HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RalphH

Zo, net terug van 2 weekjes actieve ontspanning in Oostenrijk. Erg geslaagd, beentjes zijn moegestreden.
Dit weekend en komende week weer alle tijd om wat forum en HT dingetjes bij te werken ;D.

Mark en Evelien, bedankt voor het flesje :pompom: :worship:. Buurman had m netjes onaangebroken gelaten ;). Gaan we lekker van genieten,  hebben vandeweek wel ff contact.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Dankje. 't Is wel een bakbeest hoor. Vandeweek eens ff goed luisteren wat ik nou eigenlijk aangeschaft heb. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vanavond filmpje, vandeweek prutsen, nu vast wat fotootjes ;D


Ja, ik zie het nu ook, zitten nog plakkertjes onder en 1 schuimpie ligt scheef. Plakkertjes geloof ik voorlopig wel, haal ik r bij het spuiten wel vanaf, schuimpie corrigeer ik straks ff.

Wat te doen, met of zonder grilletje?:



                                                   
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Staat er goed bij  :thumbs-up:

Star Trek 2013  toevallig,ik ga me sub,s zo een workout geven
Nu gauw eten en douchen een AAN die dingen  :headbanging:

RalphH

Thnx.

Bereid je vast voor dat het "in warp" gaan niet zo vet meer is als in ST 2009..:(
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Zo'n imposante speaker mag je best tonen, dus zonder :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Thnx Philip.

Las dat maarten zaterdag jouw kant in komt, veel plezier alvast!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on August 29, 2013, 19:59:46
Thnx Philip.

Las dat maarten zaterdag jouw kant in komt, veel plezier alvast!!
Thanks Ralph! Alleen is Maarten vandaag in de referentieruimte van BB&G geweest :o Gaat mijn ruimte hem denk ik heel erg tegenvallen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Quote from: RalphH on August 29, 2013, 19:59:46
Thnx Philip.

Las dat maarten zaterdag jouw kant in komt, veel plezier alvast!!

Welkom terug Ralph! Mooi dat de vakantie goed is geweest! Goed genoten?

Quote from: HTip on August 29, 2013, 20:31:34
Thanks Ralph! Alleen is Maarten vandaag in de referentieruimte van BB&G geweest :o Gaat mijn ruimte hem denk ik heel erg tegenvallen ;D

Het kwartje valt, je bedoelt het natuurlijk met een knipoog  ;D ik was net al even bang dat jij serieus bang was dat het mij misschien tegen zou vallen (in mijn eigen topic) nou maak je maar niet druk hoor, ik vond het geweldig om te ervaren vanmiddag maar dat wil niet zeggen dat alles wat niet op dat niveau is tegen zou vallen. Dan zou ik een moeilijke tijd tegemoet gaan in m'n eigen ht hier thuis  ;D

Maar serieus, elke ruimte van een mede hobbyist kan me bekoren, en het mooist is als een ruimte akoestisch goed is, dat is en blijft het belangrijkste component en zorgt ervoor dat zelfs een 'instapset' een heel puike filmervaring kan geven weet ik uit ervaring!

larzie

Quote from: RalphH on August 29, 2013, 17:27:21
Wat te doen, met of zonder grilletje?:

Of alles met of alles zonder :D Ik hou persoonlijk altijd meer van met, maar goed ieder z'n ding :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

#1611
Quote from: RalphH on August 29, 2013, 17:32:37
Thnx.

Bereid je vast voor dat het "in warp" gaan niet zo vet meer is als in ST 2009..:(
Ik weet het,ik zat eerst beneden.
Toen ben ik naar boven gelopen ,toen werd ik al weer een heel stukje blijer  :headbanging:
Maar het is idd anders afgemixt als die andere van 2009.

Ps hoe vond je hem?

denoontje

Vraagt bijna om nieuwe stand!

MVG

Persoonlijk zou ik met grill erop doen. Zonder is imposanter, maar wellicht lichten de conussen op in het donker door lichtweerkaatsing, wat mij af zou leiden. Zo niet, dan zonder grill  :D

RalphH

Quote from: HTip on August 29, 2013, 20:31:34
Thanks Ralph! Alleen is Maarten vandaag in de referentieruimte van BB&G geweest :o Gaat mijn ruimte hem denk ik heel erg tegenvallen ;D

Denk dat dat wel mee gaat vallen ;).

Quote from: MVG on August 29, 2013, 21:04:46
Welkom terug Ralph! Mooi dat de vakantie goed is geweest! Goed genoten?

Thnx! Ja was goed, erg genoten van de inspanning en de landschappen, blijft geweldig daar.

Quote from: larzie on August 29, 2013, 22:53:48
Of alles met of alles zonder :D Ik hou persoonlijk altijd meer van met, maar goed ieder z'n ding :)

Heb je gelijk in. Frontjes van de S10's heb ik niet, dus zit weinig anders op ;D. Maar zonder misstaat zeker niet.

Quote from: morca on August 29, 2013, 23:05:57
Ps hoe vond je hem?

Tegenvallen helaas tov de vorige. Teveel overdone actie (Spock en Kahn op het eind bijv...alsjeblieft...). Verhaal ook wat te gezocht, maar da's enkel mijn mening natuurlijk  ;D.

Quote from: denoontje on August 29, 2013, 23:51:14
Vraagt bijna om nieuwe stand!

Ja jij maakt 'm ;D ;D. Base-plate is wel wat aan de kleine kant nu, center gleed er al een aantal keer bijna af tijdens het recht zetten..

Quote from: MVG on August 29, 2013, 23:54:36
Persoonlijk zou ik met grill erop doen. Zonder is imposanter, maar wellicht lichten de conussen op in het donker door lichtweerkaatsing, wat mij af zou leiden. Zo niet, dan zonder grill  :D

Heeft me nog niet gestoord, maar inderdaad, hij is zichtbaarder zonder frontje. Ik zal het eens een tijdje aankijken.

En hij mag blijven, dus denk dat de VR12 binnenkort op de markt terecht komt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on August 30, 2013, 11:45:09
Heeft me nog niet gestoord, maar inderdaad, hij is zichtbaarder zonder frontje. Ik zal het eens een tijdje aankijken.

Je kan altijd nog speakerdoek kopen en zelf een frontje inelkaar flansen. Zo duur is dat spul niet geloof ik en je bent handig genoeg.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: RalphH on August 29, 2013, 17:27:21
Wat te doen, met of zonder grilletje?:

Ik zeg zijkantjes donker maken en zonder grill  8)

Quote from: RalphH on August 29, 2013, 17:32:37
Bereid je vast voor dat het "in warp" gaan niet zo vet meer is als in ST 2009..:(

Heb je de HD-audio versie gekeken? Ik vond het nog steeds erg imposant!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

In de bios gezien (IMAX Eindhoven). Vond de "oehmpf" eruit gelaten. Is nu binnen op de pc, dus zal m nog eens checken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on August 30, 2013, 11:45:09


Tegenvallen helaas tov de vorige. Teveel overdone actie (Spock en Kahn op het eind bijv...alsjeblieft...). Verhaal ook wat te gezocht, maar da's enkel mijn mening natuurlijk  ;D.

grappig is dat ie in zulke dingen veel op de org serie lijkt imo.
Veel op de vuist,en niet zoveel logica  :)

Maar het is idd even anders als de vorige,einde vd film vond ik wel mooi

RalphH

Mijn verwachtingen van de film waren ook erg hoog, te hoog blijkbaar. En dan valt het al vlot tegen..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

#1620
Quote from: high-q on August 30, 2013, 14:17:45
Ik zeg zijkantjes donker maken

Eens. Heb je nog onderzoek gedaan naar die spray coating die een forumgenoot had aangeraden Ralph?
Leek me wel een mooie oplossing, omdat je dan de originele kleur ook gemakkelijk weer terug kan halen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Yep, kleur was enkel ff niet op vorraad, dus kon nog niet bestellen.
Maar gaat m dus wel worden :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on August 30, 2013, 20:00:35
Yep, kleur was enkel ff niet op vorraad, dus kon nog niet bestellen.
Maar gaat m dus wel worden :thumbs-up:

Mooizo! Had ik ook voor gekozen als ik jou was. Ik ben benieuwd! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Verfje nog niet aangeschaft, maar om niet geheel stil te zitten, vandaag de center qua hoek eens op gelijke hoogte met de fronts gezet.
En wat is dan fijner dan duct-tape en een laser waterpas?  ;D ;D :pompom:

   

Zou ongeveer moeten kloppen nu, nog niet getest met filmpje. Ook handig voor de toe-in van je fronts tov de luisterplek trouwens.
Had het ding ooit gekocht, nooit gebruikt en tijdens de keukenverbouwing helemaal vergeten dat ik m had (klungel!). Was wel van pas gekomen toen.

Gisteren wel Fast & Furious 6 gedaan met de buurmannen. Was weer dikke actie, goed te verteren ook tot de allerlaatste actie-scene op het vliegveld....die was zelfs voor mij, echt veelsteveel over the top.
Maar, desalnietteplus, hebben we ons weer kostelijk vermaakt. Het gelach en gejoel overstemde de filmgeluiden af en toe begreep ik van Karla (die boven in de woonkamer zat) ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Kijk eens aan, wat een handig ding! Dat ik daar nu nog nooit aan gedacht had!  :blush: (gebruik een laserpointer, lang niet zo nauwkeurig denk ik)