HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: RalphH on March 13, 2014, 20:17:38
Bwahaha, jullie maken m ;D.

Dank voor de feli Philip. 't Is onderhand weer tijd voor een M&G'tje, er is heeel veel veranderd sinds jij en thuur in den beginne op bezoek zijn geweest. Dat is bij jou niet anders trouwens.
Leuk! Het is sowieso leuk om weer een keer elkaar te zien. En ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe jouw nieuwe geluid is. Als ik me goed herinner heb je nieuwe speakers, versterking, processing, extra sub en akoestische panelen. Dus nogal wat veranderd inderdaad ;)

Mijn geluid is ook heel anders, maar ik heb niet zoveel daarvoor veranderd. Alleen alles op CA platen gezet en een leuke stereoversterker aangeschaft ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Woahh! Alweer een nieuwe eindversterker!  :wacko:
Begin nu wel weer heel nieuwsgierig te worden naar je nieuwe setup en hoe dat klinkt Ralph!
Heeft de rest van de buurt nog wel genoeg stroom? :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

#2027
Quote from: HTip on March 15, 2014, 09:40:09
Leuk! Het is sowieso leuk om weer een keer elkaar te zien. En ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe jouw nieuwe geluid is. Als ik me goed herinner heb je nieuwe speakers, versterking, processing, extra sub en akoestische panelen.

Helemaal correct. Ook van de oorspronkelijke setup met de speakers helemaal tegen de muur aan is niet veel meer over. Ach je probeert eens wat hè ;D.
Zal binnenkort eens wat datums rondslingeren, kijken of we wat gepland krijgen.

Quote from: larzie on March 16, 2014, 00:59:53
Heeft de rest van de buurt nog wel genoeg stroom? :D

Haha, amper ;D.
't Klinkt vooral in het laag wat gecontroleerder, dat was het eerste wat op viel toen er een eindversterker aangesloten werd op de fronts. Het overstuurde laag (grotendeels roommode) klonk wat rustiger en er was meer impact op momenten dat er snel vermogen gevraagd werd. Neemt niet weg dat de ruimte nog steeds het grootste probleem en "ergernis" is, dat is met apparatuur niet te compenseren helaas.
Mid werd ook wat opgehaald en had het idee dat de Rotel tov de HK het hoog wat feller de ruimte in gooide. Mgoe, dat was een vluchtige constatering nadat we de versterker even kort na aanschaf hadden aangesloten.

Met een week of 2 zal ik er eens goed voor gaan zitten.

Als je de nieuwsgierigheid wat wilt temperen, dan moeten we maar weer eens een Friesland meets Brabant doen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on March 16, 2014, 14:30:44
Haha, amper ;D.
't Klinkt vooral in het laag wat gecontroleerder, dat was het eerste wat op viel toen er een eindversterker aangesloten werd op de fronts. Het overstuurde laag (grotendeels roommode) klonk wat rustiger en er was meer impact op momenten dat er snel vermogen gevraagd werd. Neemt niet weg dat de ruimte nog steeds het grootste probleem en "ergernis" is, dat is met apparatuur niet te compenseren helaas.
Mid werd ook wat opgehaald en had het idee dat de Rotel tov de HK het hoog wat feller de ruimte in gooide. Mgoe, dat was een vluchtige constatering nadat we de versterker even kort na aanschaf hadden aangesloten.

Met een week of 2 zal ik er eens goed voor gaan zitten.

Als je de nieuwschierigheid wat wilt temperen, dan moeten we maar weer eens een Friesland meets Brabant doen ;D

Mooi dat het allemaal wat gecontroleerder klinkt! Dat ervaarde ik destijds ook toen er een chord spm 2400 in mijn voormalige setup hing. Wat een schitterende eindvesterkers van Chord. Als ik nog eens geld teveel.  :blush: Voorlopig eerst sparen voor een keuken. Wellicht binnenkort nog een iets kleinere upgrade, maar dat moet ik nog even voor mezelf bepalen. :)

Een M&G lijkt me sowieso wel weer eens een goed plan. Alweer een tijdje geleden en er is veel gebeurd bij een ieder. Ik zal High-q eens porren binnenkort.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: larzie on March 16, 2014, 14:36:27
Ik zal High-q eens porren binnenkort.

Toppie!

Chord is erg mooi inderdaad, schijnt goed te combineren met Tannoy, echter flink aan de prijs. Maar als je idd eens geld over hebt... ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Por ontvangen ;D

Lijkt me leuk weer een keer binnenkort!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Quote from: high-q on March 19, 2014, 15:33:15
Por ontvangen ;D

Lijkt me leuk weer een keer binnenkort!
wakker dus?

RalphH

Quote from: denoontje on March 19, 2014, 18:31:42
wakker dus?

Anders ik wel en nogal wat voor de boeg😄😄😄
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on March 20, 2014, 01:04:14
Anders ik wel en nogal wat voor de boeg😄😄😄
Me2

RalphH

#2034
Zooo, we benne weer thuis van 3 1/2 week Brasil.
Beetje familie, beetje strand, beetje veel lekker eten, drinken en zon :thumbs-up: :thumbs-up:.

ff uitrusten van de reis en dan kunnen we weer HT'en ;D

Nog wat gemist hier behalve zand uit de Sahara?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

bende ge weer terug....niet veel gemist hoor ;-P

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

slecht nieuws ralph
ik heb de sub en de vlp 2500 verkocht
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RalphH

Das net jammer joh! Was een topdingetje.
Maar wel begrijpelijk met de kleine. Wat extra ruimte nu en ten volste gebruiken de
Komende tijd zit r niet in.
Gaat ie goed verders?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

Quote from: RalphH on April  6, 2014, 19:59:03
Das net jammer joh! Was een topdingetje.
Maar wel begrijpelijk met de kleine. Wat extra ruimte nu en ten volste gebruiken de
Komende tijd zit r niet in.
Gaat ie goed verders?

het gaat gelukkig prima ,
als de box de kamer verlaat mag ik een 2 x 18'' bouwen  :D :D :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Raymond187

Quote from: RalphH on April  5, 2014, 00:37:34
Zooo, we benne weer thuis van 3 1/2 week Brasil.
Beetje familie, beetje strand, beetje veel lekker eten, drinken en zon :thumbs-up: :thumbs-up:.

ff uitrusten van de reis en dan kunnen we weer HT'en ;D

Nog wat gemist hier behalve zand uit de Sahara?
Welcome back  :pompom:

larzie

Quote from: RalphH on April  5, 2014, 00:37:34
Nog wat gemist hier behalve zand uit de Sahara?

Ja Rotterdam wil minder marokkanen. Wilders heeft dat even gevraagd aan ze.
Heeft hij zich niet populair mee gemaakt.

Nog een overval op een juwelier waarbij de dame van de juwelier de 2 marokkaanse overvallers heeft doodgeschoten. Waarop de marokkaanse gemeenschap wederom geschokt heeft gereageerd. Persoonlijk denk ik dan had je maar niet met een wapen moeten lopen zwaaien om een juwelier te overvallen. Dan is de kans aanzienlijk minder groot dat je letsel oploopt.

Ze hebben het neergestorte pasagiersvliegtuig nog steeds niet gevonden.

En misschien iets voor jou als brabander. PSV gaat weer niet championsleague spelen.  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Quote from: larzie on April  7, 2014, 17:13:33
En misschien iets voor jou als brabander. PSV gaat weer niet championsleague spelen.  :laugh:

Haha.., ralph en voetbal....

Ow en ander nieuws; onze HT doet t! :) Met een gordijn ervoor is het best prima film kijken.
Kom gauw maar een keer langs!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

AbZ

Quote from: larzie on April  7, 2014, 17:13:33Nog een overval op een juwelier waarbij de dame van de juwelier de 2 marokkaanse overvallers heeft doodgeschoten. Waarop de marokkaanse gemeenschap wederom geschokt heeft gereageerd. Persoonlijk denk ik dan had je maar niet met een wapen moeten lopen zwaaien om een juwelier te overvallen. Dan is de kans aanzienlijk minder groot dat je letsel oploopt.
Klinkt aannemelijk.  Heb dit niet zo gevolgd. 
Waarom was die Marokkaanse gemeenschap geschokt? 
Had de overval een etnisch motief?  Of ging het om gemeenschap met die dame?

larzie

Quote from: AbZ on April  7, 2014, 17:28:58
Klinkt aannemelijk.  Heb dit niet zo gevolgd. 
Waarom was die Marokkaanse gemeenschap geschokt? 
Had de overval een etnisch motief?  Of ging het om gemeenschap met die dame?

Nee ze waren geschokt omdat deze dame uit noodweer de 2 marokkaanse overvallers zomaar had doodgeschoten.
Eigenlijk waren deze jongens natuurlijk heel aardig en hadden ze het heel moeilijk in het leven dus was het best wel heel zielig.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

AbZ

#2045
Quote from: larzie on April  7, 2014, 17:31:46
Nee ze waren geschokt omdat deze dame uit noodweer de 2 marokkaanse overvallers zomaar had doodgeschoten.
Eigenlijk waren deze jongens natuurlijk heel aardig en hadden ze het heel moeilijk in het leven dus was het best wel heel zielig.
Geen idee waarom de Marokkaanse gemeenschap daar ueberhaupt iets over te melden heeft,
en al helemaal niet waarom ze dit raar vinden.  Anyway nu is het iig afgelopen met de slechte jeugd van die twee.

larzie

Quote from: AbZ on April  7, 2014, 17:38:26
Geen idee waarom de Marokkaanse gemeenschap daar ueberhaupt iets over te melden heeft,
en al helemaal niet waarom ze dit raar vinden.  Anyway nu is het iig afgelopen met die slechte jeugd.

Misschien hebben ze nu inderdaad wat minder snel het idee dat ze overal zomaar mee wegkomen. Dat men wel eens wat terug kan doen.
Kan ook tegenovergestelde veroorzaken. Dat overvallers nog gewelddadiger worden. De toekomst zal het uitwijzen.

Dat Wilders roept minder marokkanen is ook onzin. Nationaliteit heeft nergens wat mee te maken. Je moet gewoon de kwaadwillenden van wat voor nationaliteit dan ook hard aanpakken. Daarnaast is een stuk opvoeding belangrijk. In vele culturen heeft de vrouw niks te vertellen thuis en is de man des huizes niet beschikbaar voor een goede opvoeding.
Daarnaast moet je de goedwillenden wel een kans bieden op de arbeidsmarkt. Nu is het in vele gevallen zo, dat als iemand een buitenlandse naam heeft, de kans op een baan afneemt. Bedrijven zouden meer moeten kijken naar de capaciteiten van een persoon en de welwillendheid. Wellicht dat sommigen dan ook gaan denken. Oke we krijgen nu wel eerlijk een kans op een baan. En zoeken dan wat minder snel het criminele pad.

PS: Sorry voor topicvervuiling Ralph :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Quote from: mtissink on April  7, 2014, 17:28:33
Haha.., ralph en voetbal....

Ow en ander nieuws; onze HT doet t! :) Met een gordijn ervoor is het best prima film kijken.
Kom gauw maar een keer langs!

Haha ja Ralph en voetbal, daarom zei ik het ook. :P Maar goed zijn vriendin is braziliaans dus dan ontkom je niet aan voetbal. :P
PS: Gefeliciteerd met je HT Marc dat wordt genieten! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

#2048
Quote from: larzie on April  7, 2014, 17:49:47
Misschien hebben ze nu inderdaad wat minder snel het idee dat ze overal zomaar mee wegkomen. Dat men wel eens wat terug kan doen.
Kan ook tegenovergestelde veroorzaken. Dat overvallers nog gewelddadiger worden. De toekomst zal het uitwijzen.

Dat Wilders roept minder marokkanen is ook onzin. Nationaliteit heeft nergens wat mee te maken. Je moet gewoon de kwaadwillenden van wat voor nationaliteit dan ook hard aanpakken. Daarnaast is een stuk opvoeding belangrijk. In vele culturen heeft de vrouw niks te vertellen thuis en is de man des huizes niet beschikbaar voor een goede opvoeding.
Daarnaast moet je de goedwillenden wel een kans bieden op de arbeidsmarkt. Nu is het in vele gevallen zo, dat als iemand een buitenlandse naam heeft, de kans op een baan afneemt. Bedrijven zouden meer moeten kijken naar de capaciteiten van een persoon en de welwillendheid. Wellicht dat sommigen dan ook gaan denken. Oke we krijgen nu wel eerlijk een kans op een baan. En zoeken dan wat minder snel het criminele pad.

PS: Sorry voor topicvervuiling Ralph :P
Idd oftopic Abz.........

AbZ

#2049
De afkomst lijkt me idd niet bijster relevant hier.  Geeft toch geen privileges op het gebied van overvallen of zo?
Als ik het goed begrijp kwamen die jongens daar ook niet voor een baan in de juweliersbranche...

Werkgelegenheid heeft wel heel erg veel met gedrag en scholing te maken.  Discriminatie is niet zeldzaam,
maar gebeurt toch het meest als mensen niets anders hebben om zich positief te onderscheiden.

O ja, 't is niet echt on topic  :-\