Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Mediator en 19 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2014, 15:02:54
Ben een beetje in het wildeweg aan het schuiven om indrukken op te doen.

Het leuke is dat wij dat met de foto's ook zo kunnen volgen. Misschien een timelapse maken?

Zag nu wat meer toe in, met name van de ' onderzetters'.

Blijft er prima uit zien zo :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Citaat van: rovinggecko op juli 27, 2014, 15:19:15
Het leuke is dat wij dat met de foto's ook zo kunnen volgen. Misschien een timelapse maken?

Zag nu wat meer toe in, met name van de ' onderzetters'.

Blijft er prima uit zien zo :)
Ik zeg: een live stream!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2014, 15:23:19
Ik zeg: een live stream!
... ben bang dat er dan dingen te zien zijn die ik niet met een ieder zou willen delen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2014, 15:37:19
... ben bang dat er dan dingen te zien zijn die ik niet met een ieder zou willen delen ;).
En dat allemaal bij het verplaatsen van twee luidsprekers...? :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2014, 15:42:39
En dat allemaal bij het verplaatsen van twee luidsprekers...? :crazy:
... daarbij reken ik altijd op de steun van vriendinlief :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2014, 15:46:03
... daarbij reken ik altijd op de steun van vriendinlief :angel:.
Na het bezoeken van Twani's topic vraag ik me toch af of jouw Tannoy's niet van buxushout zijn gemaakt... :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2014, 15:56:42
Na het bezoeken van Twani's topic vraag ik me toch af of jouw Tannoy's niet van buxushout zijn gemaakt... :unsure:

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2014, 15:56:42
Na het bezoeken van Twani's topic vraag ik me toch af of jouw Tannoy's niet van buxushout zijn gemaakt... :unsure:
Indien het geval waren de randen echt wél al aangevreten. De steigerhouten tuinset die ik dit voorjaar heb getimmerd heeft inmiddels overal van die mooie "afgeronde" randen :nopompom:


Kiss "Eats Tannies for Breakfast" :tounge2:

Xander32

#2358
Citaat van: twani op juli 27, 2014, 21:41:32
Indien het geval waren de randen echt wél al aangevreten. De steigerhouten tuinset die ik dit voorjaar heb getimmerd heeft inmiddels overal van die mooie "afgeronde" randen :nopompom:


Kiss "Eats Tannies for Breakfast" :tounge2:



... slechts een kwestie van één van beide kort houden ;D.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2359



Binnenkort tijdelijk wat extra vrije tijd, ook wel vakantie genoemd.
Dan maar eens serieus werk maken van de opstelling van de speakers.

Hetgeen ik de afgelopen periode al heb ontdekt door het heen en weer geschuif; de speakers mogen zeker zo`n 60 cm van de achterwand af staan. Dat geeft het meest coherente geluidsbeeld en voorkomt dat er een gat in het midden ontstaat (t.g.v. die grote glasplaat midden tussen de speakers). Ook doet een behoorlijke toe-in veel goeds, al zal ik starten met een opstelling recht vooruit. Vervolgens beetje bij beetje komen tot een goede opstelling, deze markeren en dan gaan de speakers wieder an der Wand. Jawohl. Het compromis overeen gekomen met hare. En dat is geen enkel probleem, want dankzij een aantal super teflon meubel glijders is dat een fluitje van een cent.

Of die meubelglijders wel muzikaal verantwoord zijn; geen idee, maar dat kan mij ook niet boeien  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

Citaat van: Xander32 op augustus  5, 2014, 07:42:04




. En dat is geen enkel probleem, want dankzij een aantal super teflon meubel glijders is dat een fluitje van een cent.

Of die meubelglijders wel muzikaal verantwoord zijn; geen idee, maar dat kan mij ook niet boeien  8).
Zo doe ik het ook ;)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Binnen niet al te lange tijd gaan hier ook twee netsnoeren van C&D-Almelo op de mat vallen 8).


Echter eerst de opstellingen van de speakers optimaliseren en daarna pas de netsnoeren omwisselen met de huidige (Lat International AC2 mk2). Voor het geld is het een tweak, een stukje finetuning, waar je weinig fout mee kan doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2014, 15:38:09
Binnen niet al te lange tijd gaan hier ook twee netsnoeren van C&D-Almelo op de mat vallen 8).


Echter eerst de opstellingen van de speakers optimaliseren en daarna pas de netsnoeren omwisselen met de huidige (Lat International AC2 mk2). Voor het geld is het een tweak, een stukje finetuning, waar je weinig fout mee kan doen.
Heb je een linkje, misschien? Mag via PM, anders worden de sponsoren boos..
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Wel "even" 350 uur inspelen dan klinken ze zoals ze moeten klinken, daarvoor wisselt het nogal, te weinig bas, dan weer teveel hoog enz. Ik heb er 3 ingespeeld, het is de moeite waard maar dat inspelen is verschrikkelijk.
(of op een apparaat  zetten 24 p/d waar je er geen last van hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op augustus  9, 2014, 16:06:49
Wel "even" 350 uur inspelen dan klinken ze zoals ze moeten klinken, daarvoor wisselt het nogal, te weinig bas, dan weer teveel hoog enz. Ik heb er 3 ingespeeld, het is de moeite waard maar dat inspelen is verschrikkelijk.
(of op een apparaat  zetten 24 p/d waar je er geen last van hebt.
We'll see Frank. Als ze niet direct een positief verschil gaan geven, ga ik er vervolgens echt geen 350 uur aan zitten irriteren. Daarvoor is mij de tijd te kostbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#2369
Citaat van: Xander32 op augustus 10, 2014, 09:25:47
We'll see Frank. Als ze niet direct een positief verschil gaan geven, ga ik er vervolgens echt geen 350 uur aan zitten irriteren. Daarvoor is mij de tijd te kostbaar.
. Ik zal je PM geven nav. de vele berichten hieronder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Citaat van: Xander32 op augustus  5, 2014, 07:42:04



Binnenkort tijdelijk wat extra vrije tijd, ook wel vakantie genoemd.
Dan maar eens serieus werk maken van de opstelling van de speakers.

Hetgeen ik de afgelopen periode al heb ontdekt door het heen en weer geschuif; de speakers mogen zeker zo`n 60 cm van de achterwand af staan. Dat geeft het meest coherente geluidsbeeld en voorkomt dat er een gat in het midden ontstaat (t.g.v. die grote glasplaat midden tussen de speakers). Ook doet een behoorlijke toe-in veel goeds, al zal ik starten met een opstelling recht vooruit. Vervolgens beetje bij beetje komen tot een goede opstelling, deze markeren en dan gaan de speakers wieder an der Wand. Jawohl. Het compromis overeen gekomen met hare. En dat is geen enkel probleem, want dankzij een aantal super teflon meubel glijders is dat een fluitje van een cent.

Of die meubelglijders wel muzikaal verantwoord zijn; geen idee, maar dat kan mij ook niet boeien  8).
Speakers staan er mooi bij kerel!
Al wat aan het schuiven geweest met positieve resultaten  :thumbs-up:
Al met al bevalt dit best goed voor stereo denk ik,mooie speakers !!

Xander32

Citaat van: frank2 op augustus 10, 2014, 12:47:54
. Ik zal je PM geven nav. de vele berichten hieronder.
Waarvoor dank Frank :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: morca op augustus 10, 2014, 13:17:58
Speakers staan er mooi bij kerel!
Al wat aan het schuiven geweest met positieve resultaten  :thumbs-up:
Al met al bevalt dit best goed voor stereo denk ik,mooie speakers !!

Dank M.  :thumbs-up:. Vanaf morgen formeel mijn eerste vakantiedag dus schuif-time 8).
Maar ik denk dat ik ook nog met andere zaken ga schuiven dan enkel met de speakers (vriendin, auto, geld t.b.v. ..., ...)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Peerless Monster op augustus 10, 2014, 13:48:18
:police: :police:

*Allemaal een ban is wat overtrokken wellicht, maar als ik de precieze regels hanteer, zoals in Frank2 zijn topic staat vermeld, zullen er hier een aantal sneuvelen.
Helaas is dit niet geval, dus geen bans. Ik ruim hier de boel dadelijk gewoon op en mensen gaan gewoon weer on topic.

@Twani: opmerking mbt de vrouw van Frank: onder gordel en daadwerkelijke uitlokking. Een waarschuwing dat ik een waarschuwing ga uitdelen!
@J.: Hou je temperament een beetje in en probeer Frank zijn postings te negeren. Dat kan gewoon technisch op dit forum.
@Frank: Probeer dit soort uitlatingen maar niet in het topic van anderen. Ongeacht of de bedoeling van je adviezen goed en/of terecht zijn.
@Xander: ik wil hier opschonen, maar het is jouw topic, dus ik laat aan jou de keus.*[/i]



Zo nu kan ik mezelf weer zijn!

Mijn heil en zegen heb je 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Eddye op augustus  9, 2014, 15:51:19
Heb je een linkje, misschien? Mag via PM, anders worden de sponsoren boos..

Doe mij die info ook maar even  8)
Wie weet is het voor mij ook een optie, al wacht ik eerst even jou ervaringen af. Die matchen meestal met de mijne  ;D
Fijne vakantie alvast, see you soon.