HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

denoontje

#1750
Dus toch tubes basstraps :p?

RalphH

Quote from: morca on November 16, 2013, 14:57:48
Dus je had zelf je werk al goed gedaan ,voor wat er in je ruimte kan.

Geen tips gehad voor kleine verbeteringen?

Yep...
en
..Yep ;D
Zie verslagje hiervoor.

Quote from: larzie on November 16, 2013, 15:42:40
Ben dan benieuwd wat het issue dan is als de ruimte verder heel goed was.  :blink: Wellicht de receiver?

Het issue zijn een paar flinke dips en pieken die veroorzaakt worden door de ruimte en ook door RivaSono geconstateerd worden.
Het "heel goed" slaat er op dat de ruimte ondanks deze issues toch al erg goed klinkt. Verbetering is mogelijk, maar echt hele grote stappen vereisen drastische maatregelen en dat behoort dus niet tot de mogelijkheden. De prestaties van de ruimte as is, zitten dus al redelijk aan de max.

Met de receiver is dus ook niets mis, hooguit beperkt, kunt niet altijd dingetjes op apparatuur afschuiven natuurlijk zeker niet als het akoestiek betreft.
Een receiver met betere DSP dan de brakke MultEQ die ik nu heb zou te proberen zijn, maar dat is meteen weer een forse investering en de vraag wat het brengt. Las gister ergens iets over een gratis tegenhanger (sort of) van Dirac. Ga daar eens zeeeer geinteresseerd naar kijken.

Quote from: larzie on November 16, 2013, 16:24:52
Ik heb nog zoveel te leren geloof ik!  :blink:

If you say so ;D ;D

Quote from: morca on November 16, 2013, 15:49:26
Ik denk dat RalphH zijn huiswerk al goed gedaan heeft,en er niet veel winst meer te behalen valt.
Dat zal bedoeld zijn denk ik.

Yup.
Roeland was toch lichtelijk verbaasd over wat er al met de ruimte gedaan was en de opgedane hobby kennis aan mijn kant. Was erg leuk om te horen.

Zo blijkt maar weer, proberen, inlezen, proberen, inlezen etc, brengen je een heel eind als je er de tijd voor neemt.
Google en het HT forum zijn je beste vriend ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: denoontje on November 16, 2013, 20:06:12
Dus toch tubes basstraps :p?

Nee, want dat was het advies niet, enkel een mogelijkheid die de problemen niet oplost maar wel enige verbetering geeft.

Dus nog steeds te kort door de bocht  ;).

3x scheepsrecht? ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JANJWJMC

Mooi verslag van Rivasono, heb je naar aanleiding van een demonstratie een afspraak met ze gemaakt?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

RalphH

Nou,..half. Heb ze gezien op Xfi, maar de ruimte was te vol (stond zelf tussen de diffusors in) dus daar kon ik niet veel uit halen. Konden de heren ook niet veel aan doen. Roeland gaf wel aan dat het een les was voor de volgende keer --> max aantal personen in de ruimte.

Daarnaast had ik jouw ervaring gelezen ;), helemaal niet gedacht om daar ff op te reageren trouwens.... En verder leek mij hun expertise prima.
Tel daar de prijs nog eens bij op en dan is het 't zeker waard.

Heb jij nav het bezoek al aanpassingen gedaan trouwens?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JANJWJMC

Quote from: RalphH on November 16, 2013, 21:20:31
Nou,..half. Heb ze gezien op Xfi, maar de ruimte was te vol (stond zelf tussen de diffusors in) dus daar kon ik niet veel uit halen. Konden de heren ook niet veel aan doen. Roeland gaf wel aan dat het een les was voor de volgende keer --> max aantal personen in de ruimte.

Daarnaast had ik jouw ervaring gelezen ;), helemaal niet gedacht om daar ff op te reageren trouwens.... En verder leek mij hun expertise prima.
Tel daar de prijs nog eens bij op en dan is het 't zeker waard.

Heb jij nav het bezoek al aanpassingen gedaan trouwens?

Ik heb kennis met ze mogen maken bij IEAR daar gaven ze een lezing, toen heb ik een formulier ingevuld voor meer info en een prijsopgave wat nu ongeveer 4 weken geleden is.
Er is nog geen contact met mij geweest, ze zullen het wel druk hebben, dus ik wacht nog even op een reactie.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

RalphH

Ah wacht, had niet goed gelezen, was iemand anders die ze over de vloer heeft gehad.

Zou ze ff mailen/bellen als je interesse hebt. Denk dat er met je formulier iets fout is gegaan, ik had namelijk binnen een week een afspraak.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Net verslag.

Geeft het je nu wat rust nu je weet wat je wel en niet kan aanpassen?


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on November 17, 2013, 11:31:28
Yep, rust is gearriveerd  ;D.

Zeker aan het nadenken welke kamer je nu kan gebruiken? :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


RalphH

Gheghe.
Als het goed is, heb je gelezen dat ik de meting juist heb laten doen om de bevestiging te krijgen dat enkel drastisch verbouwen( waar ik geen zin in heb) een verbetering op kan leveren. Ook een andere kamer betekent drastisch verbouwen  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rovinggecko

Oftewel, de meeting heeft bevestigd dat je er nu prima bij zit en kunt beginnen met genieten zonder het gevoel te hebben dat er nog wat te doen valt?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

wij zitten uw te plagen RalphH  ;D
Nog meer sub,s,en dan inzetten tot 120 hz zou een laatste optie zijn die niet genoemd is.
Of je probleem daarmee weg is.......denk dat er altijd iets blijft.

Al met al heb je niet te klagen,ook goed te zien als je je allereerste meting naast de laatste legt.
;)

RalphH

Quote from: rovinggecko on November 17, 2013, 13:10:24
Oftewel, de meeting heeft bevestigd dat je er nu prima bij zit en kunt beginnen met genieten zonder het gevoel te hebben dat er nog wat te doen valt?

Yep, best ok eigenlijk.

@morca
Ja, subje erbij zou kunnen, maar dan wordt t wel een allegaartje. Neuh. Ik hou t ff zo. Heb de gik 244's nog, kijken of die nog strategisch geplaatst kunnen worden zodat r wat meer definitie in t laag komt bij stereo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijn M

Dutch & Dutch

RalphH

Dankje Martijn. Dit is zoals ik het beleefd heb en met stiekum al verwacht eindresultaat.
Akoestiek blijft een ingewikkeld geheel.

Heb recent jullie topic ook voorbij zien komen, mooi concept. Ben niet zo huis in DSP, weet enkel dat je beter een fatsoenlijke kan hebben en het anders beter niet gebruikt.
Al is het niet iets waar ik waarschijnlijk de stap naartoe zal maken, ben ik zeker benieuwd naar jullie live-gang in januari.
Bij deze vast succes gewenst.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on November 17, 2013, 11:31:28
Yep, rust is gearriveerd  ;D.
Mooi en zo hoort het ook. Soms moet je het even van een ander horen.

Als je vrijdag bij mij komt ben je nog blijer als je weer thuis komt, want akoestiek in de huiskamer is niet al te best  :shaun:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Mooi verslag om te lezen. Lijkt me fijn dat je vermoedens bevestigd zijn. Hebben jullie het ook gehad over andere plaatsing van je speakers of stonden ze (je fronts al) op de beste plek in deze ruimte? Ik ben zelf een stuk minder actief met meten en dergelijke, dus ik zou er best 250eu voor over hebben om een professioneel opgesteld rapport van mijn eigen ruimte te krijgen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Plaating iets de ruimte in was nog een optie geweest, heb dat zelf al wel eens gedaan, maar werd voor mij niet perse beter.
Zal je het rapportje opsturen als ik het heb, kun je zelf nagaan of het iets voor jou is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on November 18, 2013, 11:29:00
Ook aan de (foto)paneeltjes ;D
Daar hanger er al 2 van boven bij de fonts. Achter op de wand komt nog een grote. Foto van me gezin en ik zit eraan te denken om de achterkant op te vullen met glaswol.

Mijn oren horen geen reflectie in de huiskamer. Metingen zeker wel. Misschien jij ook wel vrijdag.

high-q

Ik heb in mijn ruimte iets meer speling om te schuiven: Fronts kunnen verder naar voren en rears kunnen verder naar achter. Wil ik mee aan de slag als ik zeker weet dat ik niet meer door de deur hoef die nu nog veel gebruikt wordt, want mijn speakers zijn niet echt gemakkelijk te verschuiven.

Thanks, ben er benieuwd naar!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: Raymond187 on November 19, 2013, 08:48:33
Daar hanger er al 2 van boven bij de fonts. Achter op de wand komt nog een grote. Foto van me gezin en ik zit eraan te denken om de achterkant op te vullen met glaswol.

Mijn oren horen geen reflectie in de huiskamer. Metingen zeker wel. Misschien jij ook wel vrijdag.

Ben benieuwd.
Fotopaneeltjes die er nu hangen zijn gok ik van canvas(?) Dat laat geen geluid door, dus glas of steenwol erachter hangen voor het voorkomen van flutterecho, gaat niet helpen nie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: high-q on November 19, 2013, 10:07:03
Ik heb in mijn ruimte iets meer speling om te schuiven: Fronts kunnen verder naar voren en rears kunnen verder naar achter. Wil ik mee aan de slag als ik zeker weet dat ik niet meer door de deur hoef die nu nog veel gebruikt wordt, want mijn speakers zijn niet echt gemakkelijk te verschuiven.

Thanks, ben er benieuwd naar!

Denk dat de fronts wat verder naar voren in jouw geval best mag inderdaad, kunnen ze ook meteen wat verder naar binnen. Misschien nog niet eens zo'n probleem die deur.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer