een center op 80 cm is misschien voor het beeld hoog maar qua geluid is het wel het beste om de tweeter van de center even hoog te hebben als die van je fronts.

Twee stuks reflexpoorten zelfs. Al kan ik die natuurlijk wel matigen door de crossover wat hoger te zetten. Plus het meubel is relatief diep waardoor het effect wellicht niet al te extreem wordt. Maar je hebt zeker wel een punt. En dat heb je ook met de hoogte van de center. Toch lastig allemaal...

Citaat van: BJF op maart  3, 2013, 08:00:11
Niet je hele topic doorgespit, maar is de center boven de TV geen optie? Kun je met de hoogte van de vakken in de kast weer alle kanten op.

Er is elders op dit forum ook een topic met specifiek dit onderwerp. Daarin wordt als vuistregel gegeven dat je ogen, gerekend vanaf je kijkplek, op ongeveer 1/3 van de hoogte (van de bovenkant) van het scherm gericht moeten zijn.

Center boven TV zou kunnen, maar het lijkt me wel een apart gezicht zo'n uitstekende speaker boven een relatief vlak product als een TV.

Al met al lijkt me de keuze voor 2 x 25 (of 22,5) toch het veiligste. Kan de center het meubel altijd nog in.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT