SR9600 en true HD weergave, wat nodig?

Gestart door BBE hannes, december 22, 2010, 19:31:44

Vorige topic - Volgende topic

BBE hannes

Hallo,

ik ben nieuw hier en op audio gebied in het algemeen. Sinds kort bezit ik een Marantz SR9600 icm 4 Infinity OVTR-2 speakers en een Infinity center (waar ik even het type niet bij de hand van heb..). Nu ben ik ontzettend tevreden over de SR9600.... op 1 vraag na. Namelijk dat hij zelf geen True HD ondersteunt.

Nu heb ik wat zitten lezen en vroeg ik mij af;

Als ik over ga tot het aankopen van een Marantz UD5005, die True HD geluid weer kan geven... kan mijn versterker hier dan mee om gaan?

Bedankt alvast,

Jurjen

celerontje

BD instellen op PCM, HDMI kabel eraan, KLAAR!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Vin_cent

Citaat van: celerontje op december 22, 2010, 19:33:46
BD instellen op PCM, HDMI kabel eraan, KLAAR!

Amen!

Beter en korter is het niet uit te leggen. Ik heb het zelf ook zo ingesteld.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

BBE hannes

BBE hannes

Nog 1 vraag dan... omdat het kan en ik graag in de toekomst kijk... is upgraden naar een SR7005 een aanrader\ groot verschil?

Vin_cent

Aanrader NEE
Groot Verschil JA (negatief ;))
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

BBE hannes

wederom bedankt voor de lightning fast reply! Ik ga op jacht naar de UD5005.... enige waar ik van baal is dat hij er niet in het zilver is. Volgens mij kan ik dan beter de zwarte kiezen in plaats van zilver\goud.

DV79

Maar dan gaat hij toch niet de nieuwe formaten kunnen gebruiken? Of wel.
Het PCM signaal is digitaal toch en dat kan de SR9600 toch niet omzetten naar de TrueHD etc. formaten?

Daar heeft hij toch altijd een BD player met 7.1 analoog uit voor nodig?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Ejorne

Citaat van: DV79 op december 22, 2010, 21:13:04
Maar dan gaat hij toch niet de nieuwe formaten kunnen gebruiken? Of wel.
Het PCM signaal is digitaal toch en dat kan de SR9600 toch niet omzetten naar de TrueHD etc. formaten?

Daar heeft hij toch altijd een BD player met 7.1 analoog uit voor nodig?

De nieuwe formaten worden door de br-speler omgezet het naar eveneens digitale pcm.
De 9600 krijgt dan meerkanaals pcm via hdmi en kan dit, in tegenstelling tot de bitstream hd-formaten, wel weergeven.

Vin_cent

En wie niet gelooft komt maar luisteren ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

DV79

Citaat van: Ejorne op december 22, 2010, 21:21:18
De nieuwe formaten worden door de br-speler omgezet het naar eveneens digitale pcm.
De 9600 krijgt dan meerkanaals pcm via hdmi en kan dit, in tegenstelling tot de bitstream hd-formaten, wel weergeven.

Citaat van: Vin_cent op december 22, 2010, 21:24:05
En wie niet gelooft komt maar luisteren ;)

Ik neem het direct aan van jullie. Ik wist dit niet dat het zo werkte.
Weer iets geleerd ;)

Bedankt voor de uitleg.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Maximus_Aurelius

Wanneer de TS een BD player neemt die kan decoderen dan kan hij wel volop genieten van de Dolby True HD en DTS HD master sound. Ik denk toch dat hij er beter van wordt wanneer hij analoog decodeert als dat hij via HDMI en PCM weergegeven wordt. Maar dit is persoonlijk.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

celerontje

Maximus_Aurelius

Citaat van: celerontje op december 22, 2010, 22:58:09
Zelf uitgetest? :P

Betreft analoog decoderen bij iemand anders die een player heeft die kan decoderen.De Denon BD 3800 ;)
Ik kan zelf niet decoderen en is ook nergens voor nodig ;).
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DV79

:-X bij mij stond het dus ook op die manier ingesteld.
Ik heb gisteren een Philips BDP7500 aangesloten en die staat dus default op PCM.

Nu omgezet naar Bitstream en nu zie ik m'n processor ook schakelen. Dus Jurjen, inderdaad het werkt.

Succes!

BBE hannes

Thanks allemaal voor de tips en voor het verifieren.

Als ik Maximus mag geloven dan zou ik dus beter voor de UD7006 kunnen kiezen... Ik ga eerst maar eens wachten op de UD5006 en dan de knoop doorhakken.

Dank,

Jurjen

Vin_cent

Waaruit maak je op dat je beter een UD7006 kan kiezen?

HTip

Hoor ik mijn naam?? ;D

Het voordeel van PCM over HDMI is dat de volledige processing (incl. bassmanagement) door de SR9600 geregeld wordt. Bij analoog ben je volledig afhankelijk van de instelmogelijkheden van de BD-speler. En er zijn er niet veel die een degelijk bassmanagement hebben. Vaak zijn de stappen in de timing ook te groot. En dan krijg je de bubble nooit zo goed als dat de SR9600 het doet...

Nog een voordeel is dat je slechts 1 kabel nodig hebt i.p.v. 4 paar interlinks ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

BBE hannes

Citaat van: Vin_cent op december 23, 2010, 15:23:53
Waaruit maak je op dat je beter een UD7006 kan kiezen?

Dit dacht ik op te maken uit de reply van Maximus, aangezien de 7006 wel analoog out heeft tot aan 7.1 en de 5005\5006 niet. Buiten dat zie ik eigenlijk weinig verschil tussen beide spelers....

Vin_cent

Je hebt geen analoog uit nodig. PCM verstuur je via een HDMI kabel.

Ejorne

Wellicht is een Dune ipv een brspeler ook een optie?

Als je weleens een tv serie of film download en je je muziekcollectie ook geript hebt dan is zo'n Dune wellicht wel interessant.

BBE hannes

een van de redenen dat ik voor de UD5005 zou gaan is dat hij ook via het netwerk bestanden kan afspelen (jammer dat FLAC daar niet een van is...). Van Dune heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.... ik ga me er eens in verdiepen, thanks.

BBE hannes

hmm, de Dune HD max zit rond dezelfde prijs als de Marantz en speelt wel FLAC af. Ik vraag me echter wel sterk af hoe de hardware daarvan dan is.... Als je die speler met de Marantz vergelijkt, hoe verhoudt dat zich dan?

Vlearmoes

Een marantz BD8002   zou voor jou het ideaalst zijn  :google:   :bigsmile: :bigsmile:
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology