HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Goed om te lezen dat het positief uitpakt. Als het goed is is je surround bubble iets wijder geworden.

Ja met zo'n center kan je je fronts ook wel rechter zetten. Het bereik van je center is groot genoeg.

Zo zie je maar wat er voor moois uit een m&g komt :D

Kijk er naar uit om je hier thuis te verwelkomen  :thumbs-up:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Zo kun je natuurlijk ook goedkoop tweaken!  :thumbs-up:
We moeten ook maar weer eens wat afspreken in Friesland of bij jullie. Ik moet jouw nieuwe spulletjes nog bekijken en beluisteren en jij de mijne.  :D
De laatste keer dat je bij mij op bezoek was toen had ik nog een Marantz SR8002, Eltax als rears en nog die oude htpc behuizing.

Jij inmiddels o.a. nieuwe fronts, nieuwe centerspeaker. :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on October 16, 2013, 19:32:40
Zo kun je natuurlijk ook goedkoop tweaken!  :thumbs-up:
We moeten ook maar weer eens wat afspreken in Friesland of bij jullie. Ik moet jouw nieuwe spulletjes nog bekijken en beluisteren en jij de mijne.  :D
De laatste keer dat je bij mij op bezoek was toen had ik nog een Marantz SR8002, Eltax als rears en nog die oude htpc behuizing.

Jij inmiddels o.a. nieuwe fronts, nieuwe centerspeaker. :clapping:

Ik was van het weekend nog in Friesland ;-)

larzie

Quote from: denoontje on October 16, 2013, 20:07:00
Ik was van het weekend nog in Friesland ;-)

Voortaan even zeggen. Je bent altijd welkom.  :thumbs-up:
Al had ik het afgelopen zaterdag druk. Moest fluiten en basketballen. Moet op het moment wel goed mijn agenda raadplegen. Heb komende tijd 4 etentjes en m'n ouders zijn binnenkort jarig en daarnaast veel wedstrijden. Maar is vast wel een keer te regelen.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on October 16, 2013, 20:12:36
Voortaan even zeggen. Je bent altijd welkom.  :thumbs-up:
Al had ik het afgelopen zaterdag druk. Moest fluiten en basketballen. Moet op het moment wel goed mijn agenda raadplegen. Heb komende tijd 4 etentjes en m'n ouders zijn binnenkort jarig en daarnaast veel wedstrijden. Maar is vast wel een keer te regelen.  :pompom:

Had geen tijd ik moest tijgertjes aaien

larzie

Quote from: denoontje on October 16, 2013, 20:15:08
Had geen tijd ik moest tijgertjes aaien

Bij High-q? Die doet vrijwilligerswerk bij Pantera.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on October 16, 2013, 20:18:56
Bij High-q? Die doet vrijwilligerswerk bij Pantera.

Wel pantera, maar met de dame des huizes zonder highq

larzie

En je hebt beide handen nog?
Jonge tijgers dus zal wel meevallen.   :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

#1684
nou jong ze zijn huge hoor

Raymond187

Pantera is erg gaaf. Ben er jaren geleden geweest als verjaardag cadeau van de vrouw.

Als het door gaat ben ik 14 dec. in Fryslan voor een dagje gezelligheid  :pompom:

HTip

Quote from: RalphH on October 14, 2013, 20:53:46
Inmiddels wel!
Iets verder ingedraaid, kruisen nu achter de luisterplek.

Net op flink volume wat demodingetjes zitten kijken van Reference 2 disc en dat klonk toch wel heel lekker. Het achtergebeuren is zeker vooruit gegaan. Moet zeggen dat het hele plaatje wel heel erg jummie klinkt nu. Fronts had ik eerder al wat minder toe in gegeven en daarnaast draagt de nieuwe center zeker zijn steentje bij. Stemmen zijn voller, helderder en had voorheen wat last van nare nagalm in t laag bij stemmen. Center staat nu afgefilterd op 60Hz en nagalm is weg. Ook meer punch in het laag van bijv. een bass drum (liquid tension experiment bijv.).
Lekkerrrrrr. ;D

Ray, dank voor de tipje!!
Op die manier de rears plaatsen geeft in de meeste gevallen de beste surroundbeleving. Mooi dat dat bij jou ook zo is :thumbs-up:

Zo te horen/lezen is de beleving niet meer te vergelijken met de keer dat ik bij jou was :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on October 17, 2013, 11:07:03
Zo te horen/lezen is de beleving niet meer te vergelijken met de keer dat ik bij jou was :pompom:

Nog niet een beetje ;D. Dat was tov nu zelfs "slecht" te noemen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 17, 2013, 11:16:36
Nog niet een beetje ;D. Dat was tov nu zelfs "slecht" te noemen.
Zo slecht vond ik het toen echt niet, maar als jij dat nu zo ervaart, dan moet het wel heel erg goed klinken.
Ik kom dat volgend jaar graag een keer zelf ervaren als ik het wat rustiger heb...
Mijn geluid is ook iets anders dan toen jij hier was, dus dat mag jij natuurlijk ook komen ervaren. Ook iets voor volgend jaar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Lijkt me een goed plan Philip!

Veranderingen zijn wel groot hoor. Fronts stonden toen veel te wijd, sub op de verkeerde plek met als resultaat weinig laagoutput op de luisterplek, nee stuk beter nu :pompom:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 17, 2013, 11:25:08
Lijkt me een goed plan Philip!

Veranderingen zijn wel groot hoor. Fronts stonden toen veel te wijd, sub op de verkeerde plek met als resultaat weinig laagoutput op de luisterplek, nee stuk beter nu :pompom:.
Doen we!

Ik geloof graag dat de veranderingen groot zijn. Mijn opmerking "ook iets anders" was een beetje met een glimlach, want de veranderingen zijn bij mij ook groot ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: denoontje on October 16, 2013, 23:15:52
nou jong ze zijn huge hoor

Zag je mailtje pas laat, in de verkeerde box terecht gekomen. Zal er nog ff op reageren. Maar het het zijn idd geen kleine kitties  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Gister Man of steel gekeken, nondekanonne....ruim 2 uur met een vette glimlach op mijn gezicht gezeten, wat heeft die een dikke soundtrack zeg... :headbanging: :headbanging::headbanging:. Ook genoeg eyecandy overigens  ;D. Aanrader!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Dat en plaatsing, ruimtelijkheid, het complete pakket is erg vet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Quote from: RalphH on October 26, 2013, 16:25:31
Gister Man of steel gekeken, nondekanonne....ruim 2 uur met een vette glimlach op mijn gezicht gezeten, wat heeft die een dikke soundtrack zeg... :headbanging: :headbanging::headbanging:. Ook genoeg eyecandy overigens  ;D. Aanrader!!

:D :D :D


larzie

Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 09:03:46
Pantera is erg gaaf. Ben er jaren geleden geweest als verjaardag cadeau van de vrouw.

Als het door gaat ben ik 14 dec. in Fryslan voor een dagje gezelligheid  :pompom:

Als we beiden tijd hebben ben je welkom hoor!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Syphon

#1699
Net weer even de foto's bekijken in de openingspost, wow! Kan niet anders zeggen wat vet zeg, hier mag je trots op zijn.