vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laan

Quote from: vanzomereng on January 10, 2024, 19:42:14Yep, wel 2 stuks zelfs, you are welcome  :coffee:

Die kom ik zeker een keer aannemen :) Als je sda300 er is. Een mooiere all in one is hard to find..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vanzomereng

Quote from: Laan on January 13, 2024, 22:53:49Die kom ik zeker een keer aannemen :) Als je sda300 er is. Een mooiere all in one is hard to find..
Prima, gezellig
Zal beloven op draagbare geluidsoverlast te spelen  :happy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#752
Zeer fraai om de 3-delige (wellicht wat extra geromantiseerde) documentaire "My tribute to Elvis" van Bouke op TV te zien (Elvis imitator), waarin hij met Rob Kemps ook naar de VS gaat, om de historische plaatsen te bezoeken en mensen te ontmoeten, welke in het leven van Elvis Presley, een belangrijke rol hebben gespeeld.

Wat heeft die Bouke een geweldige stem zeg. :wub:

Toen ik ca.13, 14 jaar oud was, kwam ik veel bij mijn oom over de vloer die helemaal gek was van Elvis en hij had al zijn LP's en dat waren er behoorlijk veel.  Heb in die tijd dan ook zeer veel Elvis gehoord en ik ken denk ik wel bijna al zijn nummers ken.

Mijn liefde & smaak van muziek is eigenlijk min of meer hier gevormd.

Zelf heb ik nog onderstaande Cd's hiero die ik af en toe nog draai:
# Elvis Live at Madison Square Garden
# Elvis Live from Aloha Hawai
# Elvis The Gospel album

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

De Atoll SDA-300 is nog steeds niet binnen, echter dit was nu toch geen probleem, want afgelopen week lag ik doodziek op bed en was totaal niet in staat om nog een interlinkje van 0,5m van de grond af op te rapen. ???

Ben nu nog wel herstellende van een flinke blaasontsteking maar het gaat de goede kant op. De hoop is dat mijn nieuwe Atoll deze maand nog aankomt en inmiddels ben ik ook voldoende op sterkte, om mijn ingeruilde apparaten in te leveren en de nieuwe op te halen en thuis aan te sluiten.

Dus vanaf mijn kant nog ff rustig hiero maar wordt vervolgd  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Nog even aansterken dus en dan lekker spelen met de nieuwe spulletjes. 👍🏻
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#755
Zo de Atoll SDA300-Signature is inmiddels binnen en aangesloten. (via ethernet-kabel bedraad op het netwerk aangesloten)
Nu draai ik gewoon ff snel via de remote-controle i.c.m. het display op de apparaat wat muziek van mijn NAS. 
Dit verliep allemaal snel en vlotjes.

Morgen me wat verder verdiepen in het apparaat en de configuratie en wellicht een TIDAL-abo afsluiten en deze ook
ff aanslingeren op het apparaat en verder de Atoll-App op mijn tablet installeren.

Qua geluidskwaliteit kan ik nu nog niks bijzonders vermelden, eerst ff rustig nog wennen en de aankoop-euforie
wat laten bezinken.  :colgate: 
Het ziet er in ieder geval wel wat strakker en netter uit en de zwarte kleur v/d Atoll past goed bij het
zwarte meubel en de zwarte Denon DVD-player.
 
Toch wel een uitkomst zo "All-In-One",  makkelijk, overzichtelijk, minder draadjes en snoertjes, minder matching-issues en meer eenvoud.  "Less is More"

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

sschot

Volgens mij ga je hier gewoon veel "plezier" aan beleven!

Enjoy it
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

vanzomereng

Quote from: sschot on January 25, 2024, 13:25:34Volgens mij ga je hier gewoon veel "plezier" aan beleven!

Enjoy it

Denk het ook,  thanks
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

Gaaf man! Veel plezier, maar dat moet zeker lukken. Is erg gaaf spul, Atoll.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Kwabbernoot

Het is in ieder geval een mooi apparaat. Veel plezier ermee.

vanzomereng

Quote from: Laan on January 25, 2024, 14:01:46Gaaf man! Veel plezier, maar dat moet zeker lukken. Is erg gaaf spul, Atoll.
yep, zal zeker lukken... thanks

Mijn eerste indruk is wel dat qua dynamiek, het een temparementvol beestje is  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on January 25, 2024, 14:03:14Het is in ieder geval een mooi apparaat. Veel plezier ermee.
Thanks...
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Genieten. Eindelijk! Veel speelplezier. Ben heel benieuwd hoe het bevalt op de langere termijn, maar ik hoor eigenlijk alleen maar goede geluiden over Atoll.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#763
Quote from: Richi on January 25, 2024, 14:23:28Genieten. Eindelijk! Veel speelplezier. Ben heel benieuwd hoe het bevalt op de langere termijn, maar ik hoor eigenlijk alleen maar goede geluiden over Atoll.
Yep, moet sowieso ca. 10 ziektebed dagen zonder muziek inhalen en wat is er dan fraaier, dat meteen met een nieuw apparaat te kunnen doen.

Nu staat een live DVD "Marillion - Live from Loreley" op. ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

Zit er nou nog een plakkertje op je usb poortje? Mooi apparaat, veel plezier ermee. Kan je de display aflezen vanaf je luisterplek?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32



Nice 👌🏻

Hoe is de app/ de bediening via de app?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: vanzomereng on January 25, 2024, 13:02:11Toch wel een uitkomst zo "All-In-One",  makkelijk, overzichtelijk, minder draadjes en snoertjes, minder matching-issues en meer eenvoud.  "Less is More"



Mooi dat ie er is, gefeliciteerd?

Niet bang voor einde audio-hobby, juist vanwege die eenvoud?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Quote from: brt on January 25, 2024, 21:29:37Mooi dat ie er is, gefeliciteerd?

Niet bang voor einde audio-hobby,juist vanwege die eenvoud?

Helemaal niet, was sowieso niet zo tweaker de laatste jaren.
Ik heb er nu wel een lekker opgeruimd gevoel bij  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Heel fijn. Ik hoop oprecht dat je er veel plezier van hebt.

Bij mij houdt het kunnen tweaken met variabelen de hobby levend, vandaar de vraag.
Muziek zal voor mij altijd een basisbehoefte blijven, maar de weergave daarvan vind ik ook leuk om mee bezig te zijn. Maar meer als bonus.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Quote from: DofN on January 25, 2024, 20:11:54Zit er nou nog een plakkertje op je usb poortje? Mooi apparaat, veel plezier ermee. Kan je de display aflezen vanaf je luisterplek?
Scherp oog  :colgate:  zit inderdaad plakbandje op, gebruik deze ingang toch nimmer en zo komt er geen stof in.
Het scherm is vanaf de luister plek grotendeels leesbaar, alleen bepaalde achtergrondinfo, zoals bestandsformaat, bitrate e.d. zijn wat kleiner afgebeeld en hiervoor moet je een stuk naar voren om dit te kunnen lezen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Xander32 on January 25, 2024, 20:18:49Hoe is de app/ de bediening via de app

Eerst indruk is prima, alles werkt intuïtief en is snel te vinden.  Naast het kiezen van de muziek is ook het hele apparaat via de app te bedienen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Vlot en intuïtief; meer is niet nodig 👍🏻

Quote from: vanzomereng on January 26, 2024, 08:30:56Eerst indruk is prima, alles werkt intuïtief en is snel te vinden.  Naast het kiezen van de muziek is ook het hele apparaat via de app te bedienen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Zo inmiddels draait TIDAL hier, kwestie van een fluitje van een cent.

Dus komende dagen maar eens op muzikale ontdekkingsreis en kijken of tussen die 10.000.000 titels,
iets voor mijn gading erbij zit.... ben bang van wel  :smile:   

Alleen de USB-stick met muziek werkt (nog) niet, het apparaat geeft aan dat de folder <leeg> is
maar dit zal wel komen m.b.t. hoe de stick geformatteerd is.
Vooralsnog geen issue, de stick gebruik ik alleen als back-up als het netwerk eruit ligt, verder kan ik ook
nog schijfjes afspelen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Hannibal_

Mooi nieuw spul, man!
Geniet van alle nieuwe ontdekkingen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Quote from: Hannibal_ on January 28, 2024, 06:38:09Mooi nieuw spul, man!
Geniet van alle nieuwe ontdekkingen
Thanks  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD