Black Diamond scherm Screen Innovations DE oplossing voor projectie ??

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 16, 2010, 18:15:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Als ik Franks review lees lijkt dit scherm voor mijn situatie,waarbij mijn HT geïntegreerd is in mijn huiskamer,en waar ik het niet zo kan verduisteren als een badcave dè oplossing.....maar dan alleen wanneer het scherm gemotoriseerd is of gaat worden want ik zie het niet zitten om een fixed scherm in de huiskamer te hangen.Halleluja...  :worship: :worship:

Mmmm...,op de site SI zijn er dus ook BD schermen die gemotoriseerd zijn.  :clapping:

Edit;
Jammer het zijn dus (nog) geen BD schermen :confused:

http://www.screeninnovations.com/projector-screens/motorized/reference-motorized-ii/

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Feitelijk blijft het het beste om te verduisteren.
Maar 300w halogeen is niet dramatisch zolang je het maar niet op het scherm richt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

Frank, Ga je nog een demo geven omtrent dit scherm in combinatie met de Sony?

J.A.F._Doorhof

Zoals al een paar keer eerder aangegeven, het scherm hangt bij ons in de demo ruimte :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Freek-


J.A.F._Doorhof

Nee, sorry.
Maar denk dat je dan amper goedkoper uit zou zijn, een frame kost niet zoveel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Heb je info wanneer dit type scherm gemotoriseerd gaat worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Nog geen info over bekend.
Ze zijn er mee bezig maar weten nog geen data.
Reken alleen wel op een flinke meerprijs als ik het zo inschat.
Schermen zitten nu al boven de 2000.00 dus als je een spanscherm kwijt kan....

We gaan vandaag het scherm hier in de eigen home theater installeren, dus de komende week zal ik ook zelf kunnen genieten van een BD scherm.
De winst in blacklevel heeft me toch wel overtuigt.

Ondertussen hebben we trouwens ook de bevestiging van Screen Innovations, het is een angluar reflective scherm, of wel je moet echt je projector van boven het scherm naar beneden laten schijnen (of wel plafond montage), eventueel vanuit het midden van het scherm, maar optimaal is plafond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik dacht in de widescreen review gelezen te hebben dat je dit doek niet in een te kleine diameter op kunt rollen doordat er meerdere lagen in het doek zitten.
Als je een oprolbaar scherm wilt zal de kast waar het in moet verdwijnen dus vrij groot worden..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Om maar even een puntje aan te halen vanuit mijn eigen kritische beoordelingen (dus niet mbt jouw review)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 16, 2010, 18:15:25
2. Zwarte balken bij 2.35:1
Zoals verwacht zijn die duidelijk zwarter, tot een punt dat ze bij volledige duisternis nagenoeg niet te onderscheiden zijn van het zwarte vilt van de behuizing.

Intro:

Een dergelijk statement heb je in het verleden ook gemaakt bij de JVC projectoren. Het zwart van de JVC's noemde je inktzwart. Tevens zag je het verschil nagenoeg niet als je je hand voor het scherm hield.

Hoewel het inderdaad flink zwart is (ik heb zelf een JVC RS10) ben ik het met die stelling niet eens aangezien je (zeker in een batcave) duidelijk je handen ziet en je bij een volledig zwart beeld duidelijk het 'leklicht' op het scherm ziet.

Mbt het scherm:
Je noemt dat het duidelijk zwarter is. Ook hier vind ik het moeilijk te accepteren dat het daadwerkelijk om volledige duisternis gaat. Ik denk namelijk dat ook hier de schaduw van je handen op het scherm zichtbaar zal zijn.

Uiteraard zal het wel donkerder zijn dan met andere schermen, maar ik vind het bijzonder moeilijk te geloven dat het net zo zwart is als de border van je projectie scherm.

Je insinueert dat met dit scherm je dus geen (custom) masking voor 2.35:1 nodig gaat hebben en dat zwart dus net zo zwart is als je border. Dit lijkt mij weer bijzonder sterk want dan zou je volgens mij een contrast verhouding van 1:oneindig moeten hebben. Op mijn RS10 zie ik ook dat bij lichte scenes er leklicht ontstaat welke direct (dus geen reflectie) op je scherm valt. En aangezien het scherm wit is, zal dit dus resulteren in dat je het wit gaat zien.

Ik word graag gecorrigeerd en hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zou er denk ik zelfs geld op durven zetten dat je zeker wel een verschil zult zien tussen de borders op een 16:9 BlackDiamond screen en een 16:9 BlackDiamond screen met 21:9 vilt-masking.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

NAGENOEG zul je altijd blijven zien.
We hebben hier een stuk A4 formaat matwit doek voor het zwart van de projector gehouden en zien bij een volledig zwart scherm duidelijk het matwitte stuk doek oplichten tov de Black diamond.

Realiseer je wel dat er ALTIJD rest licht zal zijn.
Bij het FILM kijken zul je inderdaad je handen nagenoeg niet meer zien, bij een VOLLEDIG zwart scherm zul je dit ALTIJD zien, tenzij je op vilt gaat projecteren en dan ligt het aan de lichtsterkte van de projector.

INKTzwart is ZEER ZEER zwart. Maar er zal altijd verbetering mogelijk zijn.

Dus zie dit als een opmerking in vergelijk met de standaard schermen.

Een RS10 heeft trouwens een flinke hoeveelheid minder zwart dan een HD750 of HD950/990
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

@MaxxMark
Misschien kun je het beste zelf een keer in het echt gaan kijken. In mijn situatie zijn reflecties van m'n plafond een behoorlijke irritatie, een vermindering van die reflecties zou al een verbetering in het beeld zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

celerontje

FRANK, je schiet een beetje door met je HOOFDLETTERS! ;)

Hoe werkt dit scherm eigenlijk? Speciale lagen of zo?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Ik probeer met de hoofdletters de klemtonen van de de spreektaal neer te zetten ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: jaco op december 20, 2010, 08:49:46
Ik dacht in de widescreen review gelezen te hebben dat je dit doek niet in een te kleine diameter op kunt rollen doordat er meerdere lagen in het doek zitten.
Als je een oprolbaar scherm wilt zal de kast waar het in moet verdwijnen dus vrij groot worden..

Zou in mijn 'toekomstige' situatie geen probleem zijn want de kast zal boven mijn plafond verdwijnen,dus niet in het zicht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Citaat van: celerontje op december 20, 2010, 16:48:39
Hoe werkt dit scherm eigenlijk? Speciale lagen of zo?
Een stukje uit een Widescreen Review artikel:
Citaat
The screen arrived in one box and was uniquely packaged. Usually the screen material is rolled up tightly inside a cardboard tube, but with the Black Diamond II it is rolled up around the outside of a cardboard tube, about 10 inches in diameter, and then placed inside another box. This is done so the screen material does not get kinked. While most screens are constructed of soft vinyl, this screen is a combination of several different types of material sandwiched together. The backing is made of an aluminum layer, so you really want to be careful not to bend the material to the point that it creases.

Daar staat niet precies wat de andere lagen zijn, maar wel dat het niet gebogen kan worden in een kleine radius (10 inch = 25.4 cm)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

celerontje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2010, 17:09:15
Ik probeer met de hoofdletters de klemtonen van de de spreektaal neer te zetten ;)
Onderstreep het dan, want het lijkt nogal opdringerig. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Citaat van: evilniek op december 20, 2010, 16:27:29
@MaxxMark
Misschien kun je het beste zelf een keer in het echt gaan kijken. In mijn situatie zijn reflecties van m'n plafond een behoorlijke irritatie, een vermindering van die reflecties zou al een verbetering in het beeld zijn.

Het ging mij er om dat ik het wat extreem vond om te zeggen dat je de balken nagenoeg/vrijwel/bijna niet meer ziet en/of dat je nagenoeg/vrijwel/bijna geen verschil ziet tussen zwart op scherm en het vilt van de masking.

Dat het werkt neem ik na het lezen van Frank zijn ervaringen zonder meer aan (vandaar dat ik  in het begin ook mij interesse had getoond). En dat het een flinke hoeveelheid scheelt in situaties zoals jij beschrijft geloof ik van Frank dan ook direct!

@celerontje: Ik dacht ik zeg het niet, maar ben het er 100% mee eens (zie klaagplek topic van mij een tijdje terug) ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Nogmaals wat is nagenoeg ?
Als ik gewoon naar het witte scherm kijk dan zie ik nagenoeg geen zwarte balken, kan daar niets anders van maken.
Als ik de BD gebruik dan zie ik ze ook nagenoeg niet.
Hang ik dan een wit scherm voor de BD zodat je beide ziet dan valt het pas echt goed op dat het witte scherm gewoon flink wat meer licht terug geeft.

Zoals eerder aangegeven als je naar een volledig zwart scherm kijkt zul je altijd wat licht terug krijgen, echter bij een 2.35:1 film met normale donkere scenes zie ik nagenoeg helemaal geen verschil meer tussen de vilte omlijsting en het zwart van het scherm, bij een ruimte scène met alleen maar sterren zie je het heel licht.

Er is dus geen altijd werkende uitspraak.

Laat ik dus herformuleren, als je denkt dat je nu goed zwart hebt, bereidt je dan voor op een schok, zal eens kijken of ik in de komende week een foto kan maken met een stuk wit op de BD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

erwinh

Frank, jullie eigen theater is misschien geen batcave maar toch wel retedonker. Toch ook aan te bevelen in een batcave of verliest het dan z'n meerwaarde??
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

J.A.F._Doorhof

Waarom geen batcave ?
Tot 2 meter aan de zijkanten en tot aan de projector op het plafond zijn de muren diep donker grijs. Licht van de displays van de apparatuur valt ook niet op het scherm, zit in een ingebouwde kast.

Of je moet een ruimte bedoelen die volledig bedekt is met zwart vilt ;)

Het scherm houd zijn voordeel ook in dat soort ruimtes, zoals aangegeven is de contrast beleving gewoon veel hoger. Feitelijk hoe donkerder je ruimte hoe meer voordeel je hieruit gaat halen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"