HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

RalphH

Dear Ralph,
I am pleased to inform you that a good will repair has been authorised on your receiver, PLEASE NOTE THAT THIS GOOD WILL IS DIRECTED TO COMPONENTS ON THE PCB BOARD ONLY ANY OTHER FAULT WILL NOT BE INCLUDED IN THIS GOOD WILL.  Please see here - http://www.eu.onkyo.com/en/authorised-service-points-378.html- for the list of service points in your country and find the one nearest to you.Then contact them to make the arrangements to have your unit repaired.

THIS AUTHORISATION IS ONLY VALID FOR THE ORIGINAL COUNTRY OF PURCHASE. PROOF OF PURCHASE MUST BE SUPPLIED WITH THIS EMAIL TO THE SERVICE CENTRE.
PLEASE MAKE SURE A COPY OF THIS EMAIL IS INCLUDED IN THE BOX WITH THE AVR .......

Dear Service Partner : Authorised for goodwill repair for parts, labour & Shipping to customer will be covered by Onkyo. Please remember to quote above ticket number on all email/billing regarding this repair job.


:thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje


Zymotic


RalphH

Jazeker!
Heb Audio Service in Elst gemaild, ben benieuwd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Raymond187

Zit je niet echt mee met je mooie aankopen he  :nopompom:

Hopelijk fixen ze deze shizzle en kan je flinks genieten  :headbanging:

jvanhambelgium

Quote from: RalphH on December 18, 2014, 21:24:26
Jazeker!
Heb Audio Service in Elst gemaild, ben benieuwd.

Gelukkig zal de rush nu wel zo'n beetje gedaan zijn. Er was een *enorme* backlog aan dit soort boards dat ze lang gewoon niet leverbaar waren voor de vele reparaties.
Binnen 6-8 weken zal Ralph wel terug zorgeloos kunnen knallen denk ik ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Quote from: Raymond187 on December 19, 2014, 08:54:07
Hopelijk fixen ze deze shizzle en kan je flinks genieten  :headbanging:

Alle vertrouwen in.

Quote from: jvanhambelgium on December 19, 2014, 09:39:49
Gelukkig zal de rush nu wel zo'n beetje gedaan zijn. Er was een *enorme* backlog aan dit soort boards dat ze lang gewoon niet leverbaar waren voor de vele reparaties.
Binnen 6-8 weken zal Ralph wel terug zorgeloos kunnen knallen denk ik ;-)


Ben benieuwd, hoop dat ik m pas hoef te brengen als de onderdelen binnen zijn, ben ik m niet zo lang kwijt.
Gelukkig de 808 nog niet weggedaan. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Vraag of je erop kan wachten. Board vervangen kan niet lang duren toch.

RalphH

Vanmiddig eindelijk xt32 eens ingemeten, 5 posities.
Afstanden en volumes van de rears waren spot-on, met fronts en center zat ie er 10cm langs, maar wel alles op dezelfde afstand vd luisterplek gemeten en dat klopt inderdaad.
Subs scheelde ook iets.

Klopt het overigens dat tijdens het inmeten van positie 2 en verder, er maar 1 sub gemeten wordt? De eerste meting is het sub 1, sub2 en beide samen. De andere metingen pakt ie enkel sub2.

Na de berekeningen stonden de crossovers allemaal op 40Hz, deze aangepast zoals ze eerst stonden.
Vervolgens een paar stukjes geluisterd van oblivion, edge of tomorrow en man of steel. De laatste ook een paar keer met Audyssey uit. En ik moet zeggen....als er al verschil is, is het minimaal :S...
Met Audyssey lijkt het geheel ietsjes rustiger, minder vermoeiend, maar het is echt minimaal naar mijn idee.

Geen idee wat dit betekent eigenlijk..
- Er is niets/weinig extra's uit de ruimte te halen
- Ik heb iets niet goed gedaan

Blijf het een dikke min vinden dat je niet kunt zien wat Audyssey gedaan heeft aan EQ, phase etc. Het frustreert me bijna ;D.
Binnenkort ff het hdmi board laten fixen en dan wellicht toch eens aan Pro denken? Jan?  ;D

Los van bovenstaande viel het me bij Edge of Tomorrow dat de hele front-stage tov de rears erg tammetjes is, eigenlijk best uit balans. Was me al opgevallen toen ik m een keer helemaal zat te kijken, maar toen weinig aandacht aan besteed verder. Iemand die dit ook ervaren heeft? Moet wel zeggen dat het geen originele disc is, maar wel een volledige rip, kan me bijna niet voorstellen dat het 'm hier in zit.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Tav EOT, nee niets opgevallen. Geweldig agressieve mix , dat wel.

Dat je slechts 1 sub hoort/meet na de MLP/focus klopt niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Moet ie sub1 en 2 samen pakken, of ze afzonderlijk meten? Kan namelijk best zijn dat het 1 meting van beide was, maar dat ik dat vanwege mijn positie in de kamer niet goed kon horen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Quote from: RalphH on January 21, 2015, 19:00:57
Moet ie sub1 en 2 samen pakken, of ze afzonderlijk meten? Kan namelijk best zijn dat het 1 meting van beide was, maar dat ik dat vanwege mijn positie in de kamer niet goed kon horen.
Volgens mij moeten ze beide telkens opnieuw poppen.
Alleen de eerste meting wordt de afstand ook meegenomen en berekend.

Hier is het net wat anders aangezien XT32 vwb de subs ook door de Anti-mode gaat die de subs al als één systeem heeft gekalibreerd.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

#2364
You can also connect a powered subwoofer to the AV
controller's balanced SUBWOOFER 1 PRE OUT,
SUBWOOFER 2 PRE OUT jack by using a balanced
XLR cable.
You can connect the powered subwoofer with each
jacks respectively. Level and distance can be set individually
for each output. If you use one subwoofer,
connect it to SUBWOOFER 1 PRE OUT.


Ik vind ook:lees blzd 30 eens ,heb je beide subs aanstaan in de meting/menu
file:///C:/Users/NAS/Desktop/DHC-80.2_En_web.pdf
Als er 1 sub aanstaat meet hij ook maar 1 sub in.

RalphH

Bij mic positie 1 meet ie wel alles afzonderlijk en 1 meting samen, 3 metingen dus voor de subs.
Voor de andere posities doet ie maar 1 sub meting.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

Xt32 meet hier de 2 subwoofers ook apart.

jvanhambelgium

Quote from: RalphH on January 21, 2015, 19:21:42
Bij mic positie 1 meet ie wel alles afzonderlijk en 1 meting samen, 3 metingen dus voor de subs.
Voor de andere posities doet ie maar 1 sub meting.

En dat is normaal. Eerste meting is dus op delay & levels van elke sub apart goed te zetten tov MLP / 1e meetplek.
Volgende metingen worden beide subs als 1 systeem gezien en de filters daarop gemaakt.
Dus de volgende metingen wapperen beide subs als 1 unit "samen".
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13


RalphH

Ok, toppie, ikke wat dat aangaat weer "gerustgesteld".

Zo ff checken of dynamic eq en dat soort spielerei niet aanstaat, vergeten te checken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

#2370
Quote from: RalphH on January 21, 2015, 18:29:10
Blijf het een dikke min vinden dat je niet kunt zien wat Audyssey gedaan heeft aan EQ, phase etc. Het frustreert me bijna ;D.
Binnenkort ff het hdmi board laten fixen en dan wellicht toch eens aan Pro denken? Jan?  ;D

Pro geeft nu niet zooooveel meer visuele informatie hoor. Ja je krijgt wat grafiekjes over de metingen en de to-be (projectie)
Echter kleine grafiekjes, geen echte cijfers bij X & Y-as (alhoewel wel duidelijk af te leiden hoor) maar toch ... zo'n GUI als de Trinnov of ARC is beter.

Ook sub-blending / X-over optimalisatie is nog beter als bij XT32
(een AVR heeft niet genoeg geheugen om dit voor verschillende cross-overs te doen : als vb na calibratie je AVR voorstelt om vb 40Hz X-over te nemen dan heeft ADSY hiervoor de optimalisatie gedaan ... kies je echter 60Hz of 80Hz heb je geen optimalisatie-cyclus opnieuw! -> Met de Pro applicatie zie je dat hij een lijstje geeft van cross-overs, gerangschikt van best -> minder en als je iets anders kiest is ie enkele seconden aan het "optimizing" en daarna kan je de filters maken & wegschrijven enz.)


Wil je ooit Pro overwegen kan ik wel wat voor je betekenen natuurlijk. Helaas is een "tijdelijke licentie" niet mogelijk. Da's dus direct afdokken met Paypal ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Dankje Jan, zal eens overdenken wat ik met Pro zou willen.

Je kunt bij Pro toch wel zien welke banden op wat voor manier aangepast zijn neem ik aan?
Realiseer me inderdaad dat bij het aanpassen van crossovers er wel wat van het nut van Audyssey verloren zal gaan, maar ik vond 40Hz voor mijn rears nogal enthousiast. Daarnaast zitten er in de front weergave nogal wat dips tussen 40 en 100Hz, dus leek me sowieso verstandig om die wat eerder af te kappen en de sub mee te laten doen.

Moet er misschien nog eens een langere luistersessie aan wijden. Sowieso muziek nog niet gedaan en vergeleken met de equalizerAPO geactiveerd op de pc. Laat staan dat ik al een REW meting gedaan heb :).

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

#2372
Ik heb er eentje online staan, ik weet al niet meer welke calibratie dit ooit geweest is

http://www.vanham-franck.be/pics/ADSY/certificate.html

Dat is zo'n beetje wat je te zien krijgt. Denk eraan dat de rode "AFTER" grafieken geen metingen zijn maar projecties van de to-be.
We zullen het maar geloven zekers ?
Je ziet inderdaad ook geen cijfertjes** staan bij de grafiekjes, maar ga ervan uit.
En ga er ook maar van uit, net als zowat elk DSP product dat dit 1/3 smoother representaties zijn.

X-as : uiterst links begint op 20Hz, dan 100Hz, dan 1000Hz, dan 10kHz en helemaal meest rechtse punt is 20kHz.
Y-as : 0-lijn is duidelijk, vervolgens 5dB per divisie

Doet me eraan denken nog es een mailtje naar ADSY Tech Support te schieten om te verifieren dat mijn assumptie hier correct is.

Daar heb ik ondertussen repliek van en dus is de X-as eerder 20-20kHz en de Y-as is 5dB/divisie (net zoals in de curve-editor dus)
1/3 smoothed klopt en de idee van dit soort grafiekjes was nooit een "scientific comparison" tool maar eerder een installateur die z'n klant iets
kan laten zien dat het "vlakker" is tov beginsituatie.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Ok, bijna duidelijk ;D.
Maar begrijp ik het goed dat er enkel tussen 3 door Pro samengestelde curves gekozen kan worden en er handmatig geen frequentiebanden aangepast kunnen worden? Klinkt toch nog een beetje als "overgeleverd zijn aan een black box", of zie ik dit toch verkeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Quote from: RalphH on January 21, 2015, 21:53:03
Ok, bijna duidelijk ;D.
Maar begrijp ik het goed dat er enkel tussen 3 door Pro samengestelde curves gekozen kan worden en er handmatig geen frequentiebanden aangepast kunnen worden? Klinkt toch nog een beetje als "overgeleverd zijn aan een black box", of zie ik dit toch verkeerd?

Standaard heb je 4-curves : Flat - HF Role-Off1 - HF Role-Off2 - SMPTE 202M
In de applicatie zit sowieso een "(target) curve editor" die je toelaat voor elk kanaal desgewenst een curve te tekenen met bijkomende correcties, maar dat is echt summier als in +-3dB ! Je heb vrijheid in die curve te tekenen, maar de "punten" op de curve moeten 1/3 octaaf uit elkaar liggen, dus een mega "smalle" CUT of BOOSTJE zit er niet in. By Audyssey zullen ze besloten hebben dat dit meer kwaad als goed kan doen zekers...

----
Limits of +/-3dB are imposed on the vertical range (gain) of the target curve modifier so that the target curve cannot consume the available headroom to the detriment of the equalization range (Figure 14). Clicking or attempting to type in a number outside of this range will insert a
grip at the nearest allowed gain value.
----


Ik zie zo'n editor eerder als "kers op de taart" ofzo voor de allerlaatste dingskes mogelijks aan te passen.
Met "Pro" kan je ook de "dip" uitschakelen (aka "Midrange Compensation" aka "BBC-Speaker-Dip" in de 2kHz regio)
Die dip heb je met XT, XT32 altijd en kan je niet zelf disablen, enkel "Pro" heeft die optie.

Tja, het blijft allemaal wel wat "vaag" natuurlijk en de die-hard tweakert die alle cijfertjes wil zien en aan elke tandwieltje draaien moet niet met dit product aan de slag en kan beter een Trinnov Altitude32 zetten ;-)



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)