av set Joey01

Started by joey01, April 21, 2013, 12:45:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joey01

Hallo mede forummers,

Mijn naam is Joey Opheij, 22 jaar oud.
Als werk doe ik voornamelijk installaties van geluid (pa en hifi) en installatie van led verlichting.
Sinds ik mijn pa set grotendeels de deur uit heb gedaan werd het tijd voor iets anders.

Nu heb ik het geluk dat ik de installaties voor Stassen mag doen dus ik heb tijd/ keus genoeg wat betreft hifi apparatuur.
Ik ben vanmiddag meteen even gaan buurten bij stassen voor een nieuwe versterker (had een pioneer vsx-d514 surround reciever), ik ging eigenlijk 99% zeker voor een marantz pm6004 (had de cd5003 al een tijdje geleden aangeschaft in de veronderstelling dat
er ook een marantz reciever bij zou komen).

Nou aangekomen bij stassen en gevraagd of er nog een pm6004 was kreeg ik het advies voor iets anders, namelijk een Thule IA100 (de laatste uit het magazijn aangezien Thule failliet is)

Ik had mijn eigen speakers toch bij me om te beluisteren (Fohhn AT-05), toen ik deze aangesloten had op de Thule was ik meteen verkocht.

Thule mee naar huis genomen en aangesloten, de canton c sub had ik nog staan en staat er nu zolang bij tot dat er een actieve sub komt (waarschijnlijk een sunfire)

Ik heb ook nog een MC2 systems MC750 (dynaudio DCA) versterker hier gehad, deze is toen weg gegaan omdat ik mijn pa speakers verkocht had.




Hier heb ik eigenlijk nog steeds spijt van, was echt een heerlijke amp voor pa en had hem nog wel eens willen horen op een hifi setje.

Genoeg gepraat hier wat foto's van hoe het geheel er nu bij staat:







De Fohhns:






Beamer:




Apparatuur lijstje:

Geluid:
- Thule IA100 versterker
- Marantz CD5003
- Fohhn ARC AT-05 speakers
- Canton C sub (komt waarschijnlijk een sunfire sds/ hrs subje voor in de plaats)

Beeld:
- Optoma EP719R beamer
- Playstation 3
- digitenne kastje

Nu eerst sparen voor een nieuwe sub en genieten van wat muziek/ films.

W.Otter

Leuk! zo'n aparte set  :worship:
kom je niet veel tegen.. maar kan niet zo goed plaatsen waar je beamer nou hangt? die past niet onder dat trapgat neem ik aan..
voor je leeftijd heb je al heel wat moois bij elkaar gespaard!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01

#2
Hallo!

Het is inderdaad weer wat anders, de beamer hangt aan de andere kant (boven het bed).

Ik heb even snel 2 foto's gemaakt ter verduidelijking (let niet op de rommel op de vensterbank):






De afstand van de beamer tot het scherm is eigenlijk net een 30cm te weinig waardoor ik het beeld nét niet helemaal schermvullend krijg (heb zo'n 10 cm links en rechts over) maar dat is gezien de kijk afstand (+/-2 meter) nog meer dan genoeg.

W.Otter

aa zo! duidelijk :)
mooi man!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01


joey01

#5
Gisteren en vandaag mezelf nuttig gemaakt een een setje stands gemaakt;

Wat ''oud ijzer'' op het werk bij elkaar gezocht:



De voetplaat gemaakt, bovenste deel van plexiglass.

Plexi aftekenen:




Gezaagd:




zijkanten geschuurd tot korrel 400 zodat er een ''frost'' rand onstaat welke meekleurt met de led:




Gemonteerd:




Profieltjes voor de led op maat gemaakt en geborsteld:




Met led:




Resultaat:





Het zagen/schuren/boren van het plexiglas was even wat werk maar gezien het resultaat ben ik er erg blij mee  :)

Joris1971

Mooi man! Mijn complimenten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Fraaie set Joey  :bigsmile:

Naast audiofiel ook nog een kundige klusser
Wat wordt je volgende project ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

joey01

Bedankt allemaal!

En ik heb nog wat profiel hier liggen waar ik nog wel wat ideeen voor heb als de nieuwe sub er is, tot die tijd eerst sparen..  :dry:

W.Otter

dat zijn een paar knappe stands!! mooi gedaan man! :pompom:
ziet er erg schier uit, alleen erg irritant met film kijken  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01

Thanks!
En ik vind het zelf niet egt storend, ze lijken op de foto wel heel erg fel maar irl valt het wel mee, zeker met de beamer erbij aan.

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

joey01

Bedankt!

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de canton sub, ik was eerst aan het twijfelen om een nieuwe sub aan te schaffen.
Maar omdat de Canton toch gewoon lekker klinkt heb ik besloten hem te houden en het uiterlijk een beetje te ''pimpen''

Hij is nu van frontfiring naar downfiring sub gegaaan  :thumbs-up:

Eerst getest natuurlijk of dit het geluid niet te erg beinvloede maar het klinkt gewoon prima, en wat betreft het ''uitzakken'' van de driver moet dat ook geen problemen geven.

Testopstelling: (toch nog handig die duplo blokken!)




Achterkant werd dus de bovenkant dus de aansluitingen dicht gemaakt:




Afgewerkt met een laag Duropal geborsteld aluminium:




Voetjes gemaakt en de rest spuit klaar gemaakt:




Grondlak:




En zojuist nog even op en neer gereden voor een laagje wit:




Kan het vanavond goed drogen, ik hoop dat het overal dekkend is dan kan hij morgen weer in elkaar en afgewerkt worden (speakon aansluitingen e.d.)


W.Otter

je hebt het klussen wel in het bloed :pompom:
hoe kom je aan zo'n mooie spuitcabine? althans ik neem aan dat het er 1 is
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01

Dank u!

En dat is inderdaad een grote hulp zon spuitcabine  :worship:
Bij een vriend van me hebben ze een timmerbedrijf, mag daar vaker gebruik maken van de werkplaats en in dit geval ook de spuitcabine.

Madhouse

Mooie dingen maak je! Ik hou er wel van en blijf het volgen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

KILLorBE

Goed bezig!!

Quote from: joey01 on April 26, 2013, 19:18:45
Bij een vriend van me hebben ze een timmerbedrijf, mag daar vaker gebruik maken van de werkplaats en in dit geval ook de spuitcabine.
Ik wist het wel....
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

joey01

Dank jullie!

Ik heb gisteren en vandaag de sub afgemaakt:


Rvs plaatje:




Speaker erin en vilten geplakt:




De Speakon aansluitingen erin:



Sub zit op 1+ en 1- en de topjes op 2+ en 2- dus kan er nooit sluiting komen mochten er kabels verkeerd aangesloten worden.


Resultaat:




en het geheel:




W.Otter

dat is een knappe kubus! erg mooi gedaan :popcorn:
zaten er geen andere knoppen op? (filter/gain etc.) zo, ja hoe heb je dat nu opgelost?
wel erg strak zo met alleen de speakon aansluitingen, erg geslaagd projectje :) je moet het maar durven!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

persoonlijk had ik de voetjes ook die mooie ronding meegegeven! een soort Classé-achtige voetjes zegmaar.
dat is het enige puntje van kritiek ;)  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

denoontje


joey01

Ja de voetjes ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden over, ik wou ze eerst hout kleurig laten en alleen in de blanke lak zetten maar kreeg het advies dit niet te doen omdat het dan té druk zou worden (icm het rvs bovenblad)

Maar mischien dat er nog een keer rvs pootjes onderkomen, ze zitten gewoon met verzonken bouten vast dus er kan nog altied iets anders onder:




En hij lijkt inderdaad wel een beetje op een ''hoge'' mac maxi alleen zijn de kleuren omgedraait (rvs rondom en witte bovenkant)

joey01

Quote from: W.Otter on April 28, 2013, 14:09:19
dat is een knappe kubus! erg mooi gedaan :popcorn:
zaten er geen andere knoppen op? (filter/gain etc.) zo, ja hoe heb je dat nu opgelost?
wel erg strak zo met alleen de speakon aansluitingen, erg geslaagd projectje :) je moet het maar durven!

Het is een passieve sub met een filter erin voor de topjes:




De componenten op het filter zijn verder prima dus daar heb ik verder niets aan verandert, alleen de kabels vervangen door dikkere.

Ik had alleen de 4 speakon aansluitingen nodig, 2 in 2 uit.