Zo. Na lang klussen ook dan mijn creatie maar even tonen

Na al jaren mee lezen en verlekkeren aan al die mooie HT's hebben we sinds een jaar een huis waarin we dit ook konden realiseren. Heeft een tijdje geduurd voordat ik er mee kon beginnen ivm andere prioriteiten maar afgelopen zomer kan het dan beginnen.
De kamer welke er voor gebruikt ging worden was de kamer boven de garage. Deze heeft aan 1 kant een schuin dak en aan de andere een groot raam. de uitdaging was dus hoe we het scherm gingen ophangen. Meest voor de hand liggende was om een afrolscherm te plaatsen zodat we nog simpel bij het raam konden komen. Echter wilde ik er toch echt een "bioscoop" gevoel bij hebben en dat heb ik minder bij een afrolscherm. Ik besloot dus om een voorzetwand te plaatsen voor het raam waarbij ik het raam vrij hield en er een verduisterend gordijn voor kon hangen. Een spanscherm kon dan aan de wand welke het raam helemaal afdekt. De andere kant van de kamer, onder het schuine dak, kon dan gebruikt worden voor een hand gemaakt bureau waarin de apparatuur ook weggewerkt kon worden.
Fotos zeggen meer dan duizend woorden dus hierbij:
Kant van het bureau welke al af is. Voorbereiding voor muren spuiten

Kant waar uiteindelijk de voorzetwand komt en het spanscherm

Kachel verplaatst en muren bordeauxrood gespoten met een compressor... Wat een K klus..

Plafond zwart en begonnen aan bekisting rondom voor lampen en wegwerking buizen

Kachel zwart en begonnen aan bekisting onder

Staanders gemaakt om buizen weg te werken en bios gevoel te creeren

Tevens verlichting aangebracht en plateau voor projector

Schilderen.. schilderen... schilderen...

Eind resultaat

Alles is nog niet helemaal af. Er moeten nog een paar kleine dingetje geverfd worden. Daarnaast wil ik nog kijken naar mooie filmposters en andere filmprularia on het meer op te vullen.
Hoewel ik geen metingen gedaan heb voor de akoestiek klinkt het allemaal geweldig! Ik denk dat alle hoekjes en de vliering die boven de ruimte zit hier best goed aan bijdragen

Wil uiteindelijk nog wel metingen gaan doen en dan eea proberen te optimaliseren maar voor nu gaan we eerst genieten.
Apparatuur:
Scherm: Kingpin 240 spanscherm
Projector: Epson TW 6700
Receiver: Denon AVR 2113
Center: Dali Zensor Vokal
Fronts: Dali Zensor 7
Surround: Dali zensor 1
Surround back: Dali zensor 1
Subwoofer: Dali E-12F
Mediaspeler: Dune HD solo lite / AppleTV
Bluray speler: Sony BDP S490
Console: XBOX 360
Wensen:
Ik heb de subwoofer van de woonkamer in de HT gezet waardoor ik nu in de huiskamer geen sub meer heb. Nu mis ik dat niet echt omdat ik eigenlijk enkel een sub nodig heb ik de HT maar hij is wel wit... Er moet dus nog een keer een zwarte komen

Receiver wil ik met de tijd gaan vervangen voor een 11.2 om atmos te kunnen draaien.
Voor de rest lekker genieten