The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Quote from: Martijn90 on April  5, 2012, 19:37:38
Zo, heb weer een indirecte HT upgrade te melden, kan mezelf sinds vandaag weer onder de werkende bevolking rekenen :D Dus kan nu langzaam aan weer is mijn HT spaar potje gaan vullen want er zijn inmiddels toch wel weer wat wensen ;D

Goed bezig! Snel geld opdoen dan  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

denoontje


Zefanja

Congratz!
En wat doe je tegenwoordig?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Thanks :)

Wensen zijn niet direct voor de korte termijn, maar gewoon wat dingen om met de tijd mijn set naar een wat hoger level te brengen: versterking aanpakken (mooie receiver of losse pro/ev), subdude, zwaardere sub en misschien een alles speler zoals een Oppo o.i.d.

Gewoon de dingen die ik ooit nog wil, omdat het toch een hobby is die langzaam uitgebreid mag worden ;) Daarom zeg ik: heeft allemaal geen haast, maar nu heb ik in ieder geval weer een redelijk inkomen om wat te sparen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Zefanja on April  5, 2012, 20:41:38
Congratz!
En wat doe je tegenwoordig?
Thank you :)

Vandaag begonnen als administratief medewerker bij de Gemeente Utrecht.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Leuk! Gefeliciteerd. :)

Een zwaardere sub? Heb je al een beetje rondgekeken?
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

T.Rodenburg93

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik denk dat je met een upgrade van de versterking zeker een grote stap kan maken op de XTZ's. Succes ermee!  8)

Tim

Edit, ik zie net in je post wat voor werk het is  ;)
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Pinohelmond

Quote from: Martijn90 on April  5, 2012, 20:43:44
Thank you :)

Vandaag begonnen als administratief medewerker bij de Gemeente Utrecht.

Ambtenaar.. Heb je netjes voor elkaar. Gefeliciteerd!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

morca

Ik had nog vragen,maar de antwoorden staan er al  :D
Goed bezig Martijn ,van harte met je nieuwe job,en succes met die hele lijst.
Al een volgorde ,of ligt dat ook een beetje aan wat er 2ehands  langs komt.........

Je hebt grote plannen  :thumbs-up:
en je komt er voor uit dat je officieel besmet bent,vanaf nu heb je geen loon meer,alleen nog maar upgrade,s  :clapping:

Martijnst1990

Thanks weer allen ;D

Quote from: Dekay on April  5, 2012, 20:45:50
Leuk! Gefeliciteerd. :)

Een zwaardere sub? Heb je al een beetje rondgekeken?
Zal waarschijnlijk iets van zelfbouw (of laten bouwen) worden omdat dat toch een hele hoge prijs kwaliteit verhouding heeft :) En dan moet het wel iets worden wat een flinke upgrade is, dus grotere woofer en zat vermogen :D
Quote from: T.Rodenburg93 on April  5, 2012, 21:42:38
Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik denk dat je met een upgrade van de versterking zeker een grote stap kan maken op de XTZ's. Succes ermee!  8)

Tim

Edit, ik zie net in je post wat voor werk het is  ;)
Dat weet ik wel zeker inderdaad, mijn receiver is toch wel dr zwakste schakel momenteel denk ik en iets meer warmte is denk ik wel lekker met de XTZ's, Pioneer kan op hogere volumes toch wat schel worden.
Quote from: morca on April  5, 2012, 22:43:17
Ik had nog vragen,maar de antwoorden staan er al  :D
Goed bezig Martijn ,van harte met je nieuwe job,en succes met die hele lijst.
Al een volgorde ,of ligt dat ook een beetje aan wat er 2ehands  langs komt.........

Je hebt grote plannen  :thumbs-up:
en je komt er voor uit dat je officieel besmet bent,vanaf nu heb je geen loon meer,alleen nog maar upgrade,s  :clapping:
Volgorde ben ik nog niet helemaal zeker van, subdude is natuurlijk een kleine uitgave dus grote kans dat die er als eerste komt en daarna neig ik eerst naar betere versterking omdat ik daar al helemaal lang over nadenk :D Maar inderdaad hangt het ook af van wat er allemaal tweedehands langskomt ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Pinohelmond

Tijd voor een nieuwe poll Martijn. Wat is de beste upgrade?   ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room


HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :pompom:

Fijn dat je weer werk hebt en dat je weer vooruit kan kijken naar nieuwe spulletjes voor je mooie HT!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: Pinohelmond on April  6, 2012, 09:01:32
Tijd voor een nieuwe poll Martijn. Wat is de beste upgrade?   ;D
Poll aangepast :D

Quote from: HTip on April  6, 2012, 18:10:54
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :pompom:

Fijn dat je weer werk hebt en dat je weer vooruit kan kijken naar nieuwe spulletjes voor je mooie HT!
Thanks, ben er ook heel blij mee :) Vandaag mijn 2e dag gehad en het begint allemaal al te wennen en het gaat ook lekker.

En inderdaad, nu kan ik weer een beetje sparen voor HT, mooi bijkomend voordeel is ook dat dit nog is een stuk beter verdient dan wat ik hiervoor deed ;) 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Bij deze dus een nieuwe poll toegevoegd met wat er als eerste moet komen.

- Nieuwe versterking
- Nieuwe subwoofer
- Subdude
- Oppo (of soortgelijks)

Subdude hoort misschien niet helemaal in het rijtje, maar heb hem er toch maar bij gezet. Mocht je stemmen zou ik het leuk vinden als je het een beetje wilt onderbouwen in een post :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on April  6, 2012, 19:27:31
Bij deze dus een nieuwe poll toegevoegd met wat er als eerste moet komen.

- Nieuwe versterking
- Nieuwe subwoofer
- Subdude
- Oppo (of soortgelijks)

Subdude hoort misschien niet helemaal in het rijtje, maar heb hem er toch maar bij gezet. Mocht je stemmen zou ik het leuk vinden als je het een beetje wilt onderbouwen in een post :)
Ik heb een gedeelde eerste plek,
Mooi amp/pre Emotiva misschien,denk dat je speakers hier wel een grote upgrade aan hebben.
Joekel van een subwoofer zal je ook wel passen denk ik

Kleine niet te dure tip
Luister je veel muziek wav of flac,of zelfs hires,dan is een goeie geluidskaart/DAC zeker een goeie upgrade,die hoeft je de kop niet te kosten.
uitgeklede versie van de mijne kost 90 euro dacht ik,vond ik even een goeie tip aan je aangezien ik daar een megaupgrade mee heb behaald.
Analoog aangesloten dan,de dac van de kaart gebruiken.

squeek

Ik heb je poll ontgrendeld, stond nog vast en kon niet stemmen. Gelijk de eerste stem uitgebracht en gekozen voor nieuwe receiver. Deze lijkt me gewoon onderbemeten voor je set en ik denk dat je set best wat meer mag hebben.  :)

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

T.Rodenburg93

Quote from: Martijn90 on April  6, 2012, 19:27:31
Bij deze dus een nieuwe poll toegevoegd met wat er als eerste moet komen.

- Nieuwe versterking
- Nieuwe subwoofer
- Subdude
- Oppo (of soortgelijks)

Subdude hoort misschien niet helemaal in het rijtje, maar heb hem er toch maar bij gezet. Mocht je stemmen zou ik het leuk vinden als je het een beetje wilt onderbouwen in een post :)

Ik heb ook gelijk even gestemd, en wel voor nieuwe versterking. Als ik zie wat voor sprong de versterking heeft gemaakt in mijn XTZ set kan ik me voorstellen dat die van jou dit ook zeker verdienen. Waarmee het verschil toch vooral is te merken bij het spelen in direct modus waarbij de speakers dus alle tonen voor hun kiezen krijgen. Hier is duidelijk te merken dat het middengebied er enorm van opknapt en meer los komt van de speaker. Ook is het laag velen malen beter en strakker.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

LordoftheLints

Mooie set Martijn. Ik heb gestemd voor een nieuwe versterker. En niet alleen omdat ik zelf compleet versterkergek ben!  ;)

Ook gefeliciteerd met je baan trouwens, lekker om weer vooruit te kunnen kijken!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Ejorne

Quote from: Martijn90 on April  5, 2012, 20:43:44
Vandaag begonnen als administratief medewerker bij de Gemeente Utrecht.

Kijk, dat is goed nieuws.  :pompom:
Gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan.

RobertVanWoerden

Quote from: Martijn90 on April  6, 2012, 19:27:31
Bij deze dus een nieuwe poll toegevoegd met wat er als eerste moet komen.

- Nieuwe versterking
- Nieuwe subwoofer
- Subdude
- Oppo (of soortgelijks)

Subdude hoort misschien niet helemaal in het rijtje, maar heb hem er toch maar bij gezet. Mocht je stemmen zou ik het leuk vinden als je het een beetje wilt onderbouwen in een post :)
er staat een mooie Oppo 83 Nuforce in de marktsectie, voor niet al te veel geld. Misschien iets voor je.

Succes met je nieuwe baan.

high-q

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik heb gestemd op nieuwe versterking, lijkt me dat je nog veel meer uit de XTZ's kan halen dan met je huidige receiver.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on April  7, 2012, 13:09:49
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik heb gestemd op nieuwe versterking, lijkt me dat je nog veel meer uit de XTZ's kan halen dan met je huidige receiver.


+1
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Zo, dat is nu al behoorlijk duidelijk hoe de ret er over denkt :D Ik zat zelf ook als eerste aan een receiver te denken.

Quote from: morca on April  6, 2012, 19:40:17
Ik heb een gedeelde eerste plek,
Mooi amp/pre Emotiva misschien,denk dat je speakers hier wel een grote upgrade aan hebben.
Joekel van een subwoofer zal je ook wel passen denk ik

Kleine niet te dure tip
Luister je veel muziek wav of flac,of zelfs hires,dan is een goeie geluidskaart/DAC zeker een goeie upgrade,die hoeft je de kop niet te kosten.
uitgeklede versie van de mijne kost 90 euro dacht ik,vond ik even een goeie tip aan je aangezien ik daar een megaupgrade mee heb behaald.
Analoog aangesloten dan,de dac van de kaart gebruiken.
DAC is op zich een goede tip, alleen luister ik niet heel veel muziek via de pc. Als ik muziek via de pc luister is het gewoon even snel een cd en dan hoeft het voor mij niet perfect te klinken. As ik echt rustig ga zitten voor een cd doe ik dat via de NAD cd speler zodat echt alleen die aan hoeft te staan en dus niet mijn tv erbij.

Quote from: squeek on April  6, 2012, 21:05:34
Ik heb je poll ontgrendeld, stond nog vast en kon niet stemmen. Gelijk de eerste stem uitgebracht en gekozen voor nieuwe receiver. Deze lijkt me gewoon onderbemeten voor je set en ik denk dat je set best wat meer mag hebben.  :)

Greetz
Thanks, dat is wel zo handig ja, anders word stemmen we erg lastig :D  Thanks voor de stem :)

Quote from: T.Rodenburg93 on April  6, 2012, 21:45:08
Ik heb ook gelijk even gestemd, en wel voor nieuwe versterking. Als ik zie wat voor sprong de versterking heeft gemaakt in mijn XTZ set kan ik me voorstellen dat die van jou dit ook zeker verdienen. Waarmee het verschil toch vooral is te merken bij het spelen in direct modus waarbij de speakers dus alle tonen voor hun kiezen krijgen. Hier is duidelijk te merken dat het middengebied er enorm van opknapt en meer los komt van de speaker. Ook is het laag velen malen beter en strakker.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Tim


Bedankt voor de stem :) Zelf mis ik ook wel een beetje de controle over de speakers op hoog volume. Het word dan wat rommelig, vooral bij drukke muziek/film. Om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik relatief weinig muziek luister, meestal is het gewoon even snel een muziekje via de pc, of ik kijk een serie/film. Maar ook bij film komt een betere receiver natuurlijk veel beter uit te verf.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: LordoftheLints on April  7, 2012, 00:34:47
Mooie set Martijn. Ik heb gestemd voor een nieuwe versterker. En niet alleen omdat ik zelf compleet versterkergek ben!  ;)

Ook gefeliciteerd met je baan trouwens, lekker om weer vooruit te kunnen kijken!
Bedankt voor de stem, er begint zich wel een hele duidelijke voorkeur te vormen :D

Quote from: Ejorne on April  7, 2012, 07:35:25
Kijk, dat is goed nieuws.  :pompom:
Gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan.
Thanks 8)

Quote from: RobertVanWoerden on April  7, 2012, 10:06:42
er staat een mooie Oppo 83 Nuforce in de marktsectie, voor niet al te veel geld. Misschien iets voor je.

Succes met je nieuwe baan.
Zeker een hele mooie speler, maar sowieso heb ik er nu geen geld voor en ik denk dat ik toch eerste de versterking aan ga pakken. Daarnaast blijft €650 gewoon een hele klap geld, dus misschien word het tegen die tijd eerder een tweedehands gewone Oppo, bv een 93. En bedankt :)

Quote from: high-q on April  7, 2012, 13:09:49
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik heb gestemd op nieuwe versterking, lijkt me dat je nog veel meer uit de XTZ's kan halen dan met je huidige receiver.
Bedankt :) Er kan zeker nog veel meer uit de XTZs gehaald worden. De verhouding tussen speakers en receiver is nu ook weleen beetje zoek natuurlijk :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT