Home Cinema Gijs *Foto update*

Started by Gijs82, August 10, 2016, 14:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gijs82

Inmiddels al 4,5 jaar geleden dat de thuisbioscoop plaatst "moest" maken voor de slaapkamer van de kleine. Een jaar geleden ons huis in de verkoop gedaan en begin dit jaar een huis aangekocht met een extra ruimte voor mijn hobby.

De ruimte bevindt zich in de Kelder en is 640 bij 406cm. Plafond hoogte is helaas wat laag, deze is 220cm. Maar dit mag de pret niet drukken.
Uiteraard hebben we in huis nog genoeg te doen, maar zo af en toe ben ik al bezig met de ruimte verbouwen tot mijn eigen Home Cinema  ;D.

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Ook al even een testopstelling gehad met de beamer van mijn werk.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

knubbe

Heerlijk zo'n kelder ! Mooie ruimte hoor, ben benieuwd naar de vorderingen !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

D@o

Nice! Geniet  er van. !


Gijs82

Is wel de bedoeling. Kwam op internet onderstaande foto tegen, dit is ongeveer wat ik er van wil maken.

Alleen een ander kleurstelling. Op de voer komt zwarte vloerbedekking.
Wanden en plafond wordt donker grijs.
Verlaagd plafond en projectiewand zwart.
Audio installatie komt rechts achterin. 

Alleen nog het probleem dat mijn B&W speakers wit zijn  ;)..

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

erwinh

Zwarte plakfolie erop, klaar is Gijs  :headbanging:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Xander32

Dedicated ht-room in wording; jaloers-modus: ON
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

D@o

#8
Quote from: Xander32 on August 10, 2016, 22:11:12
Dedicated ht-room in wording; jaloers-modus: ON
:D
J.modus komt goed over met je profiel foto.

Xander32

 ;D

... een maskergelaat; heb immer eenzelfde gezichtsuitdrukking ;).

Quote from: D@o on August 11, 2016, 06:28:17
:D
J.modus komt goed over met je profiel foto.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gijs82

#11
Quote from: erwinh on August 10, 2016, 21:34:15
Zwarte plakfolie erop, klaar is Gijs  :headbanging:

Zou inderdaad een hele simpele oplossing zijn
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Er zijn nog wel wat aankopen om over na te denken, tips zijn altijd welkom  :worship:.

- Speakerkabel: Zit zelf te denken aan AudioQuest Slip 14/4 grijs (€8 per meter)

- Subwoofer: SVS, Klipsch of een velodyne. Budget €600,- (misschien 2de hands  ::))

- Projector: Sony HW45ES (Gezien in Emmeloord, was hiervan erg onder de indruk), of misschien de Epson EH-TW7300 met 4K beeldverbetering...


Hieronder wat foto's van de laatste vorderingen.

De projectiewand staat een stuk van de buitenwand af (komt led-strip van Philips Hue achter), dit gedaan omdat ik niet in de buitenwanden wil boren.
Voorzetwand was in mijn geval geen optie, dan kom ik pas laat achter een eventuele kelderlekkage.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Ejorne

#13
Over klipsch subwoofers lees ik de laatste tijd veel positieve dingen. Maar ik denk dat geen enkele sub echt goed presteert zonder ruimte correctie. Moet een eventuele dsp voor deze correctie ook binnen het budget van 600 passen?


/edit
Ik zou proberen het budget voor de sub wat te verhogen. Minimaal 2 x zo'n 15inch klipsch sub. Of iets moois zelf bouwen. Maar een mooie ht ruimte verdient mi een laagweergave met lekker veel impact

Misschien kun je met een no-name koper kabel in plaats van een merkkabel al aardig wat budget richting sub verplaatsen. Je zal toch best wel wat meters kabel nodig hebben denk k.

Gijs82

2 x een sub is ook zeker een optie. De ruimte zou het wel kunnen hebben. Komen ook nog wel wat akoestische aanpassingen om de hoek kijken, maar dat later...
Welke dsp zou ik aan kunnen denken dan? Ben hier totaal niet mee bekend.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

knubbe

Quote from: Ejorne on August 11, 2016, 10:28:25
Over klipsch subwoofers lees ik de laatste tijd veel positieve dingen. Maar ik denk dat geen enkele sub echt goed presteert zonder ruimte correctie. Moet een eventuele dsp voor deze correctie ook binnen het budget van 600 passen?


/edit
Ik zou proberen het budget voor de sub wat te verhogen. Minimaal 2 x zo'n 15inch klipsch sub. Of iets moois zelf bouwen. Maar een mooie ht ruimte verdient mi een laagweergave met lekker veel impact

Misschien kun je met een no-name koper kabel in plaats van een merkkabel al aardig wat budget richting sub verplaatsen. Je zal toch best wel wat meters kabel nodig hebben denk k.

:withstupid:

Canare 4s11 is ook een prima kabel voor iets van 5euro de meter. Of een belden? Beide prima kabels.

DSP zou kunnen met een miniDSP 4x2, dat zou de goedkoopste manier zijn verwacht ik.
Weet niet welke receiver er gaat komen maar sommige kunnen volgens mij ook redelijk omgaan met 2 subs.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ejorne

Quote from: Gijs82 on August 11, 2016, 10:57:33
2 x een sub is ook zeker een optie. De ruimte zou het wel kunnen hebben. Komen ook nog wel wat akoestische aanpassingen om de hoek kijken, maar dat later...
Welke dsp zou ik aan kunnen denken dan? Ben hier totaal niet mee bekend.

Welke versterker/processor/receiver ga je toepassen? Wellicht zit daar al enige roomcorrection in. Maar mijn ervaring is dat daarnaast nog steeds aparte dsp voor de sub (s) verbetering brengt. (Maar ik heb geen ervaring met de betere corecties die je in de huidige duurdere apparaten tegenkomt. Maar mijn xt32 in mijn onkyo processor kan zeker nog extra dsp op de sub gebruiken.

Gijs82

#17
Maak gebruik van de Marantz SR7008



---------------------------------------
Zie er in de handleiding niks over staan.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

knubbe

Ohh dan moet je sowieso upgraden voor een Atmos setup  :pompom:

Zo'n dedicated ruimte vraagt natuurlijk wel om Atmos :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ejorne

Quote from: knubbe on August 11, 2016, 11:32:08
Ohh dan moet je sowieso upgraden voor een Atmos setup  :pompom:

Zo'n dedicated ruimte vraagt natuurlijk wel om Atmos :D

:headbanging:
Maar wellicht dat het budget roet in het eten gooit.

Quote from: Gijs82 on August 11, 2016, 11:22:40
Maak gebruik van de Marantz SR7008



---------------------------------------
Zie er in de handleiding niks over staan.

Ik zie zo snel met een zoekactie dat deze receiver audyssey dsx heeft. Zover ik weet is dit alleen om 5.1 om te zetten naar 9.1. Volgens mij verder geen roomcorrection.

Dus een aparte dsp is dan zeker wel raadzaam.
Je gaat ook akoestische maatregelen nemen. Ik verwacht dat je dan goed uit kunt met enkel dsp op de subwoofer en dat de mainspeakers voldoende gaan hebben aan de panelen e.d.

Gijs82

Andere versterker wil ik momenteel inderdaad geen geld aan uitgeven. Eerst komt de aanschaf van de projector, subwoofer en centerspeaker  ;D.

Voor het inregelen van de sub misschien tegen die tijd de DSPeaker Anti-Mode 8033 aankopen.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

astonmartin

#21
Met een Marantz 7008 is ook een audyssey pro meting mogelijk,  dit doet veel goeds,  ook voor een subwoofer.
Dan heb je geen anti mode nodig. Bij mijn vorige reciever dit ook laten doen en mijn toenmalige anti mode ervan tussen gehaald, resultaat van de pro meting was toen beter als met anti mode (zonder pro meting). Audyssey pro voegd veel toe.
By the way, prachtige ruimte.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

Sjaak_Banaan

Je schiet al aardig op Gijs, ik ga het volgen.  :clapping:

Nog een tip voor je sub, de XTZ cinema 1x12 moet ook goed zijn, zie ook o.a.:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151104.0

Is iets boven budget, maar misschien het overwegen waard.
IntoSurround heeft er vast wel 1 staan in Eindhoven.

Wat betreft de kabel is Canare inderdaad ook prima, de 4s8 is misschien zelfs wel voldoende, afhankelijk van de lengte, zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122252.0
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

morca

Oei jij hebt smaak!!
Ik zie dat je al druk met opvullen bezig bent vd holle ruimte met steenwol,goed bezig.
Afwerking met gipsplaat? Dat absorbeert goed in het laag.

Mbt dsp da antimode doet het niet beter als xt32 heb ik ervaren bij wat vrienden.
Met een minidsp en meetmic kom je verder
Daar valt meer over te lezen in de link in me onderschrift.
Staat ook wat info mbt meerdere subwoofers.

Gijs82

Quote from: astonmartin on August 11, 2016, 13:14:26
Met een Marantz 7008 is ook een audyssey pro meting mogelijk,  dit doet veel goeds,  ook voor een subwoofer.
Dan heb je geen anti mode nodig. Bij mijn vorige reciever dit ook laten doen en mijn toenmalige anti mode ervan tussen gehaald, resultaat van de pro meting was toen beter als met anti mode (zonder pro meting). Audyssey pro voegd veel toe.
By the way, prachtige ruimte.
Gaan we dat eerst maar eens proberen  ;D.

Quote from: Sjaak_Banaan on August 11, 2016, 13:46:00
Je schiet al aardig op Gijs, ik ga het volgen.  :clapping:

Nog een tip voor je sub, de XTZ cinema 1x12 moet ook goed zijn, zie ook o.a.:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151104.0

Is iets boven budget, maar misschien het overwegen waard.
IntoSurround heeft er vast wel 1 staan in Eindhoven.

Wat betreft de kabel is Canare inderdaad ook prima, de 4s8 is misschien zelfs wel voldoende, afhankelijk van de lengte, zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122252.0
Sub is inderdaad wel iets boven het budget. De kabel is een goede tip. Heb geloof ik zo 50 meter nodig voor een 5.1 opstelling. Scheelt dus lekker in het totaalbedrag.

Quote from: morca on August 11, 2016, 13:54:43
Oei jij hebt smaak!!
Ik zie dat je al druk met opvullen bezig bent vd holle ruimte met steenwol,goed bezig.
Afwerking met gipsplaat? Dat absorbeert goed in het laag.

Mbt dsp da antimode doet het niet beter als xt32 heb ik ervaren bij wat vrienden.
Met een minidsp en meetmic kom je verder
Daar valt meer over te lezen in de link in me onderschrift.
Staat ook wat info mbt meerdere subwoofers.
Had daar al eens gekeken, erg interessant. Ga ik bij het afstellen van de installatie goed gebruik van maken :clapping:


Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema