Dekay's slaapkamer HT in wording

Started by Dekay, March 12, 2012, 19:33:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dekay

Inleiding

Hello!

Ik ben Paul en word over een klein maandje 23 jaar. Ik woon nog thuis en heb hier een redelijk grote zolderkamer tot mijn beschikking. Sinds ongeveer een jaar ben ik me serieus gaan interesseren in HT. Ik had tot een week geleden nog een Logitech Z5500 set staan voor films en een Cambridge Audio Azur 350A en Mordaunt Short 906i's staan voor muziek. Ik luister nu voor ongeveer 65% muziek en 35% films/series. Als mijn HT af is dan verschuift dit waarschijnlijk naar 50/50. Ik heb een week geleden mijn Cambridge ingeruild voor een Marantz SR5006: m'n eerste stap in het maken van een HT! De 906i's zijn inmiddels ook verkocht en worden vanavond opgehaald.

Ik wil een HT maken met vier dezelfde monitors (op stands) omdat ik gelezen heb dat dit vaak het mooiste klinkt (iets met G's en zelfde speakers... :P) omdat het allemaal dezelfde speakers zijn. Verder heb ik niet een heel groot budget dus met het geld wat ik heb haal ik (denk ik) betere monitors dan vloerstaanders voor hetzelfde geld. Ik heb uitgebreid naar de Focal Chorus 806v, Kef Q300 en Dynaudio DM 2/7 geluisterd. Ik heb de Q300 en de DM 2/7 naast elkaar kunnen beluisteren en vond toen de Q300 beter klinken. Ze hebben wat minder strak/dieper laag, maar je kunt er rustig op een luid volume naar luisteren. De DM 2/7 vond ik sneller vermoeiend worden, voornamelijk in het hoog. Ik heb inmiddels een offerte laten maken voor de Q300's + stands (Dynaudio stand 3 zwart). De bedoeling is om te beginnen met 2x Q300 + stands en dit dan uitbreiden naar 5.1. Ik ben er echter nog niet helemaal uit hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb namelijk niet een heel groot budget en kan daarom niet alles in één keer kopen. Misschien dat iemand hier een idee voor heeft?

Huidige setup
TV: Samsung LE40C550
Mediaplayer: Boxee Box
Receiver: Marantz SR5006
Speakers: Logitech Z5500/Mordaunt Short 906i KEF Q300 + Q600c
Stands: Dynaudio Stand 3
Blu-ray speler: Marantz UD5005



12-03-2012 (Oude situatie)



Zodra ik Kef's binnen heb dan verplaats ik de speakers naar de TV en gaat de Z5500 de verkoop in.

Planning

Waar ik in ieder geval uit ben is dat ik de Q300 als fronts en rears wil. Wat betreft center speaker moet ik echt gaan luisteren. Ik heb namelijk twee opties, de Kef Q200C en de Q600C (prijsverschil is 200 euro). Verder moet ik uit gaan zoeken welke subwoofer ik wil. Ik heb nu alvast een beetje gelezen over de BK XXLS400 en de REL T5. Verder heb ik eigenlijk nog niet gekeken, budget voor een subwoofer is ±500 euro. Ik wil op den duur ook andere bekabeling en dan met bananenpluggen. Dat geëtter om die kabels achter in de receiver/speakers te krijgen ben ik zat. Overigens ben ik niet echt een 'believer' wat betreft kabels, dus hele dure kabels zullen er (hoogstwaarschijnlijk) niet komen.

Verder wil ik (heel) graag het tv 'meubel' vervangen door iets anders en wil ik de TV ophangen (en meteen die mooie gaten vullen :P) en zou ik graag een bank willen, maarja dan moet ik eerst m'n vriendin zien te overtuigen. :clapping:

Een hoop op de planning dus! In ieder geval binnenkort 2x Q300 op stands. :)

Fronts: KEF Q300 (of toch Q700/900?)
Rears: KEFQ300
Center: KEF Q600C
Subwoofer: SVS/BK/Velodyne?
Blu-Ray speler: Panasonic/Sony/? Marantz UD5005 geworden!
Meubel: Teakhouten meubel? Zelfbouw geworden
TV: Panasonic Viera TX-P50GT30?!

Update 10-04-2012
Inmiddels staan de KEF's er en heb ik ook een eigen tv meubel gemaakt. Verder heb ik onverwachts toch een wat duurdere blu-ray speler gekocht. Was eigenlijk van plan om een goedkope speler te kopen, maar toen kwam er een zeer mooie aanbieding van H&C Hifi die ik niet kon weerstaan! Het is een Marantz UD5005 geworden. :pompom:






Update 13-04-2012

Vriendin overtuigd :headbanging:





Update 17-04-2012

Centerspeaker binnen!



KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT


squeek

Welkom ook en fijn om te lezen dat je weet wat je wil! Weinig medemens hier weet wat ze willen  :D Succes alvast met de plannen en keep it up to date.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dekay

Quote from: morca on March 12, 2012, 19:35:52
Welkom op het forum en have fun  :thumbs-up:

Thanks!

Quote from: squeek on March 12, 2012, 19:40:10
Welkom ook en fijn om te lezen dat je weet wat je wil! Weinig medemens hier weet wat ze willen  :D Succes alvast met de plannen en keep it up to date.

grtz

Thanks! Heeft wel even geduurd hoor. :P Vloerstaanders of geen vloerstaanders, stereo of HT...
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

larzie

Welkom op het forum!  :pompom:

Ideëen? Jawel. Forummarkt in de gaten houden hier. (Je moet wel min. 50 posts hebben volgens mij voor je in het markt topic mag reageren) In dit topic staan veel mooie aanbiedingen van zowel medeforumleden als forumsponsors.
Daarnaast kun je soms ook mooie goedkopere spullen vinden op bijvoorbeeld marktplaats. Mensen hier adviseren je met plezier over wat je wel en niet moet doen/ kopen. Als je het op die manier doet kun je een hoop geld en miskopen besparen en voor een schappelijk bedrag toch iets moois neerzetten. Daarnaast adviseer ik je om altijd iets te gaan beluisteren voor je iets koopt. Liefst meerdere dingen, zodat je steeds meer referentiemateriaal hebt om te bepalen wat je echt wil. Ook op die manier voorkom je miskopen en bespaar je veel geld.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

GijsP

Welkom! :D

Als je straks 2.0 hebt staan, zou ik als ik jou was als eerste kijken naar een center om zo je frontstage als eerste bij elkaar te hebben. :)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Alex Groningen

Als eerste welkom hier op het forum.  Leuke toekomst plannen heb je in ieder geval.

Quote from: larzie on March 12, 2012, 20:04:33
Forummarkt in de gaten houden hier. (Je moet wel min. 50 posts hebben volgens mij voor je in het markt topic mag reageren) In dit topic staan veel mooie aanbiedingen van zowel medeforumleden als forumsponsors.

Ook met 0 posts mag je in de markt sectie kopen, alleen geen verkoop advertentie plaatsen, daar heb je dus wel 50 posts voor nodig. ;)

Dekay

Bedankt allen. :)

@larzie: Ik hou er niet zo van om op marktplaats spullen te kopen. Ik ben altijd bang dat er iets mis is en dat ik m'n geld kwijt ben. De markt hou ik inderdaad goed in de gaten, hoop een leuke sub en blu-ray speler te kunnen vinden!

Iemand nog meer ideeën wat betreft de volgorde van aanschaf?
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

rallufff

Welkom Dekay!

Leuke plannen lees ik...... Die monitors snel als eerste aanschaffen ;).

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

skyfox

Welkom op het forum!

Zo te lezen heb je mooie plannen voor je set. Goed dat je aangeeft te gaan luisteren naar de centerspeaker. Niets zo vervelend als blind iets kopen en later bedenken dat je toch liever iets anders zou hebben gehad.

Qua budget voor een sub zit je denk ik prima. Daar kan je een mooie 2e hands voor op de kop tikken en ook nieuw zijn er al wat opties. De XXLS400 met subdude die in de markt staat voor 550 is bijvoorbeeld een hele goede optie waar je niet snel spijt van zal krijgen.

Veel plezier met de audiohobbie!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

#10
Quote from: Dekay on March 12, 2012, 20:30:59
Bedankt allen. :)

@larzie: Ik hou er niet zo van om op marktplaats spullen te kopen. Ik ben altijd bang dat er iets mis is en dat ik m'n geld kwijt ben. De markt hou ik inderdaad goed in de gaten, hoop een leuke sub en blu-ray speler te kunnen vinden!

Iemand nog meer ideeën wat betreft de volgorde van aanschaf?

Forumsponsor biedt vaak mooie BK subs aan zoals de XXLS400 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121333.0 of de Monolith+ Vaak moet je er wel snel bij zijn, want ze vliegen weg. Blu-ray spelers zijn Oppo's heel populair, alleen wel wat aan de prijs. Er staat er nu 1 in de markt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121209.0 (Edit: Deze is reeds verkocht)

Wat betreft marktplaats of hier van het forum moet ik je gelijk geven. Ik vertrouw er meer op dat je van de mensen hier goede spullen overneemt dan van marktplaatsers. Hier weet je dat de mensen over het algemeen zuinig op hun mooie spulletjes zijn.  :D

Ik zou eerst voor een sub gaan als ik jou was. Dan heb je je basis in ieder geval compleet. Films en muziek kun je eerst nog wel via je Boxee Box afspelen. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Nogmaals welkom! ;)

Leuk dat je ook een eigen topic aan hebt gemaakt. Ken persoonlijk de Kef's niet, maar het lijken met hele mooie speakers en 4 dezelfde rondom zal erg goed klinken qua surround bubble! Verder sluit ik me aan bij Larzie wat betreft de markt in de gaten houden, zeker voor een sub, die best geregeld langskomen, met je speakers moet je het net treffen aangezien je al weet welke je wil. En ook wat de volgende aankoop betreft ben ik het met Larzie eens. Als je in het midden van je 2 speakers kan zitten is de center niet direct noodzakelijk, maar een sub is met films wel heel fijn ter ondersteuning van de monitoren. En qua blu-ray speler kan je het in principe zo gek maken als je zelf wilt. Een Oppo is heel mooi, maar misschien een beetje uit verhouding met de rest van de set, Marantz maakt ook hele mooie speler en volgens mij toch wel een aardig stuk goedkoper als een Oppo.

Een mooie Marantz heb je al, Kef's + stands zijn onderweg en de verdeling qua budget lijkt me ook goed, word een erg mooie set zo :D 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: Martijn90 on March 13, 2012, 11:58:39
En ook wat de volgende aankoop betreft ben ik het met Larzie eens. Als je in het midden van je 2 speakers kan zitten is de center niet direct noodzakelijk, maar een sub is met films wel heel fijn ter ondersteuning van de monitoren.

Oh ik weet niet of ik dat helemaal bedoelde :) Ik vind persoonlijk een center wat betreft geluidsbeeld meer toevoegen in een surround opstelling. Bijna alle dialogen in films gaat via de centerspeaker. Voor films is de center denk ik wel de belangrijkste speaker in de setup. :) Mijn volgorde zou dan zijn center, sub, blurayspeler.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: larzie on March 13, 2012, 13:04:38
Oh ik weet niet of ik dat helemaal bedoelde :) Ik vind persoonlijk een center wat betreft geluidsbeeld meer toevoegen in een surround opstelling. Bijna alle dialogen in films gaat via de centerspeaker. Voor films is de center denk ik wel de belangrijkste speaker in de setup. :) Mijn volgorde zou dan zijn center, sub, blurayspeler.
Ah, dan begreep ik je verkeerd :D

Ik blijf in ieder geval wel erbij dat ik persoonlijk eerst een sub zou nemen. Als je in het midden van je fronts kan zitten klinkt een fantoom center al erg goed is mijn ervaring.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Bedankt voor de reacties!

Ik zat er inderdaad zelf ook aan te denken eerst de sub aan te schaffen. Ik kan dan in de tussentijd de Z5500 als center en rears gebruiken. De bedoeling is overigens om rond de zomervakantie klaar te zijn met het speaker/sub gedeelte. Ik kan dan namelijk een maandje full time werken. Overigens speel ik ook met het idee om m'n Apple Cinema Display te verkopen om zo sneller de set compleet te maken. Hoezo ongeduldig... :angel:

De winkel waar ik m'n speakers koop heeft helaas geen BK in het assortiment (zover ik weet). Ze hebben wel REL en de verkoper zei dat het een erg leuke sub was. Iemand enig idee hoe deze sub is in vergelijking met bijvoorbeeld BK XXLS400? Ik kan er namelijk weinig over vinden.

Heb zojuist de Q300's + stands besteld. Moeten eind van de week binnenkomen! Ben eeeerg benieuwd.. Heb ze natuurlijk uitvoerig beluisterd, maar in m'n eigen ruimte zullen ze ongetwijfeld anders klinken!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Martijnst1990

Quote from: Dekay on March 13, 2012, 15:15:54
Bedankt voor de reacties!

Ik zat er inderdaad zelf ook aan te denken eerst de sub aan te schaffen. Ik kan dan in de tussentijd de Z5500 als center en rears gebruiken. De bedoeling is overigens om rond de zomervakantie klaar te zijn met het speaker/sub gedeelte. Ik kan dan namelijk een maandje full time werken. Overigens speel ik ook met het idee om m'n Apple Cinema Display te verkopen om zo sneller de set compleet te maken. Hoezo ongeduldig... :angel:

De winkel waar ik m'n speakers koop heeft helaas geen BK in het assortiment (zover ik weet). Ze hebben wel REL en de verkoper zei dat het een erg leuke sub was. Iemand enig idee hoe deze sub is in vergelijking met bijvoorbeeld BK XXLS400? Ik kan er namelijk weinig over vinden.

Heb zojuist de Q300's + stands besteld. Moeten eind van de week binnenkomen! Ben eeeerg benieuwd.. Heb ze natuurlijk uitvoerig beluisterd, maar in m'n eigen ruimte zullen ze ongetwijfeld anders klinken!
BK word volgens mij alleen verkocht door RASUBS die hier op het forum zit (www.ra-subwoofers.nl). Ik ben zelf niet bekend met Rel, maar ik heb wel vaker gelezen dat ze relatief duur zijn, door de merk naam. Als je de keuze hebt tussen Rel en BK zou ik persoonlijk eerder voor BK kiezen, die hebben een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ben heel benieuwd naar je Kef's, altijd spannend inderdaad om ze in je eigen ruimte te horen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Quote from: Martijn90 on March 13, 2012, 15:21:32
BK word volgens mij alleen verkocht door RASUBS die hier op het forum zit (www.ra-subwoofers.nl). Ik ben zelf niet bekend met Rel, maar ik heb wel vaker gelezen dat ze relatief duur zijn, door de merk naam. Als je de keuze hebt tussen Rel en BK zou ik persoonlijk eerder voor BK kiezen, die hebben een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ben heel benieuwd naar je Kef's, altijd spannend inderdaad om ze in je eigen ruimte te horen :)

Ik denk dat ik allebei maar moet gaan beluisteren binnenkort!

Ik ben vast dingen aan het veranderen in m'n kamer voor als ze binnenkomen (hopelijk word ik vandaag nog gebeld, ze zeiden eind van de week.. :angel:). Heb nu nog een reden om een ander meubel te kopen:


Nu past het nog wel, maar als er straks een center speaker bij komt, welke overigens (erg) groot is (21,0 x 62,9 x 30,2 cm HxBxD), dan past het niet meer. Het liefst wil ik m'n TV ook ophangen, maar als ik dat doe en de center speaker er onder wil plaatsen dan hangt 'ie te hoog. Ik kan dus ook nooit de "Gelijke hoogte" G halen van de 4 G's van HT. :P
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

larzie

Je kan ook een meubel zelf maken. Helemaal niet moeilijk. Heb ik ook gedaan. Heb je meteen een meubel wat precies op maat is :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

En de G van gelijke hoogte kan je goed krijgen door de center iets te kantelen (door bijvoorbeeld dempers of rubberen dopjes onder de voorkant te leggen) zodat de tweeter op oorhoogte word gericht ;)

Hoop in ieder geval voor je dat ze snel komen, is nu wel erg kaal :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Quote from: larzie on March 15, 2012, 17:39:35
Je kan ook een meubel zelf maken. Helemaal niet moeilijk. Heb ik ook gedaan. Heb je meteen een meubel wat precies op maat is :)

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik ben alleen niet zo heel handig.. Ik heb zojuist gereageerd op een mooi tweedehands teak meubel! Ik ben benieuwd of dat wat wordt!

Quote from: Martijn90 on March 15, 2012, 18:44:29
En de G van gelijke hoogte kan je goed krijgen door de center iets te kantelen (door bijvoorbeeld dempers of rubberen dopjes onder de voorkant te leggen) zodat de tweeter op oorhoogte word gericht ;)

Hoop in ieder geval voor je dat ze snel komen, is nu wel erg kaal :D

Oh, weer wat geleerd, hehe. Ik dacht dat alles echt op dezelfde hoogte moest hangen/staan.

Het is inderdaad erg kaal. Ik heb maar meteen die gaatjes dicht gemaakt en ga het komende week ook nog verven. Als dat meubel er dan komt en ik heb m'n speakers staan dan begint het ergens op te lijken! :headbanging:

KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Martijnst1990

Quote from: Dekay on March 15, 2012, 19:18:03


Oh, weer wat geleerd, hehe. Ik dacht dat alles echt op dezelfde hoogte moest hangen/staan.

Het is inderdaad erg kaal. Ik heb maar meteen die gaatjes dicht gemaakt en ga het komende week ook nog verven. Als dat meubel er dan komt en ik heb m'n speakers staan dan begint het ergens op te lijken! :headbanging:


Officieel zou het niet een echte G zijn, als je alles heel letterlijk neemt ;) Maar het is wel heel goed op te lossen zo (een center op gelijke hoogte is bijna nooit mogelijk) en echt verschil zal je niet horen denk ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: Dekay on March 15, 2012, 19:18:03
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik ben alleen niet zo heel handig.. Ik heb zojuist gereageerd op een mooi tweedehands teak meubel! Ik ben benieuwd of dat wat wordt!

Ik ben dat ook niet hoor, maar als je mdf-platen mooi op maat laat zagen en je koopt een deuvelsetje met deuvelcenterpunten en een deuvelboortje erbij (7,50 euro)  en een goede lijm dan gaat het je gemakkelijk zelf lukken. Misschien nog een vriend die helpt de platen op de juiste plaats te houden. Veel moeilijker dan dat wordt het niet :) Even grondverfje en daarna hoogglans en je hebt net zo'n meubel als dat ik heb  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: larzie on March 16, 2012, 16:51:47
Ik ben dat ook niet hoor, maar als je mdf-platen mooi op maat laat zagen en je koopt een deuvelsetje met deuvelcenterpunten en een deuvelboortje erbij (7,50 euro)  en een goede lijm dan gaat het je gemakkelijk zelf lukken. Misschien nog een vriend die helpt de platen op de juiste plaats te houden. Veel moeilijker dan dat wordt het niet :) Even grondverfje en daarna hoogglans en je hebt net zo'n meubel als dat ik heb  :pompom:

En je kan zelf je maten bepalen. Zoals bekend zijn de meeste bestaande kasten van bijvoorbeeld Ikea of een andere meubelzaak niet echt gemaakt voor HT fanaten :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

Quote from: larzie on March 16, 2012, 16:51:47
Ik ben dat ook niet hoor, maar als je mdf-platen mooi op maat laat zagen en je koopt een deuvelsetje met deuvelcenterpunten en een deuvelboortje erbij (7,50 euro)  en een goede lijm dan gaat het je gemakkelijk zelf lukken. Misschien nog een vriend die helpt de platen op de juiste plaats te houden. Veel moeilijker dan dat wordt het niet :) Even grondverfje en daarna hoogglans en je hebt net zo'n meubel als dat ik heb  :pompom:

Jouw meubel is inderdaad erg mooi geworden! Die tussenpanelen in andere kleur breken het wit erg mooi.

Het is niks geworden met dat meubel helaas. De verkoper had niet in de advertentie vermeldt dat hij gaten in het bovenste blad had geboord.. Misschien moet ik dan toch maar zelf aan de gang!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

larzie

Quote from: Dekay on March 17, 2012, 16:10:47
Jouw meubel is inderdaad erg mooi geworden! Die tussenpanelen in andere kleur breken het wit erg mooi.

Het is niks geworden met dat meubel helaas. De verkoper had niet in de advertentie vermeldt dat hij gaten in het bovenste blad had geboord.. Misschien moet ik dan toch maar zelf aan de gang!

Thanks :) Het is echt niet moeilijk hoor. Ik heb 3 cm dik mdf genomen voor wat nu de witte platen zijn zeg maar en voor de houtkleurige platen heb ik 2 cm dikke teak platen. Deze heb ik bij een houtspecialist gekocht en op maat laten zagen. Bewust gekozen voor een houtspecialist om 2 redenen. Ik hoefde alleen voor het werkelijk afgezaagde hout te betalen. Bij een bouwmarkt willen ze nog wel eens de complete plaat rekenen, waaruit ze het hout zagen. Daarnaast zijn niet alle bouwmarkten even secuur met afzagen en je wil het wel recht hebben uiteraard. Dit kostte me aan plaatmateriaal voor mijn meubel ong. 160-170 euro.

Heb daar meteen een deuvelsetje gekocht, hierin zaten een deuvelboortje en afstandhouder, houtlijm en deuvelcenterpunten. Wanneer je in de zijkant van een plaat met de deuvelboor 3 gaten boort, kun je in deze gaten de deuvelcenterpunten plaatsen. Wanneer je samen met een vriend deze plaat op de juiste plaats hout en vervolgens deze plaat tegen de plaat drukt waar deze tegenaan moet komen dan laten de deuvelcenterpunten precies een klein gaatje achter waar je met de boor een gaatje moet boren. Mbv deuvels en houtlijm zorg je zo voor een sterke en nette verbinding op de juiste plaats :) Zo'n setje koste 8 euro geloof ik.

Losse deuveltjes kosten 10 cent ofzo per stuk. Wat lijm erbij en verf erbij en je bent voor een enorm meubel zoals die van mij rond de 200 euro kwijt. Als je een kleiner meubel maakt dan kost het je nog minder :) Succes ermee! Gaat je vast wel lukken!  :pompom:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT