HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.


RalphH

#2851
Yep, als t goed is zelfs een cutoff instellen. Correctie tot 200hz bijv en daarboven niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Staaled

Quote from: morca on January 12, 2017, 15:10:26
Kan jij dat nu al,of word dat de nieuwe optie?
Dat is wel top idd.....eindelijk snappen ze het  ;D :thumbs-up:
Een nieuwe optie via de aanstaande ADSY app.
Afwachten dus.

Ik zeg er gelijk bij dat surround hier met de 7703 en nalopen/tweaken al zeer naar mijn zin is.
Beter dan ooit. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

Heb ik nu de foto gemist?[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Ghegh, dichte doos is nie zo boeiend toch? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Open maken dat ding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Straks misschien nog ff
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Setje S10 als atmos  :pompom:
Heul plafond omlaag hahahaha

RalphH

Haha, ....euh...nope.
Als iemand nog tegen wat 609's aanloopt daarentegen :thumbs-up:

6011 staat firmware update te draaien, luisteren doe ik morgen maar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Eerste indruk van de 6011:
Meer nadruk op t laag, vooral met spraak ook, donkerdere stemmen. Weet nog niet of ik dat als positief ervaar.
Erg fijne bubble, veel detail. Zou wel de integra nog eens aan moeten sluiten, heb nu natuurlijkk wel kritischer zitten luisteren.
Stereo nog niet gedaan en film was zonder audyssey, puur met dB meter snel ingesteld. Moest hier op t gehoor het laag nog temperen achteraf (een dB of 2.5).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Daar zijn de houtjes weer.. ;D








Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

buurman en buurman bezig geweest  :D
Mijn enige paar 609 heb je al. Meer kan ik je niet aanbieden  :nopompom:

RalphH

A je to!!!

Knap staaltje prutswerk dacht ik zo ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Nog niet heel veel over te zeggen.
Een paar atmos demo filmpjes gedraaid, daar krijg je zeker het hoogtegevoel mee.

Weinig tijd besteed aan stukjes film. Wat ik gedraaid heb, kwam niet echt over. Tijdens afspelen geswitcht tussen geluidssporen, niet al teveel verschil. De kanalen nog eens nagemeten met een Atmos insteldisc, bleek dat de hoogtekanalen wel wat harder mochten (tov de interne ruis).
Daar zal dus zeker nog wat inzitten.

Gisteren enkel even snel een meting van de improv atmos speaker gedaan. Blijkt dat er onder de 400Hz weinig gebeurd, zal een kastje omheen moeten dus. Kijken of ik dat op korte termijn kan regelen, want zonder fatsoenlijke hoogte kanalen kan ik geen mening vormen natuurlijk.

Plaatsing zoals ze nu hangen is ook nog niet helemaal top. Soort van lastig ook om nou te bepalen wat de juiste locatie is. Dolby heeft wel zijn standaard opzet, maar die wijkt toch weer wat af van alle mogelijkheden die de receiver verder nog biedt qua plaatsing.
Voor DTS:X zou de locatie van de speakers niet uitmaken (geeft dts.com aan), daar hoef ik dan dus niet teveel naar te kijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

Doet de Integra 80.2 dan Dolby Atmos ?

RalphH

#2867
Neeeje! ;D
Je hebt een pagina gemist gok ik, staat een sr6011 op het moment ;)
Maar idd sig nog niet aangepast, zit nog in de testfase.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Hangen de speakers nu boor de luisterplek of in lijn met de luisterplek?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Proof ;D





Quote from: denoontje on January 17, 2017, 21:21:35
Hangen de speakers nu boor de luisterplek of in lijn met de luisterplek?

Voor de luisterplek, maar wat te ver. Opties in de receiver zijn:
-boven de fronts de kamer instralend
-plafond iets voor de luisterplek
-plafond in lijn met de luisterplek
-plafond achter de luisterplek

da's voor 5.2.2 dan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik vraag me af of atmos niet gewoon ene fluke is, net zoals je dat had met een center speaker achter.

Meteen goed geluidspoor hoor je het zeker, maar wereld van verschil héb de ik nog niet gemerkt. Maar je moet er wel 4 speakers aan je plafond hebben en een atmos capable receiver oid.

yorkie13

En de juiste software.

Maar is zeker geen fluke  8)

Zelfs 5.2.2 laat dit al horen, en vergeet DTS X niet.

denoontje

#2872
Ik denk dat als je maar voor 2 speakers kiest ze idealiter in lijn met de luisterplek hangen.
Hooguit iets afwijkend maar dan wel ook wat richten op de luisterplek (mijn ervaring).
Ik denk dat dat voor DTS-X ook het beste is; je wilt tenslotte een bubble creëren over je heen.
Wellicht dat DTS-X minder kritisch is maar dan zou ik opteren voor een ideale atmos opstelling dat kan DTS-X alleen maar ten goede komen omdat die
tenslotte ook een bubble over je heen moet gaan genereren.

Een overhead bubble zal met 2 speakers al wat lastiger zijn als met 4. De plaatsing zal dan nog preciezer moeten zijn.

Hang je ze echt boven de fronts fungeren ze mijn inziens als front height (ander concept) en niet als atmosspeaker.

Ik zou ook voor de test ze proberen dichter in lijn te brengen met de bank; als ik het nu inschat hangen ze nog vrij ver voor de bank en je hebt ze ook niet iets wat gericht.

Gezien de 400 hrz. Dit zal best ook mee spelen.
Ik vond bij de eerste demo's met atmos die ik hoorde dat ook de atmos speakers qua speaker in lijn moeten zijn met de de rest van de speakers (4G principe).

Dus snel simpel kasje maken, alles wat naar achter en genieten maar!
Beter: zorg voor 4 atmos speakers en hang die iets voor en iets achter je....






RalphH

Als ie blijft wordt het 5.2.4 natuurlijk ;).
Hangen nu wel in lijn met de fronts overigens
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ze moeten in lijn met de front en mijn inziens idealiter in lijn met de bank links/rechts