Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: papaleo op juni 21, 2020, 16:52:00
Ik geef je gelijk een seintje wanneer je de Marantz kan komen ophalen.. ;)

Je hebt PM Peter  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Het zal aan mij liggen maar ik snap niet wat er nu exact is gebeurd mbt de "handelaar".

Martijnst1990

Citaat van: denoontje op juni 22, 2020, 18:29:20
Het zal aan mij liggen maar ik snap niet wat er nu exact is gebeurd mbt de "handelaar".
Dacht al dat het aan mij lag  :angel:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

papaleo

Ik zal en ga het ook niet verder meer toelichten...streep er door heen!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijnst1990

Citaat van: papaleo op juni 22, 2020, 18:40:34
Ik zal en ga het ook niet verder meer toelichten...streep er door heen!
👍🏼
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Fijn dat de vv zo snel verkocht is! Dan kun je met een goed gevoel straks het verse speelgoed neerzetten[emoji1303].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nahpets

Citaat van: papaleo op juni 22, 2020, 17:29:30
Ik heb zojuist contact gehad met deze 'handelaar' en volgens hem is hij niet de enige die deze 'praktijken' uithaalt, in zijn ogen heeft hij niets verkeerds gedaan...volgens hem word dit bij schering en inslag gedaan op het forum, als hij het niet had gedaan dan had een ander het wel gedaan.

Als hij vindt dat hij niets raars heeft gedaan, en iedereen doet het, dan zal hij er toch ook geen probleem mee hebben dat je zijn naam hier neer zet? Het is niet alsof hij zich ergens voor hoeft te schamen of zo.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

morca

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2020, 22:30:17
Als hij vindt dat hij niets raars heeft gedaan, en iedereen doet het, dan zal hij er toch ook geen probleem mee hebben dat je zijn naam hier neer zet? Het is niet alsof hij zich ergens voor hoeft te schamen of zo.
Delen van info uit PM levert Leo een ban op.
erg jammerlijk,ik ben het met je eens Stephan.
Als er niks verkeerd gedaan is ,is het gratis reclame ;D

Jean Sibelius

En staat je MP60 al te spelen? :pompom: Ook wel benieuwd hoe het nu staat :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Nope..Jan, :nopompom: Vertraging in de levering.
Anders had ik het heus wel 'aan de grote klok' hebben gehangen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op juni 26, 2020, 21:42:08
Nope..Jan, :nopompom: Vertraging in de levering.
Anders had ik het heus wel 'aan de grote klok' hebben gehangen  ;)

Balen... ik had gehoopt dat je zo druk bezig was, dat je ons was vergeten... is er nieuwe datum gegeven?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

#2412
Citaat van: Jean Sibelius op juni 26, 2020, 21:48:02
Balen... ik had gehoopt dat je zo druk bezig was, dat je ons was vergeten... is er nieuwe datum gegeven?
Toch nog goed nieuws...
Ik werd gisterenmiddag  toch nog gebeld dat ze een laate(re) zending hebben binnengekregen... :pompom:
Dus ga de Lyngdorf zo nog ophalen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Tof!! Boys and toys heh. Naarmate je ouder wordt, worden de toys steeds mooier (duurder[emoji6]). Veel aansluit plezier!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

heel gaaf, ben benieuwd naar je bevindingen!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: Kamidioblitz op juni 27, 2020, 15:58:37
Tof!! Boys and toys heh. Naarmate je ouder wordt, worden de toys steeds mooier (duurder[emoji6]). Veel aansluit plezier!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja,nu je het zeg...hahaa ja dat is zo.
Thx.


Citaat van: PascalP op juni 27, 2020, 16:03:51
heel gaaf, ben benieuwd naar je bevindingen!
Ook ik ben dat... :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


papaleo

#2417
Mijn eerste uren/ervaringen met mijn nieuwe aanwinst...

De Lyngdorf heeft gisteren zijn plek gevonden in mijn rack.
Tijdens het uitpakken en plaatsten viel meteen op dat de MP-60 erg solide aanvoelt en het design vind ik geweldig.
Alles angesloten en eerst maar de nieuwste firmware via OTA er op gezet.

Gisteren tot in de late uurtjes bezig geweest met de MP60 te installeren...en te beluisteren.

Om eerst maar te beginnen met wat 'negatieve' ondervindingen;
Ik loop namelijk tegen wat dingetjes/instellingen op welke ik met de Marantz gewend was (normaal vond) en hier met de MP60 niet zo snel kan vinden....of niet mogelijk zijn.
Wellicht zie ik wat over het hoofd want de installatie is heel uitgebreid/complexer met veel meer mogelijkheden dan in vergelijking met de Marantz.

1) Waneer ik een bron via HDMI aansluit krijg ik daar geen beeld/geluid op mijn tv te zien waneer de mp60 in stand-by staat...,ik moet daarvoor altijd de mp60 aanzetten.

2)Wanneer ik het volume van de mp60 wil verhogen/verlagen zie ik deze info niet (onder) in het beeld al zijnde een volume balk,ik moet voor deze en alle anders info of op het apparaat/mp60 kijken of via de app of de web-interface er is naar mijn weten geen OSD in te schakelen.

3)De remote,welke ook heel solide aanvoelt en er mooi uitziet is niet verlicht,dus in het donker zou je het op de tast moeten doen.

Nu het positieve en waarom het allemaal om draait en dat is mijn eerste bevindingen wbt het geluid...ik heb ivm te weinig tijd gisteren een niet volledige Roomperfect sessie er op los gelaten ik was bij 91% gestopt...zou je het goed doen dan had ik meerdere metingen moeten doen om tot 100% uit komen...dit ga ik 'later' zeker nog doen.

Dus heb ik de mp60 bestookt met wat herkenbare filmfragmenten waar ik met de Marantz ook al van kon genieten.
Ik was reuze benieuwd hoe de mp60 (met name) mijn centerspeaker geluid zou gaan aanpakken,het geluid was hier uit lang niet goed meer geweest en ik had deze al eerder kunnen verbeteren door wat simpele aanpassingen...
Het eerste wat mij opviel was de dynamiek WAUW! en dat terwijl ik de volume knop niet eens zover had opengedraaid...
Ten tweede komt er nu 'veel' meer informatie met name uit mijn surround en hoogte speakers...!
Tijdens het luisteren lijkt het soms wel of er te veel informatie uit deze speakers komt deze 'extra' informatie had ik nooit/niet met de Marantz,ik ga er dan ook maar van uit dat deze inform./geluiden welke nu veel meer aanwezig zijn uit deze speakers ook zo zijn bedoelt om aan je door te geven.
Het is een ware beleving hoe de gedetailleerd en hoe precies de timing is en hoe de Lyngdorf àlles zo goed decodeert en plaatst ik had dit niet verwacht (wel gehoopt) dat Het verschil toch wel groot is tov de AV8805 welke ook geen misselijke processor is.
Wat mij nu ook later op de avond opviel was dat de centerspeaker niet meer opviel tijdens de film zeker wanneer er vocaal geluid uit de center kwam...het geluid had ik al eerder kunnen verbeteren maar nu was het geluid één met de rest van de speakers geworden,dit fenomeen heb ik lang niet meer waargenomen.
Waar ik ook blij mee ben is het feit dat het hdmi gebeuren wbt de handshake wanneer er tussen de bronnen word geschakeld word net zo flawles verloopt als ik gewend was met de Marantz...
De remote is niet verlicht...gelukkig staat deze ook in de database van de Neeo dus kan ik de Neeo daarvoor gebruiken ook om daar een 'Recipes' mee te maken.

Op een paar 'onoverkomelijkheden' na ben ik tot nu toe zeer tevreden met de Lyngdorf,wellicht als ik wat meer en een wat langere ervaring met deze machine heb zal ik later nog dingen toevoegen.



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

De eerste en de potentie van datgene wat het meest belangrijk is zit in elk gevoel snor! Gaaf om te lezen dat je dit ervaart, daar hoop je ook op wanneer je zo'n bedrag neertelt voor zo'n apparaat.

Wat betreft OSD, dit zijn juist apparaten die je bij custom installaties verwacht. Daarbij staat de apparatuur vaker niet in zicht. Niet iedereen zit er op te wachten om continu met een app te werken. Ik hoop dat je die optie nog tegen gaat komen[emoji4].

Heel veel plezier met verder ontdekken en inregelen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Er zal wel een(goede) reden zijn als er geen osd aanwezig zou zijn...
wellicht om het signaal hiermee niet te 'vervuilen'?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op juni 28, 2020, 09:15:30
Er zal wel een(goede) reden zijn als er geen osd aanwezig zou zijn...
wellicht om het signaal hiermee niet te 'vervuilen'?

Dat dus, OSD is processing in je videosignaal en dat wil je eigenlijk niet ;)

Zal zo ff op mijn gemak het hele verhaal lezen, klink zover in ieder geval zeer positief!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Nice Leo klinkt allemaal positief.  :clapping:

Een overlay van een menu is video processing en wil je als purist niet in je beeld hebben. Kan heel goed zijn dat Lyngdorf heeft gekozen voor enkel een video pass through (hdmi board)  om vervuilende video processing de kop in te drukken.  Dit ten goede van de geluidskwaliteit.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

OSD was er met het vorige HDMI board. Maar sinds het nieuwe HDMI 2.0 18Gbits board met sommige HDMI 2.1 features is dit technisch niet meer mogelijk heb ik gelezen. Heeft eventueel ook iets te maken met bepaalde vereisten voor Dolby Vision etc. Maw, het is geen instelling dat er geen OSD meer is maar het is bij design.

En dat van die niet verlichte ab vind ik zelf ook een minpuntje.

Maar voor de rest gaat het er natuurlijk om hoe het speelt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

p.s. even je handtekening aanpassen  :tounge:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Super om te horen! Ik zei toch al dat je wat ging beleven!  :pompom: