Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

denoontje

Quote from: Xander32 on July 24, 2014, 07:33:23
We zijn erg benieuwd, horen tot op heden enkel positieve geluiden over deze bestemming.

Wij zouden dit jaar eigenlijk naar Costa Rica gaan, maar dat hebben wij moeten verschuiven omdat ik dit geen vier weken aansluitend vrij kon nemen. Volgend jaar een nieuwe ronde, met nieuwe kansen.

ook leuk ;-) pura vida

Bas Akkerman

Ik zal een vriend eens vragen naar zijn ervaringen met de Azoren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on July 24, 2014, 20:34:56
Ik zal een vriend eens vragen naar zijn ervaringen met de Azoren.

:worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Xander32 on July 24, 2014, 18:49:05
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144154.0


... zou dat iets zijn i.c.m. de Glennies  :dontgetit: ? ? ?





De afgelopen dagen e.e.a. over de supertweeters gelezen; in een aantal sets brengen ze meer transparantie en wordt het geheel als meer in balans ervaren. In andere sets voegen ze niets toe of geeft men aan dat ze duidelijk zijn te onderscheiden van de hoofdspeakers, faseverschil brengen, het DC/puntbron principe om zeep helpen of zelf een irriterend hoog brengen.

Resumé; ik laat het geld fijn op m'n spaarrekening staan 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 09:38:11
De afgelopen dagen e.e.a. over de supertweeters gelezen; in een aantal sets brengen ze meer transparantie en wordt het geheel als meer in balans ervaren. In andere sets voegen ze niets toe of geeft men aan dat ze duidelijk zijn te onderscheiden van de hoofdspeakers, faseverschil brengen, het DC/puntbron principe om zeep helpen of zelf een irriterend hoog brengen.

Resumé; ik laat het geld fijn op m'n spaarrekening staan 8).
Zou ook raar zijn dat een door jou zo zorgvuldig uitgekozen speaker nú alweer een toevoeging behoeft ;)  Dat je er überhaupt mee bezig bent met een dergelijke set fantastische luidsprekers in de kamer. :blink:


Xander32

Quote from: twani on July 25, 2014, 14:48:03
Zou ook raar zijn dat een door jou zo zorgvuldig uitgekozen speaker nú alweer een toevoeging behoeft ;)  Dat je er überhaupt mee bezig bent met een dergelijke set fantastische luidsprekers in de kamer. :blink:

Enkel getriggerd door de scherpe aanbieding ... Zelf ik ken zwakke momenten 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 15:32:39
Enkel getriggerd door de scherpe aanbieding ... Zelf ik ken zwakke momenten 8).
wel een eerlijk antwoord :)

Xander32

De hele middag al aan het genieten van hetgeen Spotify te bieden heeft. Slechts 320kb/s zeggen ze, en ze vinden ook dat dit minderwaardig is ...

Desondanks geniet ik er toch met volle teugen van  :music:. Meerdere kippenvelmomenten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 17:19:59
De hele middag al aan het genieten van hetgeen Spotify te bieden heeft. Slechts 320kb/s zeggen ze, en ze vinden ook dat dit minderwaardig is ...

Desondanks geniet ik er toch met volle teugen van  :music:. Meerdere kippenvelmomenten!
Terecht, mooi bericht dit laatste Xander. Deel je mening over Spotify, vasthouden dit gevoel.

Je hebt een geweldige set ;)

Xander32

Quote from: twani on July 25, 2014, 18:14:53
Terecht, mooi bericht dit laatste Xander. Deel je mening over Spotify, vasthouden dit gevoel.

Je hebt een geweldige set ;)

Dank T.  :thumbs-up:. Ik besef goed wat ik er heb staan hoor en geniet er van.



Morgen op visite bij tante Rikie :headbanging:










Zin an!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 17:19:59
De hele middag al aan het genieten van hetgeen Spotify te bieden heeft. Slechts 320kb/s zeggen ze, en ze vinden ook dat dit minderwaardig is ...

Desondanks geniet ik er toch met volle teugen van  :music:. Meerdere kippenvelmomenten!

Met die Tannoy klinkt Dries nog goed :-p


Top dat het nu naar je zin is

En Spotify is ook lekker ontdekken  :thumbs-up:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Quote from: John Wx on July 25, 2014, 18:28:17
Met die Tannoy klinkt Dries nog goed :-p


Top dat het nu naar je zin is

En Spotify is ook lekker ontdekken  :thumbs-up:

Dries? Wie is Dries? 
Spotify is echt prima te verteren. Ik stream soms ook mijn gerippte CD's vanaf een externe HDD via de laptop en draai nog tevens met regelmaat CD's, maar steeds vaker is Spotify de bron.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 18:48:56
Dries? Wie is Dries? 
Spotify is echt prima te verteren. Ik stream soms ook mijn gerippte CD's vanaf een externe HDD via de laptop en draai nog tevens met regelmaat CD's, maar steeds vaker is Spotify de bron.

Roelvink :-)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Quote from: John Wx on July 25, 2014, 21:15:25
Roelvink :-)

... niet mijn genre, maar ik zal jou er niet op veroordelen hoor ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... `n zondagochtend sfeerplaatje ...







                                                      ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Sander ik heb nu het stekkerblok ingespeeld, kan wel zeggen dat het het beste blok is wat ik hier ooit gehad heb. Het is zeer open transparant, dynamisch,eerlijk en met een mooi nooit scherp hoog en een mooie bas. Klinkt pittig niet soft. Tevens het allergoedkoopste bk dat ik hier ooit gehad heb.
NB Ronald is nog niet terug van vakantie, zijn auto stond nog niet bij zijn huis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#2341
Dag Frank, in een ander blok heb ik vooralsnog geen interesse, maar desondanks goed om te lezen dat de huidige jou zo goed bevalt.

Pittig is ook zeer zeker niet hetgeen ik überhaupt nog wil. Ik wil smooth, vloeiend, muziek. Geen übertransparante bitperfect keten voor mij. Maar dat betreft smaak. Het één is m.i. niet beter of slechter dan het ander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: frank2 on July 27, 2014, 13:30:50
Sander ik heb nu het stekkerblok ingespeeld, kan wel zeggen dat het het beste blok is wat ik hier ooit gehad heb. Het is zeer open transparant, dynamisch,eerlijk en met een mooi nooit scherp hoog en een mooie bas. Klinkt pittig niet soft. Tevens het allergoedkoopste bk dat ik hier ooit gehad heb.
NB Ronald is nog niet terug van vakantie, zijn auto stond nog niet bij zijn huis.

Deze is met de mono kristal bedrading Frank ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Quote from: frank2 on July 27, 2014, 13:30:50
Sander ik heb nu het stekkerblok ingespeeld, kan wel zeggen dat het het beste blok is wat ik hier ooit gehad heb. Het is zeer open transparant, dynamisch,eerlijk en met een mooi nooit scherp hoog en een mooie bas. Klinkt pittig niet soft. Tevens het allergoedkoopste bk dat ik hier ooit gehad heb.
NB Ronald is nog niet terug van vakantie, zijn auto stond nog niet bij zijn huis.

Is dit een verkapte post van je eigen showcase topic?

Bas Akkerman

Even de blauwe pruik op:
De laatste post van Sander vind ik een prima reactie op Franks ervaring met zijn stekkerblok. Laten we het daar bij houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on July 27, 2014, 14:50:33
Even de blauwe pruik op:
De laatste post van Sander vind ik een prima reactie op Franks ervaring met zijn stekkerblok. Laten we het daar bij houden.


^^

Indien daarop iemand wat zinnigs te melden heeft; welkom! Anders graag jouw heil elders gaan zoeken 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 27, 2014, 13:11:30
... `n zondagochtend sfeerplaatje ...







                                                      ::)

Ziet er goed uit zo!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

#2347
Quote from: YamahaRXV on July 27, 2014, 14:42:05
Deze is met de mono kristal bedrading Frank ?
ja.

Musicaal is het blok zeker lijkt mij een eerste vereiste. Ik had je beloofd om je op de hoogte te houden.
En ik schrijf het tevens omdat de combinatie met de nieuwe bedrading die je nog krijgt erg goed is. Heb immers dezelfde bedrading.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: Eddye on July 27, 2014, 14:53:53
Ziet er goed uit zo!
Thx Eddy :thumbs-up:.

Let overigens niet op de positie van de speakers, want het zorgvuldig, lees gestructureerd komen tot een optimale positie, heb ik nog steeds niet gedaan. Ben een beetje in het wildeweg aan het schuiven om indrukken op te doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Frank, ik merk dat je graag je ervaringen deelt. Je showcase, waar deze ervaringen het best tot hun recht komen, is op het moment echter gesloten vanwege verschillende, voor ons allen genoegzaam bekende redenen.
Ik ga met het adminteam overleggen over het hoe en wat van je topic. Tot die tijd wil ik je vragen even terughoudendheid te tonen wat betreft de inhoud van je posts. Het staat je natuurlijk vrij om Jan per PM op de hoogte te houden en mij ook een PM te sturen mocht je daar behoefte aan hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten