Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

MLCinema

Ik mag je topic weer met veel interesse volgen. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vind zelf de stap naar object based audio echt groot. Doet veel goeds voor de beleving!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maikel_audionerd

Kwaliteit straalt ervan af zeg, erg mooi. Vanzelfsprekend laat je de covers erop zitten maar zonder zijn t wel 'knappe ballen' zeg  :thumbs-up:
Benieuwd naar je mal-systeem :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RonG


HTip

Quote from: vik on July 13, 2017, 22:57:24
Beetje dollen moet kunnen.  ;D
Absoluut! Ik ben altijd wel in voor een grapje :D

Quote
Serieus... ze zien er echt een stuk mooier uit als de Eole 3. Dit is voor het eerst dat ik ze zie. Alvast veel plezier ermee Philip & Annet  :thumbs-up:
Dank je Viktor :thumbs-up: Ik vond de Eole3 bij jou al erg mooi, maar de Io2 Black Pearl overtreft mijn verwachtingen qua looks 8)

Quote from: Kamidioblitz on July 13, 2017, 22:59:19
Ik mag je topic weer met veel interesse volgen. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vind zelf de stap naar object based audio echt groot. Doet veel goeds voor de beleving!
Leuk dat mijn topic na al die jaren (inmiddels meer dan 10 :o) nog steeds interessant is voor o.a. jou. Ben erg benieuwd naar de impact van object based (Dolby Atmos/DTS:X) én channel based 3D-audio (Auro-3D/DTS:X) en wat de fantastische Denon CM hiermee gaat doen. De bubble is op dit moment al erg krachtig en 3D, dus dat moet helemaal te gek worden met écht 3D 8)

Quote from: RonG on July 14, 2017, 08:52:48
Erg apart, ben ook erg benieuwd  O0
De speakers zien er in ieder geval al erg mooi uit en zeker aan het plafond.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July 14, 2017, 03:55:57
Kwaliteit straalt ervan af zeg, erg mooi. Vanzelfsprekend laat je de covers erop zitten maar zonder zijn t wel 'knappe ballen' zeg  :thumbs-up:
Afwerking is erg goed! Vingerafdrukken laten geen sporen achter en ook het draaien beschadigd de lak niet. Erg indrukwekkend. Concept is erg slim, door de bolvorm en de coaxiale plaatsing van driver en tweeter. Cabasse noemt het Spatially Coherent System (SCS). SCS heeft volgens Cabasse grote voordelen: een erg breed, stabiel en vol stereobeeld (in mijn geval stereo van boven en achteren :D) met een grote sweet spot, waarbij de plaats van de luidsprekers binnen een ruimte veel minder belang heeft dan bij andere technologiëen, gecombineerd met een hoog rendement. Het rendement (93 dB/m/W) is overigens vergelijkbaar met mijn Note-speakers (92 dB/m/W) wat de homogeniteit ook ten goede komt en de aansturing eenvoudig maakt.

Covers blijven er zeker opzitten, want deze speaker is erop gebouwd dat de covers niet worden verwijderd. Binnenin is het ook te fragiel om zonder covers te spelen. Ziet wel indrukwekkend uit zonder covers, dat wel.

Quote from: Maikel_audionerd on July 14, 2017, 03:55:57
Benieuwd naar je mal-systeem :)
Ik ook ;) Heb wel een idee hoe ik het ga aanpakken, maar het wordt zeker een uitdaging om de houders stabiel te kunnen monteren, zodat het lijkt alsof ze aan de plafondplaten zijn gemonteerd. Wat helpt is dat de houder met 1 schroef wordt gemonteerd. Moet nog even bekijken of deze in het houten blok voldoende steun heeft of dat ik voor een lange schroef kies die in het plafond wordt bevestigd. Ik zal kijken of ik een tekening ervan kan maken.

Moet ook een geleide maken voor de speakerkabel. Aansluiten wordt ook een uitdaging, omdat de bol niet los kan worden gemaakt van de houder. Echt een job voor 2 personen, waar Viktor bij komt helpen :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marco66

Gave dingen zeg, ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

yorkie13

en hangen de Cabasse al ?

Dan kan je Dolby Atmos testen.

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on July 14, 2017, 10:40:28
Afwerking is erg goed! Vingerafdrukken laten geen sporen achter en ook het draaien beschadigd de lak niet. Erg indrukwekkend. Concept is erg slim, door de bolvorm en de coaxiale plaatsing van driver en tweeter. Cabasse noemt het Spatially Coherent System (SCS). SCS heeft volgens Cabasse grote voordelen: een erg breed, stabiel en vol stereobeeld (in mijn geval stereo van boven en achteren :D) met een grote sweet spot, waarbij de plaats van de luidsprekers binnen een ruimte veel minder belang heeft dan bij andere technologiëen, gecombineerd met een hoog rendement. Het rendement (93 dB/m/W) is overigens vergelijkbaar met mijn Note-speakers (92 dB/m/W) wat de homogeniteit ook ten goede komt en de aansturing eenvoudig maakt.

Covers blijven er zeker opzitten, want deze speaker is erop gebouwd dat de covers niet worden verwijderd. Binnenin is het ook te fragiel om zonder covers te spelen. Ziet wel indrukwekkend uit zonder covers, dat wel.
Ik ook ;) Heb wel een idee hoe ik het ga aanpakken, maar het wordt zeker een uitdaging om de houders stabiel te kunnen monteren, zodat het lijkt alsof ze aan de plafondplaten zijn gemonteerd. Wat helpt is dat de houder met 1 schroef wordt gemonteerd. Moet nog even bekijken of deze in het houten blok voldoende steun heeft of dat ik voor een lange schroef kies die in het plafond wordt bevestigd. Ik zal kijken of ik een tekening ervan kan maken.

Moet ook een geleide maken voor de speakerkabel. Aansluiten wordt ook een uitdaging, omdat de bol niet los kan worden gemaakt van de houder. Echt een job voor 2 personen, waar Viktor bij komt helpen :worship:

Qua klank is het inderdaad een erg brede soundstage.
Wanneer je de bol op de juiste manier wilt zetten vind ik persoonlijk altijd erg leuk. Het is niet zomaar eenvoudig aan de bol draaien ;). Je moet toch even wat bijzetten want de magneet werkt heel goed naar behoren  ;).
Black Pearl reflecteert bijna niet hè?

Philip let wel op dat je het lucht gat  ;) niet onderop, of op de sockel plaatst. Deze moet vrij blijven.
Het is logisch en ik weet dat jij dat niet zou doen maar wanneer je dadelijk aan het klussen bent en blij bent dat alles hangt zou het het lullig of irritant zijn dat het lucht gat wel op de sockel zit  :D. Bloed, zweet en tranen en dan kun je hem weer gaan draaien  ;)

Quote from: Maikel_audionerd on July 14, 2017, 03:55:57
Kwaliteit straalt ervan af zeg, erg mooi. Vanzelfsprekend laat je de covers erop zitten maar zonder zijn t wel 'knappe ballen' zeg  :thumbs-up:
Benieuwd naar je mal-systeem :)

Daar was ik ook niet bang voor(speel al jaren met veel plezier bij films en series). Helaas is Cabasse ondergewaardeerd merk en gaat het hier in NL veel op. Wat de boer niet kent.........

Quote from: vik on July 13, 2017, 22:57:24
Beetje dollen moet kunnen.  ;D

Serieus... ze zien er echt een stuk mooier uit als de Eole 3. Dit is voor het eerst dat ik ze zie. Alvast veel plezier ermee Philip & Annet  :thumbs-up:

Moet je eens de Riga bekijken of Grand Baltic  :o 8). De Riga heb ik ook zonder gezien, sodeju nog.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Marco66 on July 14, 2017, 11:45:18
Gave dingen zeg, ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken!

Marco
Zeker gaaf! Cabasse is niet zo bekend, zoals Nico (MaximusAurelius) ook aangeeft. Past in dat opzicht prima bij mijn ALR/Jordan Notes, want die zijn ook niet zo bekend in de Benelux. Volgens Nico is de match met de Notes en Marantz/Denon erg goed, dus onze verwachtingen zijn best hoog gespannen 8)

Quote from: Ralf67 on July 14, 2017, 11:58:49
en hangen de Cabasse al ?

Dan kan je Dolby Atmos testen.
Nee, nog niet. Het ophangen is in mijn geval ook niet zo eenvoudig. Heb het in mijn reactie op de vraag van Maikel proberen uit te leggen, maar ik ga nog een tekening maken.

Probleem is dat ik een verlaagd plafond heb met Ecophon Sombra Ds platen. Hier kan niets aanhangen, dus moet ik een constructie verzinnen waardoor het lijkt of ze aan de plafondplaten hangen. De constructie moet ook zo zijn dat ik de plafondplaten onder een hoek tussen de rails kan plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July 14, 2017, 12:24:45
Qua klank is het inderdaad een erg brede soundstage.
Wanneer je de bol op de juiste manier wilt zetten vind ik persoonlijk altijd erg leuk. Het is niet zomaar eenvoudig aan de bol draaien ;). Je moet toch even wat bijzetten want de magneet werkt heel goed naar behoren  ;).
Black Pearl reflecteert bijna niet hè?
Black Pearl is een hele goede keuze. Ondanks dat ze antraciet zijn vallen ze niet op als ze aan het zwarte plafond hangen. En inderdaad reflecteren ze bijna niet. Vind ze erg mooi en zouden ook niet misstaan in onze woonkamer 8)

Afstellen doe ik samen met Viktor. Hij heeft ervaring met de Eole3 als plafondspeaker en het klonk bij hem erg gaaf. Richten zal zeker een precies klusje zijn wat je denk ik kunt vergelijken met toe-in van een vloerspeaker. En dan zal het waarschijnlijk in de toekomst nog wel vaker veranderen.

Quote
Philip let wel op dat je het lucht gat  ;) niet onderop, of op de sockel plaatst. Deze moet vrij blijven.
Het is logisch en ik weet dat jij dat niet zou doen maar wanneer je dadelijk aan het klussen bent en blij bent dat alles hangt zou het het lullig of irritant zijn dat het lucht gat wel op de sockel zit  :D. Bloed, zweet en tranen en dan kun je hem weer gaan draaien  ;)
Viel mij gisteren ook op. Is dat een soort bass-reflex poort? Weet jij soms waar het schroefgat in de bol voor dient? Is dat om de bol te fixeren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: Maximus_Aurelius on July 14, 2017, 12:24:45
Daar was ik ook niet bang voor (speel al jaren met veel plezier bij films en series). Helaas is Cabasse ondergewaardeerd merk en gaat het hier in NL veel op. Wat de boer niet kent.........
Jammer is dat inderdaad, ik had ook nooit van t merk gehoord totdat een vriend me er op attendeerde. Erg goed ontwikkelde techniek.
Quote from: HTip on July 14, 2017, 17:31:08

Probleem is dat ik een verlaagd plafond heb met Ecophon Sombra Ds platen. Hier kan niets aanhangen, dus moet ik een constructie verzinnen waardoor het lijkt of ze aan de plafondplaten hangen. De constructie moet ook zo zijn dat ik de plafondplaten onder een hoek tussen de rails kan plaatsen.
Gaat jou zeker lukken
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July 14, 2017, 17:49:23
Jammer is dat inderdaad, ik had ook nooit van t merk gehoord totdat een vriend me er op attendeerde. Erg goed ontwikkelde techniek.
Had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord totdat ik de Auro-demo bij CineMike heb meegemaakt. Was ik erg van onder de indruk toen. En dat het bedrijf al sinds 1950 bestaat betekent dat het niet echt een nieuwkomer is :D Wat wel vreemd is dat ze slecht op vragen via e-mail reageren. Maar gelukkig zijn er nog andere wegen te bewandelen, anders had ik ze nog niet gehad.

Quote
Gaat jou zeker lukken
Dank je voor het vertrouwen! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

heb vroeger wel eens deze gehoord, actief en uit 1967

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

yorkie13

woofers waren dacht ik 38 cm

foto van de filters en amps

dan weer back on topic  8)

Maikel_audionerd

Quote from: Ralf67 on July 14, 2017, 19:53:37
woofers waren dacht ik 38 cm

foto van de filters en amps

dan weer back on topic  8)
Allememaggies, das mooi zeg! 38 cm  :blink:
Sorry Philip  :D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

pvd_66

Nice, ben benieuwd naar het resultaat.
Ik blijf het volgen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jean Sibelius

Super dat het allemaal op zo'n korte toch tijd gerealiseerd gaat worden 8). Heel benieuwd hoe het je gaat bevallen (en hoe het klinkt) "WINK" 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July 14, 2017, 20:22:16
Allememaggies, das mooi zeg! 38 cm  :blink:
Sorry Philip  :D
Geen probleem hoor Maikel! Leuk om op deze manier iets van de geschiedenis van Cabasse te zien. Mooi kan ik ze echter niet vinden ;)

Quote from: pvd_66 on July 14, 2017, 21:00:05
Nice, ben benieuwd naar het resultaat.
Ik blijf het volgen  ;D
Zoals gezegd zijn mijn (en volgens mij ook die van mijn trouwe volgers :-*) verwachtingen hoog gespannen. Ondanks de beperkte hoogte zie ik weinig problemen om ze te kunnen plaatsen. Wellicht moet ik ook nog een paar CD-/DVD-/BD-rekken verplaatsen, maar dat zie ik wel als ik ermee begin.

Quote from: RalphH on July 14, 2017, 22:19:27
Spanneeend, we wachten """geduldig""" op je ervaringen ;)
Fijn dat je "geduldig" kunt wachten :D Zal je ook nodig hebben, want het zal niet heel erg snel gaan ;)

Quote from: Jean Sibelius on July 15, 2017, 10:40:51
Super dat het allemaal op zo'n korte toch tijd gerealiseerd gaat worden 8). Heel benieuwd hoe het je gaat bevallen (en hoe het klinkt) "WINK" 8)
Het was eigenlijk niet gepland voor dit jaar, maar je ziet dat zoiets toch snel kan gaan als het virus de kop opsteekt. Aanschaf is overigens sneller geregeld dan de montage. De komende weken heb ik niet zoveel tijd, maar misschien neem ik wel een paar daagjes vrij. Moet ik sowieso doen, omdat we niet op vakantie gaan ;)

Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van mijn vorderingen  :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ik ken persoonlijk enkel de Eole 3, de Murano en CineMike gebruikt zelf de Cabasse Iroise 3. Die klinken ook erg goed.

Het boekenplank model de Cabasse Murano speelt ook erg mooi. De Grand Baltic en de Riga zijn een iets andere prijsklasse vermoed ik..





Quote from: Maximus_Aurelius on July 14, 2017, 12:24:45
Moet je eens de Riga bekijken of Grand Baltic  :o 8). De Riga heb ik ook zonder gezien, sodeju nog.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Vandaag toch alvast aan de gang gegaan met de ophangconstructie :angel: Annet kwam met de suggestie om 30mm MDF te gebruiken, hetzelfde materiaal waar de basstraps van gemaakt zijn. Erg goede suggestie en de vraag was of het nog een dikker stuk hout moest zijn. Dan zit er niets anders op dan te proberen. Plafondplaat verwijderd en een testopstelling gemaakt.

Het blijkt dat een Ecophon plafondplaat 2cm dik is en 1 extra cm nodig heeft om tussen de rails te kunnen worden gelegd. Linksvoor bij de Note 9 houd ik dan 3,5 cm over, dus meer dan 30mm is daar niet mogelijk. Voor de andere plekken weet ik het nog niet.

De voet van de Io2 wordt met een enkele schroef in de MDF-plaat vastgemaakt. In het plafond is niet mogelijk, omdat dan de schroef te dik is voor de voet. De MDF-plaat wordt met 4 jamoschroeven aan het plafond bevestigt om zoveel mogelijk draagkracht en instelmogelijkheden te hebben. In de MDF-plaat komt nog een gat voor de kabeldoorvoer van boven.

Foto's volgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

Klinkt goed Philip! Kan me zo voorstellen dat het best spannend is om e.e.a. los te halen en aan te passen.  Vooral omdat je al zo tevreden was over je ruimte en je geluid. 
We gaan het meemaken😆

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RalphH

Wat laat wellicht en ik weet niet hoe zwaar de speakers zijn, maar kun je niet eenvoudig iets met zo'n paraplu-plug?
Klein gat in je plafond en je trekt de houder stevig tegen de plaat aan. Evt met een dun plaatje mdf bovenop de plafondplaat voor wat krachtverdeling/extra stevigheid. Dr komt tenslotte geen full range speaker aan te hangen..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: luuk123456 on July 16, 2017, 20:07:15
Klinkt goed Philip! Kan me zo voorstellen dat het best spannend is om e.e.a. los te halen en aan te passen.  Vooral omdat je al zo tevreden was over je ruimte en je geluid. 
We gaan het meemaken[emoji38]
Het is inderdaad spannend om de ruimte deels te moeten afbreken. Zeker het snijden in de plafondplaten. Ik heb niet veel reserve meer, dus de 4 gaten maken moet eigenlijk in 1 keer goed gaan.

Ik ben ook benieuwd wat deze aanpassing gaat betekenen voor de akoestiek. Vier reflecterende oppervlakken (hoewel klein) ipv absorptie is toch iets waarvan ik niet weet wat het effect gaat zijn.

En je hebt helemaal gelijk dat ik al erg tevreden ben met hoe de ruimte nu klinkt. Des te spannender is het [emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive