HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

morca

Quote from: jvanhambelgium on January 21, 2015, 22:10:51

Tja, het blijft allemaal wel wat "vaag" natuurlijk en de die-hard tweakert die alle cijfertjes wil zien en aan elke tandwieltje draaien moet niet met dit product aan de slag en kan beter een Trinnov Altitude32 zetten ;-)
De cijfertjes zijn leuk,een peq zou ik ook erg handig vinden.
Al ik de EQ best goed vind van dit merk(denk ik),de Onkyo die ik pas handmatig ingesteld heb klinkt nu stukken beter als met XT.
Maar goed dat heb ik als die hard al eens vaker gezegd  ;D

denoontje

het wordt tijd weer eens effe wat af te spreken maestro ;-)
wil nu die full potential wel eens horen op vol volume.

Spollie

Quote from: RalphH on January 21, 2015, 18:29:10
Los van bovenstaande viel het me bij Edge of Tomorrow dat de hele front-stage tov de rears erg tammetjes is, eigenlijk best uit balans. Was me al opgevallen toen ik m een keer helemaal zat te kijken, maar toen weinig aandacht aan besteed verder. Iemand die dit ook ervaren heeft? Moet wel zeggen dat het geen originele disc is, maar wel een volledige rip, kan me bijna niet voorstellen dat het 'm hier in zit.

Ik denk dat je Dynamic EQ dan aan had staan. Hierdoor zijn de rears veel meer aanwezig zijn dan normaal.

RalphH

Vergeten te vermelden, stonden toch uit.

Zal er vandeweek nog eens op mijn gemak voor gaan zitten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Even een paar daagjes of weekjes rust in de tent. De Integra heb ik zojuist naar Audio Service gebracht voor het fixen van het HDMI board.
Ben benieuwd hoe snel ie terug is, daarna weer eens een dagje reserveren om wat dingen te vergelijken.

Twijfel nog of ik de 808 ff terug op zijn oude plek zal zetten. Als het lang duurt, dan doe ik dat wel denk ik. Zodra de Integra terug is, kan de Onk in de verkoop :pompom:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandaag een Raspberry Pi 2 opgepikt. Kijken of die full blu rays wel trekt. De B+ kwam een eind via een nfs share, maar te zware content trok ie toch niet.
De 2 heeft een dikkere processor en dubbel zoveel geheugen, ben benieuwd. Vrijdag wel ff tijd om te testen denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie


Raymond187

Waar ga je de pi 2 gebruiken? Gaat die je PCvervangen als alels goed werkt?

rovinggecko

Quote from: RalphH on February 10, 2015, 21:02:40
Vandaag een Raspberry Pi 2 opgepikt. Kijken of die full blu rays wel trekt. De B+ kwam een eind via een nfs share, maar te zware content trok ie toch niet.
De 2 heeft een dikkere processor en dubbel zoveel geheugen, ben benieuwd. Vrijdag wel ff tijd om te testen denk ik.

Strak plan, vond de pi net niet snel genoeg en was op zoek naar een andere player, maar voor 37 euro... ga er snel ook 1 bestellen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Quote from: fluissie on February 10, 2015, 22:02:25
Nice :thumbs-up:   keep us posted !

Zekerrrs

Quote from: Raymond187 on February 10, 2015, 22:11:28
Waar ga je de pi 2 gebruiken? Gaat die je PCvervangen als alels goed werkt?

Bedoeling is eigenlijk in de woonkamer. Beneden is de flexibiliteit van de pc toch best fijn. Slurpt enkel wel wat meer wattjes natuurlijk. Hmm, zou een afweging kunnen zijn....

Quote from: rovinggecko on February 10, 2015, 22:15:13
Strak plan, vond de pi net niet snel genoeg en was op zoek naar een andere player, maar voor 37 euro... ga er snel ook 1 bestellen.

Had 't idee dat de B+ puur stuk liep op buffering, wellicht dat het dubbele geheugen dit nu opvangt.
Heb m bij sos solutions gehaald, daar was ie het goedkoopste geloof ik. Bestel er wel een 2A voedingsadapter bij, anders gaat ie al plat bij het inprikken van een keyboard receiver o.i.d.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Nou...de Pi 2 is een toppertje :headbanging: :headbanging: :headbanging:

BD 50 met 30mb/s en de buffer geeft geen krimp. Zwei Finger in die Nase ;D
Ikke happy.

Moved trouwens niet naar beneden omdat ie geen HD audio doet. Wist ik al, maar was ff niet scherp vanmiddag ;D

Me happy camper, woonkamerspul ook op orde nu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Dus top voor het n de huiskamer  of slaapkamer. 

RalphH

Zeer top. Youtube werkt fatsoenlijk, muziekje streamen, filmpjes mogen blu ray zijn, helemaal perfect.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Lees dat software decode door de snellere cpu wel eens zou kunnen werken. Weet niet of Kodi dat nu al ondersteund, wellicht. Wie wil mag het testen  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Las 't ja, instabliel. Vreemd, hij draait hier op de HTPC al sinds de bèta hardstikke goed, geen enkel probleem mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

als ik 1 bestand opstart en daarna een andere dan crash. Ik heb verder niet gekeken in de logs of zo. Gewoon 13.2 erop en spelen. Ik ben nu aan het kijken of ik een HTPC wil gaan bouwen of de oppo hou.

Twijfel nog steeds daarom nog geen beslissing genomen.

Maar nu ik xbmc beter heb ingesteld en de App werkt, moet ik toegeven dat ik wel sexy is

RalphH

Hmja, ik ben r super content mee al een hele tijd.
Misschien anders Gotham ff deinstalleren, folder wegmikken, regcleaner eroverheen en dan Kodi nog eens. Of had je dat al gedaan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

nee had hem wel over gotham geinstalleerd.  Eerst hier ff ee ntijdje mee pielen. Als dit goed bevalt dan andere PC in elkaar knutselen, want de P die nu in de huiskamer staat vind ik maar niks. Is de coolermaster CM II met 6 FANs :D

RalphH

Potmetertjes erop en je hebt een super stille koele pc ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

FAN controler zit er op. Ik hoor hem wel als het geluid uit staat. VGA heeft ook 2 FANs al draaien die wel erg langzaam. airflow is goed dus warmte kan makkelijk weg.

RalphH

Hmja, hoor m hier ook wel. Heb ooit waterkoeling gehad, dat was wel lekker stil.
Maar vond de koeltoren (zalman resorator) wat te groot.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik zou er alleen maar een Scythe Big Shuriken V2 op de CPU zetten, omdat stock waarschijnlijk harder moet draaien en dus meer DB zou maken. de rest kan passief aangezien ik toch op een TVtje kijk en geen big ass mofo screen  :(

Waarschijnlijk geeneens een VGA kaartje nodig.

Wanneer krijg jij je receiver zuruch?

RalphH

Scyth rules :headbanging:

Wilde de integra vandaag gaan halen, maar karla komt er praktisch langs als ze van t errk naar huis rijdt, dus die pikt m op volgende week.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Die verkoopt hem onderweg en komt thuis met een nieuwe tas, schoenen, jeans leuk topje en is naar de kapper geweest...maar geen receiver...hihihih  :D :D :D