Canare 4S11

Gestart door Rowdy, april 9, 2012, 12:34:01

Vorige topic - Volgende topic

Rowdy

Heb een Myryad MA120 eindversterker in combinatie met Opera 1.5 luidsprekers. Gebruik nu 6 qmm koper kabel, single-wire, met een lengte van ongeveer 2,5 m per kanaal. Bij de eindversterker kan de kabel gemakkelijk bare-wire aangesloten worden. In de luidsprekers niet, gat is volgens mij 4 qmm. Maak bij de luidsprekers daardoor gebruik van LOK SureGrip BFA banaan van rhodium.

Heb veel goeds gelezen over de Canare 4S11 en heb een paar vragen over:
- Kan ik deze bare-wire op zowel de eindversterker als luidsprekers aansluiten?
- Zoniet, wat kan ik dan het beste gebruiken?
- Is het een soepele of stugge kabel?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

phmeijer

kabel kun je perfect bare-wire aansluiten!
Kabel is niet erg soepel, maar ook weer niet erg stug voor zijn diameter!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Rowdy

Pas deze ook bare-wire aan de luidsprekers? Het gat is volgens mij 4 qmm.

Hoe kun je de kabel het mooiste afwerken, uitgaande van bare-wire? Zie b.v. Y-splitter en krimpkous. Ga je de 2 draad uiteinden twisten of recht afwerken?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ik heb laatst ergens een meetrapport gezien van de Canare kabels en volgens mij kwam de 4S8 er meetbaar net een tikkeltje beter uit.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: cz79 op april  9, 2012, 20:39:38
Ik heb laatst ergens een meetrapport gezien van de Canare kabels en volgens mij kwam de 4S8 er meetbaar net een tikkeltje beter uit.
Op de canare site staat ook een raport meen ik, daar loopt de 4S8 wat verder door in het hoog voordat het begint af te vallen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ja dat was dat rapport waar ik het over had

Canadaan

Citaat van: Kingpin op april  9, 2012, 21:53:01
Op de canare site staat ook een raport meen ik, daar loopt de 4S8 wat verder door in het hoog voordat het begint af te vallen.

Ik heb ook begrepen dat als je iets meer nadruk wilt leggen op het laag je beter de 4S11 kunt gebruiken.
Pioneer Kuro PDP-428XD | UPC HDTV-DVR mediabox | Marantz SR6005 | Marantz DV7001 | Sony PlayStation 3 | Tannoy Revolution Signature DC6T | Canare 4s11

Rowdy

Dat het laag iets opgekrikt wordt heb ik liever niet.
.
Dan denk ik dat de Canare 4S8 een betere keuze is. Ook omdat ik maar ongeveer 2,5 m nodig hebt en volgens onderstaande grafiek is in de eerste meters weinig verschil tussen beide kabels.

Xander32

Citaat van: Rowdy op april 10, 2012, 18:48:23
Dat het laag iets opgekrikt wordt heb ik liever niet.
.
Dan denk ik dat de Canare 4S8 een betere keuze is. Ook omdat ik maar ongeveer 2,5 m nodig hebt en volgens onderstaande grafiek is in de eerste meters weinig verschil tussen beide kabels.

Ik heb er een stereosetje 4S8 liggen (spare) en kan je zeggen dat deze het heel netjes doet. Een 2 jaar terug heb ik deze 1 op 1 vergeleken met o.a. Cardas Croslink, Lua Blue Reference en Slinky Links (...) - daar kwam de Canare een heel eind mee. Prijs - kwaliteit gewoon erg goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Heb nog een paar vragen, maar dan over de Canare 4S8:
- Als ik de bovenste grafiek aflees, klopt het dat de kabel pas begint bij ongeveer 180 Hz?
- Aan de uiteinden van de kabel, ga je dat twisten of recht houden?

Rowdy

Heb 4 meter Canare 4S8 besteld bij Hifisupply.

haythijs

Jaar of 4 terug heb ik deze kabel ook bij hifisupply besteld. Kabel bevalt me nog steeds, ik hoop dat dit ook voor jou geldt :)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Rowdy

Vandaag heb ik de Canare 4S8 ontvangen en aangesloten.

Rowdy

Heb de Canare 4S8 bare-wire aangesloten op zowel de versterker als luidsprekers. Na het aansluiten de apparatuur ingeschakeld en geluisterd. Het geluid lijkt helderder te zijn, maar dat had ik bij mijn vorige kabels in het begin ook. Maar dat vind ik niet belangrijk, het totale geluidsbeeld moet goed zijn, het moet mij aantrekken en dat doet het.

Xander32

Citaat van: Rowdy op april 23, 2012, 09:54:47
Heb de Canare 4S8 bare-wire aangesloten op zowel de versterker als luidsprekers. Na het aansluiten de apparatuur ingeschakeld en geluisterd. Het geluid lijkt helderder te zijn, maar dat had ik bij mijn vorige kabels in het begin ook. Maar dat vind ik niet belangrijk, het totale geluidsbeeld moet goed zijn, het moet mij aantrekken en dat doet het.
Fijne kabel voor een fijn prijsje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Vind ik ook en ziet nog goed uit ook.

skyfox

Zelf gebruik ik de 4s8 in mijn HT en de 4s11 in mijn woonkamer. Ben tevreden over beide kabels.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Canadaan

Ik gebruik sinds gisteren de 4s11 (2x3meter). Deze heb ik bi-amp aangesloten (en opnieuw de Audyssey kalibratie op mijn Marantz uitgevoerd).
Wat een verschil in geluid met mijn oude Oehlbach kabels.  :headbanging:  De bas is veel gecontroleerder, het midden is nu veel meer aanwezig en het hoog klinkt iets zuiverder.

Met dank aan Peter van HifiSupply  ;D

Voor:

Na:

Daniel
Pioneer Kuro PDP-428XD | UPC HDTV-DVR mediabox | Marantz SR6005 | Marantz DV7001 | Sony PlayStation 3 | Tannoy Revolution Signature DC6T | Canare 4s11

CZ79

knap werk! Ziet er goed uit :worship:

Canadaan

Citaat van: cz79 op mei  7, 2012, 07:55:12
knap werk! Ziet er goed uit :worship:

;) thanks. Het is eigenlijk ook niet zo heel moeilijk. Gewoon je tijd ervoor nemen en geduld hebben.
Ik kan het iedereen aanraden. Een hele goeie "bang for the buck".

Kingpin

Citaat van: Canadaan op mei  7, 2012, 09:54:36
;) thanks. Het is eigenlijk ook niet zo heel moeilijk. Gewoon je tijd ervoor nemen en geduld hebben.
Ik kan het iedereen aanraden. Een hele goeie "bang for the buck".
Ziet er erg mooi uit.
En zo worden ze verkocht voor ongekende bedragen  ;)

Canadaan

Citaat van: Kingpin op mei  7, 2012, 11:15:11
Ziet er erg mooi uit.
En zo worden ze verkocht voor ongekende bedragen  ;)

Kan je nagaan.... als je een beetje verdiept in je hobby en wat zelf doet kan je een hoop geld besparen.  :smile:

Kingpin

Citaat van: Canadaan op mei  7, 2012, 12:16:41
Kan je nagaan.... als je een beetje verdiept in je hobby en wat zelf doet kan je een hoop geld besparen.  :smile:
Onbekend maakt onbemind zeggen ze wel eens ...

StefaanD

Interessant, ga me binnenkort ook wat oriënteren op een nieuwe LS kabel voor de fronts en center. Gebruik nu zelf behoorlijk standaard Bandridge 2x1,5 mm2 kabels en dat klinkt nu reeds goed, maar vermoed dat er nog winst te halen valt  ;)

Deze Canare's dus maar eens in de gaten houden.