The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

Gefeliciteerd kerel!
Hele mooie upgrade.
Geniet ervan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Hey Martijn,

Zou het kunnen dat de vorige eigenaar de speakers bi amp had aangesloten? Je moet dan namelijk een switch op de achterkant van de receiver omzetten. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb er in ieder geval geen last van bij 7.1 > 5.1.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Zefanja on April 15, 2012, 02:09:36
Gefeliciteerd kerel!
Hele mooie upgrade.
Geniet ervan.
Thanks, genieten komt helemaal goed 8)

Quote from: Etiennevh on April 15, 2012, 10:16:46
Hey Martijn,

Zou het kunnen dat de vorige eigenaar de speakers bi amp had aangesloten? Je moet dan namelijk een switch op de achterkant van de receiver omzetten. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb er in ieder geval geen last van bij 7.1 > 5.1.


Wat ik heb aangesloten is: Front A left en right, center en surround left en right. En ik kan 1 switch vinden waar speaker C bij staat en wijst naar de surround back kanalen en die staat op off. Jou Oppo heb je ook zo aangesloten dat hij PCM uitstuurd naar de Marantz en dus HD audio afspeelt?

Misschien word het opgelost als ik de meetmic aansluit zodat hij ziet dat ik maar 5.1 heb, hoop dat de mic en AB dinsdag binnen zijn, want dan ben ik vrij en heb ik er dus de tijd voor :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Quote from: Martijn90 on April 15, 2012, 10:23:52
Thanks, genieten komt helemaal goed 8)
Wat ik heb aangesloten is: Front A left en right, center en surround left en right. En ik kan 1 switch vinden waar speaker C bij staat en wijst naar de surround back kanalen en die staat op off. Jou Oppo heb je ook zo aangesloten dat hij PCM uitstuurd naar de Marantz en dus HD audio afspeelt?

Misschien word het opgelost als ik de meetmic aansluit zodat hij ziet dat ik maar 5.1 heb, hoop dat de mic en AB dinsdag binnen zijn, want dan ben ik vrij en heb ik er dus de tijd voor :)
Jep mijn Oppo stuurt ook PCM uit naar de Marantz. Als het goed is springt de Marantz vervolgens op Multi Channel 5.1 o.i.d. waardoor je HD audio over die 5.1 kanalen hebt.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on April 15, 2012, 11:06:33
Jep mijn Oppo stuurt ook PCM uit naar de Marantz. Als het goed is springt de Marantz vervolgens op Multi Channel 5.1 o.i.d. waardoor je HD audio over die 5.1 kanalen hebt.


Klopt, dat staat er bij mij ook. En waar anders DTS staat staat nu M-PCM op het display van de Marantz.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Quote from: Martijn90 on April 15, 2012, 11:27:27
Klopt, dat staat er bij mij ook. En waar anders DTS staat staat nu M-PCM op het display van de Marantz.
Dat moet er ook staan :) Dan zou je zeggen dat er niets aan de hand is. Ik weet niet hoe mijn oppo het uit stuurt, maar volgens mij kon je daar ook 5.1 of 7.1 in stellen? Kun je ook nog bekijken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Heb gister aardig wat stukjes film en muziek getest en het is allemaal even geweldig! Vooral muziek is een enorme verbetering, zowel stereo als concert BD's. CD's als Dire Straits - Brothers in Arms (moet altijd even getest worden :D) en bijvoorbeeld Katie Melua - Piece by Piece klinken echt verbluffend. Beschrijven van geluid ben ik erg slecht in, maar ik hoor nu details die ik anders echt niet hoorde (kan geen instrumenten benoemen, zo muzikaal ben ik helaas niet ;)). Er zit zoveel meer kracht in het stereo beeld en de plaatsing is zoveel beter, heel ruimtelijk. Heb meerdere keren op gestaan om even aan de center te luisteren, maar die deed echt niet mee :D Ook de bass is een stuk strakker, hiermee merk je vooral dat de speakers nu veel meer vermogen krijgen.

Op een gegeven moment had ik Katie Melua opstaan op een behoorlijk volume en toen kwam mijn ma binnen. Gauw de speler op pauze, want ze houd niet zo van hard geluid, maar ik kreeg te horen dat ik hem weer aan moest zetten want ze vond het zo mooi klinken. Toen kwam de vraag wie of welke cd dit was en toen bleek het haar eigen CD van Katie te zijn, zo had ze hem nog nooit gehoord, ze herkende hem niet eens :D

Vervolgens nog wat concert BD's opgehad, onder andere: Adele, Beyoncé, Michael Bublé (DVD), Kings of Leon en John Mayer. Stuk voor stuk klinken ze fantastisch, zoveel beter dan de Pioneer. Meer detail, meer rust en vooral de subwoofer is gewoon veel strakker, minder boomerig. Had er nooit zo bij stil gestaan maar blijkbaar heeft de receiver ook heel veel invloed op de subwoofer aansturing.

Toen was het tijd voor wat film stukjes, onder andere wat stukjes op gezet van:

- Avatar. Het stukje waar de eerste bulldozers door het bos komen. Eerst heel veel rust, vervolgens wat brekende takjes die achter me vandaan kwamen en vervolgens een stortvloed aan brekende takken en omvallende boven. Surround kwam zoveel meer tot zijn recht omdat de speakers gewoon veel minder aan te wijzen waren. Er zat geen gat meer tussen surround links en rechts, net of er nog 1 of 2 speakers tussen staan, echt heerlijk  8)

- Transformers 3. De intro die ook op de HSDD staat en ook hier weer veel meer surround, tot in de kleinste details zoals metaal achtige rateltjes en vallende kogel hulzen. En ook hier weer: het liep allemaal een stuk vloeiender in elkaar over, zowel van fronts naar surround als van surround left naar right bijvoorbeeld.

- En vervolgens de dag afgesloten met The Fast and the Furious (helemaal gezien) en het word wat eentonig, maar ook hier weer een hele verbetering :) Wat ook erg opvalt bij alle stukjes film is de center. Ik las altijd wel dat de center zo'n beetje de belangrijkste speaker is in een film, maar ik merkte dat nooit zo. Als ik een film keek met mijn Pioneer kwamen de stemmen uit de center maar ook heel duidelijk uit beide fronts. Nu kwam ik er dus achter dat het eigenlijk alleen maar uit de center hoort te komen  ::) Met de Marantz komt er qua stemmen niks uit de fronts, maar puur en alleen uit de center.

Tot nu toe dus echt enorm tevreden en dan springt vooral de CD weergave op Pure Direct eruit, omdat hier geen instellingen voor nodig zijn verder. Ben ervan overtuigd dat het surround nog een heel stuk beter word als ik alles met de meetmic en dB meter in gemeten heb.

Zo, is een hele lap tekst geworden en in de loop van komende week dus meer als alles goed is ingesteld 8)


Quote from: Etiennevh on April 15, 2012, 11:37:58
Dat moet er ook staan :) Dan zou je zeggen dat er niets aan de hand is. Ik weet niet hoe mijn oppo het uit stuurt, maar volgens mij kon je daar ook 5.1 of 7.1 in stellen? Kun je ook nog bekijken.
Thanks, zal zo de instellingen van de BD speler nog even doorlopen, maar heb nooit iets van 7.1 of 5.1 zien staan. Anders zal ik hem zo nog is op bitstream zetten zodat hij het gewone DTS spoor afspeelt en even kijken hoe de intro dan is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


squeek

Congrats met je upgrade! Maare, ben je niet wat te snel te werk gegaan vraag ik me af?

De sr9600 is zeker één van the finest die marantz op de markt heeft gebracht, maar ondertussen toch wel wat jaartjes oud en ontbreekt de hd audio formaten. Door je speler analoog aan te sluiten krijg je ook wel de hd audio eruit, maar hierdoor omzeil je de (veel betere/duurdere) processor van de marantz en laat je de bd speler het processing werk doen, wat mij kwalitatief ondermaats is tov de processor van een receiver. Ben je dan niet beter af denk ik dan om de marantz het 'echte' werk te laten doen. (hd audio dumpen dus) Nu gebruik je in feite enkel de eindversterker van de marantz, wat zeker al een verschil maakt in stabiliteit van klank etc. Maar ik vindt het persoonlijk een dure upgrade als je bedenkt dat je de helft van de receiver ongebruikt laat.

Voor 150 euro meer had je een sr7005 gehad   :-\ up-to-date met alles en had in mijn opzicht een veel grotere upgrade geweest. Ik wil de sr9600 eigenaars niet tegen de schenen stampen of zo  ;) maar het gebrek aan hd audio, en het dan toch via de bd speler eruit te krijgen lijkt me gewoon een niet goed over nagedachte keuze. (kwalitatief slechte processing, geen x-over instelling, slecht bass management vaak) dan zou ik persoonlijk de hd formaten laten vallen en eens proberen om de processor van de marantz eens deftig zen ding te laten doen.

Mijn mening   :)

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Etiennevh

Jouw beschrijving van de Marantz is zo'n beetje wat ik ook ervaar met wat ik ook afspeel, het maakt niet uit wat het is want het klinkt altijd goed. Moet je eens muziek DVD's afspelen. Sommige DVD's waren vroeger altijd wel leuk, maar eigenlijk niet om aan te horen. Sinds dat de Marantz en Oppo er staan, is het verschil tussen DTS 5.1 en DTS HD enz. verschrikkelijk klein geworden. Als je het mij vraagt is dat een verdienste van de Marantz.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: squeek on April 15, 2012, 11:54:59
Congrats met je upgrade! Maare, ben je niet wat te snel te werk gegaan vraag ik me af?

De sr9600 is zeker één van the finest die marantz op de markt heeft gebracht, maar ondertussen toch wel wat jaartjes oud en ontbreekt de hd audio formaten. Door je speler analoog aan te sluiten krijg je ook wel de hd audio eruit, maar hierdoor omzeil je de (veel betere/duurdere) processor van de marantz en laat je de bd speler het processing werk doen, wat mij kwalitatief ondermaats is tov de processor van een receiver. Ben je dan niet beter af denk ik dan om de marantz het 'echte' werk te laten doen. (hd audio dumpen dus) Nu gebruik je in feite enkel de eindversterker van de marantz, wat zeker al een verschil maakt in stabiliteit van klank etc. Maar ik vindt het persoonlijk een dure upgrade als je bedenkt dat je de helft van de receiver ongebruikt laat.

Voor 150 euro meer had je een sr7005 gehad   :-\ up-to-date met alles en had in mijn opzicht een veel grotere upgrade geweest. Ik wil de sr9600 eigenaars niet tegen de schenen stampen of zo  ;) maar het gebrek aan hd audio, en het dan toch via de bd speler eruit te krijgen lijkt me gewoon een niet goed over nagedachte keuze. (kwalitatief slechte processing, geen x-over instelling, slecht bass management vaak) dan zou ik persoonlijk de hd formaten laten vallen en eens proberen om de processor van de marantz eens deftig zen ding te laten doen.

Mijn mening   :)

Greetz
Mijn BD speler staat zo ingesteld dat hij PCM uitstuurt waardoor de Marantz dit oppakt en zelf decodeert. Zo doet de Marantz dus het werk en heb ik gewoon HD geluid. Enige verschil is dat het niet op het display van de Marantz staat, maar dat hoor ik toch niet ;)

Het was voor mij eigenlijk simpel. Ik heb bij Philip gehoord waar deze receiver toe in staat is (geen vergelijk met mijn set natuurlijk, maar toch) en dat is gewoon ongelooflijk. Het feit dat Philip deze receiver nog niet heeft geupgrade (en ook niet van plan is volgens mij) zegt voor mij eigenlijk al genoeg.

Kort samen gevat: deze Marantz heeft power zat, HDMI aansluitingen, HD audio via PCM, veel betere surround en stereo weergave. Die echt nieuwe snufjes zoals Airplay etc hoef ik toch niet, dus denk ik dat dit een betere koop is als een SR7005.

En bedankt natuurlijk ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on April 15, 2012, 11:59:34
Jouw beschrijving van de Marantz is zo'n beetje wat ik ook ervaar met wat ik ook afspeel, het maakt niet uit wat het is want het klinkt altijd goed. Moet je eens muziek DVD's afspelen. Sommige DVD's waren vroeger altijd wel leuk, maar eigenlijk niet om aan te horen. Sinds dat de Marantz en Oppo er staan, is het verschil tussen DTS 5.1 en DTS HD enz. verschrikkelijk klein geworden. Als je het mij vraagt is dat een verdienste van de Marantz.
In veel gevallen denk ik dat DTS en DTSHD (bij mij in ieder geval) ook wel een beetje tussen de oren zit (wat wel heel sterk is). Sowieso zit er natuurlijk ook heel veel verschil tussen 2 DTSHD tracks. Zo kan een goede DTS track veel beter klinken dan een slechtere TrueHD of DTS-HD van een andere film. Ik heb eigenlijk nooit echt het vergelijk gedaan tussen DTS en DTSHD van dezelfde film. Hoeft voor mij ook niet echt, als het maar goed klinkt en dat doet het :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Wat ik van het uitsturen van PCM signalen weet is dat je speler dan decodeert en je vervolgens gebruik maakt van het bassmanagement van de Marantz. Je omzeilt dus de dacs van de Marantz, maar maakt wel gebruik van de instellingen zoals x-over, afstanden en speakerformaat.

Zou je van de dacs van de marantz gebruik willen maken dan zal je toch bitstream uit moeten sturen, waarbij de Marantz de core zelf oppakt en de rest (het tweede signaal wat het eerste signaal aanvult naar HD audio) wegkiepert.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen, dus correct me if I'm wrong. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WilcoL

Nice Martijn, erg mooi apparaat: heel veel plezier ermee! Maar volgens mij heeft Skyfox het ook helemaal bij het rechte eind: bitstream levert het echte gebruik van de interanls van de 9600 op...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Quote from: skyfox on April 15, 2012, 12:30:28
Wat ik van het uitsturen van PCM signalen weet is dat je speler dan decodeert en je vervolgens gebruik maakt van het bassmanagement van de Marantz. Je omzeilt dus de dacs van de Marantz, maar maakt wel gebruik van de instellingen zoals x-over, afstanden en speakerformaat.

Zou je van de dacs van de marantz gebruik willen maken dan zal je toch bitstream uit moeten sturen, waarbij de Marantz de core zelf oppakt en de rest (het tweede signaal wat het eerste signaal aanvult naar HD audio) wegkiepert.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen, dus correct me if I'm wrong. ;)
Quote from: WilcoL on April 15, 2012, 13:21:49
Nice Martijn, erg mooi apparaat: heel veel plezier ermee! Maar volgens mij heeft Skyfox het ook helemaal bij het rechte eind: bitstream levert het echte gebruik van de interanls van de 9600 op...
Hm.. dan heb ik het blijkbaar zelf verkeerd begrepen, zal het nog is opzoeken en het verschil beluisteren tussen bitstream en PCM. En bedankt, ga ik zeker veel plezier mee hebben :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Wow, mooie upgrade zeg :thumbs-up:. Geweldige versterker, zowel in meerkanaals als het stereo!
Alleen niet alle nieuwe formats aan boord, maar met een hdmi aansluiting geen enkel probleem, wanneer je de bron dan laat decoderen.


Geniet er van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Even gauw gezocht en kwam dit topic tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107746.0

Met een paar quotes:
Quote from: HTip on December 23, 2010, 17:00:06
Hoor ik mijn naam?? ;D

Het voordeel van PCM over HDMI is dat de volledige processing (incl. bassmanagement) door de SR9600 geregeld wordt. Bij analoog ben je volledig afhankelijk van de instelmogelijkheden van de BD-speler. En er zijn er niet veel die een degelijk bassmanagement hebben. Vaak zijn de stappen in de timing ook te groot. En dan krijg je de bubble nooit zo goed als dat de SR9600 het doet...

Nog een voordeel is dat je slechts 1 kabel nodig hebt i.p.v. 4 paar interlinks ;)
Quote from: celerontje on December 22, 2010, 19:33:46
BD instellen op PCM, HDMI kabel eraan, KLAAR!
Ga er vanuit dat Philip dit ter zijner tijd ook wel leest, misschien kan hij ook nog mee discussiëren :D

Quote from: Xander32 on April 15, 2012, 13:28:16
Wow, mooie upgrade zeg :thumbs-up:. Geweldige versterker, zowel in meerkanaals als het stereo!
Alleen niet alle nieuwe formats aan boord, maar met een hdmi aansluiting geen enkel probleem, wanneer je de bron dan laat decoderen.


Geniet er van.
Thanks :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Processing: ja, decodering niet.

Ik herinner het me van mn ps3. Omdat die geen bitstream kan uitsturen moet de ps3 decoderen en daarna doorsturen naar de amp.
Omdat het signaal al gedecodeert is herkent de amp de codering niet (als in: is het signaal DTS, DTS HD etc.) en geeft het signaal op het display weer als PCM.

Ergo, je gebruikt de decodering van je speler, verdere processing gebeurt in je amp.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on April 15, 2012, 14:14:39
Processing: ja, decodering niet.

Ik herinner het me van mn ps3. Omdat die geen bitstream kan uitsturen moet de ps3 decoderen en daarna doorsturen naar de amp.
Omdat het signaal al gedecodeert is herkent de amp de codering niet (als in: is het signaal DTS, DTS HD etc.) en geeft het signaal op het display weer als PCM.

Ergo, je gebruikt de decodering van je speler, verdere processing gebeurt in je amp.
Ah duidelijk. Ik las processing en decodering even als 1 ding, stom ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Quote from: skyfox on April 15, 2012, 14:14:39
Ergo, je gebruikt de decodering van je speler, verdere processing gebeurt in je amp.

Dat is toch ook juist de bedoeling van PCM uitsturen? Processing door de AMP laten doen, decodering door de bron?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Wat een gave upgrade, Martijn! Daar ga je heel erg veel plezier van hebben. Het is de beste receiver die Marantz ooit gemaakt heeft en volledig future proof.

Je kan de volledige bediening doen met de knoppen op de receiver. Menu, cursor, enter en exit zitten allen achter de klep. Composietkabel naar de TV en instellen maar. Geldt ook voor MRAC en handmatige instellingen.

Even iets over PCM. Het HD-audiosignaal wordt omgezet naar M-PCM, wat nog steeds digitaal is. Dit wordt over HDMI naar de SR9600 gestuurd die dit vervolgens decodeert en processed. Dus ook de DACs van de SR worden gebruikt. Bass management en alle andere instellingen worden gebruikt, dus het enige verschil met bitstream is dat het eerst omgezet wordt naar een uniform digitaal signaal.

C-switch OFF betekent overigens normale werking, ON is voor bi-amping van de fronts.

Nogmaals veel plezier :pompom: en als je vragen hebt stel ze gerust!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Gefeliciteerd met je upgrade, toch nog best snel de knoop door gehakt. Leuk verslagje ook wat je hebt geschreven over je eerste bevindingen, dat zijn ook een aantal concerten en films die ik meteen zou testen. Heb je btw Mi4 al getest? Zit een geweldige soundtrack met special effects bij!

Ik zou zeggen: Geniet van je laatste aanwinst. Maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 15, 2012, 15:02:04
Wat een gave upgrade, Martijn! Daar ga je heel erg veel plezier van hebben. Het is de beste receiver die Marantz ooit gemaakt heeft en volledig future proof.
Thanks, ben er ook echt ontzettend wijs mee :) Hij werd voor een hele mooie prijs op het forum aangeboden en heb wat informatie opgezocht en ben eigenlijk niks negatiefs tegen gekomen. Daarnaast had ik hem natuurlijk al bij jou gehoord en dat was op zijn zachts gezegd ontzettend indrukwekkend (ook door alle andere aanpassingen en apparatuur natuurlijk, maar toch).

Quote from: HTip on April 15, 2012, 15:02:04
Je kan de volledige bediening doen met de knoppen op de receiver. Menu, cursor, enter en exit zitten allen achter de klep. Composietkabel naar de TV en instellen maar. Geldt ook voor MRAC en handmatige instellingen.
Dat had ik inderdaad gevonden. Heb de afstanden goed gezet en het volume van de kanalen over genomen van mijn Pioneer. Ik moet nu natuurlijk naast de receiver te zitten om het aan te passen dus kan niet tegelijk op een dB meter kijken die op de luisterpositie moet staan, dus dat komt allemaal van de week. Doet MRAC ook wat aan de akoestiek trouwens? Of heb ik de meetmic eigenlijk niet nodig als ik toch het kanaal volume met de dB meter instel?

Quote from: HTip on April 15, 2012, 15:02:04
Even iets over PCM. Het HD-audiosignaal wordt omgezet naar M-PCM, wat nog steeds digitaal is. Dit wordt over HDMI naar de SR9600 gestuurd die dit vervolgens decodeert en processed. Dus ook de DACs van de SR worden gebruikt. Bass management en alle andere instellingen worden gebruikt, dus het enige verschil met bitstream is dat het eerst omgezet wordt naar een uniform digitaal signaal.
Kijk, duidelijke taal :) Dan heb ik toch alles goed staan en het klinkt ook echt heerlijk. Vraag me dan alleen nog even af hoe dat met Transformers zit, want daar valt achter me het geluid echt helemaal weg in de intro. Wellicht dat MRAC dat goed oppakt als ik de mic aansluit van de week.


Quote from: HTip on April 15, 2012, 15:02:04
C-switch OFF betekent overigens normale werking, ON is voor bi-amping van de fronts.
Ok, dan staat die ook goed :)
Quote from: HTip on April 15, 2012, 15:02:04
Nogmaals veel plezier :pompom: en als je vragen hebt stel ze gerust!
Komt helemaal goed en ik weet je te vinden, bedankt 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Nog een vraagje trouwens, ik kom nu een HDMI ingang te kort voor mijn PS3 wat op zich geen ramp is want die kan ik ook rechtstreeks op de tv aansluiten en dan het geluid optisch naar de Marantz. Maar is dat ook op te lossen met een HDMI switch ertussen?

Quote from: high-q on April 15, 2012, 15:45:16
Gefeliciteerd met je upgrade, toch nog best snel de knoop door gehakt. Leuk verslagje ook wat je hebt geschreven over je eerste bevindingen, dat zijn ook een aantal concerten en films die ik meteen zou testen. Heb je btw Mi4 al getest? Zit een geweldige soundtrack met special effects bij!

Ik zou zeggen: Geniet van je laatste aanwinst. Maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen  :D
Thanks, die heb ik inderdaad snel doorgehakt. Was niet de bedoeling om hem direct te halen, maar deze aanbieding kon ik eigenlijk niet laten schieten, zo'n SR9600 komt eigenlijk nooit voorbij.

MI4 nog niet getest, zal hem zo is opzetten, zit inderdaad ook hele gave stukjes in, dat vond ik al indrukwekkend op mijn Pioneer 8)

Genieten gaat inderdaad helemaal goed komen! :D Net Fantastic Four 2 gezien en dat was echt geweldig. Ik mistte altijd het gevoel dat het geluid écht om je heen was en dat heb ik nu heel duidelijk. Het gevoel dat geluid ook meer van boven komt en dus minder aanwijsbaar is, heerlijk ruimtelijk zo :)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT