De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Started by Madhouse, May 6, 2012, 15:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

    Mijn set en hoe deze is ontstaan

    Start topic 06-05-2012 Back to the Roots
    Veel mensen hier op het forum kennen me hier wel en weten wat voor set ik had, idd had want ik ben sinds vandaag weer helemaal "Back to the Roots" en dus speel ik weer Stereo. Ik heb mijn complete surround set verkocht en er imo iets heel moois voor terug gekocht. De reden was simpel, ik twijfelde al een tijdje doordat ik voor 80% van de tijd muziek luister en 20% van de tijd film kijk, met de aankomende komst van ons eerste kindje was dit het duwtje in de rug om terug te gaan naar Stereo. Een film kan ik zo ook wel van genieten daar heb ik geen surround voor nodig (al blijft het natuurlijk altijd spectaculair).

    Ik heb me voor mijn huidige set op de 2e hands markt begeven en hier en daar een compromis moeten sluiten daar ik geen extra budget had. Ik heb daarom gekozen voor een Marantz PM8003 welke ik opgehaald heb in Emmen, het leuke was dat ik al tijden verliefd was op de Sonus Faber Concerto Domus speakers en de persoon waar ik de PM8003 van over heb genomen had deze aangesloten op de Concerto's, ik kon dus zo mijn gedroomde speakers in de juiste combi beluisteren en ik was overtuigd. Ik heb van forumgenoot 'gerzom' zijn set Concerto's over kunnen nemen en zie hier onder het resultaat.

    Resultaat: eigenlijk in 1 woord geweldig, ik zit nu al de hele middag naar deze combi te luisteren en wat een muzikaliteit komt er uit de Concerto's, in combinatie met de warme klank van Marantz ben ik een tevreden mens. Voor de toekomst heb ik nog steeds een grote wens om een Marantz PM-15S2 LE aan te gaan schaffen en misschien ooit gaan streamen maar eerst de lade met geld maar eens aanvullen. Voorlopig ben ik gewoon een tevreden mens en geniet ik van muziek zoals ik muziek graag wil beleven.

    Voor de gene die mijn oude set niet kennen, mijn oude topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78125.0

    Update 28-03-2013 Streaming Audio & Video
    Ik ben sinds een paar maanden volledig over op streaming en mijn UD heeft alleen nog aangestaan voor een BluRay. Ik heb een NAS aangeschaft en een 2e hands Squeezebox Classic (de Touch vragen ze imo veel te veel geld voor). Mijn hele CD collectie is omgezet naar .flac en alles word netjes bediend met iPeng op de iPad. Ook nog een tijdje de DAC van forumgenoot 'Pos' op bezoek gehad maar ik vind de stap naar een externe DAC op dit moment nog niet groot genoeg om er 1 aan te gaan schaffen. Dit gaat in de toekomst wel gebeuren maar voor nu gaat het budget uit naar een nieuwe TV. Ik kijk al een tijdje om me heen naar 55 inch schermen en het is nu tijd om die knoop maar eens door te hakken. Op mijn shortlist staan nu nog de volgende modellen 'Panasonic TX-L55DT50, Samsung 55ES6100, Philips 55PFL5507 en de LG 55LM620S' welke ik morgen hopelijk allemaal eens goed ga bekijken. Tot nu toe staat de Panasonic erg hoog op mijn lijstje qua design maar vooral qua beeld (heb deze al gezien in het echt) maar ik geef de andere schermen nog een kans. Naar plasma ga ik ook kijken maar ik vrees dat het hem niet gaat worden omdat de TV hier ook gewoon als dagelijkse TV gebruikt gaat worden en mijn vrouw ook regelmatig gebruik maakt van de pauze knop op de UPC box en dus de kans op inbranden groot is.

    Tevens 2 weken geleden alle switches in huis vervangen door Gbit versies en een nieuwe mediaspeler Mede8er MED600X3D aangeschaft. Alle films van de interne hardeschijf van de HDX heb ik naar de NAS gekopieerd en nu kunnen we ook lekker streamen. BD50's over het netwerk zijn geen enkel probleem meer en alles loopt mooi vloeiend zoals het hoort. SABnzb, Couch Potato en Sickbeard ingesteld op de NAS en alles gaat bijna vanzelf (helaas doordat .nzb files tegenwoordig anders worden aangeboden op nieuwsgroepen moet je nog veel handmatig doen).

    Update 29-03-2013 Nieuwe TV Samsung UE50ES6900
    Nieuwe TV, Samsung UE50ES6900, dit was geen eerste keuze omdat ik in eerste instantie een 55 inch wilde hebben en naar de eerder genoemde merken/types wilde kijken omdat deze binnen mijn budget vielen. Ik ben naar een winkel in Doetinchem geweest waar ze bijna alle schermen hadden staan (alleen de Philips niet maar die had ik al gezien bij een collega). Na wat kijken en vergelijken was ik enthousiast en vooral over de Panasonic TX-L55DT50. De verkoper vroeg aan mij waarom perse een 55 inch en geen 50 inch? Tja ik wilde nu eenmaal een groot scherm was mijn antwoord. Toen vroeg hij waarom niet een 50 inch en een vele male betere beeldkwaliteit? Dat moest ik eerst zien was mijn antwoord. Toen liepen we weer naar de Samsung hoek toen en hij wees me op de UE50ES6900 waar de Samsung demo op speelde, na even goed gekeken te hebben was ik overtuigd, wat een beeld zeg. Helaas bleek alleen dat deze toch 200 euro boven mijn budget lag en hij hier niets mee kon doen. Ik zei dat ik thuis ging overleggen en wellicht later terug kwam. Eenmaal thuis wat reviews gelezen en ik wist het nog steeds zeker, dit moest mijn nieuwe TV worden. Na Femke te hebben overtuigd zei ze, waarom bel je Smits niet even, daar kom je toch zo graag. De telefoon gepakt en Smits gebeld en ze hadden deze TV ook staan en konden hem voor mijn vooraf bepaalde budget aanbieden met nog een muurbeugel er bij ook. Ik heb mijn schoonvader gebeld en een paar uur later zijn we de TV op gaan halen en voor dat de avond begon hing hij al aan de muur.

    Ik ben na een iets meer dan een week nog steeds super enthousiast, we kijken veel film en wat me vooral opvalt is dat er in donkere films erg veel detail te zien is, neem bijv. Batman Begins, The Dark Knight en The Dark Knight Rises welke ik allemaal gezien heb afgelopen week. Ook de animaties zoals Madagascar 3 spatten van het scherm, bij iedere film hebben we echt een WOW-gevoel. Ik heb in het eerste weekend nog wel wat afstelwerk gedaan want het out-of-the-box beeld was wel erg goed maar het kon allemaal net iets beter. Het beeld is nu zoveel malen beter dan dat we gewend waren met de Toshiba welke ISF was gekalibreerd dat ik nog niet weet of ik dit scherm wel ISF laat kalibreren.

    Ik heb de TV niet gekocht voor 3D, ik loop er nog steeds niet warm voor. Het maakt me echter wel nieuwsgierig dus heb wat kleine stukjes 3D content gekeken. Helaas zijn de brillen die je er bij krijgt niet echt van hoge kwaliteit dus ik denk dat ik in de toekomst nog wel 2 betere brillen aan ga schaffen, al is het maar om af en toe een 3D film te kijken. Maar nogmaals, ik heb hem echt gekocht om zijn 2D prestaties en die zijn super!

    Update 16-05-2013 DAC loos
    De laatste tijd luister ik echt weer heel erg veel muziek en begin me toch wel te ergeren aan het vlakke geluid wat ik heb met streamen. Ik heb een tijdje de DAC van 'POS' op bezoek gehad en dat beviel me uitstekend. Dus ik moet op DAC jacht. Na veel Google en lezen denk ik dat de Cambridge Audio DACMagic 100 een zeer geschikte DAC voor mij is. Ik ben er voor 95% zeker van dat dit hem gaat worden en forumgenoot 'quattronl' heeft al aangeboden mij te overtuigen van de laatste 5% door met zijn DACMagic 100 langs te komen om hem in mijn eigen set te laten horen. Natuurlijk wil hij ook mijn set beluisteren dus dat is een mooie combi. Word dus vervolgt.......

    Update 31-05-2013 Niet meer DAC loos, DacMagic 100 aangeschaft
    Zonder eigenlijk te luisteren in mijn eigen set was ik zo overtuigd van de ervaringen die ik las over de DACMagic 100 dat ik het wel aan durfde er één te bestellen. Bij wifimedia hadden ze daarbij ook nog eens een 10% korting actie als je je aankoop deelde op social media, de keuze was dus snel gemaakt. Ik heb een zwarte Cambridge Audio DACMagic 100 besteld en deze aankoop bevalt me uitstekend en bracht me eigenlijk nog meer dan dan ik verwachte. Niet alleen het geheel werd een stuk strakker, er was ook veel meer detail te horen en ik vind het nu echt gelijkwaardig aan CD klinken. Ik heb ook alle interlinks en digitale kabels vervangen voor RU Connected versies, deze was ik al tevreden over tussen de UD en PM dus ook op de DAC moesten deze kabels komen. Kortom, ik ben weer een tevreden mens.

    Update 14-07-2013 M&G met Peerless Monster, Quattronl en HTip (lang verhaal even in spoiler gezet)
    Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



    Update 26-07-2013 CA Diamond plate en Inakustik NF 1302 Interlinks aangeschaft
    Door de M&G met Philip, Rens en Ferry ben ik toch gaan twijfelen over een CA plate en na wat heen en weer PM'en met Rens kreeg ik van Crusade zo'n goede aanbieding voor een Diamond 2 dat ik deze eigenlijk ook niet kon weigeren, wat ik dus ook niet heb gedaan :D. Daarnaast werd ik door Erik S. van jouwhifi getipt op een mooie set Inakustiks NF-1302 Interlinks op marktplaats dat ik contact heb gezocht met de verkoper en we het eigenlijk vrij snel eens waren over deze interlinks. Beiden waren totaal geen plande upgrades maar waren zulde mooie buitenkansjes dat ik ze niet kon laten liggen. De set interlinks heb ik inmiddels al aangesloten tussen de DAC en Squeezebox en brengt een behoorlijke verbetering door op het gebied van dynamiek en deatils. De Diamind 2 verwacht ik eind augustus binnen en wat deze doet met het geluid is eigenlijk al bekend. Ik verheug me heel erg op de komst van deze plaat!

    Update 16-08-2013 Squeezebox Touch + BOTW voeding aangeschaft
    Wederom niet gepland maar zeker een heel erg mooie upgrade. Afgelopen week zag ik op het forum een Squeezebox Touch + BOTW voeding voorbij komen, deze zie je zelden voor een leuke prijs voorbij komen maar deze keer was hij dat wel. Helaas natuurlijk weer net te laat en piste ik naast de pot. Toch maar een advertentie in de markt gezet dat ik op zoek ben naar een Touch voor een redelijke prijs denkende dat dit nog wel even gaat duren voordat er 1 voorbij komt, Niets was minder waar want forumgenoot 'BJF' stuurde mij een PM dat zijn aankoop eigenlijk een impuls was en hij hem best aan mij wilde doorverkopen. Deze deal was dus eigenlijk snel gesloten en de Touch word naar mij doorgestuurd zonder dat 'BJF' hem aangesloten heeft gehad.

    Update 19-09-2013 Marantz PM-15S2 Limited Edition aangeschaft
    Volgt....

    Update 26-09-2013 Daar is dan de Crusade Audio Diamond 2
    Volgt....



    Mijn set

    Apparatuur
    - TV: Samsung UE50ES6900
    - Versterker: Marantz PM-15S2 Limited Edition
    - Bron: Marantz UD5005 Zwart
    - Bron: Logitech Squeezebox Touch + BOTWS
    - Speakers: Sonus Faber Concert Domus in Pianolak Zwart
    - Gameconsole: Playstation 3 80GB
    - Mediaspeler: Mede8er MED600X3D
    - NAS: Synology DS213 (2x 3TB)

    Kabels & Toebehoren
    - 1x Crusade Audio Diamond 2 plate
    - 1x Inakustik Reference LS-1102 (2.5m) Luidspreker Kabels
    - 1x Inakustik Reference NF-1302 (1.2m) Analoge Interlinks
    - 1x Inakustik Reference NF-202 (1.2m) Analoge Interlinks
    - 1x RU Connected (1.0m) Digitale Interlink
    - 5x AudioQuest Pearl HDMI kabels (0.6m, 1.0m en 2.0m)
    - 1x Belden 3.3mm2 DIY netkabel met W&M Shuko en IEC (1.5m)
    - 1x Furutech G-320 netkabel (1.2m)
    - 1x DIY Stekkerblok Alu 8-voudig stekkerblok met Belden 3.3mm2 netkabel en haakse shuko (1.0m)
    - 1x VibraPods Model 2
    - 1x VibraPods Model 3

    Wishlist
    - LEEG!



    M&G Leesvoer

    Recept Lasagna
    Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



    M&G 14 juli 2013, Verslag quattronl
    Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



    M&G 14 juli 2013, Verslag Peerless Monster
    Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



    M&G 14 juli 2013, Verslag HTip
    Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.





    Foto's

    Marantz PM8003




    Sonus Faber Concerto Domus



    Overzicht (TV is reeds vervangen, zie foto's hieronder)


    Nieuwe situatie








    [/list]
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    dre73

    Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

    Xander32

    Mooie set hoor! Geniet er maar van :headbanging:.

    Betreft de LE- die kan ik jou zeker aan bevelen.
    Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

    Madhouse

    Quote from: dre73 on May  6, 2012, 15:39:31
    mooie speakers! 8)
    Thnx, dat vind ik nu ook  :D

    Quote from: Xander32 on May  6, 2012, 15:49:10
    Mooie set hoor! Geniet er maar van :headbanging:.

    Betreft de LE- die kan ik jou zeker aan bevelen.
    Genieten doe ik de hele dag al met een grote glimlach op zijn gezicht.

    Naast Htip ben jij volgens mij net zo enthousiast over de PM-15S2 LE, dat zit dus wel goed.  :D
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    LittleNinja

    Hey Madhouse...

    Prachtig, ze staan er! Wat zijn de bevindingen in jouw eigen luisterruimte??

    Gegroet,
    LN
    "Je moeder is de dwaling van het inzicht."
    "Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
    "If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

    Xander32

    Quote from: LittleNinja on May  6, 2012, 16:02:22
    Hey Madhouse...

    Prachtig, ze staan er! Wat zijn de bevindingen in jouw eigen luisterruimte??

    Gegroet,
    LN
    Wat is er bij jou voor in de plaats gekomen¿
    Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

    Jumping Jack

    Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
    Jumping Jack's set
    Discogs

    Madhouse

    Quote from: LittleNinja on May  6, 2012, 16:02:22
    Hey Madhouse...

    Prachtig, ze staan er! Wat zijn de bevindingen in jouw eigen luisterruimte??

    Gegroet,
    LN
    Heb nog wat toevoegingen gedaan in de openingspost, maar ze klinken echt geeldig hier :D

    Quote from: Jumping Jack on May  6, 2012, 16:09:36
    Mooi Roy! Veel plezier ermee!
    Dat lukt aardig  :D
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    LittleNinja

    "Je moeder is de dwaling van het inzicht."
    "Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
    "If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

    riwi

    Mooi hoor!
    Maar waarom heb je je andere topic gelocked? Dat mogen wij ook niet  ::)

    Madhouse

    Ja eigenlijk geen idee, zal hem wel weer open doen  ;)
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    riwi


    Madhouse

    Kan gebeuren he, teveel rechten is ook niet altijd handig  :D

    Nu weer on-topic  :tongue2:
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    R


    Alex Groningen


    Madhouse

    Quote from: R on May  6, 2012, 18:11:50
    Staat werkelijk prachtig!
    Helemaal mee eens  :wub:

    Quote from: Alex Groningen on May  6, 2012, 18:39:21
    Mooie set. En welkom in het stereo topic. :D
    Ja het heeft even geduurd maar ik ben er  :D
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    gerzom

    Ziet er goed uit! Ze staan er netjes bij!

    Ik ben blij dat ze een goed nieuw thuis gekregen hebben.
    Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


    Madhouse

    Quote from: gerzom on May  6, 2012, 20:27:59
    Ziet er goed uit! Ze staan er netjes bij!

    Ik ben blij dat ze een goed nieuw thuis gekregen hebben.

    Bedankt! Ze zijn bij een liefhebber terecht gekomen en voor mij blijvertjes  ;)
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    Kingpin

    Quote from: Madhouse on May  6, 2012, 15:37:49
    Veel mensen hier op het forum kennen me hier wel en weten wat voor set ik had, idd had want ik ben sinds vandaag weer helemaal "Back to the Roots" en dus speel ik weer Stereo. Ik heb mijn complete surround set verkocht en er iets heel moois voor terug gekocht. De reden was simpel, ik twijfelde al een tijdje doordat ik 80% muziek luister en 20% film kijk, met de aankomende komst van ons eerste kindje was dit het duwtje in de rug om terug te gaan naar Stereo. Een film kan ik zo ook wel van genieten daar heb ik geen surround voor nodig (al blijft het natuurlijk altijd spectaculair).
    Grappig, exact hetzelfde is mij overkomen ... een kleine op komst, av tijdelijk naar zolder en overgegaan naar stereo ivm de komst van een kleine, en eerlijk gezegd ik mis het surround gebeuren totaal niet, goede stereo is en blijft toch wel erg mooi.

    Je set ziet er prachtig uit !
    Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


    denoontje


    royal d


    Madhouse

    Al die mooie reacties doen me echt goed. Ik beleef mijn muziek collectie behoorlijk opnieuw, ik zit bij elk nummer wat ik luister ook al weer te denken hoe zal dat ene nummer klinken op deze set met als gevolg dat ik heel wat op en neer loop naar de UD5005 om een CD te wisselen, iets wat ik overigens helemaal niet erg vind  :D

    Zit nu mijn all-time-favoriet te luisteren:
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

    PVL

    Proficiat Roy! Mooie set zo!
    Ik kom eerdaags ff de stands bij je halen dan kan ik eea irl bekijken.  
    Overigens van de week ook een Marantz versterker gekocht voor stereo gebruik.

    Cu Pieter
    Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

    Madhouse

    Hee Pieter, ik hoor het wel wanneer je langs komt. Je mag ze bewonderen maar ook horen hoor, geen probleem  ;)
    Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub