Wat vinden jullie van deze set

Started by Audio Home Landgraaf, March 21, 2020, 04:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audio Home Landgraaf

dit is de set zoals die nu in mijn woonkamer staat ik zou wel eens willen weten
Wat vinden jullie van deze set met Classé Audio componenten en Bowers & Wilkins
Speaker's en Subwoofer vinden de set bestaal uit de volgende componenten
CD / DVD Speler : Classé Audio CDP-502
Voorversterker / DAC / Processor : Classé Audio CP-800 Mk2
Eindversterker's : 4 x Classé Audio CA-M400 ( 2 per speaker voor Bi-amping )
Speaker's : Bowers & Wilkins 800 Diamond
Subwoofer : Bowers & Wilkins ASW850
alles is gebalanceerd aangesloten met goede kabels ook op de speaker's zitten goede kabels
dit is dezelfde set zoals die ook in de Abbey Road Studio in London staat en wordt gebruikt
ik heb voor deze set gekozen omdat ik het geluid net zo wil horen in mijn woonkamer
als dat het is opgenomen in de studio en ondanks de iets mindere acoustic in mijn woonkamer komt het toch aardig in de richting en ben ik zeer tevreden met deze droom set
het geluid van de Abbey Road Studio in de woonkamer wat wil je nog meer

Lucky.L

Ik vind het een mooie set!
Het is in ieder geval mooier dan je manier van schrijven.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Cobraatje

#2
Welkom op het forum en gefeliciteerd met deze fraaie set!

Op de foto lijkt de rechterluidspreker erg de hoek te staan, hoeveel ruimte heeft de luidspreker?

edit:typo

Ralf67

Mooie apparatuur.

Maar nu zou je dus alleen muziek kunnen beluisteren die in Abbés Road studio's is opgenomen ?

Zelf zou ik de rechter luidspreker iets meer ruimte geven , en iets aan de akoestiek doen.

fluissie

#4
Mooie apperatuur dat zonder meer  :thumbs-up:

Maar belangrijker is wat je zelf ervan vind ....
Maw ben vaker bij iemand geweest met een gods vermogen aan spullen en om te zeggen dat ik er vrolijk van werd  :nowink:

Vind wel dat deze mooie spullen een sjieker (,laat ik het zo voorzichtig zeggen ) plekje verdienen  :ph34r:

chansig

Het ziet er allemaal prachtig uit. Mn die Classe bakken zijn prachtig om te zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het optimale uit de set haalt. Bij lange na niet denk ik zelf.

Maar daar staat tegenover dat als jij tevreden bent met het geluid....dan maakt het niet uit wat ik of anderen vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

#6
Indrukwekkende set! Wat een verzameling van apparatuur!
Ben benieuwd hoe het klinkt.

Heb je ook akoestische maatregelen genomen?(in de richting van Abbey Road Studios)
Wees lief voor jezelf

Idske

Is die waarschuwing voor je vrouw of de kleine? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

sultankat

Dit item hoory in het onderdeel "showcase"
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

DofN

#9
Quote from: Audio Home Landgraaf on March 21, 2020, 04:01:26

ik heb voor deze set gekozen omdat ik het geluid net zo wil horen in mijn woonkamer
als dat het is opgenomen in de studio en ondanks de iets mindere acoustic in mijn woonkamer komt het toch aardig in de richting en ben ik zeer tevreden met deze droom set
het geluid van de Abbey Road Studio in de woonkamer wat wil je nog meer

Ik betwijfel of je ooit kan nagaan of het geluid daar net zo klinkt als bij jou. Maar er is geen reden om aan te nemen dat het zo is, aangezien akoestiek hierin heel bepalend is. Ook kan ik me niet voorstellen dat ze in de studio naar enorme bulten in het laag luisteren. Toole heeft onderzocht dat de meeste sound engineers bij de inrichting van geluidsstudio's toewerken naar een vlakke SPL, en dat bereiken met- of zonder DSP, en op basis van metingen of hun eigen oren.

Als ik naar jouw kamer kijk, en de akoestiek bekijk, voor zover zichtbaar op de foto, en hoe een LS in een hoek staat, en dat ik zo 1-2-3 niet zie waar je aan controle van je laag doet... En je MLP is een paar meter van de LS vlakbij een muur? Vermoed ik dat als ik er naar zou luisteren, ik het niet zo heel prettig ga vinden. Ook een beetje op basis van ervaring: ik heb al vaak naar heel dure sets geluisterd die gewoon heel erg slecht klonken. Diffuus, boemerig, slechte plaatsing.. Vanwege de niet aangepaste akoestiek en het ontbreken van aanpak van laagproblemen (fysiek of digitaal).

Maar goed, ik kan me vergissen. Verder: mooie luidsprekers! Gave sub!


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teejoo

Ik vind het helemaal niks..









Geintje ;-)
Ik gebruik ook de Classé eindversterkers en B&W Nautilus rondom. En een mooie Sony DAT recorder zie ik staan.

Maar ik sluit me wel aan bij de rest: ik denk dat je bij lange na niet het resultaat haalt wat je zou kunnen halen qua plaatsing en akoestiek.

frank2

Een enorme hoeveelheid aan apparatuur en grote speakers en nog extra een sub, plaatsing rechter speaker zou beter moeten. Natuurlijk moet je eerst luisteren naar zo'n set voor je iets zinnigs erover kan zeggen. Maar ik denk dat het behoorlijk zwaar en krachtig klinkt, en houd je dat lang vol? Ik weet niet of dat ook zo is...

Ik heb deze speakers vaker gehoord en het is niet mijn sound, maar indrukwekkend is deze zeker.
Zeker leuk dat je dit met ons deelt, het is toch echt niet een eenvoudig setje :bigsmile:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DofN

Ik vind juist van die allegaartje van componenten het leukst, in een zorgvuldig ingerichte kamer, waar met name de luidsprekers precies goed geplaatst staan.. Met een fantastische luisterplek, waar het echt genieten is. En dat je dan gaat zitten en overrompeld wordt door hoe goed het klinkt.. al heeft het geen drol gekost en ziet het er niet uit :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Kort door de bocht: veel en dure spulletjes in een brakke opstelling.

Quote from: chansig on March 21, 2020, 08:25:14
Het ziet er allemaal prachtig uit. Mn die Classe bakken zijn prachtig om te zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het optimale uit de set haalt. Bij lange na niet denk ik zelf.

Maar daar staat tegenover dat als jij tevreden bent met het geluid....dan maakt het niet uit wat ik of anderen vinden.

Gr. Hans

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DB628

Mijn eerste indruk: doe die subwoofer weg. Door het weghalen van die subwoofer heb je meer ruimte om alles een stukje naar links te schuiven zodat de rechterspeaker wat vrijer komt te staan.

Ik kan het geluid niet beoordelen maar wij thuis hebben destijds expres niet gekozen voor de B&W's omdat wij het laag too much vonden, vandaar dat ik erg twijfel wat de subwoofer extra brengt.
De huidige B&W's hebben wij nu thuis staan en daar is een subwoofer al bij onnodig en dit terwijl de huidige B&W's veel minder laag klinken (al kunnen ze het overigens wel).
Maar voor de duidelijkheid het is erg moeilijk beoordelen vanaf hier hoe alles klinkt.
Wat vind je zelf?

chansig

Sub is niet per definitie alleen om meer laag te krijgen. Wordt steeds vaker ingezet voor een beter laag. Of dat in deze set ook het geval is weet ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Wat is dat voor een apparaat onder de platenspeler ?

Overigens ook een prima plek voor een platenspeler... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Wel apart dat ze bij de Abbey Road drie luidsprekers hebben? Weet iemand wat daar het doel van is?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Om een goede stereo verdeling te maken. Een gedeelte in het midden en daarna positioneren ze links en rechts. Ik ben er niet zo fan van. Al je goed kan masteren en luisteren kan het ook prima met 2 luidsprekers. Topicstarter heeft mooi systeem maar heeft wel wat hulp nodig om het top te laten klinken. En ik zou die sub ook subiet verkopen en wellicht opwaarderen naar een betere bron...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fietser

Mooie componenten maar er valt wel het eea te verbeteren zoals hierboven al is aangegeven. Maar luister je nu alleen naar muziek uit de Abbey Road of ga je bv ook nog de Wisseloord nabouwen ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Hannibal_

Indrukwekkend is het zeker.
Het lijkt me dat dit zeker enorm potentieel heeft.

Er is veel al over gezegd, misschien iets meer ruimte creëren rond vooral de rechter luidspreker?
Het kastje en de speaker van plaats verwisselen? De sub (minder plaatsgevoelig lijkt me) ergens anders zetten?

Maar misschien niet nodig en klinkt het al fantastisch?

Mooie spullen in ieder geval hoor

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Alle lof voor de gekozen componenten, allemaal topspul

Wellicht klinkt het nu al zeer fraai, echter weet ik wel zeker dat er veel meer potentieel in je set aanwezig is.

Ik kan niet vanuit de gemaakte foto's beoordelen, hoe groot jouw ruimte is.
De speakers moeten sowieso veel vrijer opgesteld worden en veel verder v/d wanden af.

Ben je bereid om eventueel je kamer zodanig in te richten, zodat je set/speakers beter opgesteld kunnen worden
en is je kamer groot genoeg, dan kan je zonder veel extra investeringen, veel winst behalen, wellicht met hulp van
bepaalde kundige leden van dit forum en liefst nog onderbouwd met wat metingen.
Ben je ook eventueel bereid tot kleinere luidsprekers, als je ruimte te klein is en je huidige speakers overkill zijn?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

Ik begin te denken dat TS niet serieus is :) Deze week aangemeld, gepost.. Sindsdien niet meer online..  En wij maar reageren :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Geef hem tijd. Misschien zit het nog niet in zijn systeem om vaak in te loggen. Of nog helemaal geen zin te kijken naar (sommige) reacties. Of is hijn zijn wachtwoord kwijt :unsure:. Of erger, straks ligt hij ziek in bed :nopompom:. Er zijn nog veel meer scenario's waarom hij niet reageert, ik laat het bij deze speculaties :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i