Black Diamond scherm Screen Innovations DE oplossing voor projectie ??

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 16, 2010, 18:15:25

Vorige topic - Volgende topic

erwinh

Ik had die indruk want in je review schrijf je:

Voor een batcave HT zou ik het scherm niet direct adviseren, daarvoor moet ik nog wat langer testen.
Voor ELKE situatie waar invallend licht of witte muren een probleem zijn zou ik dit scherm ZEER adviseren, het is gewoon een hele andere manier van filmkijken, en het licht hoeft niet meer uit.

Kortom in tweede instantie toch ook aan te bevelen voor een batcave??
Het scherm is geloof ik wel veel duurder als bijv. een kingpin, toch?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

THX-UltraII

J.A.F._Doorhof

Zoals eerder aangegeven wat voor maat wil je ?
Als ik daar geen antwoord op krijg kan ik geen prijs geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2010, 22:52:09
ik vraag me hetzelfde af, dus spreek maar ff voor m'n beurt  :D...een 16:9 van 200cm breed bijvoorbeeld ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2010, 22:52:09

Als ik vragen mag wat voor formaat hebben jullie daar?
90 inch, 100 inch, 110 inch etc.

En ik ben ook benieuwd wat de 100 inch versie kost
die zou ik eventueel willen namelijk.  :lookaround:

eduard

Frank,
Is dit nu een nieuw product, ik kom namelijk op youtube filmpjes tegen die al bijna 3 jaar oud zijn.

Eduard

jaco

er was een 0.8 gain en er is nu een 1.4 of 1.5 gain volgens mij..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

De bdII is redelijk nieuw.
Wij zijn er al een paar maanden mee bezig om ze naar nederland te krijgen.
Ik zal zo een paar prijzen online zetten.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Er zijn schermen in de volgende maten :
80,92,100,106,110,113 op 16:9
80,92,100,106,110,119,133,142 op 2.40:1

Prijs van de 100" 16:9 zit op 3077.00 inclusief BTW

Prijzen variëren tussen de 2580.00 tot 3675.00 voor de 16:9
Prijzen variëren tussen de 2580.00 tot 4271.00 voor de 2.40:1

Voor exacte prijslijsten aub even mailen naar [email protected]

Een gedeelte hiervan zijn de behoorlijke shippings kosten aangezien het scherm niet normaal opgerold word, maar in een redelijk grote en vooral zware verpakking zit.
We hebben zoveel mogelijk de US retail prijs aangehouden met BTW, verzending en invoer.

Custom installer

jaco

Ik heb dit vandaag kunnen bekijken. Het is inderdaad opmerkelijk dat er met licht in de kamer eigenlijk weinig tot niets gebeurd met de zwartwaarde op het scherm. Dit was dan met wat licht achter in de kamer dat niet direct vol op het scherm staat, maar waarmee je wel alles in de kamer ziet staan.

Tijdens kijken in het donker valt het mooie diepe zwart op. Ik keek ook voor het eerst naar de Sony VW90 en het totaal ziet er voor mij echt prima uit.
Er zit veel dynamiek in het plaatje, en de kleuren zien er ook goed uit. Geen zuurstok kleurtjes of andere problemen, er lijkt niet iets aangedikt te worden.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Nadeel is wel dat je duidelijk ziet dat al het wit ENORM veel minder output heeft, en dat is bij de BD niet zo.
Custom installer

millon

In duitsland is ook een blackscreen op de markt sinds 6mnd.
Maar ik denk dat deze een stuk minder is!
Is wel veeel goedkoper.

Iemand hier ervaring mee?

Twinspark

...ik heb inmiddels een dergelijk scherm thuis hangen. Ik heb een formaat 21:9 geschikt en de beleving is enorm. Hoewel je in eerste instantie het niet wil geloven. Ik gebruik dit scherm in combinatie met mijn jvc x3.  En dan gebruik ik nog niet eens een hdmi kabel of blueray. Kun je nagaan. Ik zeg dus doen.

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

erwinh

Citaat van: Twinspark op februari  1, 2011, 00:34:01
...ik heb inmiddels een dergelijk scherm thuis hangen. Ik heb een formaat 21:9 geschikt en de beleving is enorm. Hoewel je in eerste instantie het niet wil geloven. Ik gebruik dit scherm in combinatie met mijn jvc x3.  En dan gebruik ik nog niet eens een hdmi kabel of blueray. Kun je nagaan. Ik zeg dus doen.
Kan je beschrijven wat er dan anders is vlgs jou? Projecteer jij in een geheel verduisterde ruimte?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Matthieu

Citaat van: Twinspark op februari  1, 2011, 00:34:01
Heb je het nu over dat Duitse Black-scherm of de BD van Frank?

Een paar vragen:
Ik heb een High Contrast Grijs scherm van Projecta.
Het is lichtgrijs.
Dit scherm heeft een licht reliëf en gaat waarschijnlijk een Moirë effect geven.
Nu heb ik op de ISE Beurs dit BD scherm gevoelt en het voelt ook met wat reliëf aan.
Heb je last van dit Moiré effect op dit scherm Frank?

Wat is interresanter;
Epson TW5500 met Black Diamond scherm of JVC RS40 met Matwit scherm?

J.A.F._Doorhof

De BD is echt EXTREEM goed.
We hebben op dit moment een probleem met de 3D weergave van de VW90 echter we vinden de winst van de BD zo ENORM groot dat we hebben gekozen voor een 2 schermen oplossing en dus de BD gebruiken voor 2D en een ander scherm ervoor naar beneden laten komen voor 3D.

als je naar MEETRESULTATEN kijkt, dus niet kijken maar ECHT meten dan zie je dat een BD 1.4 300% meer CR geeft en een 0.8 900% dit komt ook 100% overeen met onze ervaringen op dit moment.
We gaan zelf thuis over op de 0.8 met een highgain 3D doek, en in de showroom staat de 1.4 eigenlijk iedereen die dat scherm ziet gaat overstag en wil het hebben :D

Dus ik zou zonder meer de TW5500 adviseren met een BD.
Maar kom anders een keer kijken, we hebben een matwit en BD hangen.

Grote voordeel wat ik nog niet in de review heb vermeld (ga dat er nu bijzetten).

ISF
Bij de BD hebben we als bijkomend voordeel dat door de absorbie van invallend licht de ISF calibratie zijn waarde houd.
Als je normaal lampen aandoet in de HT ruimte verlies je kleurechtheid op het scherm (is niets aan te doen en dit doen alle schermen), de BD kan tot een bepaald lightlevel dit onderdrukken.
Custom installer

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

@Frank
Èn....,je zou vandaag een gesprek hebben met de firma van BD screens.
Weet je al meer omtrent een gemotoriseerd BD screen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Motor versies staan op de radar, maar geen exacte datum, maar ze zijn ermee bezig,

@evilniek.
Op dit moment nog even ons oude scherm voor de BD.
In de toekomst het speciale 3D doek van SI voor de BD.
We zullen dus op 2 schermen blijven.
Custom installer

Matthieu

Dit BD is het meest interresant voor huiskamers denk ik, omdat je daar het meest last hebt van licht of lichte muren en plafond.
Voor huiskamers is een gemotoriseerd rolscherm dus ook eigenlijk wel een must.
Bij mij in ieder geval wel.
Mijn vrouw vind mijn 50" plasma al een TE grote donkere vlek aan de muur.

Dit scherm blijft wel een enorme uitgave, maar dan ook echt een ENORME.
Dit lijkt me eigenlijk ook meer een scherm voor mensen die niet onder een budget van een JVC RS950 of de nieuwere RS60 denken of natuurlijk een Sony VW90.
Ik bedoel, als je een RS350 of RS40 hebt gekocht, vanwege de afweging prijs/kwaliteit en daarom niet voor een RS550 of RS950 of RS50 of RS60 bent gegaan,  is de prijs van een BD scherm veel te hoog.

Wel jammer, want dit is echt een fantastische oplossing en een mogelijkheid om een groter deel van de mensheid over de streep te trekken om aan een projector te denken.
Ikzelf had er wel €1500 voor over gehad om een 120" 16:9 BD scherm te kopen, of hooguit €1800, maar dat vindt ik voor een scherm toch echt wel de max.

Ik ben nu dus zelf ook eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dat Duits scherm presteert.
Misschien iets voor een nieuw Topic?

digitalboy

''We gaan zelf thuis over op de 0.8 met een highgain 3D doek''
[/quote]

Waarom neem je zelf de 0.8 gain versie? Die heeft toch
een beperkte kijkhoek en rolloff bij de hoeken,
Vind je dat niet erg dan?

J.A.F._Doorhof

Zelfs de 1.4 heeft dat niet storend. (alles boven de 1.3 heeft het iets). De 0.8 heeft dat natuurlijk nog minder.
Custom installer

maxtrash

Citaat van: Matthieu op februari  3, 2011, 22:08:09
Dit BD is het meest interresant voor huiskamers denk ik, omdat je daar het meest last hebt van licht of lichte muren en plafond.
Voor huiskamers is een gemotoriseerd rolscherm dus ook eigenlijk wel een must.
Bij mij in ieder geval wel.
Mijn vrouw vind mijn 50" plasma al een TE grote donkere vlek aan de muur.

Dit scherm blijft wel een enorme uitgave, maar dan ook echt een ENORME.
Dit lijkt me eigenlijk ook meer een scherm voor mensen die niet onder een budget van een JVC RS950 of de nieuwere RS60 denken of natuurlijk een Sony VW90.
Ik bedoel, als je een RS350 of RS40 hebt gekocht, vanwege de afweging prijs/kwaliteit en daarom niet voor een RS550 of RS950 of RS50 of RS60 bent gegaan,  is de prijs van een BD scherm veel te hoog.

Wel jammer, want dit is echt een fantastische oplossing en een mogelijkheid om een groter deel van de mensheid over de streep te trekken om aan een projector te denken.
Ikzelf had er wel €1500 voor over gehad om een 120" 16:9 BD scherm te kopen, of hooguit €1800, maar dat vindt ik voor een scherm toch echt wel de max.

Ik ben nu dus zelf ook eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dat Duits scherm presteert.
Misschien iets voor een nieuw Topic?

op zich vreemd, een scherm gaat langer mee dan een projector. Zou zelf dan ook bereid er minimaal hetzelfde aan uit te geven.