Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: Xander32 on October 24, 2013, 22:01:28
:clapping:

Je zag de verliefde blik al meteen bij binnenkomst.. Na een paar muziekjes begon het vuur weer echt op te laaien.. Maar hij mag het zelf ook vertellen.  :D. Hij wil (tegen beter weten in) nog naar andere merken luisteren maar ik voel een setje MD2 DMD's in de lucht hangen. Gelijk heeft ie. Meende zelfs dat hij op een gegeven moment zei dat deze MD2's beter klonken dan de BE10's bij frank2 maar kan dat ook verkeerd geïnterpreteerd hebben... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on October 24, 2013, 22:22:35
Je zag de verliefde blik al meteen bij binnenkomst.. Na een paar muziekjes begon het vuur weer echt op te laaien.. Maar hij mag het zelf ook vertellen.  :D. Hij wil (tegen beter weten in) nog naar andere merken luisteren maar ik voel een setje MD2 DMD's in de lucht hangen. Gelijk heeft ie. Meende zelfs dat hij op een gegeven moment zei dat deze MD2's beter klonken dan de BE10's bij frank2 maar kan dat ook verkeerd geïnterpreteerd hebben... :angel:
Zien er iig. veeeel beter uit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Quote from: Maro on October 24, 2013, 22:22:35
Je zag de verliefde blik al meteen bij binnenkomst.. Na een paar muziekjes begon het vuur weer echt op te laaien.. Maar hij mag het zelf ook vertellen.  :D. Hij wil (tegen beter weten in) nog naar andere merken luisteren maar ik voel een setje MD2 DMD's in de lucht hangen. Gelijk heeft ie. Meende zelfs dat hij op een gegeven moment zei dat deze MD2's beter klonken dan de BE10's bij frank2 maar kan dat ook verkeerd geïnterpreteerd hebben... :angel:
:clapping:

Frankkkkkk Frankkkkkk. Denk dat je toch een Intergra moet aanschaffen :D

Wat is het verschil in geluid met de MD1 en MD2? Behalve dat ze meer laag produceren.

frank2

Quote from: Raymond187 on October 25, 2013, 08:16:20
:clapping:

Frankkkkkk Frankkkkkk. Denk dat je toch een Intergra moet aanschaffen :D

Wat is het verschil in geluid met de MD1 en MD2? Behalve dat ze meer laag produceren.

Toen Alex hier was vlgs mij 2 jaar geleden was de set verre van optimaal, ik kan mij voorstellen dat hij de MD2 beter vind klinken. Nu zal dat echt wel anders zijn.

Het verschil tussen de MD1 en 2 is vlgs mij dat de MD2 een meer volwassen speaker is tov de MD1. Bij de MD2 is alles gewoon grootser, meer volwassen. Zie het als een monitor speaker tov een zelfde merk staande speaker. meer volwassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

MD2 zou sowieso mijn eerste keus zijn om te luisteren ivm toekomst voor een grotere ruimte.

Maro

 :D

Wist wel dat Frank zou reageren... :P

Behalve de door Frank aangegeven verschillen wat ook vrij logische verschillen zijn als je naar de omvang van de speakers kijkt, viel mij op dat de MD1 ook wat ingetogener speelde met een zeer verfijnd hoog. Kan me goed voorstellen dat als je niet vaak op hogere volumes speelt, een dedicated stereo set hebt en vooral wat rustiger muziek draait je de voorkeur zou kunnen hebben voor de MD1.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Frank ziet de humor vast wel van in ;)

Hoe groot is je huidige ruimte Wim?

Maro

Denk gemiddeld zo´n 35m, ik luister in de breedte van de kamer, luister afstand zo´n 3.5 meter van de speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Als jij de MD2 al als erg fijn ervaart om deze afstand dan zou 4.1M ook geen probleem zijn. Verschil is nihil.

Maro

Ook leuk in 2e set. Prima combi met de verassende HK.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Leuk Wim! Ik begin morgen of overmorgen ook even met mijn tweede setje voor bij mijn pc boven.
De Denon is inmiddels gearriveerd bij mijn ouders. Zal m straks ophalen.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Dit is maar voor even hoor, kan nu even rustig luisteren naar de MD1 set. Als achterspeaker krijg je natuurlijk niet zo snel een idee waar ze toe in staat zijn.

Ben benieuwd naar de Denon ervaring, ik heb gisteren Alex nog Denon geadviseerd..De 4520 icm de PMA2020 met evt de 3313 BR speler. Als ik nu een surround set moest opbouwen zou ik daar iig zelf voor gaan..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Ik was inderdaad bij binnenkomst gelijk weer verliefd op de heerlijke sound van de Ushers.
Vanmiddag ga ik nog even luisteren naar PMC en Sonus Faber bij een audiozaken.
Zal vanavond of morgen even wat schrijven over het super gezellige bezoekje bij Wim.

Raymond187

Quote from: Maro on October 25, 2013, 11:15:56
Dit is maar voor even hoor, kan nu even rustig luisteren naar de MD1 set. Als achterspeaker krijg je natuurlijk niet zo snel een idee waar ze toe in staat zijn.

Ben benieuwd naar de Denon ervaring, ik heb gisteren Alex nog Denon geadviseerd..De Anthem mrx 700 icm de PMA2020 met evt de 3313 BR speler. Als ik nu een surround set moest opbouwen zou ik daar iig zelf voor gaan..
O0

lalalalaaa het is vrijdag  :pompom:

Alex Groningen

Quote from: Maro on October 25, 2013, 11:15:56
Dit is maar voor even hoor, kan nu even rustig luisteren naar de MD1 set. Als achterspeaker krijg je natuurlijk niet zo snel een idee waar ze toe in staat zijn.

Ben benieuwd naar de Denon ervaring, ik heb gisteren Alex nog Denon geadviseerd..De 4520 icm de PMA2020 met evt de 3313 BR speler. Als ik nu een surround set moest opbouwen zou ik daar iig zelf voor gaan..

Leuk dat je daar over begon. Is ook een merk die op mijn lijstje stond omdat ik er in het verleden al wat mee had.

Maro

Vrijdag papa dag. Kids zijn inmiddels 7 en 9 dus weinig 'werk' meer van. Gewoon aanrommelen met m'n hobbie en vanavond weer een vette film op de Sony...heerlijk herfst.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Alex Groningen on October 25, 2013, 11:18:41
Leuk dat je daar over begon. Is ook een merk die op mijn lijstje stond omdat ik er in het verleden al wat mee had.



Met dit setje... prachtig gewoon.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on October 25, 2013, 09:16:58
:D

Wist wel dat Frank zou reageren... :P

Behalve de door Frank aangegeven verschillen wat ook vrij logische verschillen zijn als je naar de omvang van de speakers kijkt, viel mij op dat de MD1 ook wat ingetogener speelde met een zeer verfijnd hoog. Kan me goed voorstellen dat als je niet vaak op hogere volumes speelt, een dedicated stereo set hebt en vooral wat rustiger muziek draait je de voorkeur zou kunnen hebben voor de MD1.

Dat had ik volgens mij al eerder vermeld.
Ik vind de MD1 muzikaler dan de MD2, alleen als je echt gaat knallen moet je MD1 niet hebben.

Daarom zijn ze ook uitermate geschikt als rear.

frank2

Quote from: Maro on October 25, 2013, 11:21:11


Met dit setje... prachtig gewoon.



Denon is gemaakt voor surround, voor stereo is deze apparatuur minder geschikt, vlgs de oude importeur en vlgs Snowmaster welke nu een X4000 aan het testen is, is dan een Anthem beter geschikt. Overigens matcht deze goed met Usher. De Anthem heeft een open geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: Raymond187 on October 25, 2013, 09:13:36
MD2 zou sowieso mijn eerste keus zijn om te luisteren ivm toekomst voor een grotere ruimte.
Ik denk dat de 2 wat meer fundament geeft, iets lager gaat, iets gemakkelijker is aan te sturen en mede daardoor ook dynamischer is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Heb je voor de Audyssey correctie, A.R.O. in of uitgeschakeld op de F112?





Quote from: Maro on October 24, 2013, 08:46:08
Ik heb gisteravond de knoop maar doorgehakt en een nieuwe ADSY XT32 gedraaid. Wat dus inhoud dat de Pro meting gone is. Maar het was geen overbodige luxe. Alles is nu door ADSY op 40Hz afgeregeld, sub stond een beetje te hard. Had de volume knop van de JL op een kwart open staan. De Integra vraag voor de meting om de sub op 75dB te zetten. Bleef maar terug draaien.. :-X  Je kunt nu amper zien dat de volume knop open staat. Hij is door ADSY op 9 meter afstand gezet met een +3dB boost. Snappen doe ik het niet maar hij klinkt werkelijk fenomenaal weer. Dacht hmmm daar gaat mijn laag maar heb even met Pulse gecheckt...laag voldoende, de keukendeur rammelde weer als vanouds in het kozijn.  :D  Het is weer meer voelbaar dan hoorbaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Alex Groningen

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 16:31:49
Denon is gemaakt voor surround, voor stereo is deze apparatuur minder geschikt, vlgs de oude importeur en vlgs Snowmaster welke nu een X4000 aan het testen is, is dan een Anthem beter geschikt. Overigens matcht deze goed met Usher. De Anthem heeft een open geluid.

Inderdaad volgens de oude importeur. ;)
Denon maakt met de 2020 nog steed een prachtige en goede stereo versterker.
In het verleden heb ik ook Denon gehad, en op de 1 of andere manier blijft dit merk wat voor mij hebben.
Maar goed, heb meer merken waar ik naar wil luisteren.
Zo heb ik een tijdje terug bij iemand het merk Audiolab mogen beluisteren en heb deze ook op mijn lijst gezet om te gaan beluisteren. Het leuke van dit merk is dat ik met losse eindversterkers (mono) langzaam kan bouwen van stereo naar surround.

morca

Quote from: vik on October 25, 2013, 19:04:39
Heb je voor de Audyssey correctie, A.R.O. in of uitgeschakeld op de F112?
Daar dacht ik ook al aan,maar denk laat de vraag even aan jouw over.
Aangezien jij een echte hebt staan ;)
En daar was je al  ;D

frank2

Quote from: Alex Groningen on October 25, 2013, 19:11:13
Inderdaad volgens de oude importeur. ;)
Denon maakt met de 2020 nog steed een prachtige en goede stereo versterker.
In het verleden heb ik ook Denon gehad, en op de 1 of andere manier blijft dit merk wat voor mij hebben.
Maar goed, heb meer merken waar ik naar wil luisteren.
Zo heb ik een tijdje terug bij iemand het merk Audiolab mogen beluisteren en heb deze ook op mijn lijst gezet om te gaan beluisteren. Het leuke van dit merk is dat ik met losse eindversterkers (mono) langzaam kan bouwen van stereo naar surround.

Alex ik heb het over surround recievers, over stereo versterkers kan ik niets zeggen. Al zou ik zelf uit vooroordeel weliswaar eerder naar de "betere" merken kijken zoals bryston, pass labbs e.d. en zo zijn er nog veel meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: vik on October 25, 2013, 19:04:39
Heb je voor de Audyssey correctie, A.R.O. in of uitgeschakeld op de F112?

Zal zo even kijken. Denk aan want ik heb verder niet weer aan de sub gezeten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -