Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Contour en 10 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: drees62 op augustus 10, 2014, 17:16:32
Doe mij die info ook maar even  8)
Wie weet is het voor mij ook een optie, al wacht ik eerst even jou ervaringen af. Die matchen meestal met de mijne  ;D
Fijne vakantie alvast, see you soon.
... komt er aan Drees :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: YamahaRXV op augustus 10, 2014, 12:35:04
Ik vraag mij soms serieus af wat vervelender is: forumleden die vaak uit (over)enthousiasme voor hun hobby een aantal keren dezelfde dingen uiten, of forumleden die zeer enthousiast bezig zijn om constant weer de wijze van uitvoering van de hobby van anderen zwaar te bekritiseren en daarbij ook niet schuwen om deze forumleden constant belachelijk te maken en zelfs tot op het bot proberen te raken met psychologische oorlogsvoering... :(

Gelukkig zijn wij geen van allen verplicht tot het lezen van andermans (soms onzinnige) posts toch ?
Zoals Xander32 zegt: "leven en laten leven" en dan valt het allemaal best mee denk ik... :angel:

:clapping: ^^
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

morca

Citaat van: Xander32 op augustus 10, 2014, 17:06:52
Dank M.  :thumbs-up:. Vanaf morgen formeel mijn eerste vakantiedag dus schuif-time 8).
Maar ik denk dat ik ook nog met andere zaken ga schuiven dan enkel met de speakers (vriendin, auto, geld t.b.v. ..., ...)
Fijne vakantie geniet ervan !!
Idd ik zou ook geen 3 wkn met de speakers gaan schuiven  :clapping:

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op augustus 10, 2014, 17:06:52
Dank M.  :thumbs-up:. Vanaf morgen formeel mijn eerste vakantiedag dus schuif-time 8).
Maar ik denk dat ik ook nog met andere zaken ga schuiven dan enkel met de speakers (vriendin, auto, geld t.b.v. ..., ...)

Fijne vakantie toegewenst Xander enne.......schuif ze  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op augustus 10, 2014, 17:08:55
Mijn heil en zegen heb je 8).

Done Sander. Speciaal voor jou.
En nog leesbaar gehouden.
Heel veel vakantieplezier!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2014, 19:33:33
Done Sander. Speciaal voor jou.
En nog leesbaar gehouden.
Heel veel vakantieplezier!
Waarvoor dank :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Back home na twee weekjes Sao Miguel. Morgen fijn weer muziek luisteren en tevens kan dan eindelijk het grote geschuif beginnen :-D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2014, 21:02:07
Back home na twee weekjes Sao Miguel. Morgen fijn weer muziek luisteren en tevens kan dan eindelijk het grote geschuif beginnen :-D.
Het schijnt morgen miserabel weer te worden, dus je kan mooi schuiven en luisteren.
Welkom terug in NL ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2014, 21:02:07
Back home na twee weekjes Sao Miguel. Morgen fijn weer muziek luisteren en tevens kan dan eindelijk het grote geschuif beginnen :-D.

Hoe was het daar?  Enthousiast?

Xander32

Citaat van: Eddye op augustus 22, 2014, 21:04:54
Het schijnt morgen miserabel weer te worden, dus je kan mooi schuiven en luisteren.
Welkom terug in NL ;)
Dank Eddy, morgen iig. eerst maar  muziek luisteren. Heb er twee nieuwe albums liggen. Al heb ik de afgelopen week ook meerdere keren genoten van de IPod met goede in-ears.

Citaat van: twani op augustus 22, 2014, 21:32:51
Hoe was het daar?  Enthousiast?
... Het was echt een heerlijke vakantie! Genoten van de ongerepte natuur en daarnaast ook de nodige activiteiten buiten het bed om ondernomen ;D.

Zonder gein; echt een aanrader. Enkel mooi weer gehad, met aangename temperaturen (+/- 25 graden) onder begeleiding van een heerlijk briesje. Paar keer 's nachts een buitje gehad. Het is een prachtig groen eiland, met veel ongerepte natuur, heerlijk om te wandelen. Eten is er redelijk (heerlijke super verse vis), drank meer dan voldoende. Het is er relatief rustig, nog niet toeristisch, hetgeen wij als een grote pre hebben ervaren. Zal morgen wel een aantal foto's plaatsen.


Wil je vermaak (vermaakt worden), vertier, stappen en/of een strandvakanie; dan moet je verder zoeken. Wil je genieten van een prachtige natuur, een heerlijke relaxte sfeer, een aangenaam klimaat en ben je zelf ondernemend, dan zit je er goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2014, 21:58:34
Dank Eddy, morgen iig. eerst maar  muziek luisteren. Heb er twee nieuwe albums liggen. Al heb ik de afgelopen week ook meerdere keren genoten van de IPod met goede in-ears.
... Het was echt een heerlijke vakantie! Genoten van de ongerepte natuur en daarnaast ook de nodige activiteiten buiten het bed om ondernomen ;D.

Zonder gein; echt een aanrader. Enkel mooi weer gehad, met aangename temperaturen (+/- 25 graden) onder begeleiding van een heerlijk briesje. Paar keer 's nachts een buitje gehad. Het is een prachtig groen eiland, met veel ongerepte natuur, heerlijk om te wandelen. Eten is er redelijk (heerlijke super verse vis), drank meer dan voldoende. Het is er relatief rustig, nog niet toeristisch, hetgeen wij als een grote pre hebben ervaren. Zal morgen wel een aantal foto's plaatsen.


Wil je vermaak (vermaakt worden), vertier, stappen en/of een strandvakanie; dan moet je verder zoeken. Wil je genieten van een prachtige natuur, een heerlijke relaxte sfeer, een aangenaam klimaat en ben je zelf ondernemend, dan zit je er goed.

Ik gruwel van tourisme, ga daarom ook vaak naar Sardinië.  Dit eiland zou dus goed ook wat voor mij kunnen zijn ;)

Bas Akkerman

Klinkt goed Sander! Naar je zin gehad dus. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2014, 21:58:34
Dank Eddy, morgen iig. eerst maar  muziek luisteren. Heb er twee nieuwe albums liggen. Al heb ik de afgelopen week ook meerdere keren genoten van de IPod met goede in-ears (UE)

Tijd voor muziek!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mediator




Effe dit onderwerp hacken  >:D

Mijn Glenair 15 eindelijk op graniet. Ik had wel de viltjes nodig die bij de soundcare spikes worden geleverd anders klonk het zo dood als een pier. Graniet is aan de onderzijde ontkoppeld met Sorbothane. 

Xander32

#2391
Nice.

Onderwijl heb ik de Glennies op de originele spikes gezet ten koste van de Superspikes.
Ik hoor geen verschil en het oogt iig. wel een stuk beter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2392
Gisteren mij bezig gehouden met de opstelling van de speakers. Daarin vooralsnog vrij grof te werk gegaan. Dat behoeft nog finetuning. Maar het resultaat is lang niet slecht ;).

De ls. staan nu met hun front ruim een meter van de achterwand, een krappe 2 meter van elkander, een 2.40 meter van de sweetspot en hebben enige toe-in.

Opvallend dat betreft het stereobeeld maar ook de tonaliteit, de Glennies het vanaf de uitgangspositie, haast tegen de achterwand aan, niet eens zo gek deden.

Ik constateer wel dat de plasma tv (een 50" glasplaat) een nadelig effect heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Grote handdoek over de TV helpt wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

I know; gisteren eens een fleeceplaid over de tv gegooid, het effect is groot.


Citaat van: frank2 op augustus 26, 2014, 09:44:07
Grote handdoek over de TV helpt wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2014, 10:29:57
I know; gisteren eens een fleeceplaid over de tv gegooid, het effect is groot.
In welk opzicht?
Ik moet dat ook nog steeds eens proberen (vergeet het ook gewoon steeds...)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2014, 10:29:57
I know; gisteren eens een fleeceplaid over de tv gegooid, het effect is groot.

Ga je nu serieus een deken/kleed over je tv hangen als je muziek gaat luisteren?

Eddye

#2399
Citaat van: Jumping Jack op augustus 26, 2014, 11:21:44
Serieus nu: hier hangt ook een tv tussen de speakers. Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik ga er echt geen deken overhangen als ik muziek ga luisteren. Liefst van al zou ik die tv trouwens wegdoen, maar dat stuit op protest van mijn huisgenoten  ;D.
Beamer met een elektrisch scherm een oplossing? Volgens mij is iedereen dan tevreden :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005