Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frank2

WB zou ik maar niet nemen komt totaal geen diepe bas uit, ooit naar wezen luisteren bij Bjorn, maar geen diepe tonen. Erg warme speaker met veel beleving, niet natuurgetrouw. Zou persoonlijk mijn keuze niet zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Nou ik heb de WB act C60 bij B&G gehoord en ik vond die zeeeeer mooi klinken  :wub: maar goed daar hoort wel een passende versterker bij en geen receivertje ;)

cardas49

Ja, ga Revel luisteren. De M105 bijv. Mooie HT monitor maar ook erg muzikaal. Matched bovendien uitstekend met de MRX die je al hebt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: frank2 on October 24, 2013, 16:13:12
WB zou ik maar niet nemen komt totaal geen diepe bas uit, ooit naar wezen luisteren bij Bjorn, maar geen diepe tonen. Erg warme speaker met veel beleving, niet natuurgetrouw. Zou persoonlijk mijn keuze niet zijn.

Soms is less more. Mijn Dynaudio gaat verder in het hoog en laag dan bijv de Revel M105. Maar de Revel klinkt toch echt beter  (minder losse tweeter + woofer gevoel en meer een geintegreerd geheel).

Wat betreft WB: vergeleken met jouw Ushers is bijna alles een bas dieet  :D. Heb zelf alleen de Arc 1x gehoord maar vond dat eerder fris klinken dan warm. Maar kan aan de rest van die keten of akoestiek gelegen hebben.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

Zit meer te kijken nar de Performa 3 F206. De M106 als rears is een optie.

cardas49

Moet je je 5k budget wel wat verder oprekken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Quote from: mark235 on October 24, 2013, 16:33:30

Wat betreft WB: vergeleken met jouw Ushers is bijna alles een bas dieet  :

De luistersessies vonden plaats voordat ik een Usher in huis had! Ik had destijds de T+A Tal 140.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: mark235 on October 24, 2013, 16:40:07
Moet je je 5k budget wel wat verder oprekken.
Ga eerst fronts en center kopen. En later de rears.

diceman

Quote from: Raymond187 on October 24, 2013, 14:21:34
De winkel waar ik mijn huidige set heb gekocht verkoop ook de revels, Maar ff snel op hun website gekeken te hebben hifisolutions.nl werkt Rik (kleine man met donker haar en een bril) daar niet meer. Rik heeft me de Yamaha, Tannoy en de Stadium verkocht. Heb daar 10 jaar lang plezier van gehad. Top advies gekregen dus. Michel ken ik ook nog wel.

Gezellig bij Bjorn en garmtz luisteren  :thumbs-up: daar weet ik iig zeker dat ik rustig kan luisteren.
WenW is een uur rijden, maar dat is geen enkel probleem dan pak ik de diesel wel. Moet ik daar een afspraak voor maken?

Als ik bij jou geluisterd hebt Frank dan koop ik zeker de Revel  :tongue2:

Had de advertentie gezien. De square heb ik nog niet gehoord, maar begreep van Bjorn dat deze ook erg fijn is idd. Heeft deze lijn ook een center?

Zijn bookshelfs x 4 + center ook klinken voor HT? Dan zou er wel een goeie muzikale sub bij moeten.

Weet niet van wie je dat heb meegekregen maar Rik werkt er gewoon nog is zelfs medeeigenaar  ??? is alleen iets ouder en kaler geworden.

RalphH

Lekker bezig Ray! PA niets voor je Dan heb je echt iets heeeel anders. :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: diceman on October 24, 2013, 20:40:35
Weet niet van wie je dat heb meegekregen maar Rik werkt er gewoon nog is zelfs medeeigenaar  ??? is alleen iets ouder en kaler geworden.
Hhmm dan is hij wel flink veranderd. Op de foto herken ik hem niet meer.

Quote from: RalphH on October 24, 2013, 21:11:30
Lekker bezig Ray! PA niets voor je Dan heb je echt iets heeeel anders. :headbanging:
PA?

Ralph71

#1311
Quote from: frank2 on October 24, 2013, 16:13:12
WB zou ik maar niet nemen komt totaal geen diepe bas uit, ooit naar wezen luisteren bij Bjorn, maar geen diepe tonen. Erg warme speaker met veel beleving, niet natuurgetrouw. Zou persoonlijk mijn keuze niet zijn.

Smaken verschillen, ik heb een aantal keren Usher gehoord, zat totaal geen balans in. Veel te veel laag, geen zuiver hoog, verre van muzikaal. Zou ik nooit voor kiezen...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

Interesante post Ralph.

Welke Ushers heb je gehoord en op welke versterking was dat? Speakers met een TE is voor de Anthem geen probleem dat trekt hij wel redelijk vlak. Ik filter ze toch af op 80hz/60hz.

Mijn huidige fronts hebben ook teveel laag. Er zit wel een vage dip in de linker speaker. Vraag me af of dat de driver is of het filter. Die dip blijft erin zitten of ik nou de meet mic. 30cm voor de speaker plaats of op de luister plek.

WickedGame

5K budget na huwelijk en kleine man groot is?

Wel een serieus bedrag om wat leuks mee te doen, maar zoals met alles zoveel mensen zoveel wensen! Net als sommige hier mijn B&W's afschieten  ;D

Xander32

#1314
Quote from: Ralph71 on October 25, 2013, 06:16:23
Smaken verschillen, ik heb een aantal keren Usher gehoord, zat totaal geen balans in. Veel te veel laag, geen zuiver hoog, verre van muzikaal. Zou ik nooit voor kiezen...
Betreft het hoog heb ik heel andere ervaringen, aangaande de tonale balans in het geval van de 718 BE en DMD zeer zeker ook. Betreft de bass kan ik er mij iets bij voorstellen; heb zelf een MD-1 gehad en een aantal keren een MD-2 gehoord, die bezitten volgens mij een transmissionline en dat geeft een wat meer volle, warme, ietwat aangezette bass heb ik ervaren.

Dat is voor sommigen juist de charme.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik denk dat Ralph namaak ushers heeft gehoord, ik herken behalve bass geen enkel item wat hij beschrijft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 08:41:15
Ik denk dat Ralph namaak ushers heeft gehoord, ik herken behalve bass geen enkel item wat hij beschrijft.

;D :devil:

Ik was altijd zwaar onder de indruk van de BE-10 die ik ooit eens aangehoord heb. Maar is het ook niet een kwestie van smaak, en wat je gewend bent?

frank2

zeker is het een smaak kwestie, maar afgezien daarvan een Usher geeft altijd een zuiver hoog en heeft wel een goede balans behalve de 6311.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: WickedGame on October 25, 2013, 08:37:28
5K budget na huwelijk en kleine man groot is?

Wel een serieus bedrag om wat leuks mee te doen, maar zoals met alles zoveel mensen zoveel wensen! Net als sommige hier mijn B&W's afschieten  ;D
~5K. Het huwelijk is al 2 x zo duur al ik had gehoopt  :wacko:, maar ach wordt wel super en als het meezit maar 1 x  :tongue2:

Ik heb thuis gezegd dat ik niet naar het buitenland wil van de zomer, omdat ik wat aan me hobby wil uitgeven. Voorjaar 2014 dan wil ik ze hebben.

Quote from: Xander32 on October 25, 2013, 08:38:32
Betreft het hoog heb ik heel andere ervaringen, aangaande de tonale balans in het geval van de 718 BE en DMD zeer zeker ook. Betreft de bass kan ik er mij iets bij voorstellen; heb zelf een MD-1 gehad en een aantal keren een MD-2 gehoord, die bezitten volgens mij een transmissionline en dat geeft een wat meer volle, warme, ietwat aangezette bass heb ik ervaren.

Dat is voor sommigen juist de charme.
Wat me opviel aan Ralph zijn reactie is dat het hoog niet zuiver is. Daar ben ik wel benieuwd naar, want ARC kan daar niks aan verbeteren lijkt me.

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 08:41:15
Ik denk dat Ralph namaak ushers heeft gehoord, ik herken behalve bass geen enkel item wat hij beschrijft.
hahaha  :D

Quote from: WickedGame on October 25, 2013, 08:51:46
;D :devil:

Ik was altijd zwaar onder de indruk van de BE-10 die ik ooit eens aangehoord heb. Maar is het ook niet een kwestie van smaak, en wat je gewend bent?
Waarvan was je dan onder de indruk van?

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 08:54:44
zeker is het een smaak kwestie, maar afgezien daarvan een Usher geeft altijd een zuiver hoog en heeft wel een goede balans behalve de 6311.
Zijn de DM een stuk beter in het hoog dan de BE?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 25, 2013, 09:07:35
Waarvan was je dan onder de indruk van?

Een aantal sets uit de historie die mij zijn bijgebleven:

- B&W 802D in combinatie met McIntosh
- B&W 800D in combinatie met PassLabs
- Indian Line luidsprekers qua value for money (VAD 2007 gehoord en was verrast) geen idee meer welke versterking.
- Sonus Faber Amati op Krell (misschien wel mijn mooiste beleving ooit!)
- Usher BE-10 op Audio Research

Maro

Quote from: WickedGame on October 25, 2013, 09:19:49
Een aantal sets uit de historie die mij zijn bijgebleven:

- B&W 802D in combinatie met McIntosh
- B&W 800D in combinatie met PassLabs
- Indian Line luidsprekers qua value for money (VAD 2007 gehoord en was verrast) geen idee meer welke versterking.
- Sonus Faber Amati op Krell (misschien wel mijn mooiste beleving ooit!)
- Usher BE-10 op Audio Research

Behalve de Indian Line niet echt setjes die je snel incl center voor €5000,- koopt.

Quote from: Ralph71 on October 25, 2013, 06:16:23
Smaken verschillen, ik heb een aantal keren Usher gehoord, zat totaal geen balans in. Veel te veel laag, geen zuiver hoog, verre van muzikaal. Zou ik nooit voor kiezen...

Geen zuiver hoog? Draaide die CD speler wel zuiver zijn rondjes dan?  :D  Krijg het idee dat daar de akoestiek verre van optimaal was.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on October 25, 2013, 09:25:21
Behalve de Indian Line niet echt setjes die je snel incl center voor €5000,- koopt.

Haha, dat is waar ;)

Maar goed hij vroeg om mijn beleving wat bij is gebleven  ;D heb ook wel eens boekenplank speakers die ik goed vond, maar heb geen idee meer waarop het draaide en welke lijn het was. Je hebt soms pareltjes er tussen die heel goed presteren en niet heel veel kosten.

frank2

De tweeters welke DMD zijn zijn mooier dan de BE versie, de laatste kan hard en koud klinken, al ligt dat ook aan de versterking. Maar de DMD is zachter, rustiger, mooier qua klank.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#1323
Quote from: Raymond187 on October 25, 2013, 09:07:35

Zijn de DM een stuk beter in het hoog dan de BE?

Een jaar of twee geleden hebben Robert, Andre, Ronald en ik zei de gek een test gedaan. Twee setjes Usher 718 naast elkaar gezet. 1 setje met de DMD en de ander met de BE tweeter. Conclusie was dat we allemaal bij de meeste muziek de BE versie's prettiger vonden klinken. Natuurlijker, helderder. Die DMD tweeter kost 1000,- per set. Ik vond het het geld iig zeker niet waard. DE BE tweeters zijn gewoon heel erg lekker icm met de rest van de speaker.

Edit:

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 09:32:11
De tweeters welke DMD zijn zijn mooier dan de BE versie, de laatste kan hard en koud klinken, al ligt dat ook aan de versterking. Maar de DMD is zachter, rustiger, mooier qua klank.

Hier herken ik iig niets van.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: WickedGame on October 25, 2013, 09:19:49
Een aantal sets uit de historie die mij zijn bijgebleven:

- B&W 802D in combinatie met McIntosh
- B&W 800D in combinatie met PassLabs
- Indian Line luidsprekers qua value for money (VAD 2007 gehoord en was verrast) geen idee meer welke versterking.
- Sonus Faber Amati op Krell (misschien wel mijn mooiste beleving ooit!)
- Usher BE-10 op Audio Research
Ondanks dat ik me kan vinden in de B&Ws. Ik heb dan alleen de 803 en 804 gehoord op Parasound (halo eind versterking) en vond dat zeker wel fijn klinken. B&W, KEF en Tannoy vind ik de wat meer commerciele merken en daar wil ik vanaf stappen. Ik wil gewoon even heel wat anders. En er is zoveel meer.

Quote from: Maro on October 25, 2013, 09:25:21
Behalve de Indian Line niet echt setjes die je snel incl center voor €5000,- koopt.

Geen zuiver hoog? Draaide die CD speler wel zuiver zijn rondjes dan?  :D  Krijg het idee dat daar de akoestiek verre van optimaal was.
Wel hoor. Meen dat Raphie zijn B&Ws verkoop voor ~3K een center heb je echt wel voor 2K. Ben je toch klaar voor 5K ;)

Quote from: WickedGame on October 25, 2013, 09:28:59
Haha, dat is waar ;)

Maar goed hij vroeg om mijn beleving wat bij is gebleven  ;D heb ook wel eens boekenplank speakers die ik goed vond, maar heb geen idee meer waarop het draaide en welke lijn het was. Je hebt soms pareltjes er tussen die heel goed presteren en niet heel veel kosten.
Niet helemaal.

QuoteIk was altijd zwaar onder de indruk van de BE-10 die ik ooit eens aangehoord heb. Maar is het ook niet een kwestie van smaak, en wat je gewend bent?
Waarvan was je dan onder de indruk van?
Bedoelde waar je van onder de indruk was van de BE10.

De monitoren van Ralph71 zijn mooi qua klank en vooral looks. Boekenplank vind ik qua uiterlijk meestal helemaal niks.

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 09:32:11
De tweeters welke DMD zijn zijn mooier dan de BE versie, de laatste kan hard en koud klinken, al ligt dat ook aan de versterking. Maar de DMD is zachter, rustiger, mooier qua klank.

Quote from: Maro on October 25, 2013, 09:35:28
Een jaar of twee geleden hebben Robert, Andre, Ronald en ik zei de gek een test gedaan. Twee setjes Usher 718 naast elkaar gezet. 1 setje met de DMD en de ander met de BE tweeter. Conclusie was dat we allemaal bij de meeste muziek de BE versie's prettiger vonden klinken. Natuurlijker, helderder. Die DMD tweeter kost 1000,- per set. Ik vond het het geld iig zeker niet waard. DE BE tweeters zijn gewoon heel erg lekker icm met de rest van de speaker.

Duidelijk. Ik ga sowieso de DM & BE luisteren en kijken wat mijn oortjes waarnemen.

Waar ik totaal niet van hou is schreeuwerig hoog  :crazy:

Ik hou bij me zoektoch meteen rekening mee dat in de toekomst een grotere ruimte komt. B.V. Stel ik ga voor de Revel performa 3. Dan wordt het center C208 en fronts F206. Dan kan ik later de F208 als front nemen en dan gaan de F206 naar achteren. Als dat staat wat vast wel aangestuurd kan worden door de Anthem (als ik ze op 80hz filter) dan kan ik verder zoeken naar een geschikte 5 kanaals eind versterker. Is dat voor elkaar dan bekabeling.

Zo verspreid ik niet alleen de kosten, maar ook het plezier in het zoeken naar een nieuwe set. En het plezier is van een net zo groot belang  :thumbs-up: