The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op januari 18, 2012, 21:40:49
Ben benieuwd hoe lang je alfabetisch ordenen volhoudt met dergelijke rekjes. Zodra je één nieuwe titel koopt moet je alles verschuiven. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met mijn DVD's op die manier te ordenen. En de Blu-rays (die ik ook alfabetisch) heb gesorteerd staan naast elkaar op een plank, dat is toch net wat handiger met een titel tussenvoegen. Sowieso lastig wat je soms moet doen als je sorteer op alfabet. Neem je "the" mee en zet je dus al die titel bij de T of toch niet. En The Dark Knight heb ik gewoon bij de B staan, naast de andere Batman films.
Klopt, daarom heb ik het ook heel lang niet op volgorde gehad. Maar nu met de dunne doosjes is dat iets makkelijker geworden en als het niet meer ertussen past zet ik ze gewoon achteraan neer en als er dan weer een hele zooi staat sorteer ik wel weer een keer opnieuw. Ik heb alles in DVD Profiler staan, dus heb gewoon een alfabetische lijst en die neemt "the" niet mee, dus die staan niet allemaal bij elkaar. The Dark Knight staat bij de D en daarbij staat ook gelijk Batman Begins omdat die in dezelfde box zitten ;)
Citaat van: squeek op januari 18, 2012, 21:43:32
Ikzelf zet graag alle films die elkaar opvolgen bij elkaar, transformers 1, 2 etc. en daarna zet ik ze bij maatschappij, 20th century fox, paramount etc. vindt ik gewoon iets overzichtelijker
Zo kan het ook inderdaad :) In principe is een volgorde niet zozeer nodig voor mij, weet toch wel waar alles staat ongeveer. Maar goed, nu moest toch alles opnieuw erin, dus maar gelijk op volgorde :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Vind de boxen er te druk tussen, zelf heb ik alle boxen gewoon los erin staan.
Boxen en sleeve bewaar ik netjes in een verhuisdoos.
Heb nu ook alleen maar keepcase in mijn rekken, laatste steenbook is vandaag vervangen.
De steelbooks zijn wel mooi maar beschadigen snel in de metalen rekken.

Ziet er verder goed uit, gaat best wel hard zo het verzamelen.

Martijnst1990

Citaat van: CoSo op januari 18, 2012, 21:56:06
Vind de boxen er te druk tussen, zelf heb ik alle boxen gewoon los erin staan.
Boxen en sleeve bewaar ik netjes in een verhuisdoos.
Heb nu ook alleen maar keepcase in mijn rekken, laatste steenbook is vandaag vervangen.
De steelbooks zijn wel mooi maar beschadigen snel in de metalen rekken.

Ziet er verder goed uit, gaat best wel hard zo het verzamelen.

Kan de boxen en sleeves wel is los in de rekjes zetten, kijken hoe dat is. Steelbooks beschadigen helaas wel snel inderdaad, zeker tegen mijn gestucte muur.

Verzamelen gaat inderdaad erg hard zo :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ziet goed uit Martijn. Ik heb de verzamelboxen apart staan en dat ziet wel apart uit. Kan je die niet op een kast of een plank plaatsen?

BTW. Mij lukt het om op alfabet te ordenen, maar dan wel binnen soort: films, documentaires, animatie en concerten. En precies zoals jij hanteer ik ook DVD Profiler voor de volgorde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 22:23:02
Ziet goed uit Martijn. Ik heb de verzamelboxen apart staan en dat ziet wel apart uit. Kan je die niet op een kast of een plank plaatsen?

BTW. Mij lukt het om op alfabet te ordenen, maar dan wel binnen soort: films, documentaires, animatie en concerten. En precies zoals jij hanteer ik ook DVD Profiler voor de volgorde.
Boxen helemaal apart is inderdaad ook nog een optie, moet ik alleen ergens een plekje zien te vinden, vind het zelf ook wel een beetje rommelig zo.

Films, series en concerten heb ik ook apart staan, daardoor moet ook bij mij een alfabetische volgorde mogelijk blijven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


CoSo

Citaat van: Martijn90 op januari 18, 2012, 22:26:32
Boxen helemaal apart is inderdaad ook nog een optie, moet ik alleen ergens een plekje zien te vinden, vind het zelf ook wel een beetje rommelig zo.

Films, series en concerten heb ik ook apart staan, daardoor moet ook bij mij een alfabetische volgorde mogelijk blijven.
De boxen waar Jewel cases in zitten kan je er natuurlijk wel gewoon los in zetten.
Zal morgen wel even foto in mijn topic plaatsen hoe het er bij mij uit ziet, had eerst 3 losse rekken en nu 4 strak tegen elkaar en 3 boven elkaar.

Martijnst1990

Citaat van: CoSo op januari 18, 2012, 22:47:29
De boxen waar Jewel cases in zitten kan je er natuurlijk wel gewoon los in zetten.
Zal morgen wel even foto in mijn topic plaatsen hoe het er bij mij uit ziet, had eerst 3 losse rekken en nu 4 strak tegen elkaar en 3 boven elkaar.
Daar ben ik wel benieuwd naar dan, zie de foto's wel tegemoet :) Heb nu de boxes leeggehaald en de cases er los in gezet, oogt wel al netter gelijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 11, 2012, 20:29:00
Mooie toevoeging. Nu alleen nog je meest recente foto's en het is compleet.
Heeft even geduurd, maar ik heb nu de camera van mijn broer even kunnen lenen ;) Best een redelijke camera, maar binnen maakt hij blijkbaar niet de beste foto's (niks ingesteld, gewoon op auto, begrijp er niet veel van :P )







En nog 2 panorama's gemaakt, maar die zijn te groot voor imageshack. Dus of even verkleinen of een andere upload site vinden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Potvolblomme Martijn, dat ziet er netjes uit. mooi setje zo  :worship:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op januari 26, 2012, 14:31:17
Potvolblomme Martijn, dat ziet er netjes uit. mooi setje zo  :worship:
Thanks :)

Heb ook de 2 panorama's geüpload. Ben er erg tevreden over al zeg ik het zelf, kan alleen niet kiezen welke ik het mooist vind voor het Panorama topic (na ze nog eens bekeken te hebben, neig ik naar nummer 2), dus jullie mogen stemmen :D

1:


2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Shorkan

Ik vind de eerste het mooist. De kleuren lijken niet helemaal te kloppen op de tweede. Sowieso komt de kleur van je boxen beter uit op de eerste foto.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

morca

Gelukkig ben je beter in het selecteren van goeie onderdelen als met foto,s  :D

Blijft en mooie set ,helemaal als jouw startset netjes  :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: Shorkan op januari 26, 2012, 14:41:01
Ik vind de eerste het mooist. De kleuren lijken niet helemaal te kloppen op de tweede. Sowieso komt de kleur van je boxen beter uit op de eerste foto.
Kleur van de speakers komt op de eerste inderdaad wel beter uit. Kleuren over het algemeen vind ik op de 2e beter overkomen vergeleken met de realiteit.

Citaat van: morca op januari 26, 2012, 17:53:47
Gelukkig ben je beter in het selecteren van goeie onderdelen als met foto,s  :D

Blijft en mooie set ,helemaal als jouw startset netjes  :thumbs-up:
Hoe dat zo? Je vind beide foto's niks of begrijp ik je niet helemaal goed? :D

En bedankt natuurlijk ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Martijn,

heb je tijdens het film kijken geen last van een fellere bassweergave die van links schijnt te komen vanwege de schuine wand?

Ik heb vroeger ook dezelfde situatie gehad toen ik thuis woonde en toen was links altijd dominanter tov rechts in het laag. (maar toen had ik nog nooit van een db meter gehoord ook dus ja  :D )
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Martijn90 op januari 26, 2012, 18:41:38
Kleur van de speakers komt op de eerste inderdaad wel beter uit. Kleuren over het algemeen vind ik op de 2e beter overkomen vergeleken met de realiteit.
Hoe dat zo? Je vind beide foto's niks of begrijp ik je niet helemaal goed? :D

En bedankt natuurlijk ;)
Ik maak een grapje,foto,s zijn prima kerel en je set ook  ;)

Martijnst1990

Citaat van: squeek op januari 26, 2012, 18:45:16
Martijn,

heb je tijdens het film kijken geen last van een fellere bassweergave die van links schijnt te komen vanwege de schuine wand?

Ik heb vroeger ook dezelfde situatie gehad toen ik thuis woonde en toen was links altijd dominanter tov rechts in het laag. (maar toen had ik nog nooit van een db meter gehoord ook dus ja  :D )
Nee gelukkig niet. Ik heb juist het idee dat hij soms wat aanwijsbaar is aan de rechterkant, maar dat kan ook tussen de oren zitten omdat ik juist weet dat hij daar staat. Ben een tijd terug aardig druk geweest met de dB meter, REW en de phase en heb wel het idee dat hij redelijk goed staat nu, was ook wel te zien aan de waterfall toen denk ik.

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2012, 18:47:10


Wow  :o, gaaf hoor :worship:.
Thanks :) Nu wil ik alleen nog een mooi kader om de foto heen zoals in het Panorama topic, alleen moet ik even zoeken hoe dat moet :D

Citaat van: morca op januari 26, 2012, 18:50:58
Ik maak een grapje,foto,s zijn prima kerel en je set ook  ;)
Haha ok, anders moet je het ook gewoon zeggen hoor! :D


Edit: Nu met een klein zwart kader, maakt hem gelijk een stuk mooier vind ik zelf.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje


morca

Citaat van: Martijn90 op januari 26, 2012, 19:00:09
Nee gelukkig niet. Ik heb juist het idee dat hij soms wat aanwijsbaar is aan de rechterkant, maar dat kan ook tussen de oren zitten omdat ik juist weet dat hij daar staat. Ben een tijd terug aardig druk geweest met de dB meter, REW en de phase en heb wel het idee dat hij redelijk goed staat nu, was ook wel te zien aan de waterfall toen denk ik.
Thanks :) Nu wil ik alleen nog een mooi kader om de foto heen zoals in het Panorama topic, alleen moet ik even zoeken hoe dat moet :D
Haha ok, anders moet je het ook gewoon zeggen hoor! :D


Edit: Nu met een klein zwart kader, maakt hem gelijk een stuk mooier vind ik zelf.



Nee hoor ik maak geen commentaar op foto,s ,kwaliteid is goed af te zien wat je hebt en hoe het staat.
Dat die flitser er soms wat van bakt kan jij niks aan doen  ;)

frankp

Erg mooie set geworden zo en het staat ook lekker compact.
Denk dat je er echt midden in zit bij een filmpje.  :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op januari 26, 2012, 19:48:08
Heel gaaf hoor!!!
Thanks!
Citaat van: denoontje op januari 26, 2012, 19:58:59
nice,mis alleen nog de projector ;-P
Dat is toevallig, die mis ik ook! ;) Is iets voor later, past simpelweg niet op deze kamer zoals het nu is. Dan zou ik mijn bed de deur uit moeten doen en dat is wel erg drastisch :P
Citaat van: frankp op januari 26, 2012, 20:14:31
Erg mooie set geworden zo en het staat ook lekker compact.
Denk dat je er echt midden in zit bij een filmpje.  :thumbs-up:
Thanks :) En met de opstelling en indeling van de kamer heb ik het wel getroffen, daardoor kan ik er inderdaad midden in zitten 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

larzie

Ziet er gezellig en mooi uit je setup zo. Ik vind de eerste foto ook mooier ook al is hij lijkt deze niet helemaal scherp.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT